PR a IC

Moderator: JacekM

Tm
Posty: 7559
Rejestracja: 13 gru 2005, 21:27
Lokalizacja: Boskie Buenos

Post autor: Tm » 04 sie 2008, 16:17

chruscik pisze:doplacic 15 zl
chruscik pisze:batonika i wode/sok/herbate/kawe gratis
Nie ma darmowej zupy jak to bodajże Milton Friedman stwierdził.
აბგდევზთიკლმნოპჟრსტუფქღყშჩცძწჭხჯჰ
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى

Awatar użytkownika
chruscik
Dysklawiaturzysta
Posty: 1402
Rejestracja: 11 mar 2006, 9:17
Lokalizacja: 411101 - Rakowiec
Kontakt:

Post autor: chruscik » 04 sie 2008, 16:21

Fikander pisze:
chruscik pisze:wystarczy doplacic 15 zl, dzieki czemu dostaniemy batonika i wode/sok/herbate/kawe gratis
Zapłać, a dostaniesz coś gratis - cóż za genialne rozumowanie. =D> =D> =D>

A wyobrażasz sobie, że nie każdy ma tyle czasu, żeby czekać pół dnia na akurat ten pociąg, który przypadkiem oferuje komfort (ale czas podróży już nie) adekwatny do ceny i kategorii?
3miasto/poznan/katowice/krakow przez caly dzien nie mal co godzine pociag :> mnie nie przekonasz do PR, bo co rusz tym jade tj syf i nie mam gdzie siedziec...
MOBILIS Ursus

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14787
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 04 sie 2008, 16:22

Frencher pisze:A tu już wracamy do miejsca, gdzie dyskutujemy o Twoich subiektywnych odczuciach.
A od kiedy subiektywnym odczuciem jest udokumentowana NR bądź też choćby np. brak wody w toalecie? Wybacz, ale zgadzam się z Fikandrem w całej rozciągłości.
chruscik pisze:wystarczy doplacic 15 zl, dzieki czemu dostaniemy batonika i wode/sok/herbate/kawe gratis
Za te 15 złotych miałbym dwa razy tyle...

[ Dodano: Pon 04 Sie, 2008 16:23 ]
chruscik pisze:mnie nie przekonasz do PR, bo co rusz tym jade tj syf i nie mam gdzie siedziec...
Jeżdżę do Gdyni często (i zawsze w piątek wieczorem) i nie narzekam ani na brak miejsca ani na warunki podróży. Miło i przyjemnie, spokojnie można się wyspać.
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27406
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 04 sie 2008, 16:25

chruscik pisze:3miasto/poznan/katowice/krakow przez caly dzien nie mal co godzine pociag
Czytasz czasem posty, na które odpisujesz?
Wolfchen pisze:Za te 15 złotych miałbym dwa razy tyle...
Nie żartujmy, raczej 7 razy tyle.
Opakowanie herbatników petit beure, 4szt - 0,80PLN
0,2l soku - 1PLN
0,2l kawy z automatu na dworcu - 1,20PLN
Chamstwo pani wydającej poczęstunek w Neptunie - bezcenne. Są rzeczy, których kupić nie można, za wszystkie inne zapłacisz kartą mastercard, o ile akurat terminal kierownika ma połączenie.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
chruscik
Dysklawiaturzysta
Posty: 1402
Rejestracja: 11 mar 2006, 9:17
Lokalizacja: 411101 - Rakowiec
Kontakt:

Post autor: chruscik » 04 sie 2008, 16:29

Wolfchen pisze:
chruscik pisze:mnie nie przekonasz do PR, bo co rusz tym jade tj syf i nie mam gdzie siedziec...
Jeżdżę do Gdyni często (i zawsze w piątek wieczorem) i nie narzekam ani na brak miejsca ani na warunki podróży. Miło i przyjemnie, spokojnie można się wyspać.
tez ostatnio milo wracalem z Gdynii :) IC 5300 sam w przedziale, klima i to w 1 klasie za 75 na magicznym bilecie intercioty... jedyne co boli to np to, ze podroz miedzy dwc a legionowem trawa prawie godzine :D
MOBILIS Ursus

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27406
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 04 sie 2008, 16:29

Frencher pisze:A tu już wracamy do miejsca, gdzie dyskutujemy o Twoich subiektywnych odczuciach.
Ze wszystkich Ex do Gdyni tylko Sawa i sezonowy Szkuner mają sześciomiejscowe dwójki.
Do Poznania Exów jest co kot napłakał. Mewa trzyma standard, Słowacki chyba też, Lubuszczanin jaki jest, każdy wie.
Do Katowic mamy mieszankę firmową, nikt nie wie, czy trafi się na mechpomy, czy nie.
Do Krakowa jest przyzwoicie, co akurat bardzo dziwi, ale IC nie od dziś ma problemy z pojęciem reguł wolnego rynku.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
chruscik
Dysklawiaturzysta
Posty: 1402
Rejestracja: 11 mar 2006, 9:17
Lokalizacja: 411101 - Rakowiec
Kontakt:

