Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS
-
Jurand
- Posty: 1367
- Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42
Post
autor: Jurand » 13 lip 2021, 19:05
Emyl pisze: ↑13 lip 2021, 18:20
Od 17 lipca Arriva wchodzi na 204 Otokarami, sprawdzone info.
Pan Walas już napisał.
A co jest wyżej?
Ślepy
?
-
Nordyk110
- Posty: 1643
- Rejestracja: 06 sty 2006, 21:32
Post
autor: Nordyk110 » 13 lip 2021, 19:39
Jurand pisze: ↑13 lip 2021, 19:05
Emyl pisze: ↑13 lip 2021, 18:20
Od 17 lipca Arriva wchodzi na 204 Otokarami, sprawdzone info.
Pan Walas już napisał.
A co jest wyżej?
Ślepy
?
Ale mi się to nie podoba, fika i trzech następnych może zabawne.
Reszta NIE.
Może kogoś śmieszy....
Ale fajne jest od ciebie Pan Walas, no super. I niech tak zostanie, bo miałem was na privach opierpapier.
Przegubowce ,to sól tej ziemi .
-
Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26953
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Post
autor: Glonojad » 14 lip 2021, 9:49
wincenty pisze: ↑13 lip 2021, 15:58
bartoni722 pisze: ↑13 lip 2021, 15:42
Tam może nie tyle za mało czasu na samo doładowanie, co w połączeniu z korkami tworzyło opóźnienia wtórne i przenosiło je na 139. A układ koordynacyjny sprawiał że przy trzech brygadach postoje na Wilanowskiej byłyby zerowe. Teraz będzie luksus, ok. 40 min. na doładowanie na Grapie i ok. 35-40 minut na Wilanowskiej (wieczorami zdarza się nawet 50. min).
A wiadomo jak rozwiązano problem ładowania na pętli Grapa na pętli, która wymagała cofania, żeby stanąć pod ładowarką?
Może jednak uznano, żę cofanie pojedynczym autobusem to nie jest technika rakietowa?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
-
wincenty
- Posty: 1600
- Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
- Lokalizacja: Miasteczko Kabaty
Post
autor: wincenty » 14 lip 2021, 10:34
Glonojad pisze: ↑14 lip 2021, 9:49
wincenty pisze: ↑13 lip 2021, 15:58
A wiadomo jak rozwiązano problem ładowania na pętli Grapa na pętli, która wymagała cofania, żeby stanąć pod ładowarką?
Może jednak uznano, żę cofanie pojedynczym autobusem to nie jest technika rakietowa?
Ale wbrew obowiązującym przepisom...
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.
-
Jurand
- Posty: 1367
- Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42
Post
autor: Jurand » 14 lip 2021, 10:38
wincenty pisze: ↑14 lip 2021, 10:34
Glonojad pisze: ↑14 lip 2021, 9:49
Może jednak uznano, żę cofanie pojedynczym autobusem to nie jest technika rakietowa?
Ale wbrew obowiązującym przepisom...
Musisz jechać na PKP Praga i zobaczyć jak tam zawracają wozy 10m i 12m na linii 204
O rany może już tam byłeś i dlatego od 17 lipca obsługę przejmuje Arriva na Otokary
-
wincenty
- Posty: 1600
- Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
- Lokalizacja: Miasteczko Kabaty
Post
autor: wincenty » 14 lip 2021, 11:17
Jurand pisze: ↑14 lip 2021, 10:38
wincenty pisze: ↑14 lip 2021, 10:34
Ale wbrew obowiązującym przepisom...
Musisz jechać na PKP Praga i zobaczyć jak tam zawracają wozy 10m i 12m na linii 204
O rany może już tam byłeś i dlatego od 17 lipca obsługę przejmuje Arriva na Otokary
Byłem, widziałem, z tym że na PKP Praga z tyłu są krzaczory, a na Grapie chodnik, po którym chodzą ludzie...
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.
-
mb112
- Posty: 1180
- Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47
Post
autor: mb112 » 14 lip 2021, 11:39
wincenty pisze: ↑14 lip 2021, 11:17
Jurand pisze: ↑14 lip 2021, 10:38
Musisz jechać na PKP Praga i zobaczyć jak tam zawracają wozy 10m i 12m na linii 204
O rany może już tam byłeś i dlatego od 17 lipca obsługę przejmuje Arriva na Otokary
Byłem, widziałem, z tym że na PKP Praga z tyłu są krzaczory, a na Grapie chodnik, po którym chodzą ludzie...
Chyba to nie jedyne takie miejsca, na Forcie Wawrzyszew i na Pańskiej w Konstancinie chyba też nie da rady zawrócić bez cofania.
-
ashir
- Posty: 28059
- Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
- Lokalizacja: Targówek
Post
autor: ashir » 14 lip 2021, 12:27
wincenty pisze: ↑14 lip 2021, 10:34
Glonojad pisze: ↑14 lip 2021, 9:49
Może jednak uznano, żę cofanie pojedynczym autobusem to nie jest technika rakietowa?
Ale wbrew obowiązującym przepisom...
Którym?
-
wincenty
- Posty: 1600
- Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
- Lokalizacja: Miasteczko Kabaty
Post
autor: wincenty » 14 lip 2021, 16:18
ashir pisze: ↑14 lip 2021, 12:27
wincenty pisze: ↑14 lip 2021, 10:34
Ale wbrew obowiązującym przepisom...
Którym?
Że cofanie autobusem musi odbywać się przy udziale asysty.
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.
-
ashir
- Posty: 28059
- Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
- Lokalizacja: Targówek
Post
autor: ashir » 14 lip 2021, 16:43
Prosiłem o podstawę prawną.
-
konri
- Posty: 2111
- Rejestracja: 21 paź 2011, 18:41
- Lokalizacja: Legionowo
Post
autor: konri » 14 lip 2021, 17:06
No ciekawe co to za przepisy. Jakoś każdy autobus PKS, czy innego przewoźnika, który robi przewozy szkolne zawraca cofając. Nie po to na egzaminie ćwiczy się cofanie po łuku, żeby jeździć całe życie tylko do przodu.
Poza tym, na zajezdniach codziennie odchodzą takie manewry przegubami na wstecznym, że zawrócenie solówką na mieście to bułka z masłem.
-
Autobus Czerwon
- Posty: 4365
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
-
Kontakt:
Post
autor: Autobus Czerwon » 14 lip 2021, 18:35
konri pisze: ↑14 lip 2021, 17:06
Nie po to na egzaminie ćwiczy się cofanie po łuku, żeby jeździć całe życie tylko do przodu.
Ja na egzaminie praktycznym miałem nawet nadprogramowo zawracanie autobusem "na trzy" z powodu awaryjnego zamknięcia ulicy o którym egzaminator nie wiedział, także ogólnie umiejętność cofania autobusem jest jak najbardziej przydatna
Kierujących autobusami w tym temacie obowiązują dokładnie te same przepisy dotyczące także prowadzenia samochodów osobowych a konkretnie art. 23 PoRD:
Kierujący pojazdem jest obowiązany:
[...]
3)
przy cofaniu ustąpić pierwszeństwa innemu pojazdowi lub uczestnikowi ruchu i zachować szczególną ostrożność, a w szczególności:
a) sprawdzić, czy wykonywany manewr nie spowoduje zagrożenia bezpieczeństwa ruchu lub jego utrudnienia,
b) upewnić się, czy za pojazdem nie znajduje się przeszkoda; w razie trudności w osobistym upewnieniu się kierujący jest obowiązany zapewnić sobie pomoc innej osoby.
2.
Zabrania się cofania pojazdem w tunelu, na moście, wiadukcie, autostradzie lub drodze ekspresowej.
Co najwyżej jakaś wewnętrzna instrukcja przewoźnika może zabraniać tego typu manewrów.
-
Łukasz
- Posty: 11146
- Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontakt:
Post
autor: Łukasz » 14 lip 2021, 23:08
Co z tymi Otokarami od 17 lipca? Podobno na 204 wchodzi Arriva.
ŁK
-
Mateusz950
- Posty: 769
- Rejestracja: 12 cze 2012, 18:59
- Lokalizacja: Pionki/Warszawa
Post
autor: Mateusz950 » 16 lip 2021, 13:57
Od jutra Kleszczowa traci dwie brygady 154 w DŚ. Czy to oznacza, że Mobilis przejmuje obsługę 4 br. i 7 br., bo o nich mowa?
-
bartoni722
- Posty: 12179
- Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
- Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk
Post
autor: bartoni722 » 16 lip 2021, 14:10
Tak jest, oprócz tego zgarnia 3c na 108 na Alpino od Woronicza w DS.
I już nie stały pasażer świetnej linii 527.