Strona 2 z 3

Zmiany od września 2022

: 27 sie 2022, 18:53
autor: Flash8222
Bon Jovi pisze:
27 sie 2022, 14:28
Czyli powrót uczniów do szkół od 1 września, to nie taka duża grupa aby tramwaje i metro wróciły do rozkładów sprzed wakacji. Fajne myślenie ma ZTM.
Rozumiem, że pieniądze to rosną na drzewach? To jest decyzja miasta, nie ZTMu

Zmiany od września 2022

: 27 sie 2022, 22:06
autor: Paweł D.
Oj, raczej działanie w porozumieniu. Miastu brakuje pieniędzy a ZTM dostarczył argumentów w postaci pomiarów i analiz.
Osobiście nie wydaje mi się, aby studenci byli tak liczną grupą pasażerów tramwajów żeby wymagało to podniesienia częstotliwości. Ale ćwiczymy to ostatnio przy feriach i wakacjach.

Zmiany od września 2022

: 27 sie 2022, 22:17
autor: michael112
kocur pisze:
26 sie 2022, 17:30
Naprawdę myślisz że zabranie 195 z ulicy Lanciego będzie dla kogoś problemem? Przystanek Migdałowa to strefa dojścia do metra Natolin. Z kolei 192 zostaje tam, gdzie rzeczywiście jest potrzebne, zgodnie z postulatami mieszkańców - dojazd do Leclerca na Ciszewskiego, zbędny w niedziele. Zmiany jak najbardziej uzasadnione, chociaż 195 jako jedyne realizowało ważną dla mnie relację Megasam - Stryjeńskich.
A dlaczego 192 nie może jeździć Lanciego?

Zmiany od września 2022

: 27 sie 2022, 22:23
autor: fik
Autobus Czerwon pisze:
27 sie 2022, 6:58
michael112 pisze:
26 sie 2022, 16:55
Skasowanie: [...]
- 365 oznacza brak komunikacji w rejonie przystanku Centrum Targowe (skrzyżowanie Postępu i Bokserskiej)
365 jeździło puste jak bęben, a przy przystanku Centrum Targowe za bardzo nie ma nic co mogłoby generować jakikolwiek sensowny potok.
Noo płacze o to, że nie wolno likwidować jedynej linii na jakimś przystanku niezależnie od frekwencji i popytu są bez sensu oczywiście, ale akurat tak się składa, że tam lada moment się odda do eksploatacji 500 mieszkań w dwóch inwestycjach, a to pewnie tylko początek.

Zmiany od września 2022

: 27 sie 2022, 22:54
autor: AdamKlocusky
Paweł D. pisze:
27 sie 2022, 22:06
Oj, raczej działanie w porozumieniu. Miastu brakuje pieniędzy a ZTM dostarczył argumentów w postaci pomiarów i analiz.
Osobiście nie wydaje mi się, aby studenci byli tak liczną grupą pasażerów tramwajów żeby wymagało to podniesienia częstotliwości. Ale ćwiczymy to ostatnio przy feriach i wakacjach.
Bardziej skłonny byłbym rzec, że w związku z brakiem kierowców i jako taką frekwencję ZTM po prostu zmniejsza problem braku kierujących (ukrywa go).

Zmiany od września 2022

: 27 sie 2022, 23:28
autor: reserved
Ciekawe kiedy ktoś wpadnie na to, że problem braku kierujących można rozwiązać poprzez godne płace.

Zmiany od września 2022

: 27 sie 2022, 23:35
autor: Paweł D.
Sugerujesz zatrudnienie wszystkich kierowców przez miasto i opłacanie z jego budżetu?

Zmiany od września 2022

: 28 sie 2022, 0:07
autor: reserved
Bardziej miałem na myśli samo zauważenie źródła problemu. Każdy to jakoś zrzuca na dalszy plan. A ZTM ma odpowiednie instrumenty, które zmusiłyby wręcz przewoźników do lepszego finansowego traktowania kierowców. Woli jednak zajmować się narzucaniem kar co w efekcie prowadzi do masowego zwalniania się przez kierowców sfrustrowanych ciągłym potrącaniem premii za najdrobniejsze mało znaczące rzeczy.

Nie chcę siać populizmów. Nie chcę się mądrzyć w temacie umów z ZTM-em, bo wiele osób tutaj ma o wiele większą wiedzę na ten temat. Dziwi mnie jednak to, że nikt nie chce tego oficjalnie przyznać: braki są bo kierowcy za mało zarabiają. Tylko jest szukanie wymówek i próba malowania trawy na zielono, udawania że jest dobrze. No i na siłę wmawiania ludziom przez ZTM, że no w sumie to rzeczywiście kierowców brakuje ale tak naprawdę to robią dla pasażerów dobrze i że będzie lepiej niż było, i że w ogóle na tle innych miast i tak jest dobrze bla bla bla. To przestaje być poważne. Przynajmniej dla mnie.

