Strona 2 z 5

: 23 wrz 2006, 8:41
autor: Piotrek
Tak trochę od tematu, ale o Londynie. Budują w końcu tą East London Line?(przedłużają). Wie ktoś? :)

: 23 wrz 2006, 16:43
autor: MeWa
tak, już nawet zamknęli stację Shoreditch, by umożliwić prace w kierunku północnym.

: 27 wrz 2006, 11:57
autor: Mario
A ja zastanawiam się, czy uda się przedłużyć DLR do Charing X. Widziałem informacje prasowe na ten temat. Bo że w inne strony chcą wydłużyć i są plany, to już w sumie pewne. Byle by tylko nie nafaszerowali stacjami, jak to jest w okolicy Canary Wharf...

PS. I tak wolę metro i RER w Paryżu :-"

: 27 wrz 2006, 19:09
autor: Kleszczu
Mario pisze: PS. I tak wolę metro i RER w Paryżu :-"
Masz rację :) :grin:

: 27 wrz 2006, 19:16
autor: R-9 Chełmska
R-11 Kleszczowa pisze:
Mario pisze: PS. I tak wolę metro i RER w Paryżu :-"
Masz rację :) :grin:
Fu! S- i U- Bahn w każdym większym mieście w Niemczech tworzy lepszą sieć :P

: 27 wrz 2006, 19:26
autor: MeWa
Mario pisze:A ja zastanawiam się, czy uda się przedłużyć DLR do Charing X. Widziałem informacje prasowe na ten temat.
plany to każdy może mieć, a plany mają to do siebie, że nie wszystkie są realizowane. TO przedłużenie byłoby czasochłonne, finansochłonne i nie jest nawet zatwierdzone...

[ Dodano: 2006-09-27, 19:27 ]
R-11 Kleszczowa pisze:
Mario pisze: PS. I tak wolę metro i RER w Paryżu :-"
Masz rację :) :grin:
kwesita gustu :)
ja wolę Metro Warszawskie :D

: 19 sty 2012, 0:03
autor: MeWa
A Londyn w rejonie Doków buduje kolej gondolową przez Tamizę o długości ok. 1 km. Drastycznie skróci ona czas podróży między dwoma brzegami rzeki w tym rejonie miasta. Jej otwarcie przewidziane jest już w najbliższe wakacje. Z inżynierskiego punktu widzenia będzie to ciekawe przedsięwzięcie: jedna z podpór zlokalizowana będzie w Tamizie, a same słupy sięgać mają imponującej wysokości 88 metrów.
Prognozowana przepustowość to 2500 osób na godzinę. Jak podaje TfL, żeby osiągnąć podobne rezultaty, należałoby wypuścić 30 autobusów na godzinę.
Co ciekawe, kluczowym sponsorem są linie lotnicze Emirates - znajduje to odzwierciedlenie w nazwach stacji oraz w oznaczeniu nowego środka transportu. Emirates zapłacą za ten 10-letni przywilej 36 mln funtów. Połączenie zostało zresztą już naniesione na ikoniczną mapę londyńskiego metra.

http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... KLeeXmnjnI

: 19 sty 2012, 0:36
autor: KwZ
Nie chce im się mostu budować? Ciekawe.

A kolejność języków do wyboru kwalifikuje filmik do działu humor :shock: :hahaha:

: 19 sty 2012, 1:06
autor: MeWa
No więc, zacznijmy od początku.

1) Tamiza w tamtym miejscu jest bardzo szeroka. Ponadto w tym miejscu spełnia też funkcje żeglugowe, nie bez powodu pylony będą miały 88 m wysokości...
2) Most służyłby głównie samochodom, nie byłby zarazem tak proekologiczny - zresztą w tym miejscu z opisanych wyżej względów musieliby wybudować tunel
3) Kolej gondolowa pomyślana jest na Olimpiadę 2012 i ma przy okazji stanowić swoistą atrakcję
4) Tereny, które połączyć ma gondola, są mocno rewitalizowane i służą głównie celom wystawowym itp. Nie potrzeba dodatkowych zachęt dla samochodziarzy, którym i tak - z uwagi na charakterystykę terenu - nie zapewni się odpowiedniej liczby miejsc parkingowych. Jako klucz do rewitalizacji uznano rozwój komunikacji publicznej

Co do języków - czemu się dziwić, polski w Londynie jest teraz bardzo powszechny...

: 19 sty 2012, 1:28
autor: MeWa
Korekta - ewentualnie musieliby wybudować coś o podobnych gabarytach: http://pl.wikipedia.org/wiki/Queen_Elizabeth_II_Bridge
Jest to jedyny most na zachód od miejsca, w którym powstaje kolej gondolowa. Na wschód pierwszym mostem jest dopiero słynny Tower Bridge w centrum Londynu.
Nie sądze, żeby to było tanie, ani szybkie, a podejrzewam, że mogliby mieć problem ze zmieszczeniem dróg dojazdowych...

Na marginesie: wybudowanie zalinkowanego mostu kosztowało 120 milionów funtów (odpowiada to dzisiejszym 203 milionom funtów), a 30 milionów funtów pochłonęła budowa dróg dojazdowych. Koszty kolei gondolowej przy tym to pikuś...

: 19 sty 2012, 8:21
autor: MichalJ
Zachód na mapie jest po lewej. :)

: 19 sty 2012, 13:16
autor: MeWa
O jezu, oczywiście :wstyd: Miało być na odwrót z tymi mostami :)

: 28 lut 2012, 0:07
autor: JacekM
Dziś (tzn. już wczoraj) miał miejsce "debiut" liniowy Borysmasterów - polecam zdjęcia, zwłaszcza jeżeli uważaliście design tyłu swinga za kontrowersyjny:
Obrazek i Obrazek

I dość ciekawy tekst - po angielsku: http://www.capoco.co.uk/media/downloads ... udit.1.pdf
I jeden kluczowy cytat z niego:
There is no novelty in the 3 door and 2 staircase layout. There are scores of double deck buses running Berlin to this pattern, except flipped left to right at the back end. The raison d’etre of the open platform – to allow escape when blocked in traffic – is dubious at best. Firstly TfL are rightly agin the practice, and as many a European colleague has pointed out, the answer is to remove the congestion, not the door.

: 28 lut 2012, 0:17
autor: MeWa
Ech, zafiksowali się na pukcie tradycji. Ja tylko przypomnę, że te nowe piętrusy będą zamiast przgubowców, które ponoć się w Londynie nie sprawdziły (przynajmniej wg zwolenników nowych piętrusów i Borisa).

Boris zresztą wyrzucił do kosza większość projektów tramwajowych, ale za to za grube miliardy przepchnął Crossraila.

: 28 lut 2012, 22:22
autor: Glonojad
Crossrail też pojawiał się i znikał, a jego końcowy kształt to zgniły kompromis niekoniecznie zadowalający kogokolwiek (i nie wiem, ile będą musiały mieć szerokości perony, by te niemalczterysetmetrowe pociągi mogły co 2,5 minuty kursować). Sądzę, że za kadencję lub dwie CRT tryumfalnie powróci.