[Mazowsze] Infrastruktura drogowa 2007-13

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Tadek A.
Posty: 429
Rejestracja: 02 maja 2007, 10:08
Lokalizacja: spod Warszawy
Kontakt:

Post autor: Tadek A. » 24 mar 2008, 13:09

pambu pisze:Wprowadza to S7 w sam Tarczyn od północy, zamiast go omijać.
Przede wszystkim witam na forum swojego (prawie) sąsiada.
Wybacz ale nie rozumiem - z mapki według mnie wynika że ten fioletowy odcinek pokrywa się w pewnej części z istniejącą obwodnicą Tarczyna. Więc chyba nie wprowadza "w sam Tarczyn". Jeżeli jednak się mylę - popraw mnie (po prostu mapka nawet po kilkukrotnym powiększeniu nie jest dla mnie zbyt czytelna).
Co do organizowania życia lokalnego - byłbym ostrożny z pochopnym formułowaniem takich teorii. Vide przykład Białobrzegów - po zbudowaniu nowego mostu i obwodnicy miasto jest o wiele cichsze i puste ale z drugiej strony gospodarczo na pewno na tym nie zyskało. Oczywiście Tarczynowi do Białobrzegów jeszcze daleko (i to bynajmniej nie w sensie kilometrów ;/ ).
14.07.2008 - i starczy...

Dla sympatyków metra: http://www.tadek.jasky.pl (ostatnia aktualizacja: 06.07.2008)

pambu
Posty: 4
Rejestracja: 23 mar 2008, 20:43
Lokalizacja: Tarczyn

Post autor: pambu » 24 mar 2008, 22:28

Tadek A. pisze:Wybacz ale nie rozumiem - z mapki według mnie wynika że ten fioletowy odcinek pokrywa się w pewnej części z istniejącą obwodnicą Tarczyna. Więc chyba nie wprowadza "w sam Tarczyn". Jeżeli jednak się mylę - popraw mnie (po prostu mapka nawet po kilkukrotnym powiększeniu nie jest dla mnie zbyt czytelna).
Co do organizowania życia lokalnego - byłbym ostrożny z pochopnym formułowaniem takich teorii. Vide przykład Białobrzegów - po zbudowaniu nowego mostu i obwodnicy miasto jest o wiele cichsze i puste ale z drugiej strony gospodarczo na pewno na tym nie zyskało. Oczywiście Tarczynowi do Białobrzegów jeszcze daleko (i to bynajmniej nie w sensie kilometrów ;/ ).
Witam
"w sam Tarczyn" oznacza to po starym śladzie E7, który jest w granicach Tarczyna. Jeżeli istnieje wariant II, który omija Tarczyn w rozsądnej odległości to czemu z niego nie skorzystać. Wtedy "Tarczyn" by z niego korzystał. Jeśli chodzi o przykład Białobrzegów to jest on chybiony bo przez "centrum" Tarczyna od wielu lat nie przebiega ta trasa. Bezpośrednich korzyści z przebiegu tej drogi przez Tarczyn dziś też nie ma.

Przy tej obwodnicy powstały niedawno osiedla mieszkaniowe i wiem, że są mocno konkretne plany rozbudowy tych osiedli, a nawet w przyszłości przejście na drugą stronę tej obwodnicy. Perspektywa wysokiej estakady nad dolinką Tarczynki + wysokie ekrany akustyczne to nie jest do końca fajny widok, pomijając kwestię hałasu i innych czynników negatywnych trasy. W chwili powstania tej trasy ok 2km od istniejącej E7 w Tarczynie pozwoli to na harmonijny rozwój Tarczyna i terenów przyległych do węzłów. To oczywiście moje skromne zdanie.

