Trasa Toruńska/Armii Krajowej
Moderator: Wiliam
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26847
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Most Krasińskiego jest bardzo dobrym i potrzebnym pomysłem. Brakuje w tym mieście lokalnych przepraw.
Poza tym, trasa tramwajowa Bródno - Żoliborz mogłaby być bardzo, bardzo ciekawa.
Poza tym, trasa tramwajowa Bródno - Żoliborz mogłaby być bardzo, bardzo ciekawa.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
![:arrow: :arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
ŻW pisze:Remont wiaduktów na Żeraniu będzie bardzo drogi
Jeszcze w tym roku zacznie się ratowanie wiaduktu na Żeraniu przed katastrofą. Za kilka lat w tym miejscu stanie nowa konstrukcja.
Mowa o odcinku Trasy Toruńskiej biegnącym nad torami PKP i ul. Jagiellońską. Część trasy w stronę centrum jest w fatalnym stanie technicznym. Jeśli w ciągu kilku lat nie zostanie wyremontowana, grozi zawaleniem. Fachowcy obliczają, że wytrzyma najwyżej pięć lat. Część wiaduktu w stronę Bródna jest w nieco lepszym stanie, ale też wymaga kuracji odmładzającej. Nie ma się co dziwić, bo każdej doby Trasą Toruńską przejeżdża ok. 150 tys. pojazdów! To dziesięć razy więcej niż np. między Pruszkowem a Grodziskiem.
Kosztowna kuracja
Eksperci Instytutu Badawczego Dróg i Mostów przedstawili wczoraj receptę, co zrobić, by było lepiej. – Wiadukt w stronę centrum najlepiej byłoby wyburzyć i postawić nowy – mówi nasz informator z IBDM, prosząc o anonimowość. – Albo gruntownie wyremontować. Nie da się jednak tego zrobić przy utrzymaniu ruchu, bo musi to być kapitalny remont. Kosztowałoby to około stu milionów złotych.
Nieco taniej wyjdzie odświeżanie nitki na Bródno. Trzeba tu wymienić tzw. dylatacje. To takie metalowe grzebienie łączące poszczególne części jezdni. Montowane są po to, by wiadukt mógł się wydłużać latem, kurczyć zimą. Ich wymiana jest możliwa przy utrzymaniu ruchu, bo są już technologie pozwalające na takie prace. Ale są kosztowne. Sama wymiana to kilka mln zł. Do tego trzeba wzmocnić przęsła, tak by tamtędy znów mogły jeździć TIR-y. (obecnie jest tu ograniczenie do 20 ton).
Ponieważ sypią się też filary, na których stoi obiekt, trzeba je wzmocnić. Tu specjaliści radzą otulić je specjalnym płaszczem z prętów zbrojeniowych. W sumie daje to kwotę ok. 65 mln zł. Ale za to wiadukt będzie jak nowy. Wymiana asfaltu to już przy tym zupełny drobiazg, bo kosztuje kilkaset tysięcy zł.
Wyrzucić ciężarówki?
– Jeśli ZDM nie będzie miał pieniędzy na remont, ma jedno wyjście: zakazać ruchu ciężarówek, pozwolić tylko na ruch aut osobowych – twierdzi nasz informator.
Z ekspertyzą zapoznali się dyrektorzy Zarządu Dróg Miejskich. – Na razie nie będziemy zamykać wiaduktu, nawet tego w stronę centrum – powiedział nam Adam Czugajewicz, rzecznik ZDM. – Nie wprowadzimy też, przynajmniej na razie, zakazu ruchu ciężarówek. Przygotujemy się jednak do remontu.
Pierwsze prace mają zacząć się jeszcze w tym roku. Adam Czugajewicz nie był w stanie określić, jakie to będą dokładnie roboty. Można się jednak spodziewać, że ZDM nie będzie miał pieniędzy na taki zakres robót, jaki zalecili specjaliści.
