Remont alei Zielenieckiej

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8621
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 08 cze 2006, 20:06

Rosa pisze:Ale troszkę zbyt wiele czasu. Zieleniecka ma dokladnie 1 km i zająć to ma 4 miesiące czyli 3 km robiono by w rok. To jest to gorzej niż żółwie tempo.
:arrow: No a ile trwa już budowa Trasy Siekierkowskiej? Wiadomo, że w tym przypadku zakres prac jest sporo większy, ale tempo też nie jest mimo wszystko zadowalające.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26849
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 09 cze 2006, 9:53

Rosa pisze:Ale troszkę zbyt wiele czasu.
Zieleniecka ma dokladnie 1 km i zająć to ma 4 miesiące czyli 3 km robiono by w rok. To jest to gorzej niż żółwie tempo.
Tego się w ten sposób nie liczy.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Piotrek
Posty: 6104
Rejestracja: 30 gru 2005, 10:27
Lokalizacja: Radiowo/Bemowo

Post autor: Piotrek » 09 cze 2006, 10:13

inż. Glonojad pisze:Tego się w ten sposób nie liczy.
Co nie zmienia faktu, że 4 miesiące to troche za długo...
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26849
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 09 cze 2006, 10:39

No właśnie zmienia. Pewne rzeczy trwają na sztywno, prawie bez względu na zakres inwestycji.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8621
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 10 cze 2006, 0:35

inż. Glonojad pisze:Pewne rzeczy trwają na sztywno, prawie bez względu na zakres inwestycji.
:arrow: A jakie to są te "pewne rzeczy", jeśli można zapytać?

Awatar użytkownika
tarantula01
Posty: 1714
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: tarantula01 » 11 cze 2006, 0:36

Pewnie chodzi o dogadanie się między poszczególnymi spółkami miejskimi co do harmonogramu i synchronizacji prac.

A przy okazji poruszenia tematu czasu wykonania remontu, to nie jest to jakoś długo patrząc na Górczewską, czy skrzyżowanie Marynarskiej z Rzymowskiego.
Choć oczywiście mile widziane jest szybsze tempo.

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8621
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 11 cze 2006, 21:44

tarantula01 pisze:A przy okazji poruszenia tematu czasu wykonania remontu, to nie jest to jakoś długo patrząc na Górczewską, czy skrzyżowanie Marynarskiej z Rzymowskiego.
:arrow: Akurat w tych przypadkach czas planowany a czas rzeczywisty to dwie różne rzeczy.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26849
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 11 cze 2006, 21:54

MZ pisze:
inż. Glonojad pisze:Pewne rzeczy trwają na sztywno, prawie bez względu na zakres inwestycji.
:arrow: A jakie to są te "pewne rzeczy", jeśli można zapytać?
Z marszu wyliczę co najmniej: projekt organizacji ruchu, zezwolenia na wejscie w teren, pozwolenia od właścicieli różnych kabli, dowiezienie sprzętu i przygotowanie placu budowy - te same lub prawie te same, czy się robi 200 metrów czy 2 kilometry.
Inną kwestią jest na przykład kwestia zarezerwowania "okienka" ze względu na pogodę i układanie mas: duża firma, która ma kilka budów, może co nieco w harmonogramie zmieniać, ale lepiej, żeby mieli czas i mogli poczekać.
W przeciwnym wypadku może się skończyć jak przy zeszłorocznych remontach weekendowych - był weekend na zrobienie i nie ma, że boli. No i Plac +++ na przykład był robiony w strugach ulewnego deszczu... jak sądzisz, jak dobrze zagęścił się asfalt*, z miejsca schłodzony przez warstwę wody na podłożu i chłodzenie prysznicem z gory?