[ Dodano: 2008-03-24, 22:38 ]
Tadek A.,

witaj, jak masz coś ciekawego to powiedzenia to zapraszam na forum Tarczyna też

www.artexim.pl/forum

pambu
Posty: 4
Rejestracja: 23 mar 2008, 20:43
Lokalizacja: Tarczyn

Post autor: pambu » 28 mar 2008, 23:42

ze strony www.eurostrada.pl , dodany nowy wariant omijający Tarczyn (zielony)
Załączniki
mapka.JPG

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 28 mar 2008, 23:49

pambu pisze: nowy wariant omijający Tarczyn (zielony)
Bezsensowny.
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Awatar użytkownika
Tadek A.
Posty: 429
Rejestracja: 02 maja 2007, 10:08
Lokalizacja: spod Warszawy
Kontakt:

Post autor: Tadek A. » 29 mar 2008, 8:04

Nie da się ukryć. Omija Tarczyn jak siedlisko zarazy (żeby zaraz tylko ktoś nie wyskoczył, że piszę pod siebie - mieszkam na południe od tego całego bałaganu więc jest mi to obojętne). A zresztą z tymi wariantami to jest tak jak z budową metra i wszelkiej innej infrastruktury na Euro - dużo się mówi a mało robi, a jak już jednak się robi to i tak co innego niż było w planach.
14.07.2008 - i starczy...

Dla sympatyków metra: http://www.tadek.jasky.pl (ostatnia aktualizacja: 06.07.2008)

pambu
Posty: 4
Rejestracja: 23 mar 2008, 20:43
Lokalizacja: Tarczyn

Post autor: pambu » 29 mar 2008, 10:20

Dla mnie optymalnym jest wariant II czyli niebieski, omija Tarczyn w niewielkiej odległości 2km , stanowiąc jego obwodnicę, wariant IV powstał na skutek oprotestowania II i zaproponowany przez stowarzyszenie protestujące. IV faktycznie wygląda to jak omijanie szerokim łukiem ogniska zarazy. Natomiast III i I śmierdzą trochę systuacją z Szydłowca gdzie GDDKiA chce przebudować istniejącą drogę.

Dopóki nie było protestów na II to ten wariant był opiniowany pozytywnie przez GDDKiA. Dąbrowski z GDDKiA albo się przestraszył i idzie na łatwiznę, albo skłóca różne strony optujące za różnymi wariantami. Wg mnie to drugie, bo jest zaprawiony w tego rodzaju konfliktach i tak zrobi swoje.

Zwolennicy IV forsują go jako najmniej ingerujący w zabudowania z czym trudno się niezgodzić. Z drugiej strony optymalny przebieg trasy też jest ważny, nawet jeśli odbywa się to kosztem jakiś wyburzeń. Docelowo ta trasa w rejonie Tarczyna ma obsłużyć do 60 tyś samochodów na dobę przy ponad 20tys dzis, więc lepiej było by gdyby w jakiejś rozsądnej odległości omijała Tarczyn.

Fakt budowy po nowym śladzie wlotu do Warszawy to wreszcie jakiś pozytyw. W latach 90tych wymyslili sobie ,że będą budowac drogi po sladach istniejących, a to przeciez nie rozwiazuje problemow komunikacji. Trzeba geeralnie budowac drogi po nowych korytarzach.

Awatar użytkownika
Bernard
(MANiak3333)
Posty: 10808
Rejestracja: 09 sie 2006, 21:15
Lokalizacja: Legionowo/Rembertów

Post autor: Bernard » 22 gru 2010, 21:07

Obrazek

Raszyn: albo nowa wylotówka, albo blokada starej?

Mieszkańcy Raszyna mają dość korków i myślą o zorganizowaniu blokady. Pchnęły ich do tego plany Ministerstwa Infrastruktury, które chce odłożyć budowę nowej trasy wylotowej z Warszawy na południe Polski.


"Gazeta Stołeczna" zachęca, by podpisywać apel o zmianę tej decyzji - w dwa dni zrobiło to kilkanaście tysięcy naszych czytelników. Do 27 grudnia mamy czas, by przekonać ministra Cezarego Grabarczyka, że budowę drogi ekspresowej omijającej Raszyn i Janki trzeba zacząć jak najszybciej. Dziś to najbardziej obciążony podmiejski odcinek w kraju.

Link do strony internetowej z treścią gotowego apelu ( Warszawa.gazeta.pl/petycje ) zamieścił urząd gminy Raszyn. - Dotąd żyliśmy nadzieją, że jakoś przetrwamy w korkach jeszcze ze dwa lata, do otwarcia nowej trasy. Ona jest tu niezbędna. Mogę pokazać całą listę uchwał, w których radni występowali o przyspieszenie jej budowy. Żeby ominąć korek w al. Krakowskiej, samochody rozjeżdżają nam gminne drogi, które mamy obowiązek utrzymywać - skarży się wicewójt Raszyna Mirosław Chmielewski. - Teraz nie wiem już, co robić. Chyba namówimy ludzi, żeby wyszli z blokadą na drogę i wtedy zrobi się korek aż do Grójca - dodaje z desperacją.

