Strona 2 z 6

Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

: 20 lut 2024, 10:25
autor: piorunus
MJ pisze:
20 lut 2024, 9:59
Może ja się nie znam, ale dla mnie niższa stawka za takie rzeczy to trochę słaba praktyka.
Nie jestem pewien, ale wydaje mi się, że jak w Arrivie były dwie stawki (tj. "jezdna" i "niejezdna") to takie rzeczy jak OC, rezerwa czy pauza na krańcu były rozliczano jako to drugie.

Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

: 20 lut 2024, 10:39
autor: ZielonyJamnik
MJ pisze:
20 lut 2024, 9:59
Kierowcy z Mobilisu czy innego przewoźnika nie jeżdżą gorzej niż inni, bo mają mniej płacone.
No nie wiem. Ja mam spostrzeżenia, że częściej w Mobilisie zdarzają się elementy, które za nic mają kodeks ruchu.

Zresztą moja druga połówka jeździ regularnie 167 i po zmianie z duetu R-1, R-2 na Mobilis, prawie codziennie narzeka że jeżdżą za szybko, wcinają się lub wysadzają z pasa przed zatoką na Bibliotece Narodowej.

Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

: 20 lut 2024, 10:39
autor: Jurand
piorunus pisze:
20 lut 2024, 10:25
MJ pisze:
20 lut 2024, 9:59
Może ja się nie znam, ale dla mnie niższa stawka za takie rzeczy to trochę słaba praktyka.
Nie jestem pewien, ale wydaje mi się, że jak w Arrivie były dwie stawki (tj. "jezdna" i "niejezdna") to takie rzeczy jak OC, rezerwa czy pauza na krańcu były rozliczano jako to drugie.
Dokładnie tak było w Arrivie.
Stawka za godziny jezdne była tylko za przejechane i platne wzkm.
OC, dojazdy, zjazdy i postoje na pętlach były inaczej rozliczane, tzn mniej płatne.
W starym przetargu PKS GM kierowcy za dojazdy i zjazdy nie mieli placone wogule ( na pewno przynajmniej Ukraińcy).

Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

: 20 lut 2024, 15:45
autor: BrdzJkb
kajo pisze:
19 lut 2024, 23:19
Wymówki by ludziom nie płacić. Za to w MZA masz lepsze zaplecze socjalne, zajezdnie są zwykle bliżej domów i.td. zawsze można coś znaleźć by uzasadnić niższą stawkę.
Na czym polega lepsze zaplecze socjalne w MZA i jak uśrednić w skali miasta kto ma bliżej do domów?

Ktoś woli zarobić 200 złotych miesięcznie więcej, ktoś inny ceni sobie że codziennie moze skończyć o 13, albo mieć linię i wóz na stałe bez konieczności ugadywania się z jakimiś zmiennikami, dyspozytorami, planistami itp.
kajo pisze:
20 lut 2024, 6:54
Czyli to źle że chce by pracownicy dobrze zarabiali za swoją pracę? A mówienie, że Ajenci są efektywniejsi bo są tańsi jest bzdurą. Są tańsi bo mniej płacą pracownikom. Czyli miasto oszczędza kosztem własnych mieszkańców. Przy okazji napychając kasę prywatnym firmom.
Oczywiście. Różnice w stawkach wynikają tylko i wyłącznie z tego, że mniej płacą pracownikom. To że autobusy ajentów robią 90 tysięcy kilometrów rocznie, a MZA 60 tysiecy nie ma nic do rzeczy.
kajo pisze:
20 lut 2024, 6:54
Czyli rozumiem, że to MZA jest efektywniejsze? Doszliśmy do tego? Dzięki skali może i dobrze płacić pracownikom i mieć odpowiednią stawkę? Do tego utrzymywać autobusy w lepszym stanie technicznym.
Dlaczego te autobusy w lepszym stanie technicznym statystycznie jeżdżą 1/3 kilometrów rocznie mniej?

P.S. W skrajnie prawicowej Szwecji nawet tramwaje i metro są obsługiwane przez przewoźników wybranych w drodze przetargu. Kto to widział nabijać kasę prywatnym firmom!

Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

: 20 lut 2024, 16:05
autor: kajo
W szwecji też zaczynają zmieniać podejście. Gdy karetki przestawiono na prywatne śmiertelność wzrosła choć wskaźniki podane w przetargu się poprawiły, ot ciekawostka.
A dla odmiany w Wielkiej Brytanii model ajencyjny na kolei powoli upada i pewnie w perspektywie czasu przejdą znów na różne formy państwowej kolei.
A co do kilometrów to kolejna rzecz jaką ZTM robi by poprawić opłacalność kontraktów dla ajentów. MZA jak sprawdzałem kiedyś ma większą ilość dodatków w stosunku do brygad całodziennych. Dlatego pojazdy mniej jeżdżą rocznie. Więcej spalają bo więcej jeżdżą w szczycie itd.

Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

: 20 lut 2024, 16:25
autor: ZielonyJamnik
BrdzJkb pisze:
20 lut 2024, 15:45

Ktoś woli zarobić 200 złotych miesięcznie więcej, ktoś inny ceni sobie że codziennie moze skończyć o 13, albo mieć linię i wóz na stałe bez konieczności ugadywania się z jakimiś zmiennikami, dyspozytorami, planistami itp.
1000zł więcej proszę Pana jeśli już, a nawet jeszcze więcej. Jeśli ktoś ci mówi że u ajenta zarabia 5tys. na rękę to trzeba zapytać ile zrobił nadgodzin

Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

: 20 lut 2024, 17:11
autor: px33
No to dlaczego ktoś w ogóle pracuje u tych wstrętnych prywaciorzy skoro to takie nieopłacalne?

Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

: 20 lut 2024, 17:36
autor: Glonojad
BrdzJkb pisze:
20 lut 2024, 15:45

P.S. W skrajnie prawicowej Szwecji
co?

Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

: 20 lut 2024, 18:18
autor: BrdzJkb
kajo pisze:
20 lut 2024, 16:05
W szwecji też zaczynają zmieniać podejście. Gdy karetki przestawiono na prywatne śmiertelność wzrosła choć wskaźniki podane w przetargu się poprawiły, ot ciekawostka.
Zapomniało Ci się wspomnieć, że porównywano dwa różne obszary. Gdyby porównać w Warszawie Pragę Północ i Wilanów też wyjdą różnice w śmiertelności, a przyczyną wcale nie będzie liczba stacji Meditransu.
kajo pisze:
20 lut 2024, 16:05
A dla odmiany w Wielkiej Brytanii model ajencyjny na kolei powoli upada i pewnie w perspektywie czasu przejdą znów na różne formy państwowej kolei.
Podpowiem - nie upada, tylko zmienia się jego forma. Chyba dość oczywiste, że po covidzie nie da się utrzymać formuły w której 100% kosztów pokrywają przychody z biletów.

kajo pisze:
20 lut 2024, 16:05
A co do kilometrów to kolejna rzecz jaką ZTM robi by poprawić opłacalność kontraktów dla ajentów. MZA jak sprawdzałem kiedyś ma większą ilość dodatków w stosunku do brygad całodziennych. Dlatego pojazdy mniej jeżdżą rocznie. Więcej spalają bo więcej jeżdżą w szczycie itd.
Udział dodatków we wszystkich brygadach to od 25 do 35% zależnie od zajezdni. Niezależnie czy jest to MZA czy Ajent. Wystarczy sobie wziąc informatory statystyczne ZTM.
ZielonyJamnik pisze:
20 lut 2024, 16:25
1000zł więcej proszę Pana jeśli już, a nawet jeszcze więcej. Jeśli ktoś ci mówi że u ajenta zarabia 5tys. na rękę to trzeba zapytać ile zrobił nadgodzin
168 x 36 + 300 zł premii + kodeksowe dodatki jak nadgodziny z doby, dodatek za pracę nocną + premie za spalanie. Wychodzi realnie z nominału wychodzi ok. 6700. I to bez żadnych przeszeregowań tylko po prostu jak masz prawko i jeździsz od 3 lat.

5 na rękę to jest 6800. Więc zazwyczaj co miesiąc nominał zakręci się koło 5.

Wszystko jest kwestią różnicy sposobu określania wynagrodzenia za nominał. Na przykład w styczniu bardziej opłacało się rozliczenie godzinowe.
Glonojad pisze:
20 lut 2024, 17:36
BrdzJkb pisze:
20 lut 2024, 15:45

P.S. W skrajnie prawicowej Szwecji
co?
Żart.

Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

: 20 lut 2024, 20:42
autor: ZielonyJamnik
Ale w MZA nie ma płacone za godziny, jest ryczałt. Po za tym nie policzyłeś premii frekwencyjnej, która wynosi 800zł brutto (ok. 550zł na rękę).

A czemu robią? Nie wiem, bo np. chłopaki z Mobilisu to narzekają w rozmowach, że nie ma takiego lightu jak kiedyś. Nie raz są to osoby które boją się korpomza i cenią sobie mniejsze firmy

Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

: 20 lut 2024, 21:37
autor: vernalisadonis
Ja np. w ostateczności pójdę do takiej firmy jak MZA. Dla mnie to zwyczajny kołchoz gdzie każdy na każdego ma totalnie wywalone. Mało co człowiek załatwi z grafikiem czy z urlopem.
W Mobilisie nigdy takiego problemu nie miałem. Zwyczajnie ze wszystkim idą mi na rękę i urlop mam kiedy to ja chcę.
Większy luz jest

Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

: 20 lut 2024, 21:54
autor: Flash8222
To jest ciekawe co piszesz, jeżdżę na Kleszczowej i nie mam problemu by zamienić dni, urlop mam wtedy kiedy chciałem 🤷‍♂️
px33 pisze:
20 lut 2024, 17:11
No to dlaczego ktoś w ogóle pracuje u tych wstrętnych prywaciorzy skoro to takie nieopłacalne?
Bo np wylecieli za alko albo inne przewinienia :P

Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

: 20 lut 2024, 21:56
autor: Walas
Flash8222 pisze:
20 lut 2024, 21:54
To jest ciekawe co piszesz, jeżdżę na Kleszczowej i nie mam problemu by zamienić dni, urlop mam wtedy kiedy chciałem 🤷‍♂️
Wielu kierowców z R-2 pisało o podział urlopu i szanowny pan Bartłomiej im nie podzielił.

Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

: 20 lut 2024, 21:59
autor: Flash8222
Ja mam cztery urlopy w tym roku dokładnie tak jak chciałem 🤷‍♂️

Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

: 20 lut 2024, 22:02
autor: ZielonyJamnik
Prawdą jest, że część nie dostała podziałów. Ale potem to ma się w liczbach, że dużo kierowców u nas na delegacji, bo po takim podziale takie osoby z R-2 nie będą pomagać firmie.