Po tragedii w katowicach ludzie znowu ryzykują życiem innych, bo jak to inaczej nazwać?MZ pisze:Z ekspertyzą zapoznali się dyrektorzy Zarządu Dróg Miejskich. – Na razie nie będziemy zamykać wiaduktu, nawet tego w stronę centrum – powiedział nam Adam Czugajewicz, rzecznik ZDM. – Nie wprowadzimy też, przynajmniej na razie, zakazu ruchu ciężarówek. Przygotujemy się jednak do remontu.
Zamknąć, jak najszybciej wyremontowac, otworzyć. Jest innny sposób? Do otwarcie Mostu Północnego to i tak nie doczeka.
- Paweł_K
- Taki ligowy Bełchatów
- Posty: 5307
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:12
- Lokalizacja: W-wa Gocławek (HQ)
- Kontakt:
Zamknięcie TYLKO zjadu na Bródno / wjazdu do Centrum trochę by sprawę skomplikowało ale ruch na Bródno i do centrum można skierować przez rondo Łabiszyńska / Trasa. Dopiero zamknięcie całego ciągu od Żerania FSO do Wysockiego spowodowałoby kolosalne utrudnienia - ruch trzeba by było skierować zapewne Modlińską - Płochocińską - Marywilską - Wysockiego (bo kierowanie do zwężonego Ronda Starzyńskiego to samobójstwo) co spowodowałoby jeszcze bardziej gigantyczne korki na moście Grota...
Igrają z bezpieczeństwem...czy do podjęcia działań potrzebna jest katastrofa podobna do katowickiej ? ...
Objazd omija te estakady, ale to działa na takiej zasadzie : stoi policja - Tiry nie jadą, nie ma policji - idzie informacja na CB i większość pruje prosto....
Igrają z bezpieczeństwem...czy do podjęcia działań potrzebna jest katastrofa podobna do katowickiej ? ...
Objazd omija te estakady, ale to działa na takiej zasadzie : stoi policja - Tiry nie jadą, nie ma policji - idzie informacja na CB i większość pruje prosto....
And if the band you're in starts playing different tunes
I'll see you on the dark side of the moon
Richard Wright 1943-2008 - Shine on, you crazy diamond...
I'll see you on the dark side of the moon
Richard Wright 1943-2008 - Shine on, you crazy diamond...
Pare lat temu miało być tak: Wybudują Północny + Krasińskiego - zamkną Grota na remon razem z trasą. Później plan sie nie zmienił zbytnio tylko wykreślili z tego most Krasińskiego.
Teraz nawet jak otworzą północny i zamkną częściowo cokolwiek na trasie, to i tak korek bedzie gigantyczny....
Nam są conajmniej 3 mosty potrzebne od zaraz...
Teraz nawet jak otworzą północny i zamkną częściowo cokolwiek na trasie, to i tak korek bedzie gigantyczny....
Nam są conajmniej 3 mosty potrzebne od zaraz...
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!
Nawet otwarcie Północnego przy ograniczeniu ruchu na Grocie spowoduje duże zatory. Bródno będzie miało "przesrane".
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!
Dlatego, tak jak napisałem wyżej, nam są potrzebne conajmniej 3 mosty od zaraz...
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!
pk45 pisze:Objazd omija te estakady, ale to działa na takiej zasadzie: stoi policja - tiry nie jadą, nie ma policji - idzie informacja na CB i większość pruje prosto.
![:arrow: :arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
Hmm....mało poważny pomysł, ale może trzeba pomyśleć o mostach pontonowych dla ruchu lokalnego na czas remontów. Tylko czy autobus da radę przejechać po moście pontonowym?
www.kolej.one.pl
Zachęcam do aktualizowania danych!!!
Pasażer:KM, 401, 520, 115, 173, 315 (kolejność zamierzona!)
Zachęcam do aktualizowania danych!!!
Pasażer:KM, 401, 520, 115, 173, 315 (kolejność zamierzona!)