*- tam to pewnie było SMA chociażby ze względu na ilość autobusów.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 11 cze 2006, 22:01

Trochę się dziwię, że Aleja Zieleniecka będzie remontowana w ten sposób. Ulica ma 4 pasy więc remont możnaby podzielić na dwa etapy- wprowadzając ruch w dwóch kierunkach po jednej stronie. Nie byłoby problemów z objazdami KM, a także udałoby się zmniejszyć do minimum utrudnienia dla samochodów.
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8621
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 11 cze 2006, 22:01

inż. Glonojad pisze:No i Plac +++ na przykład był robiony w strugach ulewnego deszczu... jak sądzisz, jak dobrze zagęścił się asfalt, z miejsca schłodzony przez warstwę wody na podłożu i chłodzenie prysznicem z gory?
:arrow: O kurde, ktoś pozwolił na układanie masy w takich warunkach? Gdy rok temu w Radomiu wykonawca remontu fragmentu trasy E77 podczas deszczu położył nawierzchnię, to miasto po dwóch dniach nakazało mu ją sfrezować (odcinek o długości prawie kilometra) i położyć nowy. Nie było przeproś.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26849
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 11 cze 2006, 22:09

@R-11: W ten sposób jednak będzie trwalsza.

@MZ: Czasem się tak zdarza, i słusznie. Jednak żaden kierownik budowy nie zaryzuje odesłania kilkunastu czy kilkudziesięciu ciężarówek masy do wytwórni, gdy na pewno oznaczać to będzie kilkadziesiąt tysięcy złotych strat - a wbudowanie jedynie może firmę na straty narazić...
Właśnie dlatego tak ważny jest nadzór ze strony inwestora.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8621
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 11 cze 2006, 22:43

R-11 Kleszczowa pisze:Trochę się dziwię, że Aleja Zieleniecka będzie remontowana w ten sposób. Ulica ma 4 pasy więc remont możnaby podzielić na dwa etapy- wprowadzając ruch w dwóch kierunkach po jednej stronie. Nie byłoby problemów z objazdami KM, a także udałoby się zmniejszyć do minimum utrudnienia dla samochodów.
:arrow: Jeśli trzeba tam wymienić kanalizację, a ta biegnie być może pod osią jezdni, to nie byłoby to już takie proste. Przy samej wymianie nawierzchni pewnie nie byłoby z tym większych problemów.
inż. Glonojad pisze:Jednak żaden kierownik budowy nie zaryzuje odesłania kilkunastu czy kilkudziesięciu ciężarówek masy do wytwórni, gdy na pewno oznaczać to będzie kilkadziesiąt tysięcy złotych strat - a wbudowanie jedynie może firmę na straty narazić... Właśnie dlatego tak ważny jest nadzór ze strony inwestora.
Przy podejściu w rodzaju "a może nikt nie zauważy" nie ma się co spodziewać dobrych dróg.

Rosa
Posty: 4598
Rejestracja: 20 gru 2005, 14:47
Lokalizacja: os Wilga

Post autor: Rosa » 11 cze 2006, 22:49

inż. Glonojad pisze:
MZ pisze: :arrow: A jakie to są te "pewne rzeczy", jeśli można zapytać?
Z marszu wyliczę co najmniej: projekt organizacji ruchu, zezwolenia na wejscie w teren, pozwolenia od właścicieli różnych kabli, dowiezienie sprzętu i przygotowanie placu budowy - te same lub prawie te same, czy się robi 200 metrów czy 2 kilometry.
Czy na czas robienia projektu, wydawania zezwoleń itd trzeba od razu zamykać ulicę?
W pierwszej wiadomości jest podany czas ZAMKNIĘCIA dla ruchu a nie przygotowań.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 11 cze 2006, 23:58

MZ pisze:
R-11 Kleszczowa pisze:Trochę się dziwię, że Aleja Zieleniecka będzie remontowana w ten sposób. Ulica ma 4 pasy więc remont możnaby podzielić na dwa etapy- wprowadzając ruch w dwóch kierunkach po jednej stronie. Nie byłoby problemów z objazdami KM, a także udałoby się zmniejszyć do minimum utrudnienia dla samochodów.
:arrow: Jeśli trzeba tam wymienić kanalizację, a ta biegnie być może pod osią jezdni, to nie byłoby to już takie proste. Przy samej wymianie nawierzchni pewnie nie byłoby z tym większych problemów.
tam to jakiś strumyk pod jezdnią płynie czy kanał jest - i to chyba jest głównym problemem
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36663
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 12 cze 2006, 17:12

No jest kanał, ale w poprzek. To aż taki problem? :-k
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

ODPOWIEDZ