Modernizacja trasy tramwajowej Dw.GdaĹski - BrĂłdno
Moderator: Wiliam
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36663
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Popieram, mam podobne obserwacje z tamtejszych podróży. A przystanek przy Bonifraterskiej w ogóle nie jest do niczego potrzebny, póki nie funkcjonuje pętla Dw. Gdański. Inna sprawa, że przy okazji planowanej budowy drugiej nitki wiaduktu na Andersa warto by było w ogóle pomyśleć nad przebudową tego węzła. Obecne rozwiązania zostały w czasie budowy Trasy Starzyńskiego (1959) wprowadzone jeko tymczasowe... ![#-o #-o](./images/smilies/eusa_doh.gif)
![#-o #-o](./images/smilies/eusa_doh.gif)
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Później jeszcze trzeba zejść pod ziemie, co nie musi być dla każdego wygodne.R-11 Kleszczowa pisze:Chociaż przejście pod wiaduktem do zbyt atrakcyjnych nie należy
Chociaż, oczywiście, popieram likwidację tego przystanku i co najwyżej zauważam potrzebę ułatwienia przesiadki z przystanków na górze na dolne i na odwrót...
Myśłałem o tym, ale ta linia obsługuje tamtejsze osiedle, oraz ciąg ul Namysłowskiej. Po wywaleniu dubla przystanków przy rondzie Starzyńskiego może zostać. Przyjrzałbym sie tylko programowi sygnalizacji świetlnej na odcinku Namysłowska - Żaba.ratraciak pisze:Bonifraterska do likwidacji, Wybrzeże Helskie też. A co z Namysłowską? Ruch na tamtejszym przystanku, też do największych nie należy.
kawałek od jednej sygnalizacji do drugiej jest, a potem to dopiero za mostem- chyba nie warto, ewentualne zyski byłyby zbyt małe, a obecnie to te światła tak bardzo nie przeszkadzają(no chyba, że własnie spóźniałem sie na basenSzamot pisze:Myśłałem o tym, ale ta linia obsługuje tamtejsze osiedle, oraz ciąg ul Namysłowskiej. Po wywaleniu dubla przystanków przy rondzie Starzyńskiego może zostać. Przyjrzałbym sie tylko programowi sygnalizacji świetlnej na odcinku Namysłowska - Żaba.
![;-) ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
აბგდევზთიკლმნოპჟრსტუფქღყშჩცძწჭხჯჰ
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى
Chyba nie musisz. Mój kolega mieszka tamże i twierdzi, że pętle indykcyjne na Namysłowskiej są tak poustawiane, że szybciej jest wysiąść z samochodu i wcisnąć przycisk dla pieszych niż czekać aż się światło samo zmieni.Szamot pisze:Przyjrzałbym sie tylko programowi sygnalizacji świetlnej na odcinku Namysłowska - Żaba.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 03 sty 2007, 11:24
- Kontakt:
Bardzo dobry pomysł. A czy ja mogę prosić Autora o kontakt? Tel. 606 776 448. NIe gryzę, naprawdę.Szamot pisze:A co mi tam! Skoro władze się u nas pojawiają - wrzucę taki temat.
Ostatnio testując kiełbasę wyborczą a'la Marcinkiewicz w postaci (dość niezłej i szybkiej, choc chyba potrzebnej jeszcze nie w tym momencie) linii 407, pozwolilem sobie na refleksję odnośnie transportu dla dużo większego osiedla jakim jest Bródno. I obserwując trasę Dw. Gdański - Bródno zaczyna mnie ogarniać współczucie wobec mieszkańców tego drugiego. Ma 500 z dziwnym rozkładem, o szybkiej fajnej trasie, ale zatrzymującą sie na niemal każdym przystanku. W sumie na tym odcinku jest najszybsza i w pewnych punktach niezastąpiona, ale stoi w korkach. Ma też linię 127 (w sumie funkcja lokalna dużo przystanków, znowu korki). Oraz ma tramwaj pełzający po CAŁKOWICIE WYDZIELONYM TOROWISKU zatrzymujący sie co 50 m by wymienić powietrze (ew. dwa "mohery" + jednego bezdomnego). I tak sobie myśle, ze to marnotrwastwo, totez mam pewnien pomysł.
************************************************************************
Otóż jest przebudowywana trasa Mostu Gdańskiego + R. Starzyńskiego. Mówi sie rownież o Szybkim Tramwaju na Tarchomin. Zróbmy go poki co na trasie Dw. Gdański - Bródno, za pomocą paru prostych i mało kosztownych posunięć:
1.Likwidacja przystanku "Bonifraterska" . Jest on oddalony o ok 50 m od Dw. Gdańskiego. Komu się nie chce podejść - wystarczy mu linia 103.
2.Przeniesienie przystanku "Park Traugutta" w ul Międzyparkową i likwidacja dla ciągu jadącego na wprost (to najpoważniejsza inwestycja w moim pomyśle)
3.Wywalić "Wybrzeże Helskie" . ZOO generuje w tym rejonie tak nikłe potoki,że można skorzystać z Autobusu 103 i 127.
