: 19 lut 2007, 15:43
... drogo i kiedys pani na pytanie czy ma modele autobusow (napoczatku zaklopotanie) poradzila mi abym poszedl do smyka .-)JacekM pisze:Galerii Mokotów był/jest przyzwoity sklep modelarski...
... drogo i kiedys pani na pytanie czy ma modele autobusow (napoczatku zaklopotanie) poradzila mi abym poszedl do smyka .-)JacekM pisze:Galerii Mokotów był/jest przyzwoity sklep modelarski...
Dlatego nie kupuj takich torów tylko takie długieKarol pisze:2 zł za fragment długości długopisu....drogie hobby niestety.
Przejrzałem na szybko i niestety nie znalazłem w żadnej ze znanych firm takiego zestawu. Ostatnio ukazał się model Herkulesa (Roco), ale samodzielnie.Marcinos pisze:Moim marzeniem jest kupno zestawu startowego z Herulesem.
Samo zdjęcie na opakowaniu sugeruje do czego nadaje się ten model.Plesim pisze:A jednak coś mam. Firma PIKO oferuje zestaw startowy (57171) składający się z lokomotywy DB 182 i 2 wagonów piętrowych. Całość według strony podanej powyżej to 79,99€.
http://www.modellbahnecke.de/bilder/piko/57171.jpg
Oczywiście masz racje. To jest zabawka.gburek pisze:Samo zdjęcie na opakowaniu sugeruje do czego nadaje się ten model
Tylko że w ten sposób to koszty rosną wielokrotnie. Sama lokomotywa (mam na myśli BR 182) kosztuje 259€. Jest jeszcze trzecie rozwiązanie. Kilka firm ma w swojej ofercie zestawy startowe profesjonalne. Składa się on z modeli z wyższej półki (często cyfrowego) i podstawowego zestawu torowego. Te zestawy są jednak zdecydowanie droższe, choć i tak wygodzi niezła oszczędność w porównaniu z zakupem na sztuki.gburek pisze:Chcesz budować makietę czy pojeździć w kółko? Jeśli pierwsze to na wstępie odpuść sobie zestawy startowe.
To wygląda jak wesołe miasteczkoPlesim pisze:Jest firma, ,ktora zwie się "Noch" i produkuje gotowe makiety. Takie coś http://www.modellbahnecke.de/bilder/noch/80100.jpg kosztuje 1375€, ale to jest naszczęście najdroższa, można taniej.Jak zwykle polecam stronę podaną powyżej.
W tych najtańszych tak. Sam mam zestaw Roco w którym łuki są bardzo przyzwoite i wcale nie ostre, ale to jeszcze RocoLine.jasiu pisze:Zestawy startowe to kiepski pomysł. Tory łukowe sa w nich nierealistycznie ostre, tabor ma mało detali.
Jak miałeś kolejkę to przy zwykłym zasilaniu wszystkie pociągi (niezależnie od ilości) mogły jeździć tylko w jednym kierunku. Ich zatrzymywanie oddzielnie stanowiło już niezły problem i rozbudowę makiety. Przy sterowaniu cyfrowym możesz zaprogramować i sterować oddzielnie każdą lokomotywę. Zatrzymywać, zmieniać kierunek a nawet odczepiać czy łaćzyć składy wagonowe. Tak w skrocie. Możliwości tego są o wiele większe.TGM pisze:o to znaczy "cyfrowe"
jeżeli ma sprzęg automatyczny (mniej zgrabny od Scharfenberga;)) Niektóre modele mają też generatory dymu, szumu i sygnałów. A ile to kosztuje - pojęcia nie mam. Myślę że w Parowoziku, albo na Wilczej udzielą ci wyczerpującej informacjiPlesim pisze:Zatrzymywać, zmieniać kierunek a nawet odczepiać czy łaćzyć składy wagonowe
Sterownik do lokomotywy to koszt trochę ponad 30€, sterownik zwrotnic ponad 100€, sterownik lokomotyw około 100€. Do tego trzeba doliczyć jeszcze odpowiednie okablowanie oraz różne rozdzielacze. Przy dobrej makiecie może to być kilka tysięcy €.A dużo kosztuje sam sterownik cyfrowy