Rosa pisze:Ale troszkę zbyt wiele czasu. Zieleniecka ma dokladnie 1 km i zająć to ma 4 miesiące czyli 3 km robiono by w rok. To jest to gorzej niż żółwie tempo.
![:arrow: :arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
Moderator: Wiliam
Rosa pisze:Ale troszkę zbyt wiele czasu. Zieleniecka ma dokladnie 1 km i zająć to ma 4 miesiące czyli 3 km robiono by w rok. To jest to gorzej niż żółwie tempo.
Tego się w ten sposób nie liczy.Rosa pisze:Ale troszkę zbyt wiele czasu.
Zieleniecka ma dokladnie 1 km i zająć to ma 4 miesiące czyli 3 km robiono by w rok. To jest to gorzej niż żółwie tempo.
Z marszu wyliczę co najmniej: projekt organizacji ruchu, zezwolenia na wejscie w teren, pozwolenia od właścicieli różnych kabli, dowiezienie sprzętu i przygotowanie placu budowy - te same lub prawie te same, czy się robi 200 metrów czy 2 kilometry.MZ pisze:inż. Glonojad pisze:Pewne rzeczy trwają na sztywno, prawie bez względu na zakres inwestycji.A jakie to są te "pewne rzeczy", jeśli można zapytać?
inż. Glonojad pisze:No i Plac +++ na przykład był robiony w strugach ulewnego deszczu... jak sądzisz, jak dobrze zagęścił się asfalt, z miejsca schłodzony przez warstwę wody na podłożu i chłodzenie prysznicem z gory?
R-11 Kleszczowa pisze:Trochę się dziwię, że Aleja Zieleniecka będzie remontowana w ten sposób. Ulica ma 4 pasy więc remont możnaby podzielić na dwa etapy- wprowadzając ruch w dwóch kierunkach po jednej stronie. Nie byłoby problemów z objazdami KM, a także udałoby się zmniejszyć do minimum utrudnienia dla samochodów.
Przy podejściu w rodzaju "a może nikt nie zauważy" nie ma się co spodziewać dobrych dróg.inż. Glonojad pisze:Jednak żaden kierownik budowy nie zaryzuje odesłania kilkunastu czy kilkudziesięciu ciężarówek masy do wytwórni, gdy na pewno oznaczać to będzie kilkadziesiąt tysięcy złotych strat - a wbudowanie jedynie może firmę na straty narazić... Właśnie dlatego tak ważny jest nadzór ze strony inwestora.
Czy na czas robienia projektu, wydawania zezwoleń itd trzeba od razu zamykać ulicę?inż. Glonojad pisze:Z marszu wyliczę co najmniej: projekt organizacji ruchu, zezwolenia na wejscie w teren, pozwolenia od właścicieli różnych kabli, dowiezienie sprzętu i przygotowanie placu budowy - te same lub prawie te same, czy się robi 200 metrów czy 2 kilometry.MZ pisze:A jakie to są te "pewne rzeczy", jeśli można zapytać?
tam to jakiś strumyk pod jezdnią płynie czy kanał jest - i to chyba jest głównym problememMZ pisze:R-11 Kleszczowa pisze:Trochę się dziwię, że Aleja Zieleniecka będzie remontowana w ten sposób. Ulica ma 4 pasy więc remont możnaby podzielić na dwa etapy- wprowadzając ruch w dwóch kierunkach po jednej stronie. Nie byłoby problemów z objazdami KM, a także udałoby się zmniejszyć do minimum utrudnienia dla samochodów.Jeśli trzeba tam wymienić kanalizację, a ta biegnie być może pod osią jezdni, to nie byłoby to już takie proste. Przy samej wymianie nawierzchni pewnie nie byłoby z tym większych problemów.