Strona 2 z 3

: 23 kwie 2006, 19:10
autor: pawcio
Tam pętla? Hmmm. Przede wszystkim tramwajowa. Bez tego nie ma co zaczynać zabawy. Z drugiej strony mam poważne wątpliwości, czy Wesoła, Rembertów itp. oddadzą posiadane obecnie 5xx. Nie liczyłbym na to zanadto, zwłaszcza, że mieliby niezmienioną trasę przejazdu z dodatkową przesiadką.

: 23 kwie 2006, 20:03
autor: Andrzej
Nie, ponieważ nie będzie miejsca i nie ma potrzeby.
Płowiecka bez pętli zostanie bardzo dobrym punktem przesiadkowym. Blisko jest kraniec Marysin, Witolin, Wiatraczna.
Krańcowanie linii na tym ostatnim zapewnia nie tylko dojazd do wspomnianej Płowieckiej, ale i tramwajów, popularnego Geanta, odwiedzanego bazaru na Pl. Szembeka czy Wiatracznej, oraz wielu szkół na Grochowie. A to tylko 7-10 minut od Płowieckiej.
Ciekawe byłoby zato przedłużenie tramwajów do PKP Gocławek. I w ogóle stację Gocławek można by przesunąć pod wiadukt, na którym są autobusy, stację Wawer również.

[ Dodano: 2006-04-23, 20:17 ]
TGM pisze:... tak każde zadupie będzie chciało autobus conajmniej do DC bo "przeca my Warszawa. Wieeeeeelka Warszawa. I żadne lokalne dowózki nas nie interesują".
I co w tym złego?
Dowozówki to przecież niewypały - przynajmniej w moich rejonach (153, 161, 305, dawne 173).
Wolę linię do Centrala co pół godziny niż dowozówkę do Marysina (też pewnie nie byłaby częściej i podjeżdżałaby minutę po tym jak wszystko odjedzie z punktu przesiadkowego).

: 23 kwie 2006, 22:48
autor: Łukasz
Jarek pisze:
pawcio pisze:To nie ma być połączenie tych dwóch punktów miasta, ale domknięcie linii obwodowych od południowego wschodu.
Szkoda, że nie ma pętli autobusowej na Gocławku. Ciągnięcie takiej linii do Wiatraka może nie jest najszczęśliwszym pomysłem. A może jeszcze bardziej szkoda, ze nie ma dużej pętli autobusowo-tramwajowej w węźle Płowiecka (podobnie jak na Żeraniu FSO).
Zdecydowanie TAK jak dla mnie + ekspres do Centrum.
Ale jeszcze lepiej byłoby gdyby to było
koło stacji PKP Gocławek, z której odjeżdżałyby
Co 5 minut szybkie pociągi do Centrum...

: 23 kwie 2006, 23:13
autor: Jarek
Łukasz pisze:Zdecydowanie TAK jak dla mnie + ekspres do Centrum.
Ale jeszcze lepiej byłoby gdyby to było
koło stacji PKP Gocławek, z której odjeżdżałyby
Co 5 minut szybkie pociągi do Centrum...
Niestety lokalizacjia stacji PKP Gocławek jest cokolwiek niefortunna. Przybliżenie jej do ul. Marsa częściowo rozwiązałoby ten problem, ale nie do końca. Do tego dochodzi katastrofalny stan techniczny torów no i generalnie układ torowy nie sprzyjający rozwijaniu dużych prędkości (lub chociaż przyzwoitych). Dlatego pięćsetkami wychodzi szybciej. A nie powinno.

: 24 kwie 2006, 10:14
autor: MZ
Krzysztof Sokołowski pisze:Tylko że nie ma tam miejsca na taki dworzec, chyba żeby wykupić ten komis i sąsiednie grunty wraz z budynkami.
:arrow: Po tym, co do tej pory tam się działo, wątpię w skuteczność dogadania się z właścicielami tego komisu. Ale pętla w tym miejscu nie jest głupim pomysłem ;-).

: 24 kwie 2006, 16:20
autor: ja0306
Pętla ta nie ma sensu gdyż żadna linia tam nie pustoszeje ani pusta nie przyjeżdża.
Blisko jest pętla Os.Ostrobramska i może to z nią coś powinno sie zrobić by taki superprzesiadkowy punkt był w okolicy węzła, a nawet tramwajową linię możnaby tam dociągnąć bez problemu.

: 24 kwie 2006, 16:42
autor: MZ
:arrow: Pętla OS. OSTROBRAMSKA jest wprawdzie w pobliżu, ale: po pierwsze - nie ma możliwości jej rozbudowy, żeby stanowiła punkt przesiadkowy; po drugie - jest ona z dala od podstawowych ciągów komunikacyjnych. Kto będzie wjeżdżał w osiedle, żeby przesiąść się na autobus wyjeżdżający z powrotem na główny ciąg?

: 24 kwie 2006, 16:48
autor: ja0306
MZ pisze::arrow: Pętla OS. OSTROBRAMSKA jest wprawdzie w pobliżu, ale: po pierwsze - nie ma możliwości jej rozbudowy, żeby stanowiła punkt przesiadkowy; po drugie - jest ona z dala od podstawowych ciągów komunikacyjnych. Kto będzie wjeżdżał w osiedle, żeby przesiąść się na autobus wyjeżdżający z powrotem na główny ciąg?
Jeśli mają tam wjeżdżać samochodami na przesiadkę w autobus to można zbudowac pętle po dugiej stronie Ostrobramskiej i tam parkingi i wtedy juz wszystko byłoby OK

: 24 kwie 2006, 16:58
autor: Jamnik
ja0306 pisze:Jeśli mają tam wjeżdżać samochodami na przesiadkę w autobus to można zbudowac pętle po dugiej stronie Ostrobramskiej i tam parkingi i wtedy juz wszystko byłoby OK
Dużą wadą takiego usytuowania pętli byłoby to, że z można by było wyjechać z niej tylko w kierunku wschodnim i trzeba by było jechać kawał drogi, żeby zawrócić.

Pętla przy Marsa i Płowieckiej jest według mnie niepotrzebna, bo pętla Os. Ostrobramska znajduje się wystarczająco blisko i w dodatku jest bardzo dobrze usytuowana (blisko i do Łukowskiej, i do Ostrobramskiej), a poza tym pętla przy Marsa i Płowieckiej, jak już ktoś napisał, powodawałaby jeszcze większe korki niż obecnie.

: 24 kwie 2006, 17:17
autor: ja0306
Jamnik pisze:
ja0306 pisze:Jeśli mają tam wjeżdżać samochodami na przesiadkę w autobus to można zbudowac pętle po dugiej stronie Ostrobramskiej i tam parkingi i wtedy juz wszystko byłoby OK
Dużą wadą takiego usytuowania pętli byłoby to, że z można by było wyjechać z niej tylko w kierunku wschodnim i trzeba by było jechać kawał drogi, żeby zawrócić.

Pętla przy Marsa i Płowieckiej jest według mnie niepotrzebna, bo pętla Os. Ostrobramska znajduje się wystarczająco blisko i w dodatku jest bardzo dobrze usytuowana (blisko i do Łukowskiej, i do Ostrobramskiej), a poza tym pętla przy Marsa i Płowieckiej, jak już ktoś napisał, powodawałaby jeszcze większe korki niż obecnie.
A skrzyzowanie ostrobramska/Rodzewiczówny strona Płd.

: 24 kwie 2006, 17:25
autor: Bastian
Jamnik pisze:pętla przy Marsa i Płowieckiej, jak już ktoś napisał, powodawałaby jeszcze większe korki niż obecnie
A to czemu? :-k Wjazd od Ostrobramskiej, wyjazd na Płowiecką... Nie widzę tu powodów do wystąpienia większych korków. Przeciwnie, chyba je zmniejszy zdjęcie części brygad z Płowieckiej?

: 24 kwie 2006, 17:37
autor: Jamnik
ja0306 pisze:A skrzyzowanie ostrobramska/Rodzewiczówny strona Płd.
Nie wiem, czy znalazłoby się miejsce. Trzeba by było rozebrać budynek Billi albo salon Renault. =;

: 24 kwie 2006, 18:09
autor: jasiu
Popieram ten pomysł z pętlą. Plus przedłużenie tramwajów z Gocławka do tegoż węzła. Rozwalenie Bogand-Cara jakoś przeżyjemy;)

[ Dodano: 2006-04-24, 18:10 ]
Petroniusz pisze:Może kiedyś nadrobią te zaległości
Teraz była po temu okazja, jak zbudują węzeł nie wiadomo czy będzie sie dało gdzieś wcisnąć tą pętlę...

: 24 kwie 2006, 19:35
autor: Jamnik
Ten wykup komisu, o którym pisaliście wcześniej, raczej nie jest możliwy. Z tego co wiem, obszar ten ma być wykupiony przez państwo, w celu poprowadzenia Trasy Siekierkowskiej. Właściciel twardo broni się przed utratą swojego terenu, ale jakoś pewnie się dogadają. ;)
Chociaż w sumie to nie wiem po co im potrzebny akurat ten grunt. Przecież trasa będzie przebiegała po drugiej stronie Ostrobramskiej.

: 24 kwie 2006, 19:38
autor: Krzysiek_S
Jamnik pisze:Ten wykup komisu, o którym pisaliście wcześniej, raczej nie jest możliwy. Z tego co wiem, obszar ten ma być wykupiony przez państwo, w celu poprowadzenia Trasy Siekierkowskiej. Właściciel twardo broni się przed utratą swojego terenu, ale jakoś pewnie się dogadają. ;)
Chociaż w sumie to nie wiem po co im potrzebny akurat ten grunt. Przecież trasa będzie przebiegała po drugiej stronie Ostrobramskiej.
Ale będzie rondo,przejścia podziemne,estakada nad rondem,więc troche miejsca to zajmie.