Zmiany od września 2022

: 28 sie 2022, 22:20
autor: ZielonyJamnik
Ale Pani Dyrektor ZTM powiedziała, że:
Sytuacja w tej grupie zawodowej jest trudna – także w MZA pomimo nowych regulacji płacowych.
nowych, czytaj: dla Pani Dyrektor za wysokie, a i tak nie przychodzą :wink:

Zmiany od września 2022

: 29 sie 2022, 9:54
autor: Bastian
reserved pisze:
27 sie 2022, 23:28
Ciekawe kiedy ktoś wpadnie na to, że problem braku kierujących można rozwiązać poprzez godne płace.
Niewątpliwie można, tylko że jest chyba ciut krucho z budżetem?

Zmiany od września 2022

: 29 sie 2022, 10:47
autor: reserved
Bastian pisze:
29 sie 2022, 9:54
reserved pisze:
27 sie 2022, 23:28
Ciekawe kiedy ktoś wpadnie na to, że problem braku kierujących można rozwiązać poprzez godne płace.
Niewątpliwie można, tylko że jest chyba ciut krucho z budżetem?
Myślę że to tylko wymówka. Gdyby nie było krucho z budżetem to też nikt by się nie przejmował zarobkami kierowców. To nie jest kwestia sytuacji ekonomicznej, to kwestia mentalności. Cały czas jako kierowcy jesteśmy uważani za gorszy sort, który ma jeździć, robić swoje, a godnie zarabiać za to mają ci którzy są wyżej postawieni.

Zmiany od września 2022

: 29 sie 2022, 11:24
autor: Domas
reserved pisze:
29 sie 2022, 10:47
Myślę że to tylko wymówka. Gdyby nie było krucho z budżetem to też nikt by się nie przejmował zarobkami kierowców. To nie jest kwestia sytuacji ekonomicznej, to kwestia mentalności. Cały czas jako kierowcy jesteśmy uważani za gorszy sort, który ma jeździć, robić swoje, a godnie zarabiać za to mają ci którzy są wyżej postawieni.
Wymówka i do tego słaba, skoro prywatni przewoźnicy (i to nie tylko w Warszawie) potrafią zrozumieć, przynajmniej po części, że bez kierowców to średnio wyjadą i zwiększają stawkę za godzinę.

Zmiany od września 2022

: 29 sie 2022, 11:29
autor: karmat
reserved pisze:
29 sie 2022, 10:47
Myślę że to tylko wymówka. Gdyby nie było krucho z budżetem to też nikt by się nie przejmował zarobkami kierowców. To nie jest kwestia sytuacji ekonomicznej, to kwestia mentalności. Cały czas jako kierowcy jesteśmy uważani za gorszy sort, który ma jeździć, robić swoje, a godnie zarabiać za to mają ci którzy są wyżej postawieni.
Ile chciałbyś zarabiać ?

Zmiany od września 2022

: 29 sie 2022, 13:15
autor: reserved
Domas pisze:
29 sie 2022, 11:24
reserved pisze:
29 sie 2022, 10:47
Myślę że to tylko wymówka. Gdyby nie było krucho z budżetem to też nikt by się nie przejmował zarobkami kierowców. To nie jest kwestia sytuacji ekonomicznej, to kwestia mentalności. Cały czas jako kierowcy jesteśmy uważani za gorszy sort, który ma jeździć, robić swoje, a godnie zarabiać za to mają ci którzy są wyżej postawieni.
Wymówka i do tego słaba, skoro prywatni przewoźnicy (i to nie tylko w Warszawie) potrafią zrozumieć, przynajmniej po części, że bez kierowców to średnio wyjadą i zwiększają stawkę za godzinę.
W Mobilisie zarabiam prawie tyle samo co 2 lata temu. Minimalnie więcej, ale to jakies 200 zł zaledwie więcej. W porównaniu do tego ile więcej trzeba za wszystko płacić to jest praktycznie tyle co nic.
karmat pisze:
29 sie 2022, 11:29
reserved pisze:
29 sie 2022, 10:47
Myślę że to tylko wymówka. Gdyby nie było krucho z budżetem to też nikt by się nie przejmował zarobkami kierowców. To nie jest kwestia sytuacji ekonomicznej, to kwestia mentalności. Cały czas jako kierowcy jesteśmy uważani za gorszy sort, który ma jeździć, robić swoje, a godnie zarabiać za to mają ci którzy są wyżej postawieni.
Ile chciałbyś zarabiać ?
5000 do ręki to minimum. Ale to tylko pobożne życzenia, i tak wiem że mogę sobie pisać różne stawki, jest jak jest.

Ale troszkę odbiegliśmy od tematu więc z mojej strony chyba EOT.

Zmiany od września 2022

: 29 sie 2022, 13:45
autor: karmat
Skrócone 518 też będzie na elektryki?