Solarisy na eksport
Moderator: JacekM
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26948
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Hm... robi się ciekawie. Zwłaszcza, jeśli zaczną Outlook'i montować także .
Tylko to w sumie ciekawe, że Bombardier wolał wejśc w kooperację z Solarisem, zamiast rozbudować PaFaWag.
Z autobusami też zaczęli od montażu, potem produkcja licencyjna, a teraz - własny produkt.
Na miejscu PESY bym się już bał i... zaczął pilnować cen
Tylko to w sumie ciekawe, że Bombardier wolał wejśc w kooperację z Solarisem, zamiast rozbudować PaFaWag.
Z autobusami też zaczęli od montażu, potem produkcja licencyjna, a teraz - własny produkt.
Na miejscu PESY bym się już bał i... zaczął pilnować cen
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Solaris po prostu ma technologie. A przemysłowej, seryjnej produkcji tramwajów Bombardier rozkręcać raczej nie będzie, bo nie ma gwarancji zamówień w tej części Europy. Pafawag jest wyspecjalizowany w budowie pudeł do lokomotyw TRAXX i tak ma portfel zamówień na najbliższych kilka lat wypchany.inż. Glonojad pisze:Tylko to w sumie ciekawe, że Bombardier wolał wejśc w kooperację z Solarisem, zamiast rozbudować PaFaWag.
Przecież już produkuje. Szynowe.To może PESA zacznie robić autobusy;)
15/12/2005-12/7/2019
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26948
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
OK. A myślisz, że samodzielna budowa tramów na licencji Bombardiera (chociażby i Classiców) przez Solarisa jest realna?TLG pisze: Solaris po prostu ma technologie. A przemysłowej, seryjnej produkcji tramwajów Bombardier rozkręcać raczej nie będzie, bo nie ma gwarancji zamówień w tej części Europy.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
A czemu miałoby być nierealne? Jak widać Bombardierowi i Solarisowi opłaca się takie konsorcjum. 29 tramwajów to nie jest taka znowu wielka produkcja. Ja myślę, ze Bombardier na prawde sam wie najlepiej, jak wyprodukować te tramwaje i nie kalkuluje się tworzenie w Pafawagu całej technologii budowy pudeł tramwajów (przypuszczam, ze wózki i część konstrukcji wybudowane zostaną w niemieckich zakładach Bombardiera), skoro nie ma zadnej gwarancji na większe zamówienia. Ale to już temat na inną dyskusje.inż. Glonojad pisze:A myślisz, że samodzielna budowa tramów na licencji Bombardiera (chociażby i Classiców) przez Solarisa jest realna?
15/12/2005-12/7/2019
Uzasadnij merytorycznie na podstawie wiedzy o budowie nowoczesnego taboru, którą-jak rozumiem-posiadasz. Bo moim skromnym zdanie twoja teza to jakieś brednie.Janeczek pisze:Ja osobiście uważam, że to nie najlepiej aby Solaris wziął się za produkcje tramwajów. To tak jakby w fabrce Fiata w Tychach zaczęto robić autobusy Mana. Nic wspólnego
Dla twojej wiedzy SFA Autosan produkowałą nadwozia do autobusów szynowych i 14WE. I co?
15/12/2005-12/7/2019
Przecież jest jasno napisane, że tramwaj dostarcza firma BOMBARDIER a nie SOLARIS. SOLARIS jest jedynie podwykonawcą robót w zakresie budowy pudeł w ramach konsorcjum Bomrardier+Solaris+Kiepe (elektryka) pod kierownictwem Bombardiera, a nie dostawcą gotowego produktu. Czy to wystarczająco jasne czy trzeba jeszcze bardziej wnikać w szczegóły?Piotrek pisze:No powiem, że jeśli uświadczę tramwaj wyprodukowany przez Solaris to się mocno zdziwię
15/12/2005-12/7/2019
No może i masz racje, ale ja uważam, że jeśli coś jest wszystkiego to jest do niczego i każda fabryka winna się specjalizować w czymś jednym, ale starać się to robić jak najlepiejTLG pisze:Janeczek napisał/a:
Ja osobiście uważam, że to nie najlepiej aby Solaris wziął się za produkcje tramwajów. To tak jakby w fabrce Fiata w Tychach zaczęto robić autobusy Mana. Nic wspólnego
Uzasadnij merytorycznie na podstawie wiedzy o budowie nowoczesnego taboru, którą-jak rozumiem-posiadasz. Bo moim skromnym zdanie twoja teza to jakieś brednie.
Dla twojej wiedzy SFA Autosan produkowałą nadwozia do autobusów szynowych i 14WE. I co?
To źle uważasz, a wynika to wyłącznie z twojej ignorancji i braku pojęcia o tym, o czym raczyłeś napisać. Nie masz pojęcia ani o budowie takiego taboru, ani o realizacji zamówień przez producentów, zwłaszcza w ramach konsorcjów.
[ Dodano: 2006-09-26, 20:10 ]
I naucz się poprawnie cytować.
Niestety, mądrość ludowa w tych warunkach niezbyt często się sprawdza.Janeczek pisze:ja uważam, że jeśli coś jest wszystkiego to jest do niczego
Brednie. Więcej argumentów!Janeczek pisze:każda fabryka winna się specjalizować w czymś jednym, ale starać się to robić jak najlepiej
[ Dodano: 2006-09-26, 20:10 ]
I naucz się poprawnie cytować.
15/12/2005-12/7/2019