Strona 2 z 14

: 07 lut 2006, 22:19
autor: Glonojad
A 519 to chyba będzie musiało jeździć 5/10/12 :/

: 07 lut 2006, 22:22
autor: Kleszczu
inż. Glonojad pisze:A 519 to chyba będzie musiało jeździć 5/10/12 :/
A wogóle nie myślałem nad częstotliwością. Tak tylko rzuciłem numerkami :wink:

: 11 lut 2006, 18:14
autor: Brzydal
Tramwaj w Wilanowie to byłaby straszna zbrodnia. Na szczęście w Miasteczku Wilanów go nie będzie ale okolice cmentarza i reszta Dolnego Mokotowa wciąż są zagrożone :(
A 519 to chyba będzie musiało jeździć 5/10/12 :/
Teraz jeździ 10-15/15/12-15//20 (rano chwilę co 10, nie 15), a powinno 8/12/8//10, więc albo mozno podrasują częstotliwość albo postawią na dojazd do Metra Wilanowska. Oby nie to drugie, bo już metro jest zatłoczone...

: 11 lut 2006, 18:21
autor: Tm
Brzydal pisze:Tramwaj w Wilanowie to byłaby straszna zbrodnia. Na szczęście w Miasteczku Wilanów go nie będzie ale okolice cmentarza i reszta Dolnego Mokotowa wciąż są zagrożone :(
Brzydal pisze:Teraz jeździ 10-15/15/12-15//20 (rano chwilę co 10, nie 15), a powinno 8/12/8//10
to chcesz brak tramwaju czy lepszy dojazd do wilanowa?

: 11 lut 2006, 18:31
autor: Glonojad
Brzydal pisze:Tramwaj w Wilanowie to byłaby straszna zbrodnia.
:roll: ](*,)
Na szczęście w Miasteczku Wilanów go nie będzie
A masz na to jakis dowód?

: 12 lut 2006, 0:51
autor: Colony
Brzydal pisze:Teraz jeździ 10-15/15/12-15//20 (rano chwilę co 10, nie 15), a powinno 8/12/8//10, więc albo mozno podrasują częstotliwość albo postawią na dojazd do Metra Wilanowska.
Jeśli skrócą go do Wilanowa, a do Powsina poślą 130 to powinno to całkiem nieźle funcjonowac, ale kładzie się wtedy koordynacja z 501.

: 12 lut 2006, 11:35
autor: Kleszczu
Brzydal pisze:Tramwaj w Wilanowie to byłaby straszna zbrodnia.

Rany- jaka herezja ](*,)

: 12 lut 2006, 11:48
autor: Brzydal
R-11 Kleszczowa pisze:
Brzydal pisze:Tramwaj w Wilanowie to byłaby straszna zbrodnia.

Rany- jaka herezja ](*,)
Dla Ciebie herezja. Ja uważam inaczej - szybsza jazda wg mnie jest lepsza od wolniejszej! No chyba, że to tramwaj podziemny albo powietrzny, wówczas byłoby szybciej niż 5xx z mniejszą ilością przystanków :)))
Cytat:
Na szczęście w Miasteczku Wilanów go nie będzie
A masz na to jakis dowód?
Bo sie nie zmieści - szyny na jezdni ? Na chodniku ? Inna sprawa, to prestiż osiedla. Choć narazie to co zbudowali wygląda koszmarnie, architekt musiał być ślepy, to jednak deweloperzy budują poszczególne osiedla jako dość lub bardzo ekskluzywne. 13n czy 105n pasowałoby tam jak wół do karety, a nikt przy zdrowych zmysłach nie uwierzy, że stanie się cud i Wawa nagle zakupi nowe, ciche, wygodne i ładne tramwaje.
Brzydal napisał/a:
Tramwaj w Wilanowie to byłaby straszna zbrodnia. Na szczęście w Miasteczku Wilanów go nie będzie ale okolice cmentarza i reszta Dolnego Mokotowa wciąż są zagrożone


