Strona 2 z 9

: 30 sie 2006, 10:51
autor: Glonojad
Torowisko trzyma wózki, ale wózki są osadzone skrętnie. Masz więc belkę z przegubem w środku, podpartą przegubowo (mechanikę już miał? ;) )?

: 30 sie 2006, 12:03
autor: TLG
Polecam stronke http://villamosok.hu/nza/kurz/index_en.html . Jak widać "katówka" ma jeszcze inną konstrukcje niż sądziłem.

: 30 sie 2006, 13:21
autor: Glonojad
Czadzior! Piękne dzięki za wygrzebanie.

: 30 sie 2006, 14:33
autor: Plesim
O żeś TLG - jesteś wielki :!:
Dzięki za stronę

ps. Ciekawe dlaczego ja tego wcześniej nie widziałem ;-)

: 30 sie 2006, 14:41
autor: Tm
ciekawe i o konczarze jakies wiadomości

[ Dodano: 2006-08-30, 21:28 ]
Mamma Mia! jak to skręca!
http://villamosok.hu/nza/kurz/phenyan-kt4.jpg

: 13 wrz 2006, 20:52
autor: TLG
Patrzcie i podziwiajcie
Gazeta Wyborcza pisze: Obrazek
Tramwaj, który wyjedzie nocą
Krzysztof Aładowicz


Pierwszy wyprodukowany w Polsce niskopodłogowy tramwaj typu 121N wyprodukowali bydgoszczanie. Wkrótce pojazd opuści hale fabryczne PESY i nocą pojawi się na ulicach naszego miasta. Jednak tylko na chwilę, bo docelowo trafi do Elbląga
Obrazek
Fot. Arkadiusz Wojtasiewicz / AG
Firma wygrała przetarg na wyprodukowanie od podstaw sześciu takich tramwajów. Pierwszy z nich jest już gotowy. - Zostały nam jedynie drobne prace kosmetyczne. W najbliższych dniach będziemy go w nocy testować na torach w Bydgoszczy. Tramwaj trzeba sprawdzić od strony technicznej bez udziału pasażerów. Natomiast od 19 do 22 września zaprezentujemy go na poważnych targach branży kolejowej i komunikacyjnej Innotrans w Berlinie - mówi Tomasz Zaboklicki, prezes PESY.

Trójczłonowy, niskopodłogowy tramwaj został od podstaw zaprojektowany i wyprodukowany w bydgoskiej firmie. To pierwszy stworzony w naszym kraju taki pojazd, który ma na całej ponad 20-metrowej długości niską podłogę. Kabina motorniczego jest klimatyzowana, a środek bardzo przestronny. Zmieszczą się w nim 122 osoby - 41 będzie mogło usiąść.

Na razie PESA ma zamówienia na kolejnych pięć tramwajów dla Elbląga. Trafią one do tego miasta w najbliższych miesiącach. PESA wygrała również prestiżowy przetarg na dostawę 15 niskopodłogowych podobnych pojazdów dla Warszawy. - Będą one miały aż cztery przeguby i długość prawie 32 metrów, a do środka wejdzie aż 211 pasażerów. Pierwszy z nich wyprodukujemy do maja przyszłego roku - informuje Jerzy Korycki, szef produkcji.

Na targach w Berlinie oprócz nowego tramwaju PESA prezentować będzie dwa inne swoje produkty - jednostkę elektryczną "Acatus", którą kupił samorząd województwa łódzkiego oraz pierwszy w Polsce szynobus elektryczny zakupiony przez władze województwa świętokrzyskiego.

: 13 wrz 2006, 20:56
autor: Flash8222
No proszę, pantograf pod włos. Mam nadzieję że 120N dla Warszawy będą miały normlanie zamontowane pantografy a nie pod włos.

: 13 wrz 2006, 21:00
autor: Glonojad
Fajooowy :).

Normalnie jak normalnie. Pod włos jest często spotykane na Zachodzie.

Zastanawia mnie tylko, co jest po lewej stronie zdjęcia... widzę wysuwane schodki... albo to 4 człon Acatusa, albo... ED74 dla PKP-PR?

: 13 wrz 2006, 21:09
autor: Tm
trzeba się będzie do Elbląga wybrać :D

: 13 wrz 2006, 21:09
autor: TLG
inż. Glonojad pisze:albo to 4 człon Acatusa, albo... ED74 dla
Co Ty? Tak szybko? Termin dostawy pierwszego jest chyba w kwietniu 2007, aż takiego przyspieszenia nie dostali.

: 13 wrz 2006, 21:14
autor: Flash8222
Tm pisze:trzeba się będzie do Elbląga wybrać :D
No trzeba będzie ale eksperymentalnie :P Obstawiam że pod koniec Października lub w Listopadzie zacznie jeździć po Elblągu z pasażerami.

: 13 wrz 2006, 22:12
autor: Plesim
TLG pisze:
inż. Glonojad pisze:albo to 4 człon Acatusa, albo... ED74 dla
Co Ty? Tak szybko? Termin dostawy pierwszego jest chyba w kwietniu 2007, aż takiego przyspieszenia nie dostali.
\
Tak się przyglądam i wydaje mi się, że tu widać co najmniej dwa człony (widać trzy schodki).

: 13 wrz 2006, 22:36
autor: TLG
Wprawdzie na różnych monitorach różnie widać, ale mnie to "coś" na schodek nie wygląda. Możliwe, ze to Acatus, którgo przygotowują przed wysłaniem do Berlina.

: 13 wrz 2006, 22:44
autor: Piotrek
Pięknie się tramwaj prezentuje... Oby na wyglądzie zewnętrznym się nie skończyło [-o<

: 13 wrz 2006, 22:50
autor: TLG
Piotrek pisze:Oby na wyglądzie zewnętrznym się nie skończyło
14WE na prezentacji też się błyszczał jak psu jajca na przednówku.

Ale ja sądze, że 121N jest na tyle rozwiniętą konstrukcją, że-pomimo drobnych awarii, które niemal na pewno będą się zdarzać w początkowym okresie eksploatacji-nie będzie sprawiał problemów.