Strona 2 z 5

: 04 lut 2007, 11:50
autor: malyniak
del

: 04 lut 2007, 13:07
autor: inflancka2828
Szamot pisze:tylko na wyskokości środkowej osi
I naczepy w przypadku MANa, U18, odkurzacza. Jak przejedziesz szybciej niż 15 km/h, to zostawisz na tym progu miskę. A samochód osobowy i tak przejedzie, bo krótkie a ostre przyhamowanie mu nie przeszkadza. Reasumując autobus będzie musiał znacznie wcześniej rozpocząć hamowanie, dłużej wolniutko jechać i później zacząć się rozpędzać. Przy 5 progach na ulicy to będzie kosztowało więcej niż minutę. A ponoć chcemy ludzi zachęcać do jazdy KM, a nie samochodem...
Szamot pisze:ale wystarczyło dobrze wcelować i działało
A jak nie wcelujesz, to możesz rozerwać bok opony.

Nie mówię, że się nie da przez to przejechać. Sam jeździłem liniowym autobusem niskopodłogowym po zwykłych progach zwalniających. Tylko to jest dobre na jeden czy 2 razy. A nie jak masz jeździć po tym 10 razy w ciągu doby...

: 07 lut 2007, 9:44
autor: TJ
inż. Glonojad pisze:Ale prześwit i średnica kół - owszem.
Nigdy ale to przenigdy nie wolno brać niczego między kołami bo można sobie zaorać cały spód! I bez względu na to czy to autobus czy osobówka. Poza tym żeby garb zmieścił się pod autobusem musiałby mieć max 10 cm - takie progi są np. na ulicy Rostafińskich (można je zewnętrznym kołem ominąć) i każdy kto je zna nawet nie zwalnia.

: 07 lut 2007, 14:34
autor: inflancka2828
TJ pisze:Nigdy ale to przenigdy nie wolno brać niczego między kołami bo można sobie zaorać cały spód!
I weź wytłumacz to człowiekowi, który w życiu nie prowadził autobusu... A potem jakiś pseudoinżynier zaprojektuje coś takiego i będzie się cieszył jaki to jest genialny.

: 30 mar 2008, 21:44
autor: kajo
http://www.zm.org.pl/?a=progi_spowalniajace-083

Ciekawy artykuł, może i w Warszawie się to kiedyś uda? A tak na serio to marzy mi się podnoszenie ulicy do wysokości chodników na skrzyżowaniach

: 30 mar 2008, 21:50
autor: TGM
Najlepiej zrobili na jednej z ulic na Zawadach; Chodnik na wysokości jezdni, a na niej progi opadające lekko przy krawędziach jezdni. Efekt: kierowcy omijający progi chodnikiem ](*,) . Teraz tam zdaje się słupki postawili.

: 30 mar 2008, 22:18
autor: JotPeCet
ZM na swojej stronie pisze:Ostatnim bastionem ciemnoty pozostaje Warszawa, gdzie Zarząd Transportu Miejskiego stanowczo sprzeciwia się wszelkim formom faktycznego uspokojenia ruchu. Dogmatyczna postawa ZTM szkodzi mieszkańcom Warszawy na dwa sposoby: po pierwsze pozbawia niektóre osiedla mieszkaniowe dostępu do komunikacji publicznej; po drugie - tam, gdzie autobusy już kursują ulicami lokalnymi - blokuje możliwości poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego. Więcej na ten temat wkrótce!
Widać że osoba pisząca nie ma pojęcia o tym co pisze. Wedle przepisów można stosować progi wyspowe. Przykładem takich rozwiązań jest pętla DW. CENTRALNY (przejście pomiędzy dworcem a CH ZT), jak i właśnie zakończony projekt przebudowy al. Dzieci Polskich (tam nawet podniesione chyba będzie całe skrzyżowanie).

Na forum na stronie ZM sprawa zaczęła się od linii 201 i zdejmowania progów. Nie dokładnie sprawy 201, ale zawsze taniej (i szybciej) jest zdjąć małe progi niż wybudować wyspowe - o tym decyduje inwestor a nie ZTM.

: 30 mar 2008, 22:26
autor: kajo
Akurat pętla na centralnym jest kiepskim przykładem, bo trudno to uznać za ruch liniowy:), a tak pozatym, to progi zwalniające są często podnoszoną kwestią, gdy mówi sie o nowych liniach.

: 30 mar 2008, 22:30
autor: Bastian
kajo pisze:Akurat pętla na centralnym jest kiepskim przykładem, bo trudno to uznać za ruch liniowy:)
No a jaki niby? :>

: 30 mar 2008, 22:38
autor: kajo
Końcowy:PP A tak na serio, to tam akurat obeszło by się chyba bez niego.

: 30 mar 2008, 23:00
autor: Kleszczu
kajo pisze:Akurat pętla na centralnym jest kiepskim przykładem, bo trudno to uznać za ruch liniowy:), a tak pozatym, to progi zwalniające są często podnoszoną kwestią, gdy mówi sie o nowych liniach.
Uznaj więc za przykład ostatnie miesiące kursowania 605 Krańcową.

: 31 mar 2008, 6:26
autor: JotPeCet
kajo pisze:Końcowy:PP A tak na serio, to tam akurat obeszło by się chyba bez niego.
Na "serio", czy "chyba"? Bo "chyba" jest kiepskim argumentem.

: 31 mar 2008, 16:20
autor: kajo
Dobra nie potrzebnie wdałem się w obrone osoby, która pisła ten artykuł, bo to ostatnie zdanie mogła sobie darować, nie o to mi chodziło. Chciałem, abyśmy porozmawiali nad możliwością zastosowania tych rozwiązań "szerzej" w Warszawie.

: 31 mar 2008, 16:51
autor: desert_eag
próg na Krakowskim Przedmieściu, dajmy na to.

: 31 mar 2008, 19:00
autor: Glonojad
Bastian pisze:
kajo pisze:Akurat pętla na centralnym jest kiepskim przykładem, bo trudno to uznać za ruch liniowy:)
No a jaki niby? :>
Bez przesady, jest jednak różnica między manewrami na pętli a przejazdem na trasie... na szlaku? :p

[ Dodano: 2008-03-31, 19:00 ]
desert_eag pisze:próg na Krakowskim Przedmieściu, dajmy na to.
Owszem, przykład niezły, chociaż zwracam uwagę, że przy przystanku i przejściu dla pieszych.