Strona 2 z 7

Zmiany obsługowe - marzec 2021

: 03 mar 2021, 8:24
autor: Georg
Po każdych nie. Ale rozprostować nogi i do toalety to po każdym.

Zmiany obsługowe - marzec 2021

: 03 mar 2021, 8:28
autor: 19445
Łukasz pisze:
03 mar 2021, 8:15
Czy kierowca po każdych 45 minutach jazdy musi iść na spacer?
Tak. Chociażby na spacer do toalety.

Zmiany obsługowe - marzec 2021

: 03 mar 2021, 9:05
autor: Flash8222
Georg pisze:
03 mar 2021, 8:24
Po każdych nie. Ale rozprostować nogi i do toalety to po każdym.
Jak ktoś po każdym postoju chodzi do toalety to powinien zapisać się do urologa lub innego specjalisty

Zmiany obsługowe - marzec 2021

: 03 mar 2021, 11:34
autor: man1956
19445 pisze:
03 mar 2021, 8:28
Łukasz pisze:
03 mar 2021, 8:15
Czy kierowca po każdych 45 minutach jazdy musi iść na spacer?
Tak. Chociażby na spacer do toalety.
W pewnym wieku to się zdarza. Zwłaszcza że praca jest nerwowa.

Zmiany obsługowe - marzec 2021

: 03 mar 2021, 11:39
autor: bartoni722
Od tego ma przecież prawo do 5 minut postoju na każdym krańcu.

Zmiany obsługowe - marzec 2021

: 03 mar 2021, 16:33
autor: Georg
bartoni722 pisze:
03 mar 2021, 11:39
Od tego ma przecież prawo do 5 minut postoju na każdym krańcu.
Ano właśnie. O to chciałem już dawno zapytać. W rozkładach czasami zdarza się, że postój wynosi 0 albo 1. Z drugiej strony kierowca ma na każdym krańcu prawo do 5 minut postoju. To jak to w końcu jest? Przecież w autobusach nie ma SWL.

Zmiany obsługowe - marzec 2021

: 03 mar 2021, 16:41
autor: fik
Kierowca 902 też ma prawo do 5 minut postoju na każdym krańcu?

Zmiany obsługowe - marzec 2021

: 03 mar 2021, 17:43
autor: fraktal
Georg pisze:
03 mar 2021, 16:33
bartoni722 pisze:
03 mar 2021, 11:39
Od tego ma przecież prawo do 5 minut postoju na każdym krańcu.
Ano właśnie. O to chciałem już dawno zapytać. W rozkładach czasami zdarza się, że postój wynosi 0 albo 1. Z drugiej strony kierowca ma na każdym krańcu prawo do 5 minut postoju. To jak to w końcu jest? Przecież w autobusach nie ma SWL.
To chyba zależy od długości trasy. Zero postoju na jednym z krańców jest na krótszych trasach.

Zmiany obsługowe - marzec 2021

: 03 mar 2021, 17:48
autor: Flash8222
fik pisze:
03 mar 2021, 16:41
Kierowca 902 też ma prawo do 5 minut postoju na każdym krańcu?
Ma 15 minut na rondzie Waszyngtona.

Zmiany obsługowe - marzec 2021

: 03 mar 2021, 18:56
autor: Georg
fraktal pisze:
03 mar 2021, 17:43
Georg pisze:
03 mar 2021, 16:33

Ano właśnie. O to chciałem już dawno zapytać. W rozkładach czasami zdarza się, że postój wynosi 0 albo 1. Z drugiej strony kierowca ma na każdym krańcu prawo do 5 minut postoju. To jak to w końcu jest? Przecież w autobusach nie ma SWL.
To chyba zależy od długości trasy. Zero postoju na jednym z krańców jest na krótszych trasach.
Jest jakaś granicą km/czasowa po której przysługuje 5 minut czy zależy od rozkładowców?

Zmiany obsługowe - marzec 2021

: 03 mar 2021, 22:22
autor: fraktal
Georg pisze:
03 mar 2021, 18:56
fraktal pisze:
03 mar 2021, 17:43
To chyba zależy od długości trasy. Zero postoju na jednym z krańców jest na krótszych trasach.
Jest jakaś granicą km/czasowa po której przysługuje 5 minut czy zależy od rozkładowców?
Przypuszczam, że może to zależeć od liczby dostępnych brygad i zakładanej częstotliwości. Mam nadzieję, że zależy to też trochę od zdrowego rozsądku. Ale może jakiś rozkładowiec się wypowie. Ja coś tam wiem, ale może to dawno i nieprawda. ;)