Budowę trasy ekspresowej wokół Raszyna i Janek drogowcy planują już od ponad 30 lat. Ma połączyć Al. Jerozolimskie w Warszawie z trasami katowicką i krakowską na południe od centrum handlowego w Jankach.

Wicewójt Chmielewski przyznaje, że budowa pewnie by już trwała, gdyby nie sprzeciw grupki mieszkańców z okolicy. - Były w sumie 34 protesty, ale największe pretensje mam do kilku osób - mówi. Na początku zeszłego roku protestujący doprowadzili bowiem do uchylenia decyzji lokalizacyjnej dla nowej drogi. Poszło m.in. o jedno z bezkolizyjnych skrzyżowań. Do tego urzędnicy Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad popełnili błędy proceduralne.

Po porażce w sądzie administracyjnym postanowili podzielić budowę nowej wylotówki na kilka części. Za najpilniejszą uznali tę w obrębie stolicy między Al. Jerozolimskimi a południową obwodnicą Warszawy - tędy jeszcze przed Euro 2012 ma prowadzić jeden ze zjazdów z autostrady. Od września czeka wybrany w przetargu wykonawca odcinka Salomea-Opacz. Mirosław Chmielewski: - Marzyłem, żebyśmy wreszcie mogli w Raszynie żyć i podróżować spokojnie. Byłoby absurdem, gdyby ktoś w rządzie zdecydował, że ten fragment drogi jest niepotrzebny.
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,95 ... arej_.html
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 4898
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » 23 sty 2011, 20:07

Warto zwrócić uwagę że otwarto część trasy S8
Filip Chajzer testuje trasę S8
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Paweł_K
Taki ligowy Bełchatów
Posty: 5299
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:12
Lokalizacja: W-wa Gocławek (HQ)
Kontakt:

Post autor: Paweł_K » 24 sty 2011, 11:48

Faktycznie, oznakowanie jest fatalne. W niedzielę pojechałem dobrze tylko dlatego, że pamiętałem z czasów budowy, że w stronę RZS trzeba jechać wiaduktem. Tablice informujące są za małe.
And if the band you're in starts playing different tunes
I'll see you on the dark side of the moon

Richard Wright 1943-2008 - Shine on, you crazy diamond...

primoż
Posty: 3791
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 25 sty 2011, 15:38

Bywalec pisze:Warto zwrócić uwagę że otwarto część trasy S8
Filip Chajzer testuje trasę S8
Warto abyś zwrócił uwagę, że o S8 toczy się dyskusja w odpowiednim temacie o S2/S7/S8/S17 :-"

Awatar użytkownika
Bernard
(MANiak3333)
Posty: 10808
Rejestracja: 09 sie 2006, 21:15
Lokalizacja: Legionowo/Rembertów

Post autor: Bernard » 17 lut 2011, 0:53

Będą mieli autostradę, ale stracili ulice

Obrazek

Mazowsze nie zdąży z budową dojazdów do autostrady A2

Władze Mazowsza nie zdążą zbudować odpowiednich dojazdów do budowanej autostrady A2. - To przez ciągłe protesty mieszkańców - mówi marszałek Adam Struzik.


Wczoraj władze regionu chwaliły się, że na przebudowę dróg wojewódzkich wydadzą w tym roku 360 mln zł. To dwa razy więcej niż w zeszłym. Problem w tym, że pieniądze idą głównie na remonty istniejących tras. Nie widać obiecywanych od lat obwodnic i nowych odcinków, które odkorkowałyby wiele podwarszawskich miejscowości.

Co gorsza problemów przybędzie w przyszłym roku po oddaniu autostrady z Łodzi do Warszawy. Mazowsze nie zdąży wytyczyć wygodniejszych dojazdów do trasy A2 w pobliżu Grodziska Maz. i Pruszkowa. W tym pierwszym miejscu z autostrady będzie można zjechać na drogę nr 579, która prowadzi przez Błonie i Grodzisk Maz. W obu miastach ludzie już teraz narzekają na kawalkady tirów. Marszałek Struzik już dawno obiecywał tam obwodnice. - Głównym problemem są protesty mieszkańców, w pobliżu których mają powstać nowe trasy. Ciężko jest też uzyskać decyzje środowiskowe - stwierdził wczoraj.

