Zmiany od września 2022

Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS

Flash8222
Posty: 7831
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 27 sie 2022, 18:53

Bon Jovi pisze:
27 sie 2022, 14:28
Czyli powrót uczniów do szkół od 1 września, to nie taka duża grupa aby tramwaje i metro wróciły do rozkładów sprzed wakacji. Fajne myślenie ma ZTM.
Rozumiem, że pieniądze to rosną na drzewach? To jest decyzja miasta, nie ZTMu

Paweł D.
Posty: 5633
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 27 sie 2022, 22:06

Oj, raczej działanie w porozumieniu. Miastu brakuje pieniędzy a ZTM dostarczył argumentów w postaci pomiarów i analiz.
Osobiście nie wydaje mi się, aby studenci byli tak liczną grupą pasażerów tramwajów żeby wymagało to podniesienia częstotliwości. Ale ćwiczymy to ostatnio przy feriach i wakacjach.

michael112
Posty: 3046
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 27 sie 2022, 22:17

kocur pisze:
26 sie 2022, 17:30
Naprawdę myślisz że zabranie 195 z ulicy Lanciego będzie dla kogoś problemem? Przystanek Migdałowa to strefa dojścia do metra Natolin. Z kolei 192 zostaje tam, gdzie rzeczywiście jest potrzebne, zgodnie z postulatami mieszkańców - dojazd do Leclerca na Ciszewskiego, zbędny w niedziele. Zmiany jak najbardziej uzasadnione, chociaż 195 jako jedyne realizowało ważną dla mnie relację Megasam - Stryjeńskich.
A dlaczego 192 nie może jeździć Lanciego?

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27616
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 27 sie 2022, 22:23

Autobus Czerwon pisze:
27 sie 2022, 6:58
michael112 pisze:
26 sie 2022, 16:55
Skasowanie: [...]
- 365 oznacza brak komunikacji w rejonie przystanku Centrum Targowe (skrzyżowanie Postępu i Bokserskiej)
365 jeździło puste jak bęben, a przy przystanku Centrum Targowe za bardzo nie ma nic co mogłoby generować jakikolwiek sensowny potok.
Noo płacze o to, że nie wolno likwidować jedynej linii na jakimś przystanku niezależnie od frekwencji i popytu są bez sensu oczywiście, ale akurat tak się składa, że tam lada moment się odda do eksploatacji 500 mieszkań w dwóch inwestycjach, a to pewnie tylko początek.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
AdamKlocusky
Posty: 679
Rejestracja: 25 mar 2021, 13:43
Lokalizacja: Targówek
Kontakt:

Post autor: AdamKlocusky » 27 sie 2022, 22:54

Paweł D. pisze:
27 sie 2022, 22:06
Oj, raczej działanie w porozumieniu. Miastu brakuje pieniędzy a ZTM dostarczył argumentów w postaci pomiarów i analiz.
Osobiście nie wydaje mi się, aby studenci byli tak liczną grupą pasażerów tramwajów żeby wymagało to podniesienia częstotliwości. Ale ćwiczymy to ostatnio przy feriach i wakacjach.
Bardziej skłonny byłbym rzec, że w związku z brakiem kierowców i jako taką frekwencję ZTM po prostu zmniejsza problem braku kierujących (ukrywa go).
Obrazek
___________________________________________________________________________________
1 13 20 22 124 137 138 154 206 307 340 406 444 460 462 512 517 805 N12

reserved
Posty: 14771
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 27 sie 2022, 23:28

Ciekawe kiedy ktoś wpadnie na to, że problem braku kierujących można rozwiązać poprzez godne płace.

Paweł D.
Posty: 5633
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 27 sie 2022, 23:35

Sugerujesz zatrudnienie wszystkich kierowców przez miasto i opłacanie z jego budżetu?

reserved
Posty: 14771
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 28 sie 2022, 0:07

Bardziej miałem na myśli samo zauważenie źródła problemu. Każdy to jakoś zrzuca na dalszy plan. A ZTM ma odpowiednie instrumenty, które zmusiłyby wręcz przewoźników do lepszego finansowego traktowania kierowców. Woli jednak zajmować się narzucaniem kar co w efekcie prowadzi do masowego zwalniania się przez kierowców sfrustrowanych ciągłym potrącaniem premii za najdrobniejsze mało znaczące rzeczy.

Nie chcę siać populizmów. Nie chcę się mądrzyć w temacie umów z ZTM-em, bo wiele osób tutaj ma o wiele większą wiedzę na ten temat. Dziwi mnie jednak to, że nikt nie chce tego oficjalnie przyznać: braki są bo kierowcy za mało zarabiają. Tylko jest szukanie wymówek i próba malowania trawy na zielono, udawania że jest dobrze. No i na siłę wmawiania ludziom przez ZTM, że no w sumie to rzeczywiście kierowców brakuje ale tak naprawdę to robią dla pasażerów dobrze i że będzie lepiej niż było, i że w ogóle na tle innych miast i tak jest dobrze bla bla bla. To przestaje być poważne. Przynajmniej dla mnie.

