Strona 2 z 3

: 19 lut 2007, 15:43
autor: chruscik
JacekM pisze:Galerii Mokotów był/jest przyzwoity sklep modelarski...
... drogo i kiedys pani na pytanie czy ma modele autobusow (napoczatku zaklopotanie) poradzila mi abym poszedl do smyka .-)

: 19 lut 2007, 20:04
autor: Marcinos
Moim marzeniem jest kupno zestawu startowego z Herulesem. Obojetne mi jest, czy to będzie połączone z wagonami towarowymi, czy pasażerskimi. Z uwagi na fakt, że mam na razie mało miejsca, to chciałbym na początek powiedzmy dwa zestawy startowe, które połącze razem. Byc moze współnie z kumplem zrobimy makietę z prawdziwego zdarzenia. A ceny. Hmm. Pewnie najtańsze są tory :)

: 19 lut 2007, 20:07
autor: Karol
2 zł za fragment długości długopisu....drogie hobby niestety.

Sam muszę w piwnicy poszukać swojej kolejki rodem z NRD :smile:

: 19 lut 2007, 20:08
autor: Kleszczu
Karol pisze:2 zł za fragment długości długopisu....drogie hobby niestety.
Dlatego nie kupuj takich torów tylko takie długie ;) Ja mam takie gdzieś 30 centymetrowe, które można dowolnie wyginać :]

: 19 lut 2007, 21:00
autor: Plesim
Marcinos pisze:Moim marzeniem jest kupno zestawu startowego z Herulesem.
Przejrzałem na szybko i niestety nie znalazłem w żadnej ze znanych firm takiego zestawu. Ostatnio ukazał się model Herkulesa (Roco), ale samodzielnie.
Polecam Ci tą stronę http://www.modellbahnecke.de/
Znajdziesz tu wszytko co jest dostępne w Niemczech (i można sprowadzić do Polski) i są tu także odnośniki do stron producentów i ich nowości.

[ Dodano: 2007-02-19, 21:33 ]
A jednak coś mam. Firma PIKO oferuje zestaw startowy (57171) składający się z lokomotywy DB 182 i 2 wagonów piętrowych. Całość według strony podanej powyżej to 79,99€.
http://www.modellbahnecke.de/bilder/piko/57171.jpg

: 19 lut 2007, 22:46
autor: gburek
Plesim pisze:A jednak coś mam. Firma PIKO oferuje zestaw startowy (57171) składający się z lokomotywy DB 182 i 2 wagonów piętrowych. Całość według strony podanej powyżej to 79,99€.
http://www.modellbahnecke.de/bilder/piko/57171.jpg
Samo zdjęcie na opakowaniu sugeruje do czego nadaje się ten model. ;-) Chcesz budować makietę czy pojeździć w kółko? Jeśli pierwsze to na wstępie odpuść sobie zestawy startowe.

: 20 lut 2007, 9:41
autor: Plesim
gburek pisze:Samo zdjęcie na opakowaniu sugeruje do czego nadaje się ten model
Oczywiście masz racje. To jest zabawka.
gburek pisze:Chcesz budować makietę czy pojeździć w kółko? Jeśli pierwsze to na wstępie odpuść sobie zestawy startowe.
Tylko że w ten sposób to koszty rosną wielokrotnie. Sama lokomotywa (mam na myśli BR 182) kosztuje 259€. Jest jeszcze trzecie rozwiązanie. Kilka firm ma w swojej ofercie zestawy startowe profesjonalne. Składa się on z modeli z wyższej półki (często cyfrowego) i podstawowego zestawu torowego. Te zestawy są jednak zdecydowanie droższe, choć i tak wygodzi niezła oszczędność w porównaniu z zakupem na sztuki.
Na koniec jeszcze jedno rozwiązanie. :)
Jest firma, ,ktora zwie się "Noch" i produkuje gotowe makiety. Takie coś http://www.modellbahnecke.de/bilder/noch/80100.jpg kosztuje 1375€, ale to jest naszczęście najdroższa, można taniej. ;) Jak zwykle polecam stronę podaną powyżej.