Zmiany obsługowe - marzec 2021

: 04 mar 2021, 10:55
autor: bartoni722
Georg pisze:
03 mar 2021, 16:33
bartoni722 pisze:
03 mar 2021, 11:39
Od tego ma przecież prawo do 5 minut postoju na każdym krańcu.
Ano właśnie. O to chciałem już dawno zapytać. W rozkładach czasami zdarza się, że postój wynosi 0 albo 1. Z drugiej strony kierowca ma na każdym krańcu prawo do 5 minut postoju. To jak to w końcu jest? Przecież w autobusach nie ma SWL.
Robi odpowiedni wpis w kartę i....korzysta z tego prawa. :)
fik pisze:
03 mar 2021, 16:41
Kierowca 902 też ma prawo do 5 minut postoju na każdym krańcu?
Nie byłem w stanie doszukać się na forum konkretnego zapisu, więc zostawię sobie 1-2% rezerwy na poczet wadliwości mojej pamięci, ale ztcp nie było tam żadnego rozróżnienia - więc wygląda na to że tak, czysto teoretycznie mógłby sobie zrobić 5 minut na MSN oraz niżej wymienionych pętlach. ;)
fraktal pisze:
03 mar 2021, 17:43
Georg pisze:
03 mar 2021, 16:33

Ano właśnie. O to chciałem już dawno zapytać. W rozkładach czasami zdarza się, że postój wynosi 0 albo 1. Z drugiej strony kierowca ma na każdym krańcu prawo do 5 minut postoju. To jak to w końcu jest? Przecież w autobusach nie ma SWL.
To chyba zależy od długości trasy. Zero postoju na jednym z krańców jest na krótszych trasach.
Nie do końca tak. Rozkładowcem nie jestem, ale coś tam wiem i zerówki są robione (przy czym nawet i od tego się w miarę możliwości odchodzi, raczej daje się wirtualną przynajmniej minutę):
1) na pętlach ulicznych albo gdy pętla jest w uczęszczanych zatokach (np. Olecka dla 161, Nowowiejska dla 151, Sasanki dla 228)
2) gdy pasażerowie z końca/początku trasy muszą przejechać tranzytem przez kraniec (Koczargi Stare dla 714, Młochów dla 733, Mariew dla 729, dawniej Stara Miłosna - teraz widzę że takie 733 ma kursy z postojami nawet po 7-8 minut)
3) na nockach, co jest pokłosiem zapisu o nierobieniu postojów na krańcu nie_Centralnym, konieczności powrotu na sabat na odpowiednią porę i łatwości zapewnienia 15 na Centralnym (również jest tego coraz mniej)
4) jeśli układ koordynacyjny tego wymaga (wymyślony przykład: linia z obiegiem 60 minut, czas półkursu 20, wychodzi na jednej pętli 19 minut postoju a na drugiej 1 albo 31)
5) może się zdarzyć wieczorem jak np. brygada poprzedzająca zjedzie do zakładu a kolejna musi wrócić na przeciwległy kraniec albo przed ostatnim kursem zjazdowym, żeby nie trzymać tej brygady o północy 10 minut na pętli - tutaj już trochę teoretyzuję, ale pewnie jakby dobrze poszukać to coś by się ostało.

Generalnie zerowe albo 1, 2-minutowe postoje bardzo często wynikają z jakiś pobudek technicznych, raczej nie ma takich sytuacji jak kilka(naście) lat temu że ktoś za mocno wyżyłował i wymyślił 0 minut postoju w godzinach szczytu (518 na DC, objazdowe 338 ok. 10 lat temu z postojami 0 na Wileńskim i 3 na Utracie).

Zmiany obsługowe - marzec 2021

: 04 mar 2021, 11:19
autor: Walas
Od 6.03 158 w całości na elektryki.
Artykuł WGKM:
http://www.wgkm.waw.pl/portal/index.php ... -2021-roku

Zmiany obsługowe - marzec 2021

: 04 mar 2021, 11:40
autor: wincenty
Walas pisze:
04 mar 2021, 11:19
Od 6.03 158 w całości na elektryki.
Artykuł WGKM:
http://www.wgkm.waw.pl/portal/index.php ... -2021-roku
Ładowanie 158 zapewne w zajezdni na Ostrobramskiej?
Ciekawe, z czego zabrane kleszczowe brygady na 180.

Zmiany obsługowe - marzec 2021

: 04 mar 2021, 11:46
autor: TranslatorPS
Przesłanek prawnych ku zagwarantowaniu minimalnego czasu postoju, z tego co wiem, nie ma. Jakiekolwiek kwestie dotyczące minimalnych postojów z reguły wywodzą się z regulaminów wewnętrznych lub po prostu chęci/możliwości/wyrozumiałości samego rozkładowca. Oczywiście istnieją (a przynajmniej powinny, w idealnym świecie) minimalne postoje wywodzące się z po prostu potrzeby zagwarantowania pewnego poziomu punktualności poprzez redukcję opóźnień przechodzących, ale jedyne co reguluje ustawa (podejrzewam, że o to głównie tutaj chodzi, bo co jak co, ale zapisów regulaminów ZTMowskich niestety nie znam), to obowiązkowe przerwy w trakcie służby, czyli 15tki.