Supernowoczesne pociągi do obsługi linii Warszawa - Łódź

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8450
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 06 sty 2006, 17:14

xxl pisze: I ciągle będzie u nas trzeci świat. Dwudziestoletnie autobusy szynowe czy inne szroty sprowadzone z Niemiec. No właśnie jak można mieć pretensje, że kupiono coś nowego. Ja się cieszę, że po tylu latach wreszcie są kupowane nowe składy, a nie szroty.

wstawione znaki przestankowe
boh
Paradoksalnie te kilkudziesięcioletnie tramwaje sprowadzane z Niemiec są w o wiele lepszym stanie technicznym od o wiele młodszych polskich bratanków :| (niechże przykładem będzie GT6 ze stajni TP Łódź)
Problem nie do końca leży w tym,że zakupiono nowe. Problem w tym, że zakupiono za ogromne pieniądze, podczas gdy ciągle oszczędza się na połączeniach lokalnych. Taki szynobus powinien służyć do obsługi zagrożonych szlaków, jeździć tam, gdzie nie ma odpowiedniego popytu by zapełnić skład EZT do granic opłacalności. Niestety -kupuje się dużą jednostkę i wysyła się ją na jedną z najbardziej obleganych tras w regionie łódzkim. Jeszcze do Sieradza brakuje by ją wysłali:/ A połączenie z Tomaszowem, Drzewicą, Łowiczem, Węglówka...umiera...

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26853
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 06 sty 2006, 17:17

Moment moment.
Kupuje się nową jednostkę i wysyła na najbardziej oblegane trasy.
To znaczy, że zarobi na siebie i na następne jednostki...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
RiZoNe
Posty: 129
Rejestracja: 23 gru 2005, 9:54
Lokalizacja: Gocław

Post autor: RiZoNe » 06 sty 2006, 18:40

a co za różnica zarabiać nową czy starą ?

xxl
Posty: 38
Rejestracja: 01 sty 2006, 20:20

Post autor: xxl » 06 sty 2006, 18:47

inż. Glonojad pisze:Moment moment.
Kupuje się nową jednostkę i wysyła na najbardziej oblegane trasy.
To znaczy, że zarobi na siebie i na następne jednostki...

Niestety to tak nie działa a przynajmniej powinno dzialać teoretycznie.Przykładem są moje ulubione KM.Otóż w godzinach największego szczytu KM mają tendencje do puszczania pojedyńczych jednostek na najbardziej obleganych i dochodowych trasach.W efekcie ludzie za ciężkie pieniądze są przewożeni gorzej niz bydło>Tam gdzie ludzie mają możliwosć rezygnują z usług KM i przerzucają się na prywatne busy

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26853
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 06 sty 2006, 18:48

Nowa zarabia bardziej, bo:
- mniej się psuje
- mniej prądu zużywa
- mniej jest obsługowa
- jest bardziej atrakcyjna dla pasażerów, więc może przyciągnąć nowych.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
RiZoNe
Posty: 129
Rejestracja: 23 gru 2005, 9:54
Lokalizacja: Gocław

Post autor: RiZoNe » 06 sty 2006, 19:06

inż. Glonojad pisze:Nowa zarabia bardziej, bo:
- mniej się psuje
- mniej prądu zużywa
- mniej jest obsługowa
- jest bardziej atrakcyjna dla pasażerów, więc może przyciągnąć nowych.
Gdyby takich jednostek było więcej to czemu nie..ale przy stanie 1 ... to niezbyt się chyba sprawdzi :) Weźmy też pod uwagę drugą stronę medalu:
- większe zużycie ( większe prawdopodobieństwo uszkodzeń )
- wandale (szybko straci na atrakcyjności )
- a czy mniej obsługowa ? :| to tak jak w jednostce..jeden kibel = maszynista + sprawdzjący.
jedynie jakoś ten ostatni argument mnie przekonuje ..ale to tak jak mówie..przy stanie 1 to jest guzik a nie oszczędzanie :)

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 07 sty 2006, 17:51

Jak wieść gminna niesie-będzie to to jeździło z Sieradza do Koluszek (ewentualnie Skierniewic). Ale informacja, zasłyszana i nie wiem czy do końca prawdziwa.
15/12/2005-12/7/2019

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 08 sty 2006, 11:17

TLG pisze:Jak wieść gminna niesie-będzie to to jeździło z Sieradza do Koluszek (ewentualnie Skierniewic). Ale informacja, zasłyszana i nie wiem czy do końca prawdziwa.
Ja spotkałem się ze zdaniem iż będzie kursował miedzy Łodzią a Skierniewicami.
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8450
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 09 mar 2006, 17:23

Obrazek
Jedzie pociąg z Bydgoszczy

Środa, 8 marca 2006r.

Nowoczesny pociąg, budowany kosztem około 12 mln zł specjalnie dla województwa
łódzkiego, w marcu przyjedzie do Łodzi na jazdę testową, a w kwietniu powinien
zacząć kursować, prawdopodobnie na trasie Łódź – Skierniewice lub Łódź –
Sieradz (zależnie od tego, które połączenie okaże się bardziej opłacalne).

Jak zapewnił przedstawiciel spółki Pojazdy Szynowe PESA SA w Bydgoszczy, gdzie
zaprojektowano i wykonano jednostkę, pociąg jest już gotowy.– Przechodzi próby
stanowiskowe, niebawem wyruszy na pierwszą próbną jazdę – mówi Jerzy Berg z
PESA.

Pojazd będzie napędzany czterema silnikami elektrycznymi o łącznej mocy 2
megawatów, które pozwolą mu rozwinąć maksymalną prędkość 160 km na godzinę.
Pomieści 350 pasażerów, wnętrze będzie monitorowane przez system kamer.

Trwałość konstrukcji oszacowano na 30 lat. Będzie to najnowocześniejszy pociąg
w regionie łódzkim. Nie ma jeszcze decyzji o ewentualnym kupnie kolejnych
takich pojazdów.

(sow)

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 09 mar 2006, 18:26

ja mam nadzieję, że do Skierniewic ;)
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Flash8222
Posty: 7627
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 09 mar 2006, 19:25

Wszyscy mamy taką nadzieję bo do Skierniewic bliżej ;)

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26853
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 14 mar 2006, 21:38

Ej no, moc jak u Czecha, a wagony tylko trzy... ten to będzie miał kopa :mrgreen:
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Flash8222
Posty: 7627
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 03 kwie 2006, 20:23

ED74 na szlaku :shock: Ja chcę się nim przejechać [-o<

Awatar użytkownika
bohunu
Posty: 5753
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:26
Lokalizacja: dolina absurdu

Post autor: bohunu » 03 kwie 2006, 20:27

Do Laskowic dzis jechał ;)
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27432
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 03 kwie 2006, 20:36

Ale brzydactwo :-?
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

ODPOWIEDZ