Modernizacja trasy tramwajowej Dw.Gdański - Bródno

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25414
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 02 sty 2007, 16:52

Można przeżyć.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36663
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 02 sty 2007, 17:02

Popieram, mam podobne obserwacje z tamtejszych podróży. A przystanek przy Bonifraterskiej w ogóle nie jest do niczego potrzebny, póki nie funkcjonuje pętla Dw. Gdański. Inna sprawa, że przy okazji planowanej budowy drugiej nitki wiaduktu na Andersa warto by było w ogóle pomyśleć nad przebudową tego węzła. Obecne rozwiązania zostały w czasie budowy Trasy Starzyńskiego (1959) wprowadzone jeko tymczasowe... #-o
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8428
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 02 sty 2007, 17:16

R-11 Kleszczowa pisze:Chociaż przejście pod wiaduktem do zbyt atrakcyjnych nie należy
Później jeszcze trzeba zejść pod ziemie, co nie musi być dla każdego wygodne.
Chociaż, oczywiście, popieram likwidację tego przystanku i co najwyżej zauważam potrzebę ułatwienia przesiadki z przystanków na górze na dolne i na odwrót...

ratraciak
Posty: 528
Rejestracja: 15 gru 2006, 17:53
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Kontakt:

Post autor: ratraciak » 02 sty 2007, 17:59

Bonifraterska do likwidacji, Wybrzeże Helskie też. A co z Namysłowską? Ruch na tamtejszym przystanku, też do największych nie należy.

Awatar użytkownika
Piotrek
Posty: 6104
Rejestracja: 30 gru 2005, 10:27
Lokalizacja: Radiowo/Bemowo

Post autor: Piotrek » 02 sty 2007, 18:21

ratraciak pisze:A co z Namysłowską?
Jak dla mnie - zostawić. Przy Namysłowskiej są domy mieszkalne, szkoły. Sam Starzyniak to trochę mało jak na cały rejon.
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27425
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 02 sty 2007, 18:56

Piotrek pisze:Przy Namysłowskiej są domy mieszkalne, szkoły.
I pielgrzymki studenckie na basen. ;)
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Szamot
Posty: 2315
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:09

Post autor: Szamot » 03 sty 2007, 3:25

ratraciak pisze:Bonifraterska do likwidacji, Wybrzeże Helskie też. A co z Namysłowską? Ruch na tamtejszym przystanku, też do największych nie należy.
Myśłałem o tym, ale ta linia obsługuje tamtejsze osiedle, oraz ciąg ul Namysłowskiej. Po wywaleniu dubla przystanków przy rondzie Starzyńskiego może zostać. Przyjrzałbym sie tylko programowi sygnalizacji świetlnej na odcinku Namysłowska - Żaba.

Tm
Posty: 7559
Rejestracja: 13 gru 2005, 21:27
Lokalizacja: Boskie Buenos

Post autor: Tm » 03 sty 2007, 9:49

Szamot pisze:Myśłałem o tym, ale ta linia obsługuje tamtejsze osiedle, oraz ciąg ul Namysłowskiej. Po wywaleniu dubla przystanków przy rondzie Starzyńskiego może zostać. Przyjrzałbym sie tylko programowi sygnalizacji świetlnej na odcinku Namysłowska - Żaba.
kawałek od jednej sygnalizacji do drugiej jest, a potem to dopiero za mostem- chyba nie warto, ewentualne zyski byłyby zbyt małe, a obecnie to te światła tak bardzo nie przeszkadzają(no chyba, że własnie spóźniałem sie na basen ;-) )
აბგდევზთიკლმნოპჟრსტუფქღყშჩცძწჭხჯჰ
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25414
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 03 sty 2007, 12:53

Szamot pisze:Przyjrzałbym sie tylko programowi sygnalizacji świetlnej na odcinku Namysłowska - Żaba.
Chyba nie musisz. Mój kolega mieszka tamże i twierdzi, że pętle indykcyjne na Namysłowskiej są tak poustawiane, że szybciej jest wysiąść z samochodu i wcisnąć przycisk dla pieszych niż czekać aż się światło samo zmieni.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

cdsoftware
Posty: 1
Rejestracja: 03 sty 2007, 11:24
Kontakt:

Post autor: cdsoftware » 03 sty 2007, 14:02

Dantte pisze:Pożarowa jednak nie, bo tam to zespół szkół, ale cieszę się, że ktoś zrobił jakiś fajniejszy projekt =D>
+ sporo ludzi często przychodzi z domów przy samych torach lub ewentualnie wysiadają z pociągu na stacji i idą do 3 lub 25.