4."Rondo Starzyńskiego". Po Diabła tam po 2 przystanki?? Tramwaje zostawić na starym miejscu (przy zjeździe z mostu) i NIE URUCHAMIAĆ PO PRZEBUDOWIE (!!!) drugiego przystanku w Słomińskiego (jego niedawne uruchomienie było błędem). Natomiast 127 + 500 w strone Bródna przenieść za skrzyżowanie. Zapewnią obsługę tegoż rejonu i odciążą przystanek 518 i PKS przed wjazdem na rondo. W przeciwnym kierunku brak tramwaju może co prawda wywołać płacz staruszek, ale mają czas i linię 103. Młodzi pracujący przejda i tak na drugą stronę, gdzyz tam mają wszystkie linie tramwajowe nie tylko bródnowskie.
5.Ostatni manewr - usunięcie przystanków "Staniewicka" . Na obsługe tych rejonów wystarczy linia 176 z przesiadką przy Żabie. Umożliwi to poprowadzenie linii tramwajowej w koordynacji z ruchem kołowym.
6.Zastanowiłbym sie nad usunięciem "Pożarowej". Choć tam są chyba nieco większe potoki, niz na Staniewickiej. Poza tym nie jest to tak newralgiczny punkt jeśli chodzi o koordynację sygnalizacji świetlnej. Jednak jeśli już przyspieszamy linię, strukturę wymian pasażerów jak i położenie z punktu widzenia inzymierii ruchu należałoby poddać analizie.
Dalej wjeżdżamy w osiedle, więc liczba przystanków bez zmian. Nie przyglądałem się tam koordynacji, więc nie rozważam chwilowo polożenia przystankow względem skrzyżowań. Intuicyjnie stawiam na ok 4-minutowy odzysk. To wbrew pozorom dużo! Toteż zachęcenie pasażerów do korzystania z transportu szynowego.
Władzom pod rozwagę, forumowiczom pod dyskusję.
Have Fun
sama idea dobra, choć ja osobiście bym ucierpiał bo:
1. z cetrum jeżdze do arkadii 18 i przesiadam sie na przystanku park traugutta na 1,2 lub 16
2. spacerując przez most gdański, w drugą stronę wracam tramwajem i wsiadam na wybrzeżu helskim. ponadto przy zoo jest fajna knajpa pod lwem (jedyna nieżulerska w tej częsci wawy)
a tak na serio to popieram pomysł zwłaszcza likwidacje bonifraterskiej i ronda starzynskiego (bis)
nie wiem czy likwidacja parku traugutta dla 1,2 i 16 to dobry pomysł to jest jednak jakis wezeł (174 i 503 teraz tez 175 dojezdza , 103 i 127) a dw.gdanski i most gdanski tego niegwarantują.
1. z cetrum jeżdze do arkadii 18 i przesiadam sie na przystanku park traugutta na 1,2 lub 16
2. spacerując przez most gdański, w drugą stronę wracam tramwajem i wsiadam na wybrzeżu helskim. ponadto przy zoo jest fajna knajpa pod lwem (jedyna nieżulerska w tej częsci wawy)
a tak na serio to popieram pomysł zwłaszcza likwidacje bonifraterskiej i ronda starzynskiego (bis)
nie wiem czy likwidacja parku traugutta dla 1,2 i 16 to dobry pomysł to jest jednak jakis wezeł (174 i 503 teraz tez 175 dojezdza , 103 i 127) a dw.gdanski i most gdanski tego niegwarantują.
to pojedziesz 35patryk148 pisze:sama idea dobra, choć ja osobiście bym ucierpiał bo:
1. z cetrum jeżdze do arkadii 18 i przesiadam sie na przystanku park traugutta na 1,2 lub 16 .
wrocisz 127patryk148 pisze: 2. spacerując przez most gdański, w drugą stronę wracam tramwajem i wsiadam na wybrzeżu helskim. ponadto przy zoo jest fajna knajpa pod lwem (jedyna nieżulerska w tej częsci wawy) .
Ja też nie wiem. Byc może lepiej będzie wywalic go dla wszystkich linii tramwajowych. Myśle jak ten przystanek zgrzać z 'KS Polonia'.patryk148 pisze:nie wiem czy likwidacja parku traugutta dla 1,2 i 16 to dobry pomysł to jest jednak jakis wezeł .
Czego nie gwarantują? Przecież ten "węzeł" jest i tak jednokierunkowy, a tabunów ludzi tam nie zauważyłem. Niedobitki pojada 6 do powiedzmy Starzyńskiego, a wroca (jak zawsze) 116 z Gdanskiego.patryk148 pisze: (174 i 503 teraz tez 175 dojezdza , 103 i 127) a dw.gdanski i most gdanski tego niegwarantują.
Pzdr
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
tymczasem przystanek nr 08 zostaje zlikwidowany "do odwołania". Lokalizacja przystanków prezentuje się następująco:
http://www.ztm.waw.pl/images/schematy/070103_starz.gif
http://www.ztm.waw.pl/images/schematy/070103_starz.gif
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]