Strona 2 z 20

: 30 lip 2007, 14:19
autor: Bastian
Niewątpliwie na tej trasie "nie ma mostów, wiaduktów, ani innych przeszkód terenowych", co nie znaczy, że ich nie trzeba. Sławku, jak sobie wyobrażasz przecięcie torów kolejowych na końcu Kawęczyńskiej? Skrzyżowaniem ze szlabanami? :/


Średnio w ogóle to widzę, wobec istnienia kolei do Wileniaka. Tramwaj jechałby praktycznie wzdłuż niej. Lepiej by było zainwestować w tabor na szyny kolejowe, a tramwajowe położyć gdzieś, gdzie bardziej by się to przydało. Choćby przedłużyć wspomnianą w tekście linię na Gocławku - do Marsa lub PKP Gocławek.

: 30 lip 2007, 14:20
autor: SławekM
To tylko prorocze wizje... Normalnie jakbym czytał artykuł o linii do Łomianek. Ale może kiedyś powstanie (po 2020 roku ;P ) Glon dzięki za scan.
Bastian pisze: Średnio w ogóle to widzę, wobec istnienia kolei do Wileniaka. Tramwaj jechałby praktycznie wzdłuż niej. Lepiej by było zainwestować w tabor na szyny kolejowe, a tramwajowe położyć gdzieś, gdzie bardziej by się to przydało. Choćby przedłużyć wspomnianą w tekście linię na Gocławku - do Marsa lub PKP Gocławek.
Też o tym pomyślałem, ale zauważ że taki tramwaj dowiózł by lud do innej kolei (dw. Wschodni) umożliwiającej dalej dojazd do centrum ;)

: 30 lip 2007, 14:21
autor: Bastian
solaris8315 pisze:o linii do Łomianek
No właśnie, to już choćby i ta by była potrzebniejsza...

: 30 lip 2007, 14:36
autor: mariow
Ta koncepcja przez Ziemowita niezbyt mi sie podoba bo biegnie przez słabo zaludnione tereny w sumie

: 30 lip 2007, 14:46
autor: Glonojad
Metro na Kabaty też szło przez słabo zaludnione tereny :p

@Bastian: Oczywiście, linia biegłaby prawie równolegle, ale jeszcze dochodzi kwestia odległości tej równoległości, która mała nie jest. Równie dobrze mógłbyś wołać za likwidacją WKD.

To jest jednak daleko i, jeśliby tam miało powstać osiedle porównywalne np. ze Skoroszami, to lepiej, rezerwę pod ten tramwaj przewidzieć. Bo wożenie kilkunastotysięcznego osiedla dowozówkami do kolei po to, żeby przejechali nią jeden przystanek i następnie znów się przesiadali wydaje mi się bezsensowne.

Aha, po co na Targówku metro, przecież jest linia kolejowa na Tłuszcz :p
Po co na Bródnie metro i tramwaj, przecież jest linia kolejowa do Dworca Gdańskiego :p
I tak dalej... linia wileńska i tak ma dość daleki zasięg (wiem, że ludzie z Małkini nią nawet codziennie do pracy dojeżdżają), może niech jednak zostanie S-bahnem.

Przy obecnej zabudowie rzeczywiście, sensu ma niewiele, ale tej trasie brakuje co najmniej 5 lat do realizacji, a realnie to prędzej 15. Zwłaszcza, ze najpierw musiałaby powstać Nowo-Ziemowita (z przejściem bezkolizyjnym przez tory linii Wschodnia - Gdańsk).
No i pewnie warto by wówczas przymyśleć ustalenia Studium Uwarunkowań i dogęścić zabudowę, przynajmniej w okolicach przystanków - w Ząbkach korytarz ten jest raczej wielorodzinnie (już!) zabudowywany.