Dla obwodnicy Błonia ma być wydana w lutym. Inwestycja mogłaby się zacząć w przyszłym roku, ale trzeba jeszcze na nią znaleźć ok. 110 mln zł. W zamian będzie remont 1 km jezdni. Długo z protestami zmagała się zachodnia obwodnica Grodziska Maz. Teraz już nikt nie powinien podważyć jej przebiegu, ale budowa może się zacząć najwcześniej w 2012 r.

Jeszcze gorzej może być w Pruszkowie, gdzie będzie wjazd na darmowy odcinek autostrady do Warszawy. Do węzła prowadzą wąskie drogi nr 718 z Pruszkowa i nr 701 z Ożarowa Maz. Mają być wyremontowane tylko na krótkim fragmencie. Najlepiej gdyby powstała planowana od dawna tzw. paszkowianka - zapewniłaby dojazd od A2 do drogi nr 720 w Brwinowie i połączyłaby się w Kaniach z ruchliwą drogą nr 719 ze Skierniewic i Grodziska do stolicy. Dzięki temu łącznikowi do autostrady dotarliby szybko mieszkańcy Milanówka, Brwinowa czy Podkowy Leśnej. Paszkowianka może jednak nie powstać nawet przez kilka lat. Szef Mazowieckiego Zarządu Dróg Wojewódzkich Zbigniew Ostrowski oznajmił wczoraj, że mieszkańcy Brwinowa po protestach doprowadzili do uchylenia decyzji środowiskowej i teraz trzeba będzie wyznaczać nowy przebieg trasy.

A oto, co w tym roku planuje na drogach wojewódzkich w okolicach Warszawy: • przebudowę drogi nr 724 z Warszawy przez Konstancin-Jeziornę do Góry Kalwarii (koniec prac w kwietniu 2012 r., nie wiadomo, kiedy powstanie obwodnica Konstancina) • modernizację drogi nr 637 Warszawa-Węgrów (do 2013 r.) • likwidację wąskiego gardła na drodze nr 719 w Al. Jerozolimskich przed wjazdem do Pruszkowa (początek w drugiej połowie roku) • remont droga nr 580 od Leszna do Kampinosu.

Obrazek
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,95 ... trady.html
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9

Awatar użytkownika
moonwalker
Posty: 354
Rejestracja: 18 sty 2010, 17:06
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki

Post autor: moonwalker » 17 lut 2011, 10:46

Mała uwaga. "Węzeł Tłuste" zmienił nazwę na "węzeł Grodzisk Mazowiecki".

Awatar użytkownika
Bernard
(MANiak3333)
Posty: 10808
Rejestracja: 09 sie 2006, 21:15
Lokalizacja: Legionowo/Rembertów

Post autor: Bernard » 15 mar 2011, 20:22

102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9

Awatar użytkownika
Bernard
(MANiak3333)
Posty: 10808
Rejestracja: 09 sie 2006, 21:15
Lokalizacja: Legionowo/Rembertów

Post autor: Bernard » 06 lis 2011, 23:41

Obrazek

Autostrada do Warszawy główną inwestycją drogową

Budowa autostrady A2 do Warszawy i połączenie jej z siecią drogową stolicy - to główne realizowane obecnie inwestycje drogowe na Mazowszu.


Warszawa wciąż nie ma obwodnicy - zgodnie z planami drogowców nie będzie jej jeszcze przez kilka lat. Jak powiedział ekspert rynku transportowego Adrian Furgalski, Warszawa jest jedyną europejską stolicą bez obwodnicy. Efekt jest taki, że ruch, zamiast omijać miasto, koncentruje się w nim. - Program budowy dróg ekspresowych i autostrad powinien się zaczynać od Warszawy, bo okolice stolicy są bardzo mocno obciążone ruchem drogowym. Tak się jednak nie stało. Odcinek autostrady A2 między Łodzią a Warszawą powinien powstać w pierwszej kolejności, a nie w ostatniej - zaznaczył Furgalski.

Chodzi o harmonogram budowy A2 od granicy z Niemcami do Warszawy - większość drogi jest oddana do użytku, fragment Nowy Tomyśl-Świecko ma być oddany w tym roku, natomiast odcinek między Łodzią a stolicą będzie gotowy ostatni, czyli latem 2012 r.

