Bastian pisze:A mi się chce. Policzyłem na danych z kosmosu, a nie wątpię, że Dennis dysponuje prawdziwymi: załóżmy 2170 pojazdów, w tym 70 zbiorkomu (a w każdym średnio 120 osób) oraz 2100 samochodów z 1,5 pasażera (nauka jeszcze nie wyjaśniła, która połówka drugiego pasażera chętniej się porusza pojazdami mechanicznymi
![;) ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
). Pojazdami komunikacji przejedzie 8400 osób, a samochodami 3150, co stanowi odpowiednio 73% i 27% łącznej ilości 11550 osób.
To był przykład, ale te dane nie wyglądają jakoś wyjątkowo na wyssane z palca. Skoro tak, to i dennisowe 77% uwierzę
![:) :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Nie ma to jednak jak mat-fiz
![:D](./images/smilies/mg.gif)
Brawa za dydaktykę. A dlaczego wyszło Ci nieco mniej? Otóż dlatego, że IMHO niedoszacowałeś napełnienia pojazdów. Średnie napełnienie wyliczłbym jakoś tak:
(30 tramwów dwuwagonowych * 192 osoby♣ + 6 busów solówek * 80 osób♣ + 30 busów przegubów * 128 osób♣)/66=152 osoby na pojazd średnio. A więc sumaryczna liczba osób jadących zbiorkomem waha się w granicach 10100 osób, zaś samochodami - w granicach 3200 osób. A więc odsetek jadących zbiorkomem wynosi (w teorii) 76%.
♣ - przyjąłem średnie napełnienie pojazdu na poziomie 80%, ale myślę, że faktycznie może być wyższe, stąd empiryczny wynik jest wyższy o jeden punkt procentowy od mojego teoretycznego!
[ Dodano: 2006-12-08, 10:42 ]
Rosa pisze:Nie sądzę żeby owe 70 pojazdów KM bylo zapełnione w 100% a to właśnie sugruje te 120 osób na pojazd.
Po drugie tam nie ma 70 pojazdów KM
W największym natężeniu szczytu porannego między 7 a 8 przejeżdżają tam 62 pojady KM przy czym w takich 170 czy 307 raczej nie będzie po 100 osób.
Jakbyś zadał sobie i swojemu kalkulatorowi choć odrobinę trudu, to nie pisałbyś takich korwinistycznych banialuków
[ Dodano: 2006-12-08, 10:56 ]
Rosa pisze:Tak, przejrzałem i nadal uważam że na zmniejszenie ruchu samochodowego na tym moście jest za wcześnie. To na razie zbyt ważna trasa aby dla poprawy sytuacji KM w szczycie zmniejszac przepusowość przez całą dobę.
Może gdyby nie spieprzono M Świętokrzyskiego? Tak czy inaczej teraz musimy poczekać na nast most (mosty)
Jakie "zmniejszać przepustowość"? Wiesz wogóle co to jest przepustowość, czy raczej wypowiadasz się intuicyjnie? Poza szczytem może się co najwyżej zmniejszyć PSR i to oczywiście tylko dla samochodów osobowych. I w tym momencie dochodzimy do kwestii priorytetów, którymi powinny się kierować władze każdego dużego miasta. Na szczęście nasze władze powoli zaczynają dostrzegać jedyne możliwe rozwiązanie problemu i stosować właściwe priorytety, a więc ograniczanie ruchu samchodowego w centrum Warszawy z jednoczesnym uprzywilejowaniem zbiorkomu. A ci, którzy mimo wszystko, mimo liczb, symulacji, doświadczeń innych miast i krajów etc., nadal nie są przekonani, mają problem, z którym jakoś sami będą musieli sobie poradzić
![:twisted: :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)