Koleje Czech i Słowacji

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27406
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 20 sty 2008, 16:16

Interrail na 3 dni 32 euro ;>
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
jasiu
Posty: 3282
Rejestracja: 06 mar 2006, 22:11
Lokalizacja: Transplovietia

Post autor: jasiu » 20 sty 2008, 16:30

w niedzielę rano muszę być koło Tatrzańskiej Łomnicy, generalnie :P

[ Dodano: 2008-01-20, 16:33 ]
32€? tanio jakoś

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27406
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 21 sty 2008, 2:35

jasiu pisze:w niedzielę rano muszę być koło Tatrzańskiej Łomnicy, generalnie :P
No to będziesz, jak musisz :-p
Generalnie lepiej od jazdy przez Brzecław byłoby łapać Cassovię w Boguminie (10 minut z Silesii) i przez Jabłonków pojechać.
jasiu pisze:32€? tanio jakoś
Toteż dlatemu o tym piszę :-p
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27406
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 02 kwie 2008, 17:15

Ledwo człowiek wrócił ze Słowacji, to go negatywne wiadomości atakują.

http://www.zssk.sk/sk/aktuality/nove-na ... d-1-aprila
BRATISLAVA (31. marca 2008) - Od utorka 1. apríla 2008 sa zmenia názvy vybraných vlakov Železničnej spoločnosti Slovensko, a. s. (ZSSK). InterCity (IC) Gerlach (402/403) zmení názov na IC Šariš, rýchlik (R) Váh (601/612) sa bude volať R Quelle a R Považan (610/611) zmení názov na R Avízo.

InterCity 402/403, ktorý doteraz jazdil pod názvom Gerlach na trase Viedeň – Bratislava – Žilina – Košice a späť, sa od 1. apríla bude volať IC Šariš. IC Šariš bude do jednotlivých železničných staníc prichádzať a odchádzať podľa platného cestovného poriadku, tak, ako IC Gerlach.
IC 403 Šariš Viedeň (odchod o 15.28 h) - Košice (príchod o 22.34 h)
IC 402 Šariš Košice (odchod o 5.34 h) - Viedeň (príchod o 12.32 h)
Rýchlik 610/611 Považan, ktorý jazdil z Bratislavy hlavnej stanice do Košíc a späť sa bude od 1. apríla volať R Avízo. Premávať bude podľa platného cestovného poriadku v trase rýchlika Považan.
R 610 AVÍZO Košice (odchod o 14.20 h) - Bratislava hl. st. (príchod o 20.30.h)
R 611 AVÍZO Bratislava hl. st. (odchod o 15.47 h) - Košice (príchod o 21.50 h)
Rýchlik 601/612 Váh, ktorý jazdil z Bratislavy hlavnej stanice do Košíc a späť sa bude od 1. apríla volať R Quelle. Premávať bude podľa platného cestovného poriadku v trase rýchlika Váh.
R 601 Quelle Bratislava (odchod o 5.47 h) - Košice (príchod o 11.52 h)
R 612 Quelle Košice (odchod o 16.24 h) - Bratislava (príchod o 22.29 h)
IMHO zmiana nazw pociągów na reklamowe jest skończonym kretyństwem - zysk niewielki, a będzie to miało negatywny wpływ na wizerunek kolei i zdezorientuje pasażerów przyzwyczajonych do od dawna istniejących nazw... Wyobraźcie sobie na przykład pospieszny HEYAH zamiast KOPERNIKA... :neutral:

BTW, nie wiem, jaka firma chciałaby reklamować się w nazwie tak usyfionego pociągu, jak Považan.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10151
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23
Lokalizacja: OX11

Post autor: JacekM » 02 kwie 2008, 18:34

No ale może jakaś sumka wpłynie na konto ŻSR i będzie lepsza jakość usług ;)
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36650
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 02 kwie 2008, 19:08

Šariš to przecież nazwa północno - wschodniego regionu Słowacji. Jak u nas Warmia.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27406
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 02 kwie 2008, 19:14

Tu akurat nazwę wykupił producent piwa o tej nazwie, jednego z popularniejszych na Słowacji, ale dzięki temu (choć pociąg z rejonem nie ma nic wspólnego :P) ta nazwa jeszcze jest jako-tako akceptowalna, choć żal Gerlacha. Dwie pozostałe to już kpiny.
JacekM pisze:No ale może jakaś sumka wpłynie na konto ŻSR i będzie lepsza jakość usług ;)
No ale ile to może być pieniędzy? Da się za to choć jeden wagon zmodernizować? Wątpię. Już lepsze byłyby na przykład tabliczki w przedziałach 'ten wagon został zmodernizowany dzięki pomocy finansowej producenta piwa Šariš, na które serdecznie państwa zapraszamy do wagonu restauracyjnego'... ;)
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 02 kwie 2008, 19:26

