Strona 2 z 14

Trasa Łazienkowska i nie tylko

: 06 gru 2021, 21:23
autor: Emyl
Fakt, przed Waryńskiego trzeba by rozpruć trochę krawężnika i utrudnić ruch tramwajom. Zostaje Polna w prawo, ale wtedy po przemyślunku to gra niewarta świeczki. Jak inaczej poprawić ciągłość buspasa, żeby nie musiał się przeplatać z pozostałym ruchem?

Trasa Łazienkowska i nie tylko

: 06 gru 2021, 21:42
autor: SławekM
Emyl pisze:
06 gru 2021, 21:23
Fakt, przed Waryńskiego trzeba by rozpruć trochę krawężnika i utrudnić ruch tramwajom. Zostaje Polna w prawo, ale wtedy po przemyślunku to gra niewarta świeczki. Jak inaczej poprawić ciągłość buspasa, żeby nie musiał się przeplatać z pozostałym ruchem?
A Polna w remoncie...

Trasa Łazienkowska i nie tylko

: 06 gru 2021, 21:46
autor: Glonojad
A ja uważam, że należy TŁ zostawić dla osobówek,a na Waryńskiego - Goworka - Gagarina - Wisłostradzie (od TŁ po TŚ) zrobić buspasy, przy czym linie z Zapłowiecza to by mogły od razu po TŚ jechać (z wykorzystaniem BRT w osi Polski Walczącej oczywiście). Po rozpoczęciu budowy tramwaju - na Gagarina tylko ruch autobusów, ewentualnie mieszkańców (tych, którzy mają obsługę tylko od Gagarina) i pojazdów budowy.

Trasa Łazienkowska i nie tylko

: 06 gru 2021, 21:58
autor: pawcio
A ja właśnie odwrotnie, czyli TŁ zostawić tylko dla zbiorkomu. Poza tym że uważam że trzeba było iść w remont obu części na raz żeby skrócić czas bałaganu na mieście.

Trasa Łazienkowska i nie tylko

: 06 gru 2021, 22:28
autor: Emyl
Dokładnie, jak Łazienkowski się zjarał i oba kierunki były nieprzejezdne to jakoś wszyscy przeżyli. I dałosię w mniej niż jeden sezon, a tak to będziemy się mazać 3 lata i jeszcze potem z Paryską następne drugie tyle.

Co do wizji Glona - mam wątpliwości czy to by nie wydłużyło do nierozsądnych wartości czasu przejazdu, bo do pokonania jest sto sygnalizacji i sto przystanków. Zwłaszcza poza szczytem wyglądałoby to absurdalnie. A może inaczej - wyrzucić ruch indywidualny z mostu Poniatowskiego i skierować całe towarzystwo z TŁ Jerozolimskimi i Wałem jak w czasie zamknięcia mostu Łazienkowskiego?

Trasa Łazienkowska i nie tylko

: 06 gru 2021, 23:04
autor: Łukasz
2 pasy do skrętu to coś z pogranicza absurdu. Jakoś kompletnie nie wierzę w to, że świadomy objazd pójdzie akurat tamtędy.

Lepiej było zaślepić Polną i tam zrobić przystanki. Może już na zawsze nawet.

Argument z Marszałkowską i Rozdrożem jest o tyle z dupy, że w tej chwili nie zostanie już żaden przystanek na TŁ bez schodów.

Btw ostatnio ktoś usprawnił zjazd z Poniatowskiego na Wał, przez co korek jest na Wale. Co wcale nie pomaga w jeździe E-1.

Trasa Łazienkowska i nie tylko

: 07 gru 2021, 10:53
autor: person
Wiliam pisze:
06 gru 2021, 20:14
Prędzej bym wpadł na zmianę geometrii skrzyżowania Armii Ludowej i Waryńskiego i zrobienie przystanku w stronę praską na wyspie (trochę jak na Pl.Bankowym), niż wpuszczać ludzi w ten kanał na dole.
Z okazji objazdów to pasażerowie muszą dostosować się do ruchu samochodów, a nie na odwrót - wszystko zgodnie ze Strategią Zrównoważonego Transportu (czy jakoś tak). Czego nie rozumiesz? :>>>>>

Trasa Łazienkowska i nie tylko

: 07 gru 2021, 11:02
autor: michael112
Ja bym spróbował poszerzyć wjazd górą na skrzyżowanie, może dodatkowy pas albo wyspa tak jak napisał @Wiliam? Ale wolałbym przystanek po staremu przed skrzyżowaniem, a nie na dole lub zaślepianie Polnej...

pawcio pisze:
06 gru 2021, 21:58
Poza tym że uważam że trzeba było iść w remont obu części na raz żeby skrócić czas bałaganu na mieście.
Emyl pisze:
06 gru 2021, 22:28
Dokładnie, jak Łazienkowski się zjarał i oba kierunki były nieprzejezdne to jakoś wszyscy przeżyli. I dałosię w mniej niż jeden sezon, a tak to będziemy się mazać 3 lata i jeszcze potem z Paryską następne drugie tyle.
Popieram. Inwestycja by poszła jeszcze szybciej, ponieważ wykonawca miałby "czysty" plac budowy bez pojazdów plątających mu się pod nosem na sąsiednim wiadukcie. A w dodatku uniknęlibyśmy tego że jeden z nowych wiaduktów będzie bardziej wyeksploatowany od drugiego - z racji faktu że powstał rok wcześniej i przez ten rok służył do ruchu w obydwie strony.
Szczególnie biorąc pod uwagę możliwe zamknięcie w Alejach należało się spiąć żeby skończyć przebudowę zanim PKP zacznie swoją.