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 1021
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 28 sie 2022, 22:20

Ale Pani Dyrektor ZTM powiedziała, że:
Sytuacja w tej grupie zawodowej jest trudna – także w MZA pomimo nowych regulacji płacowych.
nowych, czytaj: dla Pani Dyrektor za wysokie, a i tak nie przychodzą :wink:
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36879
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 29 sie 2022, 9:54

reserved pisze:
27 sie 2022, 23:28
Ciekawe kiedy ktoś wpadnie na to, że problem braku kierujących można rozwiązać poprzez godne płace.
Niewątpliwie można, tylko że jest chyba ciut krucho z budżetem?
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

reserved
Posty: 14771
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 29 sie 2022, 10:47

Bastian pisze:
29 sie 2022, 9:54
reserved pisze:
27 sie 2022, 23:28
Ciekawe kiedy ktoś wpadnie na to, że problem braku kierujących można rozwiązać poprzez godne płace.
Niewątpliwie można, tylko że jest chyba ciut krucho z budżetem?
Myślę że to tylko wymówka. Gdyby nie było krucho z budżetem to też nikt by się nie przejmował zarobkami kierowców. To nie jest kwestia sytuacji ekonomicznej, to kwestia mentalności. Cały czas jako kierowcy jesteśmy uważani za gorszy sort, który ma jeździć, robić swoje, a godnie zarabiać za to mają ci którzy są wyżej postawieni.

Domas
(A408 i A451)
Posty: 7375
Rejestracja: 20 wrz 2009, 20:36

Post autor: Domas » 29 sie 2022, 11:24

reserved pisze:
29 sie 2022, 10:47
Myślę że to tylko wymówka. Gdyby nie było krucho z budżetem to też nikt by się nie przejmował zarobkami kierowców. To nie jest kwestia sytuacji ekonomicznej, to kwestia mentalności. Cały czas jako kierowcy jesteśmy uważani za gorszy sort, który ma jeździć, robić swoje, a godnie zarabiać za to mają ci którzy są wyżej postawieni.
Wymówka i do tego słaba, skoro prywatni przewoźnicy (i to nie tylko w Warszawie) potrafią zrozumieć, przynajmniej po części, że bez kierowców to średnio wyjadą i zwiększają stawkę za godzinę.

Awatar użytkownika
karmat
Posty: 402
Rejestracja: 01 gru 2020, 20:25
Lokalizacja: Nowodwory
Kontakt:

Post autor: karmat » 29 sie 2022, 11:29

reserved pisze:
29 sie 2022, 10:47
Myślę że to tylko wymówka. Gdyby nie było krucho z budżetem to też nikt by się nie przejmował zarobkami kierowców. To nie jest kwestia sytuacji ekonomicznej, to kwestia mentalności. Cały czas jako kierowcy jesteśmy uważani za gorszy sort, który ma jeździć, robić swoje, a godnie zarabiać za to mają ci którzy są wyżej postawieni.
Ile chciałbyś zarabiać ?

reserved
Posty: 14771
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 29 sie 2022, 13:15

Domas pisze:
29 sie 2022, 11:24
reserved pisze:
29 sie 2022, 10:47
Myślę że to tylko wymówka. Gdyby nie było krucho z budżetem to też nikt by się nie przejmował zarobkami kierowców. To nie jest kwestia sytuacji ekonomicznej, to kwestia mentalności. Cały czas jako kierowcy jesteśmy uważani za gorszy sort, który ma jeździć, robić swoje, a godnie zarabiać za to mają ci którzy są wyżej postawieni.
Wymówka i do tego słaba, skoro prywatni przewoźnicy (i to nie tylko w Warszawie) potrafią zrozumieć, przynajmniej po części, że bez kierowców to średnio wyjadą i zwiększają stawkę za godzinę.
W Mobilisie zarabiam prawie tyle samo co 2 lata temu. Minimalnie więcej, ale to jakies 200 zł zaledwie więcej. W porównaniu do tego ile więcej trzeba za wszystko płacić to jest praktycznie tyle co nic.
karmat pisze:
29 sie 2022, 11:29
reserved pisze:
29 sie 2022, 10:47
Myślę że to tylko wymówka. Gdyby nie było krucho z budżetem to też nikt by się nie przejmował zarobkami kierowców. To nie jest kwestia sytuacji ekonomicznej, to kwestia mentalności. Cały czas jako kierowcy jesteśmy uważani za gorszy sort, który ma jeździć, robić swoje, a godnie zarabiać za to mają ci którzy są wyżej postawieni.
Ile chciałbyś zarabiać ?
5000 do ręki to minimum. Ale to tylko pobożne życzenia, i tak wiem że mogę sobie pisać różne stawki, jest jak jest.

Ale troszkę odbiegliśmy od tematu więc z mojej strony chyba EOT.

Awatar użytkownika
karmat
Posty: 402
Rejestracja: 01 gru 2020, 20:25
Lokalizacja: Nowodwory
Kontakt:

Post autor: karmat » 29 sie 2022, 13:45

Skrócone 518 też będzie na elektryki?

Zablokowany