Czekać tylko kiedy u nas to dostrzeżą... A promocja nazwy w ten sposób myślę, że może trochę kosztować, skoro mimo wszystko zdecydowano się na ten myk.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Plesim
Posty: 4181
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:59
Lokalizacja: Tam gdzie kiedyś kończyła 11

Post autor: Plesim » 02 kwie 2008, 20:52

Fikander pisze:Tu akurat nazwę wykupił producent piwa o tej nazwie, jednego z popularniejszych na Słowacji, ale dzięki temu (choć pociąg z rejonem nie ma nic wspólnego :P ) ta nazwa jeszcze jest jako-tako akceptowalna, choć żal Gerlacha.
Jak to nie ma nic wspólnego. Przecież przejeżdża 20 km od browaru. ;-)
MeWa pisze:Czekać tylko kiedy u nas to dostrzeżą...
Mam nadzieje, że nigdy (tak jak reklamy na lokomotywach). (-o<

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27406
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 02 kwie 2008, 21:25

Plesim pisze:Jak to nie ma nic wspólnego. Przecież przejeżdża 20 km od browaru. ;-)
No prawie nic, Kysak można pod Szarysz podciągnąć, ale generalnie to region na północ od Preszowa wszak ;)

(swoją drogą, postoje wszystkich pociągów w Kysaku mnie rozbijają, ja wiem, że przesiadka na Preszów, ale skoro są pociągi omijające Trnawę i Trenczyn, to nie widzę sensu postoju wszystkich kwalifików na tym zatyłczu. Zwłaszcza Bema, który przecież przez Preszów jedzie)
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Plesim
Posty: 4181
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:59
Lokalizacja: Tam gdzie kiedyś kończyła 11

Post autor: Plesim » 02 kwie 2008, 21:41

Fikander pisze:Kysak można pod Szarysz podciągnąć, ale generalnie to region na północ od Preszowa wszak ;)
Bardzo na siłę podciągnąć, ale może ŻSR wpadnie na pomysł aby z ex Gerlacha wydzielać grupę wagonów do Szarysza (dzielone oczywiście w Kysaku). ](*,)

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27406
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 17 wrz 2008, 22:03

Pozwoliłem sobie przygotować małe podsumowanie zmian w nowym rj na Słowacji. Ważniejsze dla Polaków informacje wyboldowane. Końcowy projekt nowego rj znajduje się pod adresem http://vlaky-sk.wz.cz/

Połączenia Bratysławy z Wiedniem (t. 100 i 101) - praktycznie bez zmian.

110 Bratysława - Kuty: wylatuje poranny R 232 BA - Brzecław, zastąpiony Ex/EC Devin BA - Bogumin (to ten, co ma mieć wagony do Warszawy bodaj); nowy Ex/EC Frantisek Krizik BA 9.07 - Praha; Slovan zmiana kategorii na EC; Rastislav z BA pojedzie 2h wcześniej; w jego slocie skrócona Moravia BA - Bogumin; w jej slocie zaś EC Avala Belgrad - Praga; zamiast Galileusza EN Metropol do Berlina, zamiast Pannonii sezonowy Amicus Budapeszt - Praga.

113 Zohor - Zahorska Ves: bz.

114 Kuty - Skalica na Slovensku: ostatni pociąg z Kut pojedzie prawie godzinę wcześniej niż obecnie (2012 vs 2106); poza tym bez większych zmian.

116 Trnava - Kuty: minutowe zmiany i przedłużenie relacji dwóch osobówek do Galanty oraz jednej do Brzecławia.

120 Bratysława - Żylina: Zemplin wystartuje z BA już po północy; zmiana końcówki taktu pospiesznych z .47 na .10; Turiec w piątki pojedzie zamiast do Martina - do Koszyc (przyjazd 0.09).

121 Nove Mesto nad Vahom - Velka nad Velickou: mniej łamań relacji we Vrbovcach; nieco mniej pociągów przez granicę; zniknie klimatyczny wieczorny 36minutowy postój w Javorniku nad Velickou zastavce.

122 TrEZ: wylatuje ostatnia para - ostatni tramwaj z Trenczyńskiej Ciepłej już o 16.55.

123 Trencianska Tepla - Vlarsky Prusmyk: bz.

125 Puchov - Horni Lidec: wylatują postoje kwalifików w HL; Sirava->EN Slovakia; osobówka po 13 pojedzie do Strelenki zamiast od Luk pod Makytou.

126 Żylina - Rajec: nowy pociąg w (D) o 5.38 z Żyliny, o 10.56 w (D) poza wakacjami z Żyliny; pociąg o 7.30 z Rajca pojedzie cdz (obecnie (C)+wakacje); poza tym jakieś minutowe zmiany.

127 Żylina - Czadca - Mosty koło Jabłonkowa. Zamiast Cassovi pojedzie Sirava, którą zastąpi wspomniany wcześniej EN Slovakia; nowy Ex Jan Perner Żylina 5.42 - Praga - Żylina 18.13; Kysuca godzinę później; Budatin out; Skalnica jako R; skład od Zr Sturec do Zvolenia w (7) pojedzie 1,5h później jako Zr Kl'ak.

128 Czadca - Makov: bz.

129 Czadca - Zwardoń: Goral i Skalnica praktycznie bz; osobówka Skalite - Zwardoń po 7 out, w związku z czym do Zwardonia dojadą tylko dwa pociągi osobowe.

130 Bratysława - Szturowo - Szob: nowy Zr Podluzan Bratysława 13.21 - Nove Zamky 14.31/8.33 - Bratysława 9.44, kursuje w (E); Sturovcan godzinę później z BA, w jego slocie Hron do Bańskiej Bystrzycy; Pol'ana przez Nove Zamky; poza tym zmiany międzynarodowych zasygnalizowane przy tab 110.

131 Bratysława - Komarno: bz.

132 Bratysława - Rajka: poza zmianą Pannoni na Amicusa, wylatuje sezonowy
pośpiech do Burgas/Warny.

133 Trnava/Leopoldov - Galanta: Dudvah out; ilość pociągów i ogólne godziny kursowania bz; pojawiły się relacje Kuty - Galanta; Senica - Galanta; Bratysława - Trnava - Galanta (!, a z powrotem nawet na Nove Mesto).

134 Sal'a - Neded: bz.

135 Nove Zamky - Komarno - Komarom: pociągów przez granicę niet; Dudvah out; poza tym nie widzę większych zmian.

140 Nove Zamky – Nitra - Prievidza: Bojnice, Tribec, Vtacnik zmiana kategorii Zr na R.

141 Leopoldov – Kozarovce: wspomniana wyżej zmiana kategorii pociągów BA – Prievidza; poza tym bz.

143 Trenczyn – Chynorany: piątkowy pociąg Trenczyńskia Ciepła – Nitra dostał kategorię Zr i nazwę Pribina.

144 Prievidza – Nitrianske Pravno: szaleństwo. Jeszcze niedawno linia zawieszona, teraz pełno pociągów; do NP dojedziemy już nie tylko w (D), ale także w (7), w (1)-(4) 6 par, w (5) 7 par+1 para do Nedożer; w (7) 2 pary do NP i jedna do Nedożer.

145 Horna Stubna – Prievidza: wylatuje skrajna para Handlova – Prievidza; w zamian pociąg po 6 z HS pojedzie codziennie zamiast w (C); błędem wydaje się pięciominutowy odstęp między pociągami 5618 i 5022 – ten pierwszy zapewne powinien kursować w (C), skoro drugi jest w (D).

150 Nove Zamky - Zvolen: Levican jako R, wydłużony do Bańskiej Bystrzycy.

151 Nove Zamky - Zlate Moravce: nowy niedzielny pociąg po 17 z Ulan n. Zitavou; niedzielny wieczorny pociąg z ZM pojedzie 1h20m wcześniej - na skomunikowanie z R Zitava, a nie Horehroncem.

152 Szturowo - Levice: ostatni pociąg ze Szturowa niemal godzinę później; poza tym bz.

153 Cata - Sahy: bz, poza niewielkimi przesunięciami.

154 Hronska Dubrava - Banska Szczawnica: nowa para w (7) po 17, z krzyżowaniem w Kozelniku.

160 Zvolen - Koszyce: zmiana kategorii pociągów Zr na R.

162 Łuczeniec - Utekac: bz.

164 Fil'akovo - Somoskoujfalu: bz.

165 Plesivec - Murań: nowy piątkowy pociąg o 14 z Plesivca.

167 Rożnawa - Rożnawa Miasto: jedyna para na tym 3km odcinku pojedzie 10 minut później - o 4.43 z Rożnawy, o 5.04 z RMiasta.