: 30 lip 2007, 15:12
autor: mariow
inż. Glonojad pisze:Metro na Kabaty też szło przez słabo zaludnione tereny
inż. Glonojad pisze:i, jeśliby tam miało powstać osiedle porównywalne np. ze Skoroszami, to lepiej, rezerwę pod ten tramwaj przewidzieć.
no tylko pytanie czy tam ma szansę powstac taka dzielnica mieszkaniowa. to są raczej tereny przemysłowe .....

: 30 lip 2007, 15:13
autor: Wolfchen
solaris8315 pisze:Normalnie jakbym czytał artykuł o linii do Łomianek.
Przyznam, że szanse realizacji są jeszcze mniejsze, niż tam...

: 30 lip 2007, 15:15
autor: Glonojad
mariow pisze: no tylko pytanie czy tam ma szansę powstac taka dzielnica mieszkaniowa. to są raczej tereny przemysłowe .....
Trochę przemysłu (albo raczej składówki) jest, ale od strony Ząbek jest sporo nieużytków.

[ Dodano: 2007-07-30, 15:18 ]
Busmann pisze:
solaris8315 pisze:Normalnie jakbym czytał artykuł o linii do Łomianek.
Przyznam, że szanse realizacji są jeszcze mniejsze, niż tam...
Dzięki za wyczerpującą analizę :p. Po czym te szanse realizacji oceniasz, jeśli łaska ;)? Bo szanse trasy na Łomianki raczej spadły po zmianach w zarządzie województwa...

: 30 lip 2007, 15:27
autor: Wolfchen
inż. Glonojad pisze:Dzięki za wyczerpującą analizę
To jest tylko pobieżna ocena :)
inż. Glonojad pisze:Po czym te szanse realizacji oceniasz, jeśli łaska ?
Jednak trzeba wygospodarować około 4 metrów na torowisko, do tego wiadukt/tunel nad torami, no i oczywiście wkłąd Ząbek do budowy tramwaju. Nie wiem, czy to da się tak dobrze wszystko zgrać... No i oczywiście tabor do obsługi.

: 30 lip 2007, 15:33
autor: Glonojad
Dla tramwaju do Łomianek też tego wszystkiego potrzeba. Przy czym czas dojazdu do Śródmieścia z Ząbek byłby dużo krótszy (bo, wbrew obiegowej opinii, metro z Młocin się do Centrum nie teleportuje :p ).

: 30 lip 2007, 15:36
autor: Wolfchen
inż. Glonojad pisze:Dla tramwaju do Łomianek też tego wszystkiego potrzeba.
Oczywiście. Aczkolwiek do Łomianek mogłoby nieco więcej ludzi dojeżdżać... No, chyba, że w Ząbkach byłaby jakaś dowozówka utworzona...
inż. Glonojad pisze:Przy czym czas dojazdu do Śródmieścia z Ząbek byłby dużo krótszy
Zgadza się.
inż. Glonojad pisze:wbrew obiegowej opinii, metro z Młocin się do Centrum nie teleportuje
Na razie wcale nie jeździ, a sądzę, że 20 minut zejdzie...

: 30 lip 2007, 15:50
autor: SławekM
Busmann pisze:do tego wiadukt/tunel nad torami.
Tunel. wiaduktu tam nie wsadzisz.

: 30 lip 2007, 16:00
autor: Wolfchen
solaris8315 pisze:Tunel. wiaduktu tam nie wsadzisz.
Zawsze tory można posadowić na wiadukcie, a tramwaj w zagłębieniu terenu...

: 30 lip 2007, 16:06
autor: Bastian
No to chyba i to właśnie 8315 miał na myśli. Tylko jeśli obaj piszecie "tunel", to trudno zgadnąć, co ma być w tunelu, a co nad nim :P

: 30 lip 2007, 16:10
autor: Colony
inż. Glonojad pisze:Trochę przemysłu (albo raczej składówki) jest, ale od strony Ząbek jest sporo nieużytków.
Tramwaj byłby zdecydowanie czynnikiem miastotwórczym tam. Wystarczy przedłużenie obu linii z Kawęczyńskiej i już masz dojazd do najważniejszych punktów miasta.