Strona 2 z 6

: 14 paź 2006, 0:09
autor: bohunu
Fikander pisze:1.6/1.5
nawet chyba 1.0.6?

: 14 paź 2006, 0:10
autor: Bastian
Fikander pisze:wygląda na to, że 'moja' wersja jest tym, co poeta miał na myśli
A wg mnie moja, bo mi lepiej linijki pasują. Możesz pokazać dół "swojej" tabelki?

: 14 paź 2006, 0:11
autor: fik
nie ogarniam jednak, w kolumnie z nazwami państw są 24 wpisy, w pozostałych - 25 :-s

: 14 paź 2006, 0:13
autor: bohunu
Dla mnie bardziej zadziwiająca jest Kenia, która chyba liczy pockom. w KKA...

: 14 paź 2006, 0:16
autor: Bastian
Patrzcie nie wg państw, tylko wg sieci - WKS najwyraźniej szczyci się dwiema...

: 14 paź 2006, 1:05
autor: MeWa
Temat ten nie przewiduje prowadzenia dyskusji na temat nieumiejętności czytania i obsługi tabelek. Jeśli nadal posty tego dotyczące będą się pojawiać, to będą kasowane i niewykluczone, że taki los spotka cały wątek...

: 14 paź 2006, 1:49
autor: Bastian
Tak, czy owak, ja wracam do mojego pytania o szerokość torów - ma to podstawowe znacznie przy jakichkolwiek próbach rozbudowy i scalania kolei afrykańskich.

: 14 paź 2006, 11:23
autor: Tm
Bastian pisze:A przyszło mi też po przeczytaniu tego artykułu do głowy następujące pytanie: ile w Afryce jest różnych szerokości torów? Chodzi mi o systemy kolejowe, a nie jakieś niepodłączone do niczego kolejki wąskotorowe itp.
ale w wielu przypadkach te niepodłączone do niczego kolejki to już jest cały system, ale z głównych to chyba
950 mm. włoska specyfika- Erytrea
1000- bardzo rozpowszechnione Kenia, Tanzania, Uganda, Egipt
1067 jeszcze popularniejsze szerokość przylądkowa RPA, Angla, Botswana, Mozambik, Zimbabwe, obydwa Konga, Zambia
1435 Egipt i kilka innych jak mozna się domyslać

http://en.wikipedia.org/wiki/Dual_gauge ... for_Africa
a tu sposób na problemy

PS. a mówiłem, że te lemury sie przydadzą

: 14 paź 2006, 15:13
autor: jasiu
niezły bajer, 3 szerokości w jednym!

: 15 cze 2007, 14:53
autor: chiste
gazeta.pl pisze:Obrazek Otwarto najdłuższy lądowy tunel na świecie Najdłuższy lądowy tunel na świecie został w piątek otwarty w Szwajcarii. Około 1000 osób - urzędników i mieszkańców - obserwowało przejazd pierwszego pociągu przez 35- kilometrowy tunel biegnący od alpejskiej miejscowości Frutigen w kantonie Berno do Raron w kantonie Valais.
Tunel, który został wybudowany w ciągu ośmiu lat kosztem około 4,3 mld franków szwajcarskich, skróci czas jazdy pociągów z Włoch do Niemiec z obecnych trzech godzin do niecałych dwóch. Umożliwi też narciarzom szybszy dojazd do szwajcarskich kurortów - zamiast obecnych 110 minut jazda potrwa teraz 55 minut.

Dopuszczalna prędkość jazdy w tunelu wynosi 160 km na godzinę w przypadku pociągów towarowych i 250 km na godzinę - w przypadku pasażerskich.

Nowy tunel pobił dotychczasowy rekord długości - 26,5 km - należący do tunelu Hakkoda w Japonii. Na świecie istnieją teraz tylko dwa dłuższe od niego tunele podmorskie - Seikan w Japonii i tunel pod kanałem La Manche.
Źródło: gazeta.pl, 15 czerwca 2007 r., godz. 14:43.


//edit by Kleszczu: drobna modyfikacja tytułu.

: 15 cze 2007, 16:12
autor: Kleszczu
Warto dodać, że ten tunel to część szwajcarskiego projektu "AlpTransit". Dodatkowo tunel zastąpi obecną trasę przez przełęcz św. Gotarda.

: 15 cze 2007, 16:14
autor: Piotrek
Heh, fajna sprawa dla szybkości połączenia, nie mniej trasy tracą trochę swojego uroku ;)

: 15 cze 2007, 16:15
autor: Kleszczu
Piotrek pisze:Heh, fajna sprawa dla szybkości połączenia, nie mniej trasy tracą trochę swojego uroku ;)
Zdecydowanie. Aczkolwiek taki wymóg dzisiejszych czasów :(

: 15 cze 2007, 16:39
autor: Wolfchen
Ale ją całkowicie zamykają, czy coś tam zostawią (na Gothardzie)? :-k

: 15 cze 2007, 16:41
autor: Kleszczu
Busmann pisze:Ale ją całkowicie zamykają, czy coś tam zostawią (na Gothardzie)? :-k
Nie wiem, ale myślę, że nie zamykają. To nie Polska ;)