Post autor: chruscik » 04 sie 2008, 16:31

Fikander pisze:
chruscik pisze:3miasto/poznan/katowice/krakow przez caly dzien nie mal co godzine pociag
Czytasz czasem posty, na które odpisujesz?
no to chyba Twoja nazwijmy to nienawisc do ic, a moja do pr... chodzilo mi o pociagi co godzine, ktora sa komfortowe, co bylo odp na Twoja pytanie czy ktos musi czekac na taki pociag pol dnia...
MOBILIS Ursus

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14787
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 04 sie 2008, 16:34

chruscik pisze:IC 5300 sam w przedziale, klima i to w 1 klasie za 75 na magicznym bilecie intercioty...
Ja jechałem za 35 złotych 2 w rzeźni Hel - Kraków, też sam i to w 6-cio osobowym przedziale :P
chruscik pisze:chodzilo mi o pociagi co godzine, ktora sa komfortowe, co bylo odp na Twoja pytanie czy ktos musi czekac na taki pociag pol dnia...
Komfort TLK na trasie Warszawa - Gdynia jest wysoce dyskusyjny :P
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27406
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 04 sie 2008, 16:35

chruscik pisze:chodzilo mi o pociagi co godzine, ktora sa komfortowe, co bylo odp na Twoja pytanie czy ktos musi czekac na taki pociag pol dnia...
No to ile jest tych komfortowych pociągów do Gdyni, że mówisz o takcie godzinnym?

[ Dodano: Pon 04 Sie, 2008 16:37 ]
Wolfchen pisze:Komfort TLK na trasie Warszawa - Gdynia jest wysoce dyskusyjny :P
No ale jeśli do Gdyni jeździ chyba 7 pociągów Ex, z czego jeden całoroczny (Sawa) i jeden sezonowy (Szkuner) ma sześciomiejscowe przedziały II klasy, to o czym my mówimy? Naprawdę chore jest puszczanie przez IC na trasę z najgorszą vhandl najgorszych składów, a na trasę z najlepszą vhandl - najlepszych.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
chruscik
Dysklawiaturzysta
Posty: 1402
Rejestracja: 11 mar 2006, 9:17
Lokalizacja: 411101 - Rakowiec
Kontakt:

Post autor: chruscik » 04 sie 2008, 16:39

Wolfchen pisze:
chruscik pisze:chodzilo mi o pociagi co godzine, ktora sa komfortowe, co bylo odp na Twoja pytanie czy ktos musi czekac na taki pociag pol dnia...
Komfort TLK na trasie Warszawa - Gdynia jest wysoce dyskusyjny :P
jechalem i prawde mowiac nie bylo najgorzej :) mowie o TLK35702
MOBILIS Ursus

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14787
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 04 sie 2008, 16:41

Fikander pisze:No ale jeśli do Gdyni jeździ chyba 7 pociągów Ex, z czego jeden całoroczny (Sawa) i jeden sezonowy (Szkuner) ma sześciomiejscowe przedziały II klasy, to o czym my mówimy?
O sztucznym "komforcie", który polega chyba jedynie na magicznym nadruku "Ex" na bilecie. Bo oprócz ceny i nazwy te pociągi niczym się nie różnią od pośpiesznych. No, chyba, że standardem, ale zdecydowanie na niekorzyść IC.
Fikander pisze:Naprawdę chore jest puszczanie przez IC na trasę z najgorszą vhandl najgorszych składów, a na trasę z najlepszą vhandl - najlepszych.
Proste rozumowanie: tam, gdzie jest świetnie dokładamy, żeby było jeszcze lepiej i to jest nasza wizytówka. A tam, gdzie jest źle, to dajemy byle co, bo ludzie i tak zapłacą, bo nie mają wyboru.
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27406
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 04 sie 2008, 16:43

chruscik pisze:jechalem i prawde mowiac nie bylo najgorzej :) mowie o TLK35702
No ale nie mówmy o nocnych TLK, gdzie jeżdżą wagony A* jako 2 klasa, bo to inna beczka (zresztą bardzo dobra beczka w wykonaniu IC), tylko o pociągach dziennych. :>

Generalnie smutne jest, że polska kolej coraz bardziej dryfuje w kierunku modelu niemieckiego (dzienne połączenia dalekobieżne tylko drogimi pociągami kwalifikowanymi, uzupełniane siatką tańszych połączeń stricte regionalnych, która u nas BARDZO kuleje), zamiast - zdecydowanie bardziej adekwatnego do możliwości nabywczych przeciętnego Polaka - czeskosłowackiego (płaska taryfa na wszystkie połączenia od Os po kwalifiki, fakultatywna rezerwacja miejsc).
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14787
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 04 sie 2008, 16:47

Fikander pisze:Generalnie smutne jest, że polska kolej coraz bardziej dryfuje w kierunku modelu niemieckiego (dzienne połączenia dalekobieżne tylko drogimi pociągami kwalifikowanymi, uzupełniane siatką tańszych połączeń stricte regionalnych, która u nas BARDZO kuleje), zamiast - zdecydowanie bardziej adekwatnego do możliwości nabywczych przeciętnego Polaka - czeskosłowackiego (płaska taryfa na wszystkie połączenia od Os po kwalifiki, fakultatywna rezerwacja miejsc).
Do Niemiec, to nam wiele brakuje pod względem standardu... Więc jedynie może być mowa o cenach i rozkładzie.

