Strona 2 z 113

: 16 sie 2006, 15:48
autor: fik
R-11 Kleszczowa pisze:A jak skręcisz z torów od Pruszkowa na tory na Piaseczno bez wjazdu na Zachodni 8-[
Linią 510 Warszawa Główna Towarowa - Warszawa Aleje Jerozolimskie - ale to i tak by dłużej zajęło, bo vmax na tejże łącznicy bodajże 20 jest ;]

: 16 sie 2006, 16:52
autor: Kleszczu
geograf pisze:
R-11 Kleszczowa pisze:To jest bardzo dobry pomysł. Po remoncie torów z Łodzi do Warszawy linia Łódź Fabryczna - Warszawa Zachodnia (szybka zamiana loków)- Warszawa Lotnisko
Mam dziwne przeczucie, że lepszym wzięciem cieszyłaby się częste SKM Centralny-Lotnisko aniżeli jakikolwiek międzyregionalny wydłużony do portu lotniczego.
SKM kumulowałoby przesiadkowiczów ze wszystkich pociągów dojeżdżających na Centralny; natomiast międzymiastowy z zachodu nie zahaczający o Centralny to pomyłka...

Niby tak. Ale jedno połączenie dziennie z Łodzi na Lotnisko mogłoby się sprawdzić. Przeciez sporo ludzi jedzie z Łodzi do Warszawy autem do samolotu- tak wybraliby dogodne i relatywnie tańsze połączenie (wliczając m.in opłaty za kilkudniowy parking).

A SKM to i tak numer jeden dla relacji Lotnisko Chopina- Cnetrum.

Fik o których Ty torach mówisz 8-[

: 21 sie 2006, 11:05
autor: MeWa
R-11 Kleszczowa pisze: Niby tak. Ale jedno połączenie dziennie z Łodzi na Lotnisko mogłoby się sprawdzić. Przeciez sporo ludzi jedzie z Łodzi do Warszawy autem do samolotu- tak wybraliby dogodne i relatywnie tańsze połączenie (wliczając m.in opłaty za kilkudniowy parking).

A SKM to i tak numer jeden dla relacji Lotnisko Chopina- Cnetrum.

Fik o których Ty torach mówisz 8-[ [/color]
nic nie stoi na przeszkodzie, żeby się przesiadali. Jakoś ze zmianą loka na Zachodnim moim zdaniem jest za dużo kombinowania...

: 21 sie 2006, 13:52
autor: fik
R-11 Kleszczowa pisze:Fik o których Ty torach mówisz 8-[
O tym, co przechodzi tunelem pod torami Zach - Włochy kawałek przed Sympatyczną, a następnie przecina Potrzebną i włącza się w Odolany. Używany w ruchu towarowym we wspomnianych relacjach ;)
MeWa pisze:nic nie stoi na przeszkodzie, żeby się przesiadali.
Na pewno się przesiadą - do samochodu.
MeWa pisze:Jakoś ze zmianą loka na Zachodnim moim zdaniem jest za dużo kombinowania...
Jakiego loka, jak do Łodzi będą jeździć jednostki?

Pytanie brzmi tylko, czy potoki z Łdz na Lotnisko są na tyle duże, aby ryzykować stratę pasażerów jadących do miasta.

: 21 sie 2006, 14:55
autor: person
Fikander pisze:Pytanie brzmi tylko, czy potoki z Łdz na Lotnisko są na tyle duże, aby ryzykować stratę pasażerów jadących do miasta.
Ktoś tam kiedyś podał, że rocznie z Okęcia korzysta 500 tys. osób zameldowanych w Łodzi.
Pytanie o rentowność nie jest łatwe, ponieważ pociąg musiałby być na Okęciu z samego rana, przed porannymi odlotami i odjeżdzać po wieczornych przylotach (a i tak nie każdemu by pasowało). Czy gra jest warta świeczki? Na dodatek musiałby być rozreklamowany oraz dojechać do Warszawy w krótszym czasie niż 2 godziny...

Moim zdaniem: połączenie takie jeszcze długo nie będzie mieć sensu;)

: 23 sie 2006, 23:10
autor: TJ
R-11 Kleszczowa pisze: Niby tak. Ale jedno połączenie dziennie z Łodzi na Lotnisko mogłoby się sprawdzić. Przeciez sporo ludzi jedzie z Łodzi do Warszawy autem do samolotu- tak wybraliby dogodne i relatywnie tańsze połączenie (wliczając m.in opłaty za kilkudniowy parking).
Ale takie połączenie rano czy wieczorem? A może w samo południe?
Na trasie W-wa - Łódź w PolskimExpresie jeżdzą głównie busy.
Są nawet tak zaznaczone w rozkładzie . Chyba żadnemu przewoźnikowi kolejowemu nie bedzie się opłacało robić kilku kursów dziennie dla każdorazowo ~20 osób.
Co innego Częste kursy Łódź - Wawa i częste SKM (pamiętajmy że dużo więcej ludzi przyjeżdza codziennie do pracy w Warszawie niż jedzie na lotnisko). Poza tym SKM na lotnisko jeździliby ludzie którzy przyjeżdzają pociągiem na samolot z dowolnej strony polski (więc i wykorzystane takie połączenie byłoby dużo lepiej).

: 27 sie 2006, 19:57
autor: Kleszczu
Fikander pisze:
R-11 Kleszczowa pisze:Fik o których Ty torach mówisz 8-[
O tym, co przechodzi tunelem pod torami Zach - Włochy kawałek przed Sympatyczną, a następnie przecina Potrzebną i włącza się w Odolany. Używany w ruchu towarowym we wspomnianych relacjach ;)
Aaaaaaaaa -i Ty tam chcesz wpuścić pociągi dalekobieżne :P No nie. Kogo jak kogo ale Ciebie bym o to nie posądził :-# =P~ :D

: 24 wrz 2006, 16:33
autor: Kleszczu
Dęboszczak pisze:Na lotnisko nie ma sensu pchać kolejnego busa. Tylko szynobusy KM może pomóc w tej relacji.
Dokładnie. Tylko jak narazie nie ma tam torów niestety :(

: 24 wrz 2006, 18:33
autor: Colony
Ależ są tylko nie ma całej infrastruktury.

: 24 wrz 2006, 18:35
autor: R-9 Chełmska
Colony pisze:Ależ są tylko nie ma całej infrastruktury.
w Krakowie zrobili szybką prowizorkę, w Warszawie do wyborów też się da!

: 24 wrz 2006, 18:37
autor: Colony
Wolę żeby poczekac na zakończenie rozbudowy terminalu. :-k

: 24 wrz 2006, 19:22
autor: Kleszczu
Colony pisze:Ależ są tylko nie ma całej infrastruktury.
:> Zdawało mi się, że jest wręcz odwrotnie (znaczy na terenie Lotniska :-k )

: 24 wrz 2006, 19:59
autor: Colony
No przecież są tory na Boga, sam widziałem. Idą prosto do PKP Okęcie.

: 24 wrz 2006, 20:04
autor: Kleszczu
Colony pisze:No przecież są tory na Boga, sam widziałem. Idą prosto do PKP Okęcie.
Tory są, ale nie ma połaczenia stacji Port Lotniczy z linią radomską.

: 24 wrz 2006, 20:16
autor: fik
To z czym one są połączone, jak nie z linią radomską? #-o