Pozdro !!

Sławek
Posty: 57
Rejestracja: 03 sty 2006, 17:09
Lokalizacja: Ząbki

Post autor: Sławek » 03 sty 2007, 16:56

Szamot pisze:A co mi tam! Skoro władze się u nas pojawiają - wrzucę taki temat.

Ostatnio testując kiełbasę wyborczą a'la Marcinkiewicz w postaci (dość niezłej i szybkiej, choc chyba potrzebnej jeszcze nie w tym momencie) linii 407, pozwolilem sobie na refleksję odnośnie transportu dla dużo większego osiedla jakim jest Bródno. I obserwując trasę Dw. Gdański - Bródno zaczyna mnie ogarniać współczucie wobec mieszkańców tego drugiego. Ma 500 z dziwnym rozkładem, o szybkiej fajnej trasie, ale zatrzymującą sie na niemal każdym przystanku. W sumie na tym odcinku jest najszybsza i w pewnych punktach niezastąpiona, ale stoi w korkach. Ma też linię 127 (w sumie funkcja lokalna dużo przystanków, znowu korki). Oraz ma tramwaj pełzający po CAŁKOWICIE WYDZIELONYM TOROWISKU zatrzymujący sie co 50 m by wymienić powietrze (ew. dwa "mohery" + jednego bezdomnego). I tak sobie myśle, ze to marnotrwastwo, totez mam pewnien pomysł.


************************************************************************
Otóż jest przebudowywana trasa Mostu Gdańskiego + R. Starzyńskiego. Mówi sie rownież o Szybkim Tramwaju na Tarchomin. Zróbmy go poki co na trasie Dw. Gdański - Bródno, za pomocą paru prostych i mało kosztownych posunięć:

1. :arrow: Likwidacja przystanku "Bonifraterska" . Jest on oddalony o ok 50 m od Dw. Gdańskiego. Komu się nie chce podejść - wystarczy mu linia 103.
2. :arrow: Przeniesienie przystanku "Park Traugutta" w ul Międzyparkową i likwidacja dla ciągu jadącego na wprost (to najpoważniejsza inwestycja w moim pomyśle)
3. :arrow: Wywalić "Wybrzeże Helskie" . ZOO generuje w tym rejonie tak nikłe potoki,że można skorzystać z Autobusu 103 i 127.
4.
:arrow: "Rondo Starzyńskiego". Po Diabła tam po 2 przystanki?? Tramwaje zostawić na starym miejscu (przy zjeździe z mostu) i NIE URUCHAMIAĆ PO PRZEBUDOWIE (!!!) drugiego przystanku w Słomińskiego (jego niedawne uruchomienie było błędem). Natomiast 127 + 500 w strone Bródna przenieść za skrzyżowanie. Zapewnią obsługę tegoż rejonu i odciążą przystanek 518 i PKS przed wjazdem na rondo. W przeciwnym kierunku brak tramwaju może co prawda wywołać płacz staruszek, ale mają czas i linię 103. Młodzi pracujący przejda i tak na drugą stronę, gdzyz tam mają wszystkie linie tramwajowe nie tylko bródnowskie.
5. :arrow: Ostatni manewr - usunięcie przystanków "Staniewicka" . Na obsługe tych rejonów wystarczy linia 176 z przesiadką przy Żabie. Umożliwi to poprowadzenie linii tramwajowej w koordynacji z ruchem kołowym.
6. :arrow: Zastanowiłbym sie nad usunięciem "Pożarowej". Choć tam są chyba nieco większe potoki, niz na Staniewickiej. Poza tym nie jest to tak newralgiczny punkt jeśli chodzi o koordynację sygnalizacji świetlnej. Jednak jeśli już przyspieszamy linię, strukturę wymian pasażerów jak i położenie z punktu widzenia inzymierii ruchu należałoby poddać analizie.