Autostrada A2 z Łodzi do Warszawy, a dokładniej do znajdującego się na zachodnim wjeździe do miasta węzła Konotopa, ma być przejezdna przed Euro 2012, a w pełni gotowa jesienią 2012 r. Droga miała powstać przez mistrzostwami, ale w czerwcu Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad odstąpiła od kontraktu z chińskim konsorcjum Covec, które miało budować dwa odcinki tej drogi. Wybrano nowych wykonawców, ale eksperci są sceptyczni, czy uda się im dotrzymać wymaganych przez Dyrekcję terminów.

Ruch z autostrady mają rozprowadzać po mieście budowane odcinki drogi S8 Konotopa - Lotnisko (powinien być gotowy latem 2012 r.) i Modlińska - Marki oraz drogi S2 węzeł Konotopa - węzeł Puławska wraz z odcinkiem węzeł Lotnisko - węzeł Marynarska(także ma być gotowy w 2012 r.). W trakcie budowy jest także miejski odcinek S8 Salomea-Wolica - to tzw. łącznik od węzła Opacz, gdzie S8 skrzyżuje się z południową obwodnicą Warszawy, do węzła "Salomea", gdzie włączy się w Al. Jerozolimskie. Drogowcy zapewniają, że odcinek będzie przejezdny przed mistrzostwami. Termin oddania zamkniętej inwestycji to koniec sierpnia 2012 r.

W trakcie budowy jest też Most Północny w Warszawie. Ma odciążyć most Grota-Roweckiego, którym w godzinach szczytu przejeżdża nawet 7 tysięcy samochodów na godzinę. Inwestycja będzie kosztowała ok. 1 mld zł. Prace budowlane mają się zakończyć do końca tego roku, a kierowcy pojadą nim prawdopodobnie na początku przyszłego.

Uciążliwa dla kierowców jest rozbudowa drogi krajowej nr 8 - na odcinku od granicy województwa do Radziejowic - do parametrów drogi ekspresowej (chodzi o trasę Warszawa-Katowice). Rozbudowa ma się skończyć w przyszłym roku i kosztować ponad 156 mln zł.

Inną ważną inwestycją realizowaną na Mazowszu przez GDDKiA jest autostrada A2 na odcinku obwodnicy Mińska Mazowieckiego. Koszt budowy 21 km obwodnicy ma wynieść ok. 568 mln zł. To pierwszy odcinek A2 budowany na wschód od Warszawy.
http://www.zw.com.pl/artykul/10,642769_ ... gowa-.html
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9

Awatar użytkownika
Bernard
(MANiak3333)
Posty: 10808
Rejestracja: 09 sie 2006, 21:15
Lokalizacja: Legionowo/Rembertów

Post autor: Bernard » 29 lis 2011, 22:52

Obrazek

Miliony na remonty dróg. Sprawdź które wyremontują

Wojewoda rozdzielił pieniądze na remonty dróg lokalnych (tzw. schetynówki). W przyszłym roku na Mazowszu odnowione zostanie 77 km dróg.


26 inwestycji drogowych dostanie wsparcie z budżetu Mazowsza w 2012 roku. Wojewoda ostatecznie rozstrzygnął listę projektów, które otrzymają dofinansowanie w ramach Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych zwanego potocznie schetynówkami. Władze gmin i powiatów mogą liczyć na wsparcie w wysokości 30 proc. wartości inwestycji. W poprzednich latach dofinansowanie mogło sięgnąć nawet 50 proc. W latach 2008-11 w ramach programu wyremontowano na Mazowszu 800 km dróg.

Na liście wojewody znalazło się 26 projektów o łącznej długości 77 kilometrów. Rząd dopłaci do nich 19 mln zł, resztę (58 mln) zapłacą samorządy. Chętnych na dotacje nie brakowało: zgłoszonych zostało łącznie 151 wniosków a kwota wnioskowanych dotacji przekraczała czterokrotnie to, co było do rozdania. Wśród zwycięskich projektów znalazło się sporo odcinków podwarszawskich. Remont przejdą m.in. odcinki dróg w powiatach: otwockim, grójeckim, pruszkowskim i legionowskim.

Pełna lista dróg do remontu (.pdf)
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... ntuja.html
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9

ODPOWIEDZ