No tylko ja wciąż obstaję przy tym że w takiej sytuacji Gagarina nie powinno się ruszać dopóki nie skończymy przebudowy TŁ - z racji tego że tędy poszedł by objazd. Ale domyślam się co bym usłyszał w odpowiedzi: inwestycja UE, musi być zrobiona do '23 r., blablabla.

Trasa Łazienkowska i nie tylko

: 07 gru 2021, 11:56
autor: KwZ
Odbudowa mostu Łazienkowskiego była - jak właśnie napisałem - odbudową. Z wolnej ręki można było zrobić tylko to, co się spaliło. Przecież jakby zacząć projektować więcej, to to zamknięcie trwałoby lata dłużej. Nawet ścieżki rowerowej nie można było dobudować.

A w Gagarina do 2023 (z kolektorem, torami i rozliczeniem) nie wierzę już od jakiegoś czasu. Natomiast jak go usunąć z listy bieżących inwestycji, to - obawiam się - nie wróci nigdy, jak tramwaj na Gocław albo na Modlińskiej.

Trasa Łazienkowska i nie tylko

: 07 gru 2021, 12:06
autor: Emyl
Oba te rozwiązania są o kant d* potłuc, bo od GUSu do Jazdy Polskiej w obu przypadkach autobusy będą musiały się przepleść z korkiem samochodowym przed skrętem w Waryńskiego. Jeśli chcieć rzeczywiście uprzywilejować zbiorkom na TŁ, to trzeba by puścić cały ruch indywidualny do wanny przy GUSie z fizyczną separacją między GUSem a Waryńskiego (możliwa jazda tylko na wprost), przed GUSem wydzielić na lewym pasie buspas z wydzieloną fazą na wprost (dwa pozostałe do prawoskrętu w Niepodległości). Przystanki w poziomie 0 na GUSie i, jak napisał kolega wcześniej zaślepienie Polnej w celu stworzenia wspólnego przystanku przy Politechnice (z jednoczesną likwidacją przystanku w kierunku Pragi w ZP Marszałkowska). Wtedy mamy fizyczną separację zbiorkomu, lepszą dostępność przystanków, a samochody niech się kiszą w swoim korku od Plotnika.

Trasa Łazienkowska i nie tylko

: 09 gru 2021, 21:33
autor: Wiliam
Łukasz pisze:
06 gru 2021, 23:04
Btw ostatnio ktoś usprawnił zjazd z Poniatowskiego na Wał, przez co korek jest na Wale. Co wcale nie pomaga w jeździe E-1.
Potwierdzam. Rozumiem że to już ruchy pod remont TŁ, co by nic na Poniatowskim nie wisiało do skrętu w Wał?

Trasa Łazienkowska i nie tylko

: 09 gru 2021, 22:02
autor: Łukasz
Wiliam pisze:
Łukasz pisze:
06 gru 2021, 23:04
Btw ostatnio ktoś usprawnił zjazd z Poniatowskiego na Wał, przez co korek jest na Wale. Co wcale nie pomaga w jeździe E-1.
Potwierdzam. Rozumiem że to już ruchy pod remont TŁ, co by nic na Poniatowskim nie wisiało do skrętu w Wał?
I tak będzie wisiało, bo wisiało przed zmianami :)

Trasa Łazienkowska i nie tylko

: 21 sty 2022, 21:07
autor: Flash8222
Z dzisiejszego artykułu w wyborczej można dowiedzieć się, że między Saską a placem na Rozdrożu, autobusy nie będą się zatrzymywać.

Trasa Łazienkowska i nie tylko

: 22 sty 2022, 7:58
autor: Emyl
W ogóle okazuje się, że na zwężeniu buspas ma być na wewnętrznych pasach, co powoduje kolejną przeplotkę z ruchem indywidualnym. Przecież to będzie katastrofa i jeszcze ten przystanek w dziurze pod Remontem… :term:

Trasa Łazienkowska i nie tylko

: 22 sty 2022, 8:41
autor: Łukasz
Emyl pisze:W ogóle okazuje się, że na zwężeniu buspas ma być na wewnętrznych pasach, co powoduje kolejną przeplotkę z ruchem indywidualnym. Przecież to będzie katastrofa i jeszcze ten przystanek w dziurze pod Remontem… :term:
Są plusy i minusy. Teraz jednak buspas na wjazdach jest przyblokowywany, a byłby jeszcze bardziej. Minusem jest to, że wjazdy się płynniej włączają, jak jest pusty pas przodu, a teraz będą się przycinać wjazdy.

Oby świateł na przeplotkach nie było :)