[Kraków] Krakowski Szybki Tramwaj i inne inwestycje

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26838
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 19 gru 2008, 23:18

mozgow pisze:
Interesujące, bo w Alejach Siemens nie miał nic do tablic. To by dopiero był dramat...
Siemens tu, Siemens tam, nic dziewnego, że człowiekowi wszystko kojarzy się z Siemensem ;-)
Spokojnie, firma jest raczej z tych zdychających ostatnio ;)
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
jasiu
Posty: 3282
Rejestracja: 06 mar 2006, 22:11
Lokalizacja: Transplovietia

Post autor: jasiu » 20 gru 2008, 9:18

no... jeszcze tylko podnieść prędkość do 70-80 km/h i można mówić o normalnym środku transportu ;)

Awatar użytkownika
ziomal
Posty: 2191
Rejestracja: 02 cze 2006, 20:22
Lokalizacja: Gabinet Cieni ZTM Pion Wentylacyjny

Post autor: ziomal » 20 gru 2008, 22:11

jasiu pisze:no... jeszcze tylko podnieść prędkość do 70-80 km/h i można mówić o normalnym środku transportu ;)
We wrześniu to ciekawie już wyglądało, teraz otworzyli ;-) Hmm, wtedy można mówić o przyśpieszeniu. Nie wypowiadam się, niewiele razy byłem w Krakowie, aczkolwiek tunel na pewno ułatwi życie.
"Pociąg zawsze dojedzie"
Paweł Ney


Jakoś tak wyszło, że czestotliwość kursowania mojej linii na tym forum zmniejszyła sie ;-) To tylko efekt uboczny.

Zły chłopiec i troll pozdrawia

Filimer
Posty: 41
Rejestracja: 25 maja 2008, 13:34
Lokalizacja: Ocean Wolnego czasu, Kraków, Kraków, Kraków...
Kontakt:

Post autor: Filimer » 20 gru 2008, 23:26

Glonojad pisze: W Krakowie, w przeciwieństwie do takiej Warszawy, sprawne przejście tramwajem przez śródmieście wymaga tunelu. Chociaż też mam wątpliwości, czy akurat dobrze tę koncepcję przemyślano, zwłaszcza zamykając możliwość przedłużenia go na zachód i południe (tj. rozbudowy do "gwiazdy").
No z myśleniem o transporcie, to mają chłopaki problemy - prędzej czy później przyjdzie moment, że będzie trzeba nieco więcej torów schować pod ziemię i rozbudowa tunelu będzie utrudniona. Inna sprawa, że na razie Kraków śni dopiero o SKM, więc gdzie tam do perspektywicznego myślenia o komunikacji podziemnej...

Awatar użytkownika
ziomal
Posty: 2191
Rejestracja: 02 cze 2006, 20:22
Lokalizacja: Gabinet Cieni ZTM Pion Wentylacyjny

Post autor: ziomal » 21 gru 2008, 16:53

Filimer pisze:
Glonojad pisze: W Krakowie, w przeciwieństwie do takiej Warszawy, sprawne przejście tramwajem przez śródmieście wymaga tunelu. Chociaż też mam wątpliwości, czy akurat dobrze tę koncepcję przemyślano, zwłaszcza zamykając możliwość przedłużenia go na zachód i południe (tj. rozbudowy do "gwiazdy").
No z myśleniem o transporcie, to mają chłopaki problemy - prędzej czy później przyjdzie moment, że będzie trzeba nieco więcej torów schować pod ziemię i rozbudowa tunelu będzie utrudniona. Inna sprawa, że na razie Kraków śni dopiero o SKM, więc gdzie tam do perspektywicznego myślenia o komunikacji podziemnej...
Oni bardziej inwestują w turystykę, by wsyztsko wyglądało cacy.
"Pociąg zawsze dojedzie"
Paweł Ney


Jakoś tak wyszło, że czestotliwość kursowania mojej linii na tym forum zmniejszyła sie ;-) To tylko efekt uboczny.

Zły chłopiec i troll pozdrawia

Awatar użytkownika
jasiu
Posty: 3282
Rejestracja: 06 mar 2006, 22:11
Lokalizacja: Transplovietia

Post autor: jasiu » 23 gru 2008, 12:33

Glonojad pisze:W Krakowie, w przeciwieństwie do takiej Warszawy, sprawne przejście tramwajem przez śródmieście wymaga tunelu
cóż, zależy jak rozumieć pojęcie sprawności... Niby taka trasa w Alejach jest prosta, ale jak doliczymy zatrzymywanie się na światłach, podatność na kolizje z ruchem drogowym...

