Nowe Mastero dla Warszawy

Moderatorzy: JacekM, Dantte

alojzy
Posty: 1316
Rejestracja: 10 maja 2007, 9:08

Post autor: alojzy » 13 lis 2007, 14:48

Beni w nowościach taborowych pisał o 4902, a na twb pojawiły się metryczki taborowe wozów:
4900 - Jelcz M121I SUJ12100970000137 2007 2007 (-)
4901 - Jelcz M121I SUJ12100970000138 2007 2007 (-)
W sumie numery nie są takie złe, dobrze że na 4xxx, a nie 16xx, jak ktoś już nas straszył.
Ja liczyłem po cichu jednak na 40xx.
Era neo-gniotów w historii MZA otwarta!!!

Awatar użytkownika
Bernard
(MANiak3333)
Posty: 10808
Rejestracja: 09 sie 2006, 21:15
Lokalizacja: Legionowo/Rembertów

Post autor: Bernard » 14 lis 2007, 1:52

Przegubowiec pisze: W poniedziałek 12.11 wieczorem na Stalową dotarły pierwsze dwa Jelcze M121 z planowanej na ten rok dostawy 50 sztuk dla MZA. Nowe autobusy w zaskakująco niewielkim stopniu różnią się od swoim poprzedników sprzed 10 lat. Do podstawowych zmian należy zaliczyć zastosowanie silnika Iveco oraz w lifting nadwozia - nowe ściany przednie i tylne oraz równa linia okien bocznych i nowe nadkola. W środku przez 10 lat zaszło jedynie kilka estetycznych zmian takich jak nowe jarzeniówki, przezroczyste szyberdachy sterowane automatycznie, Żadnej rewolucji nie ma za to na stanowisku kierowcy. Wręcz przeciwnie. Na pulpicie przybyło przycisków i kontrolek, których już 10 lat temu było nieco za dużo. Obecnie konsola kierowcy liczy 7 zegarów, 23 przyciski i 38 lampek kontrolnych. Sterowniki od kasowników i wyświetlaczy umieszczono nad głową kierowcy. Sama kabina nie jest szczelna - nie dochodzi do samego sufitu.
Autobus wyposażony jest ponadto w przyciski otwierania drzwi przez pasażera oraz w klimatyzację kabiny kierowcy.
Pierwsze egzemplarze otrzymały numery 4900 i 4901. Wóz 4902 dojedzie pod koniec tygodnia. Wówczas też pojazdy wejdą do ruchu. Z aktualnych ustaleń wynika, że nowe nabytki będą rozdzielone miedzy Stalową i Ostrobramską, choć nie wykluczone są wciąż i inne scenariusze.
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9

Awatar użytkownika
Paweł_K
Taki ligowy Bełchatów
Posty: 5310
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:12
Lokalizacja: W-wa Gocławek (HQ)
Kontakt:

Post autor: Paweł_K » 14 lis 2007, 10:24

4900 i 4901 :-k 4400 i 4401 nie mogło być :-k - bajzel numeracyjny się powiększa... A co do deski rozdzielczej - niedługo będzie przełączników i kontrolek niczym w Boeingu 747 :D
And if the band you're in starts playing different tunes
I'll see you on the dark side of the moon

Richard Wright 1943-2008 - Shine on, you crazy diamond...

Awatar użytkownika
Kozik
Posty: 692
Rejestracja: 24 wrz 2007, 11:05
Lokalizacja: Warszawa-Bemowo

Post autor: Kozik » 14 lis 2007, 11:42

Paweł_K pisze:4900 i 4901 :-k 4400 i 4401
A skąd Ci się wzięły 4400 i 4401? Czy to nowe gnioty w innej zajezdni niż Stalowa? Napisz coś więcej proszę.
pozdrawiam Kozik

limak
Posty: 97
Rejestracja: 01 kwie 2007, 16:37
Lokalizacja: Targówek

Post autor: limak » 14 lis 2007, 11:54

Kozik pisze:
Paweł_K pisze:4900 i 4901 :-k 4400 i 4401
A skąd Ci się wzięły 4400 i 4401? Czy to nowe gnioty w innej zajezdni niż Stalowa? Napisz coś więcej proszę.
Tu raczej chodziło o jakis sens w numeracji - 4 jako typ wozu a to drugie 4 jako R-4 Stalowa, bo to 9 to ni przypiął ni wypiął... A tych autobusów 4400 i 4401 oczywiście nie ma!

Awatar użytkownika
Paweł_K
Taki ligowy Bełchatów
Posty: 5310
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:12
Lokalizacja: W-wa Gocławek (HQ)
Kontakt:

Post autor: Paweł_K » 14 lis 2007, 11:55

No skoro R-4 to 4, nie ? ;)
And if the band you're in starts playing different tunes
I'll see you on the dark side of the moon

Richard Wright 1943-2008 - Shine on, you crazy diamond...