Czeski model jak najbardziej bym zaaprobował, tylko nie naliczałbym odległości co 1 km :)
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27406
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 04 sie 2008, 16:47

Wolfchen pisze:A tam, gdzie jest źle, to dajemy byle co, bo ludzie i tak zapłacą, bo nie mają wyboru.
Tylko widzisz, ten wybór coraz bardziej jest. Jak nie PKSy, to połączenia nocne, jak nie nocne, to dzienne przez Bydgoszcz/Olsztyn (przy postępującej modernie E65 te pierwsze coraz mniej niekorzystne czasowo), coraz więcej ludzi ma samochody, które zaczynają się opłacać nawet przy podróży jednoosobowej, coraz więcej osób też jest gotowych wydać jeszcze więcej pieniędzy, ale polecieć samolotem.
Wolfchen pisze:Bo oprócz ceny i nazwy te pociągi niczym się nie różnią od pośpiesznych. No, chyba, że standardem, ale zdecydowanie na niekorzyść IC.
No, po podróży Hutnikiem z Olsztyna do Wawy jednak bym polemizował, na szczęście pośpiechów zestawionych z Bdhpumnów wiele nie ma.

[ Dodano: Pon 04 Sie, 2008 16:49 ]
Wolfchen pisze:Czeski model jak najbardziej bym zaaprobował, tylko nie naliczałbym odległości co 1 km :)
Oj tam, naliczanie co 1km złe nie jest, to jak naliczanie sekundowe w telkomach. ;) Tylko nie wiem, po co ta tabelka na 3 strony w cegle, jak można było napisać 5 CZK + 1,20 CZK za każdy kilometr ;)

A Słowacja to w ogóle momentami bajkowa jest, bo o ile w Czechach standard pośpiechów jest porównywalny/gorszy od naszego, to słowackie rychliki (nie wszystkie, ale na oko większość) na trasie Bratysława - Żylina - Koszyce oferują standard polskich IC.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14787
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 04 sie 2008, 16:52

Fikander pisze:Tylko widzisz, ten wybór coraz bardziej jest. Jak nie PKSy, to połączenia nocne, jak nie nocne, to dzienne przez Bydgoszcz/Olsztyn (przy postępującej modernie E65 te pierwsze coraz mniej niekorzystne czasowo), coraz więcej ludzi ma samochody, które zaczynają się opłacać nawet przy podróży jednoosobowej, coraz więcej osób też jest gotowych wydać jeszcze więcej pieniędzy, ale polecieć samolotem.
Owszem. PKSy są tanie i w miarę komfortowe (częstokroć nawet z klimą). Połączenia przez Bydgoszcz nie testowałem, ale rozkładowo nawet korzystnie wypada.
Fikander pisze:No, po podróży Hutnikiem z Olsztyna do Wawy jednak bym polemizował, na szczęście pośpiechów zestawionych z Bdhpumnów wiele nie ma.
Z tym się zgodzę, ale miałem na myśli konkretną relację Gdynia - Wawa :)

[ Dodano: Pon 04 Sie, 2008 16:55 ]
Fikander pisze:Oj tam, naliczanie co 1km złe nie jest, to jak naliczanie sekundowe w telkomach. ;)
Jakoś w naszych realiach nie widzi mi się, zrobiłbym co 5 na przykład :)
Fikander pisze:Tylko nie wiem, po co ta tabelka na 3 strony w cegle, jak można było napisać 5 CZK + 1,20 CZK za każdy kilometr ;)
Wyobraziłem sobie tabelkę w polskiej cegle z przedziałem odległości do 1000 km tak rozpisanej 8-(
Fikander pisze:A Słowacja to w ogóle momentami bajkowa jest, bo o ile w Czechach standard pośpiechów jest porównywalny/gorszy od naszego, to słowackie rychliki (nie wszystkie, ale na oko większość) na trasie Bratysława - Żylina - Koszyce oferują standard polskich IC.
Na Słowacji nie byłem, ale to mnie aż zachęca do odwiedzin :>
Nic, tylko brać przykład z południowych sąsiadów :)
[Ale obawiam się, że przy naszym betonie to pozostanie w sferze marzeń]
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Zablokowany