Brzydal napisał/a:
Teraz jeździ 10-15/15/12-15//20 (rano chwilę co 10, nie 15), a powinno 8/12/8//10

to chcesz brak tramwaju czy lepszy dojazd do wilanowa?
Tramwaj zamiast 519 oznacza gorszy dojazd do Wilanowa - wolniej.
Tramwaj zamiast 522 nie zmenia wiele - czas przejazdu podobny.
Tramwaj wzdłuż Wilanowskiej też niczego nie rozwiązuje - metro i tak jest zatłoczone.
Chcę lepszego dojazd do Wilanowa, akurat mi by bardziej zależało jednak od metra ale akurat naistotniejszy jest dojazd do centrum. I tu należy inwestować w 519 i E-2 (a właściwie E-1, by E-2 odprzystankowić z Mangalii i Czarnomorskiej).
Oczywiście można mieć gest i wydać setki milionów z kieszeni podatników na nową trasę tramwajową, nowe tramwaje zamiast złomów i utrzymywać także autobusy przyśpieszone z odpowiednią częstotliwością aby umożliwić szybki dojazd do Śródmieścia, tyle tylko, że to jest Polska, a nie Emiraty i to się po prostu nie opłaca.
Brzydal napisał/a:
Teraz jeździ 10-15/15/12-15//20 (rano chwilę co 10, nie 15), a powinno 8/12/8//10, więc albo mozno podrasują częstotliwość albo postawią na dojazd do Metra Wilanowska.


Jeśli skrócą go do Wilanowa, a do Powsina poślą 130 to powinno to całkiem nieźle funcjonowac, ale kładzie się wtedy koordynacja z 501.
Co po koordynacji gdy jest tłok, a 501... nie ma ? 501 skręca w Bonifacego!

: 12 lut 2006, 12:42
autor: Tm
Brzydal pisze:Tramwaj zamiast 519 oznacza gorszy dojazd do Wilanowa - wolniej.
Tramwaj zamiast 522 nie zmenia wiele - czas przejazdu podobny.
a z czego to przypuszczenie, że wolniej?

: 12 lut 2006, 13:13
autor: Glonojad
Brzydal pisze: (Ciach)
No comment.

: 13 lut 2006, 5:03
autor: levar
Brzydal pisze:I tu należy inwestować w 519 i E-2 (a właściwie E-1, by E-2 odprzystankowić z Mangalii i Czarnomorskiej).
=D> =D> =D>

: 20 lut 2006, 20:42
autor: TGM
Ja bym chciał żeby powstał calkowicie oddzielony od ruchu samochodów pas dla autobusów. Wtedy nie straszne awarie, można utrzymać linie przyśpieszone (jeśli by były zatoki) i większa elastyczność w doborze tras.

: 23 lut 2006, 15:15
autor: Brzydal
Tm pisze:
Brzydal pisze:Tramwaj zamiast 519 oznacza gorszy dojazd do Wilanowa - wolniej.
Tramwaj zamiast 522 nie zmenia wiele - czas przejazdu podobny.
a z czego to przypuszczenie, że wolniej?
Ilość przystanków + przeciętny czas postoju tramwaju na przystanku w konfrontacji z czasem postoju autobusu na przystanku - tak jak wszędzie jest teraz.

: 20 paź 2006, 9:41
autor: MZ
:arrow: Jeśli uda się wybudować aleję Rzeczypospolitej w takim terminie i w takim zakresie, jak to zaplanowano, to naprawdę będzie na co popatrzeć.
GW pisze:Jaka będzie al. Rzeczypospolitej w Wilanowie

Michał Wojtczuk, ostatnia aktualizacja 2006-10-19 21:56

Reprezentacyjna aleja obsadzona platanami, a pomiędzy jej jezdniami linia tramwajowa. Tak ma wyglądać po przedłużeniu ulica Sobieskiego na Polach Wilanowskich.