Awatar użytkownika
Kozik
Posty: 692
Rejestracja: 24 wrz 2007, 11:05
Lokalizacja: Warszawa-Bemowo

Post autor: Kozik » 14 lis 2007, 12:02

Paweł_K pisze:No skoro R-4 to 4, nie ? ;)
To w latach 90-tych i na początku 2000-nych tak było teraz już brakuje przedziałów aby tak numerować. Zobacz SU 18 z 2005 roku Osrobramskie 84XX a ex Woroniczańskie 82XX a Ostra to R-3 a Woronicza to R-1, więc teraz to już z numeru taborowego nie odczytasz ani roku produkcji autobusu ani nie odszyfrujesz zajezdni jeśli nie wiesz gdzie stacjonują.
pozdrawiam Kozik

Awatar użytkownika
Paweł_K
Taki ligowy Bełchatów
Posty: 5310
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:12
Lokalizacja: W-wa Gocławek (HQ)
Kontakt:

Post autor: Paweł_K » 14 lis 2007, 12:05

Kozik pisze:Zobacz SU 18 z 2005 roku Osrobramskie 84XX a ex Woroniczańskie 82XX a Ostra to R-3 a Woronicza to R-1, więc teraz to już z numeru taboprowego nie odczytasz ani roku produkcji autobusu ani nie odszyfrujesz zajezdni jeśli nie wiesz gdzie stacjonują.
To jeszcze spadek po starej numeracji, gdzie Ostra miała 0 i 4 a Woronicza 7 i 2 ("spadek" po Piasecznie ;) ). Nowe U-18 na Woronicza ponumerowali akurat logicznie - 81xx... Z kolei w U12 też bałagan, tylko Woronicza ma 11xx, 13xx dla Ostrej być nie mogło, bo są kurdupelki na Stalowej... Choć z drugiej strony, po cholerę komu taki system, przeciętny pasażer ma w pionowym uśmiechu numer taborowy i jego powiązanie z zajezdnią czy rokiem produkcji :P
And if the band you're in starts playing different tunes
I'll see you on the dark side of the moon

Richard Wright 1943-2008 - Shine on, you crazy diamond...

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36671
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 14 lis 2007, 12:58

To czemu nie numerować po kolei, jak wchodzą do eksploatacji? :>
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

alojzy
Posty: 1316
Rejestracja: 10 maja 2007, 9:08

Post autor: alojzy » 14 lis 2007, 13:30

Bastian pisze:To czemu nie numerować po kolei, jak wchodzą do eksploatacji? :>
No to co, zaczynamy od jedynki! :D
W numerach neo-gniotów elementem jakiegoś systemu jest tylko piersza cyfra (4=jelcze), druga cyfra, podobnie jak w przypadku ostatnich solarisów to przypadek (czyli pierwsza wolna po obecnych gniotach).
Ciekawe, jak numerowane będą ostrobramskie neo-gnioty...

Krzysiek_S
Posty: 5092
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 14 lis 2007, 13:33

alojzy pisze:
Bastian pisze:To czemu nie numerować po kolei, jak wchodzą do eksploatacji? :>
No to co, zaczynamy od jedynki! :D
W numerach neo-gniotów elementem jakiegoś systemu jest tylko piersza cyfra (4=jelcze), druga cyfra, podobnie jak w przypadku ostatnich solarisów to przypadek (czyli pierwsza wolna po obecnych gniotach).
Ciekawe, jak numerowane będą ostrobramskie neo-gnioty...
Zapewne 40xx , a Stalowa powinna mieć 48xx ,ale te są zajęte, więc 49xx. ;-)

Awatar użytkownika
chruscik
Dysklawiaturzysta
Posty: 1402
Rejestracja: 11 mar 2006, 9:17
Lokalizacja: 411101 - Rakowiec
Kontakt:

Post autor: chruscik » 14 lis 2007, 13:45

A solarki z R-10 na R-11 poprosimy :D IHMO powinni nadawac calej serii jeden numer 49xx - miejny nadzieje, ze to ostanie gnioty w MZA :D
MOBILIS Ursus

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10151
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23
Lokalizacja: OX11

Post autor: JacekM » 14 lis 2007, 18:24

Paweł_K pisze:4400 i 4401 nie mogło być :-k
Nie. Nowych gniotów ma być 50, a numery są wolne tylko do 4430.
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 14 lis 2007, 18:49

Czyli mimo, że pójdą na (minimum) dwie zajezdnie to dostaną jeden zakres? Eh, co raz lepsze mają w tym MZA pomysły

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10151
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23
Lokalizacja: OX11

Post autor: JacekM » 14 lis 2007, 18:51

Myślę, że zarówno ja jak i oni przewidują różne scenariusze :D Przecież mogą dać tu 35 a tam 15, albo... 8-(
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

ODPOWIEDZ