Moment. Ja mówię o rozkładzie ładunku w spolaryzowanym złączu pn albo reluktancji obwodu magnetycznego przekaźnika. Ta wiedza nie była mi potrzebna podczas prowadzenia autobusu. A dwa spośród trzech wymienionych przez Ciebie typów taboru prowadziłem.mobil one pisze:Szczególnie do takich,które są wprost "naćkane" elektroniką,np:SU 15,SU 18 czy MAN NG 313.
Blokady przystankowe
-
Jožin z bažin
- Posty: 1207
- Rejestracja: 31 mar 2008, 17:51
- Lokalizacja: z bažin
- Kontakt:
xxx
- gregory5576
- Posty: 1082
- Rejestracja: 21 lut 2006, 11:22
- Lokalizacja: BIAŁOŁĘKA, TARCHOMIN
- Kontakt:
Hieronim pisze:Wiedza o elementach elektrotechnicznych nie jest potrzebna do poprawnego prowadzenia wozu. Więc Twoje insynuacje są nie na miejscu.
-
Jožin z bažin
- Posty: 1207
- Rejestracja: 31 mar 2008, 17:51
- Lokalizacja: z bažin
- Kontakt:
W 5291 do dziś funkcjonuje 3-położeniowy przełącznik(oryginalnie od sterowania nadmuchami "na salonie") pozwalający na operowanie hamulcem przystankowym, blokadą drzwi, a także jej brakiem- jest to szczególnie cenne urządzenie, z racji tego, że w tym wozie bardzo wolno domykają się III drzwi i zarówno mechanicy ZEA R-9 jak i R-13 nie potrafią temu zaradzić.
Podjęte przeze mnie próby zdjęcia blokady w nielicznych woroniczańskich automatach zakończyły się niepowodzeniem, chyba z racji perfidnej zmyślności Panów Elektryków, których korzystając z okazji pozdrawiam
Podjęte przeze mnie próby zdjęcia blokady w nielicznych woroniczańskich automatach zakończyły się niepowodzeniem, chyba z racji perfidnej zmyślności Panów Elektryków, których korzystając z okazji pozdrawiam
-
Jožin z bažin
- Posty: 1207
- Rejestracja: 31 mar 2008, 17:51
- Lokalizacja: z bažin
- Kontakt:
Pisz za siebie. Ja wiem, co widzę, potrafię także odróżnić wozy Mobilisu od wozów innych przewoźników. Zresztą nie napisałem przecież, że dotyczy to wszystkich wozów Mobilisu - być może w niektórych wozach tego przewoźnika blokada działa bez zarzutu.Hieronim pisze:Nieprawda.fraktal pisze:Dotyczy to zarówno wozów Mobilisu
A tak nawiasem mówiąc to przynajmniej w niektórych ex-woroniczańskich wozach z serii 557x blokada przystankowa także nie działała (wtedy, gdy to stwierdziłem, stacjonowały one jeszcze chyba na Woronicza), więc nawet w tych wozach jakoś dało się ją wyłączyć. Z moich obserwacji wynika także, że blokada ta nie działała swego czasu w MAN-ie NG313 (był to bodajże 3915, gdy jeszcze stacjonował na Chełmskiej), w co najmniej jednym z Kleszczowych Neoplanów (z tego, co pamiętam, był to chyba 6715), a także w kilku Redutowych odkurzaczach. Kierowca jednego z nich z nie zamkniętymi prawidłowo trzecimi drzwiami ruszył z przystanku przy Muranowskiej, co dało się natychmiast odczuć, gdyż dzień był dość mroźny (zresztą w tych autobusach producent chyba zapomniał o zainstalowaniu ogrzewania, bo odkąd pamiętam wewnątrz tych Jelczydeł było zimno jak w psiarni, w Neoplanach pod tym względem było dużo lepiej, mimo że oba typy wozów były wyprodukowane mniej więcej w tym samym czasie).
-
Jožin z bažin
- Posty: 1207
- Rejestracja: 31 mar 2008, 17:51
- Lokalizacja: z bažin
- Kontakt:
Ja w wakacje widziałem kilka Urbinettek z otwartymi pierwszymi drzwiami. Poza tym praktycznie w każdym Ikarusie taką blokadę można odłączyć albo rozłączając kabelki albo wyjmując bezpiecznik. Niektóre MANy MZA też czasami nie mają vide w wakacje 3310, 1309, 3343 chyba i jeszcze kilka. MANy krótkie ITSu są wyposażone fabrycznie w rozłącznik blokady. W niektórych Neoplanach da się przebić blokadę (vide 6713). Jelcz 4866 ma po lewej stronie zamontowany ikarusowski przycisk od nawiewu
-
Jožin z bažin
- Posty: 1207
- Rejestracja: 31 mar 2008, 17:51
- Lokalizacja: z bažin
- Kontakt:
- gregory5576
- Posty: 1082
- Rejestracja: 21 lut 2006, 11:22
- Lokalizacja: BIAŁOŁĘKA, TARCHOMIN
- Kontakt:
Hieronim pisze:Nie zaprzeczę. Ale nie jest to w Mobilisie reguła.