Reprezentacyjna aleja obsadzona platanami, a pomiędzy jej jezdniami linia tramwajowa. Tak ma wyglądać po przedłużeniu ulica Sobieskiego na Polach Wilanowskich.

Aleja Rzeczypospolitej - tak ma się nazywać planowana ulica - będzie dochodzić do przedłużenia ul. Płaskowickiej. Ma to być najważniejsza ulica Wilanowa Zachodniego. Do centrum będą wyjeżdżać nią mieszkańcy dziesiątków bloków, które w najbliższych latach powstaną na Polach Wilanowskich, tędy też do Świątyni Opatrzności mają dojeżdżać pielgrzymi.

Półtorakilometrowa ulica będzie mieć po dwie jezdnie w każdą stronę. Ma je rozdzielać pas gruntu stanowiący rezerwę pod budowę w przyszłości linii tramwajowej i przystanków. - Termin tej budowy nie jest jeszcze określony, na razie to tylko wstępne założenie - mówiła wczoraj Barbara Laszkowska z Zarządu Dróg Miejskich na spotkaniu z mieszkańcami w szkole przy ul. Wiertniczej. Dlatego na ulicy zaplanowano też zatoki dla autobusów, które mają kursować do czasu powstania linii tramwajowej.

- Po obu stronach alei pojawią się ścieżki rowerowe. A ponieważ ma to być reprezentacyjna arteria, wzdłuż niej posadzone zostaną też szpalery platanów - zapowiedział Krzysztof Opasiński z firmy Azet. Projektanci oceniają, że będzie to bardzo ruchliwa arteria. Na odcinku od al. Wilanowskiej do Klimczaka al. Rzeczypospolitej przejeżdżać będzie 3 tys. samochodów na godzinę, a na tym dalszym odcinku - 2 tys. Na skrzyżowaniach z ul. Płaskowickiej-bis, Klimczaka i al. Wilanowską stanie sygnalizacja świetlna.

- Dlaczego nad Wilanowską nie powstanie estakada? - dopytywał się Tadeusz Skalik.

- Na Sobieskiego i tak są światła. Estakada niewiele da - przekonywał Krzysztof Opasiński.

- Jest poza tym dużo droższa. Ale nie wykluczamy tego w przyszłości - dodała Barbara Laszczkowska.

Mieszkańcy Wilanowa dopytywali także m.in. o to, czy wzdłuż alei przewidziano miejsca parkingowe dla pielgrzymów odwiedzających Świątynię Opatrzności (nie - parkingi będą obok świątyni) oraz czy aleja będzie mieć połączenie z równoległą ul. Zdrową (tak). - Projekt alei Rzeczypospolitej podoba mi się. Nawet nazwa pasuje do charakteru Wilanowa. Oby tylko nikt nie wpadł na pomysł opatrzenia jej jakimś numerkiem - powiedział Hipolit Starszak, mieszkaniec dzielnicy.

Ulica ma powstać w latach 2007-08. Szacowany koszt jej budowy to ok. 30 mln zł. ZDM liczy, że uda się na tą inwestycję zdobyć fundusze z Unii Europejskiej.

W tej samej szkole we wtorek odbędą się konsultacje społeczne w sprawie budowy drugiej jezdni al. Wilanowskiej na odcinku od ul. Sobieskiego do Doliny Służewieckiej.

: 20 paź 2006, 10:03
autor: TGM
Estakada... :rotfl2:
Półtorakilometrowa ulica będzie mieć po dwie jezdnie w każdą stronę. Ma je rozdzielać pas gruntu stanowiący rezerwę pod budowę w przyszłości linii tramwajowej i przystanków. - Termin tej budowy nie jest jeszcze określony, na razie to tylko wstępne założenie - mówiła wczoraj Barbara Laszkowska z Zarządu Dróg Miejskich na spotkaniu z mieszkańcami w szkole przy ul. Wiertniczej.
:?: