Strona 2 z 217

: 25 gru 2005, 20:55
autor: JacekM
tylko maszynista ma jakąś ponura minę

no m :D usiał przecie długo pozować :D

: 27 gru 2005, 12:17
autor: Plesim
A poza tym nie ten kierunek. :-D
Ale rysunek jest super =D>

: 27 gru 2005, 12:42
autor: TLG
Na testach jechał :wink:

: 27 gru 2005, 12:55
autor: Glonojad
Bajer, super! :D
Prosimy jeszcze o dwuskład na linii do Łomianek ;)

: 27 gru 2005, 20:02
autor: TLG
Na tej linii moge zrobić conajwyżej 13WE, bo jakoś bardziej widze tam takie jednostki. Jak na razie w przygotowaniu mam nigdy niezrealizowany, trójczłonowy tramwaj prod. Konstalu z początku lat 90.

: 27 gru 2005, 20:25
autor: Glonojad
Średniopodłogowy? Coś mi się o uszy obiło... 110N czy jakoś tak?

: 27 gru 2005, 21:11
autor: TLG
Tak, 110N. Udało mi sie wreszcie wydobyć rzut z boku, reszta troche improwizowana będzie. Ten wagon będzie ukoroniowaniem moich poszukiwań niezrealizowanych projektów Konstalu

: 27 gru 2005, 21:14
autor: Glonojad
Wow. To będzie coś :D

Rozumiem, że w sprawie mitycznego 10WE wciąż nic? ;)

A co do Łomianek - dwuskłady 30 metrowych tramwajów mają tą zaletę, że na międzyszczyt i DS można je rozłączyć, zachowująć częstotliwość 10, 12 czy 15 minut.
Takie rozwiązanie jest zresztą praktykowane na niemieckich Stadtbahnach, z tego, co udało mi się dowiedzieć na ten temat.

: 27 gru 2005, 21:23
autor: TLG
10WE? Odnalazłem tylko 8WE i 12WE. I będe próbował sie dobrać do katalogu jednostek w poznańskim Instytucie Pojazdów Szynowych.

Ja ogólnie jestem zwolennikiem (może błednie) stadtbahnu czyli tramwajów wysokoperonowych. Rozwiązanie z powodzeniem stosowane w wielu amerykańskich miastach. Dlaczego? Nie wymaga zastosowania bardzo drogiego i nieraz wymagającego specjalnych warunków taboru niskopodłogowego, pozwala na równie szybką wymiane pasażerów na przystankach oraz specjalnego przystosowania dla osób niepełnosprawnych (poziom podłogi jest na poziomie peronu, a na peron prowadzą pochylnie). Niestety, w Warszawie nie do zrealizowania na obecnym etapie.

: 27 gru 2005, 21:34
autor: Glonojad
Stadtbahn nie jest per se wysokoperonowy, bo akceptuje też perony o wysokości tramwajowej dzięki obniżanym stopniom w wejściu - vide K5000 Bombardiera.

Ma też wiele innych ciekawych cech, jak chociażby jazda w tunelach, na torowiskach wydzielonych, na torowiskach wspólnych z jezdnią... generalnie to cieżki tramwaj jest taki, o dość elastycznym trasowaniu i nieprzeciętnej długości.

A poza tym - ostatnio byłeś zwolennikiem ULFa :p

10WE miał służyć do obsługi SKM w Warszawie. Tyle wiem na jego temat :(.

: 27 gru 2005, 21:41
autor: TLG
No tak. Ja bardziej miałem na myśli duwagowski Tw6000 i jego siemensowskiego następce z Hannoweru. Ale też tramwaje KinkiSharyo-Kawasaki w MTA Los Angeles, któe schodków nie mają. Swoją drogą dotarłem do projektów Konstalu takiego tramwaju z rozkładanymi schodami-typu 107N.

: 27 gru 2005, 21:45
autor: Glonojad
czy ten Konstal nie miał co z inżynierami robić? ;)

: 27 gru 2005, 22:04
autor: TLG
Ten wagon miał obsługiwać linie Poznańskiego Szybkiego Tramwaju. Zaprojektowano go w 1979r. Ten wagon to nic, wersja niskoperonowa 107N była jeszcze ciekawsza-w trójczłonowym wagonie osiem par drzwi harmonijkowych.

: 27 gru 2005, 22:11
autor: Glonojad
Na PST nie miało iść 8WE?

: 27 gru 2005, 22:37
autor: TLG
Nie. To późniejsze czas. Wstępnie PST miało iść do dw. Poznań Gł. Na początkowym odcinku PST widać słupy pod sieć traksyjną. O 8WE słyszałem dwie wersje-o śląskiej SKM i...warszawskim metrze. Ale osobiście bardziej wierze w pierwszą opcje. Zasilanie z sieci napowietrznej na to wskazuje.