: 06 wrz 2006, 17:27
Busmann pisze:Poszerzenie się przyda, ale zmiany wielkiej nie będzie, bo i tak w okolicy Hynka się utknie.
![:arrow: :arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
Forum warszawskiego transportu publicznego
https://wawkom.waw.pl/
Busmann pisze:Poszerzenie się przyda, ale zmiany wielkiej nie będzie, bo i tak w okolicy Hynka się utknie.
W zupełności ekspresówka wystarcza.Busmann pisze:obwodnica Warszawy o parametrach autostrady. Droga ekspresowa też dobra.
Zamienił stryjek...inż. Glonojad pisze:Ze Śląska na Bródno? Polecam NadarzynPruszków przez Aleje Jerozolimskie
Piastów lub Ursus
Połczyńska.
Zwłaszcza, że z powodu remontu ul. Prusa w Pruszkowie przelotowa Al. Wojska Polskiego kompletnie stoi.Dennis pisze:Zamienił stryjek...inż. Glonojad pisze:Ze Śląska na Bródno? Polecam NadarzynPruszków przez Aleje Jerozolimskie
Piastów lub Ursus
Połczyńska.
Nie sądzę, mimo remontu w Pruszkowie jedzie się krócej. I piszę to z doświadczenia.Dennis pisze:Zamienił stryjek...inż. Glonojad pisze:Ze Śląska na Bródno? Polecam NadarzynPruszków przez Aleje Jerozolimskie
Piastów lub Ursus
Połczyńska.
GW pisze:Wylotówka na Gdańsk podrzucona sąsiadom
Krzysztof Śmietana, ostatnia aktualizacja 2006-09-13 22:30
Drogowcy wybiorą wkrótce ostateczną trasę nowego wyjazdu z Warszawy na północ. Wszystkie jej proponowane wersje wywołują głośne protesty.
Nowa dwupasmówka będzie drogą ekspresową. Wojciech Dąbrowski, szef generalnej dyrekcji dróg na Mazowszu wspólnie z władzami Warszawy wybrali właśnie najlepszy według nich wariant. Definitywnie odpadły inne propozycje, m.in. przy rezerwacie Łosiowe Błota przez Blizne i Babice czy lansowana przez władze Łomianek trasa po wale przeciwpowodziowym wzdłuż Wisły. Oba mocno oprotestowali ekolodzy.
Bo deweloper nie informował
Najnowsza wersja też wywołuje sprzeciwy. Tym razem protestują np. mieszkańcy Radiowa. - To nieuczciwe, że nam ją tu wciskają - uważa Radosław Kowalewski z samorządu os. Radiowo. - Powinna zostać w korytarzu rezerwowanym od lat koło Chomiczówki. Ludzie, którzy wprowadzali się tam do bloków, dobrze wiedzieli, że ona kiedyś tam powstanie. Pewnie nie chciało im się sprawdzić planów zagospodarowania przestrzennego.
W domu przy terenach rezerwowanych pod Trasę N-S zamieszkała kilkanaście lat temu Hanna Gill, działaczka stowarzyszenia Chomiczówka przeciw Degradacji. Teraz twierdzi, że deweloper, firma Barc, o niczym jej nie informował. - Nie możemy zgodzić się, żeby taka droga przecinała gęsto zabudowane osiedla. Tu są nie tylko bloki z lat 90., ale starsze z lat 70. Poza tym kiedyś ta trasa była obliczona na o wiele mniejszy ruch - uważa.
Protesty przeciw protestom
Protesty mieszkańców Chomiczówki ostro krytykuje inna organizacja społeczna - Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji (SISKOM), które popiera budowę tras szybkiego ruchu na peryferiach Warszawy. - Protestując przeciwko tej drodze, doprowadzili do bezsensownych rozwiązań. Teraz prawdopodobnie trzeba będzie odginać na zachód również trasę mostu Północnego. A to doprowadzi do paraliżu ulic na Chomiczówce, bo każdy będzie chciał jechać jak najkrótszą drogą przez ul. Conrada. W dodatku trzeba będzie zniszczyć las koło lotniska i zburzyć część domów na osiedlu Radiowo - wylicza Robert Chwiałkowski z SISKOM-u.
Który wariant będzie ostatecznie wybrany? O tym w ciągu kilku tygodni ma zdecydować szef Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Zbigniew Kotlarek. Budowa nowej wylotówki na Gdańsk zacznie się najwcześniej za trzy-cztery lata.
Mapka jest w papierowym wydaniu GW.inż. Glonojad pisze:No rewelacja że się wszyscy o tym wariancie produkują, tylko dlaczego durna GW nie zamieściła jakiej mapki?A może jest tylko w papierowce?
I pewnie na siskomie są te mapki.R-11 Kleszczowa pisze:Mapka jest w papierowym wydaniu GW.inż. Glonojad pisze:No rewelacja że się wszyscy o tym wariancie produkują, tylko dlaczego durna GW nie zamieściła jakiej mapki?A może jest tylko w papierowce?