169 Koszyce - Hidasnemeti: IC Rakoczi Koszyce - Budapeszt w slocie Bema, w drugą stronę 2h wcześniej niż Bem obecnie; Cracovia sezon-only.

170 Zvolen - Vrutky: wcześniej wspomniany Zr Kl'ak w (7); pociąg o 9.30 z Vrutek nadal koncertowo rozkomunikowany w Bańskiej Bystrzycy w obie strony; pojawił się mistrzowski rychlik relacji Vrutky - Martin, kursuje w piątki na skomunikowanie z Turcem kursującym do Koszyc (może to będą wagony bezp., ale nie ma znaczka).

171 Zvolen - Horna Stubna - Diviaky: poranna osobówka ze Zvolena w (C) będzie stała już tylko 19 minut w Kremnicy zamiast obecnych 35; utrzymuje się kursowanie sezonowego Zr Kremnican Zvolen - Żylina, ciekawe czy w tym roku też na motoraku.

172 Bańska Bystrzyca - Cervena Skala: bz.

173 Cervena Skala - Margecany: wraca cholerne łamanie relacji w Nalepkowie, na szczęście tylko dla jednej pary, a i tak pewnie będzie wirtualne; pociąg po 15 już nie będzie jechał z Brezna, trzeba będzie się przesiąść; poza tym generalnie bz.

174 Brezno - Jesenske: wylatuje poranny podsyłopociąg Brezno - Pohronska Polhora, co ciekawe - powrotny zostaje; część relacji przełamana w Tisovcu; generalnie bz.

180 Żylina - Koszyce: większość zmian w dalekobieżnych omówiona wcześniej; poza tym pojawia się Zr Poprad - Koszyce (5.43-7.13), zatrzymując się tylko na kilku ważniejszych stacjach; powrót o 15.02.

181 Kralovany - Trstena: praktycznie bz; wylatuje późnowieczorny pociąg Niżna - Trstena.

182 OZ: wylatuje pociąg po 22 ze Strby, ostatni - 20.20.

183+184 TEZ: bz.

185 Poprad - Plavec: bz.

187 Spiske Vlachy - Podgrodzie Spiskie: bz.

188 Koszyce - Plavec - Muszyna: Cracovia, jako się rzekło, sezonowa; Bem oczywiście out; dwie pary osobówek przez granicę wpisane jako codzienne, ale to nie musi nic znaczyć, rok temu było to samo; generalnie bz, ciekawostką może być postój Pol'any w kierunku Bratysławy w Drienowskiej Nowej Wsi zamiast Kysaka.

190 Koszyce - Czarna nad Cisą - Czop: pojawiła się, choć tylko w (F), trzecia (legendarna) para do Czopu; brak ruchu do Satoraljaujhely; poza tym bz.

191 Michal'any - Humenne - Łupków: generalnie bz; Łupków - jak Muszyna - wpisany codziennie w sile... 1,5 pary.

193 Preszów - Humenne: bz.

194 Preszów - Bardiów: bz.

195 Banovce nad Ondawą - Wielkie Kapuszany: pojawiła się piąta para, po 7 z BnO (skomunikowanie z Zemplinem), powrót na 10.42.

196 Humenne - Stakczyn: bz.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Tm
Posty: 7559
Rejestracja: 13 gru 2005, 21:27
Lokalizacja: Boskie Buenos

Post autor: Tm » 17 wrz 2008, 22:11

Fikander pisze:Łupków - jak Muszyna -
wpisany codziennie w sile... 1,5 pary.
Poszaleli.
აბგდევზთიკლმნოპჟრსტუფქღყშჩცძწჭხჯჰ
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27406
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 17 wrz 2008, 22:14

Termin wynika z tego, że jeszcze nie wiadomo, jak ma to jeździć, bo strona polska jest w powijakach; brak jednego pociągu jest raczej zwykłym błędem.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27406
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 23 paź 2008, 13:36

Kraj Liberecki ogłosił przetarg na obsługę 5 linii w Górach Izerskich (034 Smržovka – Josefův Důl, 036 Liberec – Harrachov, 037 Liberec – Černousy, 038 Raspenava – Bílý Potok pod Smrkem, 039 Frýdlant v Čechách – Jindřichovice pod Smrkem). Umowa z wybranym w ten sposób przewoźnikiem ma wejść w życie 11 grudnia 2011 roku i obowiązywać przez 15 lat.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

ODPOWIEDZ