Skoro do dzis dzien smigaja lewary, to tak na logike gnioty powinny pojezdzic jeszcze dobrych pare lub parenascie latPremo pisze:Mamy czekać aż same się rozsypią?
Jelcze M121M i M181M
Może gdzieś ta myśl została przeinaczona i chodziło o to, że te autobusy zaczną być sprzedawane/ kasowane za 3 lata.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
- Drivter1234
- Posty: 513
- Rejestracja: 12 sie 2008, 18:10
- Lokalizacja: Wawa Bielany
Tyle że szkoda ale większość Jelczy to totalne złomy, zero porównania do Ikarusów, jazda ikarusem to w większości przyjemność przy jeździe Jelczem, kabina cała się wali, przednia szyba ma takie drgania jak by miała za chwilę wypaść, silniki już dawno mają dość ( np.7970 - > obecnie remont silnika bo już nie dawał rady przejeździć zm. A+B na całce bo już około godziny 20 brakowało mu oleju ) hamulce to totalna porażka, ściąga, co jeden to w inną stronę, wycieki oleju to zupełna norma, zawieszenie ... koszmar, nie wspomne o tym że przy temperaturze choć by -2 st już zamarzają, ECAS to coś co tej firmie wogule nie wyszło, dodatkowo EDC czyli elektroniczne sterowanie pedałem gazu często się psuje. Często też Jelonki nie mają już siły jeździć, większa górka i już problem, wszystko wiem z autopsji bo sam jeźdze tym czyms co sie nazywa autobusem, no i ogólna awaryjność to koszmar. Niestety, najstarszy jelcz ma 12 lat ( 7690 ) i napewno nie przeżyje tyle co Ikarusy, bo już się praktycznie na złom nadaje, chociaż większość serii 77xx jest w jeszcze gorszym stanie
- Patryk2222
- Posty: 1305
- Rejestracja: 10 lut 2007, 22:52
- Lokalizacja: Legionowo
Nie ma się co dziwić że silniki nie wytrzymują, mają pojemność 7 litrów i są za bardzo wysilone, w 18m autobusie powinien być 10-12 litrowy silnik.Drivter1234 pisze:Tyle że szkoda ale większość Jelczy to totalne złomy, zero porównania do Ikarusów, jazda ikarusem to w większości przyjemność przy jeździe Jelczem, kabina cała się wali, przednia szyba ma takie drgania jak by miała za chwilę wypaść, silniki już dawno mają dość ( np.7970 - > obecnie remont silnika bo już nie dawał rady przejeździć zm. A+B na całce bo już około godziny 20 brakowało mu oleju ) hamulce to totalna porażka, ściąga, co jeden to w inną stronę, wycieki oleju to zupełna norma, zawieszenie ... koszmar, nie wspomne o tym że przy temperaturze choć by -2 st już zamarzają, ECAS to coś co tej firmie wogule nie wyszło, dodatkowo EDC czyli elektroniczne sterowanie pedałem gazu często się psuje. Często też Jelonki nie mają już siły jeździć, większa górka i już problem, wszystko wiem z autopsji bo sam jeźdze tym czyms co sie nazywa autobusem, no i ogólna awaryjność to koszmar. Niestety, najstarszy jelcz ma 12 lat ( 7690 ) i napewno nie przeżyje tyle co Ikarusy, bo już się praktycznie na złom nadaje, chociaż większość serii 77xx jest w jeszcze gorszym stanie
A415>>3911>>3916>>3905>>4796>>4938 >>5457>>1804
D2156HM6UT POWER >> http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=xyaT6AMVrU0
Ehhh wspomnienia ostatnią jazdą 5202 https://www.youtube.com/watch?v=xdPpMuFIcAg
D2156HM6UT POWER >> http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=xyaT6AMVrU0
Ehhh wspomnienia ostatnią jazdą 5202 https://www.youtube.com/watch?v=xdPpMuFIcAg
Przy takiej eksploatacji na pewno mają przejechane grubo ponad miljon km. Jako że wszystko w Jelczu wykonano z najtańszych i tandetnych materiałów to nic dziwnego że już się sypią.Patryk2222 pisze:Nie ma się co dziwić że silniki nie wytrzymują, mają pojemność 7 litrów i są za bardzo wysilone, w 18m autobusie powinien być 10-12 litrowy silnik.
To nie jestcz jest tandetnie wykonany, a pieniądze za które je kupiono były nędzne. Jak ktoś mądry powiedział dostaje się to za co się płaci...
Na zawsze w mojej pamięci Jelcz M180/Volvo B10MA/Steyr SG18 MZA #7370 1993-2009
Już każdy powiedział to co wiedział, trzy razy wysłuchał dobrze mnie. Wszyscy zgadzają się ze sobą, a będzie nadal tak jak jest.
Moje życie jest jak beczka, tylko nie wiem czy śmiechu czy prochu.
Już każdy powiedział to co wiedział, trzy razy wysłuchał dobrze mnie. Wszyscy zgadzają się ze sobą, a będzie nadal tak jak jest.
Moje życie jest jak beczka, tylko nie wiem czy śmiechu czy prochu.
- Drivter1234
- Posty: 513
- Rejestracja: 12 sie 2008, 18:10
- Lokalizacja: Wawa Bielany
Z tego co się orientuje to jeszcze żaden z Jelczy nie dobił do 1.000.000 km, mają po około 800.000 km, a swoją drogą to wiadomo... Jelcz niestety ma bardzo kiepskie wykonanie, może po NG są nieco lepsze (szkoda tylko że solo), ale i tak do dobrych się raczej nie zaliczają, nie wspomne już o tym że miska olejowa w większości była klejona po kilkanaście razy, ale to podobno wada konstrukcyjna że tak im przegub lata, coż Jelcz ...
- Drivter1234
- Posty: 513
- Rejestracja: 12 sie 2008, 18:10
- Lokalizacja: Wawa Bielany
Zdaje się że beni napisał o tym 4790 przy okazji zabierania ostatnich wozów z drugiego placu i kasacji pierwszych w tym roku kwadratów
Od 5.2008 tylko autobusy
Galeria sław: http://omni-bus.eu/warsztat/profile.php?uid=108
http://omni-bus.eu/omnigaleria/profile.php?uid=34
Galeria sław: http://omni-bus.eu/warsztat/profile.php?uid=108
http://omni-bus.eu/omnigaleria/profile.php?uid=34