Strona 2 z 2

: 07 kwie 2006, 10:19
autor: MZ
:arrow: Hmmm, no to w takim układzie będzie problem: która z tych ulic (Grójecka czy Aleje Jerozolimskie) powinna mieć większy priorytet? W końcu obie są bardzo ruchliwe, chociaż Grójecka chyba bardziej.

: 07 kwie 2006, 10:22
autor: Bastian
To chyba bardziej kwestia geometrii - Jerozolimskie są na wprost. Nie wiem, co tam w końcu ma powstać, ale w przypadku jakichś np. wiaduktów to gra rolę, jak podejrzewam. No i rzecz druga - trochę miejsca można zaoszczędzić ewentualnie faktycznie na osi Grójeckiej, zaś między torami (lub przyszłą planowaną inwestycją na miejscu Głównego) a Jerozolimskimi byłoby to trudniejsze...

[ Dodano: 2006-04-07, 10:24 ]
Jeszcze jedno, co do ruchliwości: obecnie Grójecka góruje, ale po pierwsze - w kierunku Zawiszy przyjmuje też ruch z Jerozolimskich, po drugie - trzeba brać uwagę planowaną trasę Wolica - Salomea. Te proporcje mogą się więc wyraźnie zmienić...

: 09 kwie 2006, 12:15
autor: Glonojad
Generalnie rzecz biorać, tramwaje w jakiejśtam perspektywie czeka przekładka na Aleje, niemniej jest to perspektywa co najmniej tak odległa, jak trasa do Wilanowa albo i przejście przez Zachodni...

: 09 kwie 2006, 15:23
autor: MZ
inż. Glonojad pisze:jest to perspektywa co najmniej tak odległa, jak trasa do Wilanowa albo i przejście przez Zachodni.
:arrow: A co z tych dwóch rzeczy (Wilanów i Dworzec Zachodni) wydaje się odleglejsze?

: 09 kwie 2006, 18:50
autor: Glonojad
Przejście przez tory przy Zachodnim jest odleglejsze raczej.

: 09 kwie 2006, 20:31
autor: Plesim
Wracając do tematu, a właściwie do tego z czego wynikł temat. ;-) Jak ktoś ma dużo wolnego czasu to polecam stronę na ktorej są dokumenty studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego. Jest co poczytać i nie tylko o komunikacji.

: 09 kwie 2006, 21:02
autor: Glonojad
O, już opublikowali? Można sobie poczytać o 3 milionowej Warszawie, przy czym większość terenów rozwojowych to zabudowa ekstensywna (niech zyje Urban Sprawl :roll: )

: 09 kwie 2006, 21:12
autor: Plesim
Z ciekawostek, ktore już tam znalazłem jest jak najszybsza budowa łącznika tramwajowego NB - Broniewskiego. :mrgreen: :mrgreen:

: 09 kwie 2006, 22:14
autor: MeWa
I zajezdnia Na Zaporze oraz tramwajowa na Żeraniu ;) ale jakoś nie ma linii tramwajowej przez Świętokrzyską i Świętokrzyski

: 10 kwie 2006, 9:35
autor: MZ
Plesim pisze:Z ciekawostek, ktore już tam znalazłem jest jak najszybsza budowa łącznika tramwajowego NB - Broniewskiego.
:arrow: Co, jeszcze jednego? :mrgreen: Skoro takie rzeczy też są tam wpisane, to potem będą mogli chwalić się, że część z nich udało się im już zrealizować.

: 10 kwie 2006, 20:18
autor: Kleszczu
MeWa pisze:I zajezdnia Na Zaporze oraz tramwajowa na Żeraniu ;) ale jakoś nie ma linii tramwajowej przez Świętokrzyską i Świętokrzyski

BTW to chyba Kraków proponował Warszawie Szybki Tramwaj wzdłuż Świętokrzyskiej OIDP :-k

: 11 kwie 2006, 14:30
autor: Plesim
Jeszcze jedną ciekawostkę znalazłem. Wzamian za Redutową jest proponowany teren przy Jana Olbrachta tylko niestety nie podano dokładnie w ktorym miejscu.

: 11 kwie 2006, 14:48
autor: Bastian
Wiele możliwości nie ma. IMHO w rachubę wchodzi tylko teren po północnej stronie JO, między Znaną a Krępowieckiego, czy gdzieś tam (piszę z pamięci). Po południowej stronie ostatnie wolne tereny (między Sowińskiego a Znaną) bodajże poszły pod zabudowę.

: 11 kwie 2006, 15:11
autor: Plesim
Właśnie o to mi chodzi, że nie bardzo jest gdzie. Teren te (nawt według tego studium) mają iść pod zabudowę mieszkaniową. I jaki jest w tym przypadku sens zamykania Redutowej gdyż przeszkadza mieszkańcom i pakować w nowopowstające osiedle.