Dalej wjeżdżamy w osiedle, więc liczba przystanków bez zmian. Nie przyglądałem się tam koordynacji, więc nie rozważam chwilowo polożenia przystankow względem skrzyżowań. Intuicyjnie stawiam na ok 4-minutowy odzysk. To wbrew pozorom dużo! Toteż zachęcenie pasażerów do korzystania z transportu szynowego.

Władzom pod rozwagę, forumowiczom pod dyskusję.
Have Fun
:)
Bardzo dobry pomysł. A czy ja mogę prosić Autora o kontakt? Tel. 606 776 448. NIe gryzę, naprawdę.

patryk148
Posty: 541
Rejestracja: 20 gru 2005, 18:13
Lokalizacja: jeszcze Widok

Post autor: patryk148 » 03 sty 2007, 19:04

sama idea dobra, choć ja osobiście bym ucierpiał bo:

1. z cetrum jeżdze do arkadii 18 i przesiadam sie na przystanku park traugutta na 1,2 lub 16

2. spacerując przez most gdański, w drugą stronę wracam tramwajem i wsiadam na wybrzeżu helskim. ponadto przy zoo jest fajna knajpa pod lwem (jedyna nieżulerska w tej częsci wawy)

a tak na serio to popieram pomysł zwłaszcza likwidacje bonifraterskiej i ronda starzynskiego (bis)

nie wiem czy likwidacja parku traugutta dla 1,2 i 16 to dobry pomysł to jest jednak jakis wezeł (174 i 503 teraz tez 175 dojezdza , 103 i 127) a dw.gdanski i most gdanski tego niegwarantują.

Szamot
Posty: 2315
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:09

Post autor: Szamot » 04 sty 2007, 1:03

patryk148 pisze:sama idea dobra, choć ja osobiście bym ucierpiał bo:

1. z cetrum jeżdze do arkadii 18 i przesiadam sie na przystanku park traugutta na 1,2 lub 16 .
to pojedziesz 35
patryk148 pisze: 2. spacerując przez most gdański, w drugą stronę wracam tramwajem i wsiadam na wybrzeżu helskim. ponadto przy zoo jest fajna knajpa pod lwem (jedyna nieżulerska w tej częsci wawy) .
wrocisz 127
patryk148 pisze:nie wiem czy likwidacja parku traugutta dla 1,2 i 16 to dobry pomysł to jest jednak jakis wezeł .
Ja też nie wiem. Byc może lepiej będzie wywalic go dla wszystkich linii tramwajowych. Myśle jak ten przystanek zgrzać z 'KS Polonia'.
patryk148 pisze: (174 i 503 teraz tez 175 dojezdza , 103 i 127) a dw.gdanski i most gdanski tego niegwarantują.
Czego nie gwarantują? Przecież ten "węzeł" jest i tak jednokierunkowy, a tabunów ludzi tam nie zauważyłem. Niedobitki pojada 6 do powiedzmy Starzyńskiego, a wroca (jak zawsze) 116 z Gdanskiego.
Pzdr

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 04 sty 2007, 13:03

tymczasem przystanek nr 08 zostaje zlikwidowany "do odwołania". Lokalizacja przystanków prezentuje się następująco:

http://www.ztm.waw.pl/images/schematy/070103_starz.gif
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7686
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 04 sty 2007, 14:19

Siecool pisze:Kursy do Ostrołęki i Załubic zgarniają trochę narodu, ale nadal zostaje sporo osób.
Przystanek dla PKS-ow i prywaciarzy powinien byc pod wiaduktem kolejowym, tam gdzie byl zastepczy dla 518 w kierunku Nowodworow.

ODPOWIEDZ