Nie mówmy o poziomie Szczekocin. To było przy założeniu pełnej świadomości sytuacji obu stron. W biały dzień, przy pełnej widoczności 20 bywa masakryczne.kveld pisze: ↑08 sie 2022, 11:10Tylko pod warunkiem, że nakaże się dyżurnemu mieć pełne potwierdzenie o tym, że odstęp rzeczywiście jest wolny (potwierdzenie, że S1 jest wynikiem usterki i potwierdzenie - np. przez radio, że poprzedni pociąg opuścił w całości ten odstęp) - wtedy możemy podyskutować o tych 40 km/h. Jeśli sytuacja jest z tych, że "cholera wie, co się stało, ale tam się zawsze psuje, a rozkładowo poprzedni powinien już dojeżdżać do następnej stacji" to dla mnie bezwzględnie 20 i basta.
Zmiany w przepisach o prowadzeniu ruchu pociągów
Moderator: JacekM
Właśnie. Stety czy niestety, ale jedyne realne lekarstwo w obecnym porządku formalno-prawnym nazywa się ETCS...TranslatorPS pisze: ↑08 sie 2022, 11:31Niestety, jedyne inne sieci, gdzie wiem, że maszyniści jeżdżą ponad 130 km/h bez dodatkowej osoby w kabinie są wsparte jakimś bardziej zaawansowanym niż SHP+CA systemem bezpieczeństwa ruchu...![]()
Nie wiem czy nie przesadzamy czasami. Czesi jeżdżą "na rozkład" wypadki się zdarzają, a mimo to nadal to robią.kveld pisze: ↑08 sie 2022, 14:15Właśnie. Stety czy niestety, ale jedyne realne lekarstwo w obecnym porządku formalno-prawnym nazywa się ETCS...TranslatorPS pisze: ↑08 sie 2022, 11:31
Niestety, jedyne inne sieci, gdzie wiem, że maszyniści jeżdżą ponad 130 km/h bez dodatkowej osoby w kabinie są wsparte jakimś bardziej zaawansowanym niż SHP+CA systemem bezpieczeństwa ruchu...![]()
Nie widzę powodu by aż tak naciskać na bezpieczeństwo akurat tutaj.
A co do 40 to pytanie jaka jest widoczność i droga hamowania. Może czas rozgraniczyć by w warunkach dobrej widoczności było 40-60 a jak pada, jest mgła czy zmrok to 20.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Jaka jest długość drogi hamowania pociągu pasażerskiego z 20 i 40 km/h? Wydaje mi się, że pociągi wjeżdżają na stacje przy 40 km/h, więc z tej prędkości byłoby nadal poniżej 300 m.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
- TranslatorPS
- Posty: 656
- Rejestracja: 16 sie 2012, 20:11
- Lokalizacja: スハ・ベスキツカ乗務区
Przy poprawnie działających hamulcach z 40 km/h idzie płynnie - bez szoku dla pasażerów - wyhamować w okolicy 80-90 metrów.
Ten od cyferek i tłumaczeń.
Ostatni manual miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni wysokopodłogowy miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni 5B/6B: EN57AKŁ-1044 > ROJ 41212, 25.11.2024
Ostatni pod banderą ZTM: 6208 > 13/189, 7.01.2023
Ostatni manual miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni wysokopodłogowy miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni 5B/6B: EN57AKŁ-1044 > ROJ 41212, 25.11.2024
Ostatni pod banderą ZTM: 6208 > 13/189, 7.01.2023
A gwałtownie? No bo tu trzeba patrzeć jak przy światłach samochodowych.TranslatorPS pisze: ↑23 sie 2022, 14:24Przy poprawnie działających hamulcach z 40 km/h idzie płynnie - bez szoku dla pasażerów - wyhamować w okolicy 80-90 metrów.
A co do pojedynczej obsady to kiedyś patrzyłem, że robiono badania odnośnie uwagi maszynistów i jeden jest bardziej uważny niż dwóch, ale teraz to znaleźć...
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Trochę to przypomina zjawisko rozproszenia odpowiedzialności...
https://zdrowie.wprost.pl/psychologia/r ... nosci.html
- TranslatorPS
- Posty: 656
- Rejestracja: 16 sie 2012, 20:11
- Lokalizacja: スハ・ベスキツカ乗務区
W dobrym wypadku mowa o 40-50 m. Wszystko oczywiście zależy od czasu reakcji wszystkich czynników (nie tylko maszynisty, ale też i osprzętu), jak i w ogóle parametrów technicznych.kajo pisze: ↑23 sie 2022, 23:27A gwałtownie? No bo tu trzeba patrzeć jak przy światłach samochodowych.TranslatorPS pisze: ↑23 sie 2022, 14:24Przy poprawnie działających hamulcach z 40 km/h idzie płynnie - bez szoku dla pasażerów - wyhamować w okolicy 80-90 metrów.
Ten od cyferek i tłumaczeń.
Ostatni manual miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni wysokopodłogowy miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni 5B/6B: EN57AKŁ-1044 > ROJ 41212, 25.11.2024
Ostatni pod banderą ZTM: 6208 > 13/189, 7.01.2023
Ostatni manual miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni wysokopodłogowy miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni 5B/6B: EN57AKŁ-1044 > ROJ 41212, 25.11.2024
Ostatni pod banderą ZTM: 6208 > 13/189, 7.01.2023
Z tego wynika, że przy widoczności nie gorszej niż 200 m można byłoby jeździć na widoczność na te 40 km/h.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!