: 20 lut 2007, 11:08
autor: gburek
Plesim pisze:Jest firma, ,ktora zwie się "Noch" i produkuje gotowe makiety. Takie coś http://www.modellbahnecke.de/bilder/noch/80100.jpg kosztuje 1375€, ale to jest naszczęście najdroższa, można taniej. ;) Jak zwykle polecam stronę podaną powyżej.
To wygląda jak wesołe miasteczko ;-) Chyba lepszym rozwiązaniem jest budowa własnej makiety modułowej. Wiem że praktycznie nierealne jest oddanie w skali 1:87 prawdziwego układu torowego, ale jeden wagon mieszczący się w peronie to już przesada. :shock:
Dobre i niedrogie tory produkuje Tillig a ich napędy zwrotnic to bajka :grin:

: 20 lut 2007, 21:44
autor: jasiu
Zestawy startowe to kiepski pomysł. Tory łukowe sa w nich nierealistycznie ostre, tabor ma mało detali. Jedyne, co może się przydać to zasilacz, a w zestawach "cyfrowych" zabawki do cyfrowego sterowania. generalnie to forum.martel.pl polecam

: 20 lut 2007, 21:49
autor: Plesim
jasiu pisze:Zestawy startowe to kiepski pomysł. Tory łukowe sa w nich nierealistycznie ostre, tabor ma mało detali.
W tych najtańszych tak. Sam mam zestaw Roco w którym łuki są bardzo przyzwoite i wcale nie ostre, ale to jeszcze RocoLine.

: 20 lut 2007, 22:04
autor: TGM
Ale się to wszystko pozmieniało. Co to znaczy "cyfrowe" :-s :oops: :?: Kiedyś miałem sporo TT ale byłem za mały i się wszystko poniszczyło. Potem chciałem inwestować w H0, ale skończyło się na kupnie BR 130, torów i zasilacza oraz kliku budynków kiepsko sklejonych i wagoników "lima" :( . I tak sobie leży... I nie wiem czy to wszystko trzymać czy wyprzedać :-k .

: 20 lut 2007, 22:13
autor: Plesim
TGM pisze:o to znaczy "cyfrowe"
Jak miałeś kolejkę to przy zwykłym zasilaniu wszystkie pociągi (niezależnie od ilości) mogły jeździć tylko w jednym kierunku. Ich zatrzymywanie oddzielnie stanowiło już niezły problem i rozbudowę makiety. Przy sterowaniu cyfrowym możesz zaprogramować i sterować oddzielnie każdą lokomotywę. Zatrzymywać, zmieniać kierunek a nawet odczepiać czy łaćzyć składy wagonowe. Tak w skrocie. Możliwości tego są o wiele większe.

: 20 lut 2007, 22:42
autor: Kleszczu
A dużo kosztuje sam sterownik cyfrowy :-k

: 20 lut 2007, 23:21
autor: jasiu
Plesim pisze:Zatrzymywać, zmieniać kierunek a nawet odczepiać czy łaćzyć składy wagonowe
jeżeli ma sprzęg automatyczny (mniej zgrabny od Scharfenberga;)) Niektóre modele mają też generatory dymu, szumu i sygnałów. A ile to kosztuje - pojęcia nie mam. Myślę że w Parowoziku, albo na Wilczej udzielą ci wyczerpującej informacji

: 21 lut 2007, 18:49
autor: Plesim
A dużo kosztuje sam sterownik cyfrowy
Sterownik do lokomotywy to koszt trochę ponad 30€, sterownik zwrotnic ponad 100€, sterownik lokomotyw około 100€. Do tego trzeba doliczyć jeszcze odpowiednie okablowanie oraz różne rozdzielacze. Przy dobrej makiecie może to być kilka tysięcy €. :-"