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36653
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 17 lis 2010, 11:34

Umknęło nam uruchomienie nowej tramwajowej trasy mostowe kilka miesięcy temu:

http://krakow.naszemiasto.pl/artykul/51 ... ,id,t.html
Kraków: torowisko do Nowohuckiej już oddane do użytku

2010-08-03, Aktualizacja: 2010-08-03 16:00

PAP
W Krakowie we wtorek otwarto nowe torowisko tramwajowe. Odcinek ma długość 1,6 km. To pierwszy fragment trasy szybkiego tramwaju, który pojedzie od ronda Grzegórzeckiego do ulicy Golikówka na wschodzie Krakowa

Torowiskiem prowadzącym od ronda Grzegórzeckiego przez most Kotlarski do ulicy Nowohuckiej będzie od środy jeździł tramwaj nr 20. Jego trasa zaczyna się na pętli w Bronowicach. Oddawane do użytkowania torowisko zostało wykonane w najnowszej, tzw. zielonej technologii, tłumiącej drgania i wyciszającej hałas.

Na tym odcinku znajdują się cztery przystanki. W rejonie ulicy Nowohuckiej, po której kursuje wiele autobusów, znajduje się węzeł przesiadkowy.

"Kraków zyskuje kolejną linię tramwajową, a mieszkańcy łatwiejszy i wygodniejszy dojazd z rejonu ulicy Nowohuckiej do centrum - powiedział prezydent miasta Jacek Majchrowski.

Torowisko od ronda Grzegórzeckiego do ulicy Nowohuckiej to pierwszy fragment linii szybkiego tramwaju, która w przyszłym roku zostanie doprowadzona do pętli zlokalizowanej przy ulicy Golikówka. Linia będzie ma około 4,2 km. Koszt jej budowy wyniesie prawie 155 mln zł.

Tramwaj będzie przejeżdżał pod budowaną obecnie estakadą w ciągu ulic Nowohuckiej i Powstańców Wielkopolskich. Następnie pojedzie budowaną ulicą Kuklińskiego, ulicą Lipską, a jego trasa zakończy się w rejonie ulicy Golikówka. Tam zostanie wybudowana pętla tramwajowa wraz z terminalem autobusowym.

Budowa linii tramwajowej do ulicy Golikówka jest jednym z trzech elementów unijnego projektu "Zintegrowany transport publiczny w aglomeracji krakowskiej, etap II".

W ramach tego projektu odnawiana jest ulica Długa. Oddanie jej do użytku nastąpi za kilka tygodni. Ostatnim komponentem jest zakup 24 niskopodłogowych tramwajów. Umowę w tej sprawie podpisano 22 lipca. Nowy tabor dostarczy konsorcjum firm Bombardier Transportation i Vossloh Kiepe.

Wartość całego projektu wynosi ok. 390 mln zł, z czego połowa będzie pochodzić z funduszy unijnych. Druga połowa zostanie uzyskana z kredytu, jaki krakowskie MPK zaciągnie w Europejskim Banku Odbudowy i Rozwoju oraz w Europejskim Banku Inwestycyjnym.

http://krakow.gazeta.pl/krakow/1,35821, ... linii.html
Tramwajem z Bronowic do Nowohuckiej: Debiut linii nr 20
Piotr Hamarnik
2010-08-03, ostatnia aktualizacja 2010-08-03 21:26


Od środy krakowianie mogą tramwajem dojechać do ul. Nowohuckiej. Jeżeli inwestor dotrzyma terminu, to budowa całej linii do ul. Lipskiej zakończy się w kwietniu przyszłego roku.

Po najnowszym fragmencie torów kursować ma tramwaj nr 20, który połączy ul. Nowohucką z Bronowicami. - Zależało nam na jak najszybszym udostępnieniu pasażerom pierwszego odcinka torów, żeby osłodzić im nieco trudności komunikacyjne, które powstały w wyniku prowadzonych prac - mówił na wtorkowym otwarciu nowej trasy prezydent Jacek Majchrowski. Władze Krakowa liczą na to, że wielu kierowców przesiądzie się do komunikacji miejskiej i dzięki temu korki w tej części miasta nieco się zmniejszą.

Torowisko oddane do użytku ma 1650 metrów długości i prowadzi od ronda Grzegórzeckiego, przez most Kotlarski, do ul. Nowohuckiej. Tam motorniczy będzie się przesiadał na drugi koniec tramwaju i rozpoczynał jazdę w przeciwną stronę. Aby móc zastosować takie rozwiązanie, Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne zdecydowało się zakupić używane tramwaje dwukierunkowe z Düsseldorfu. - Dzięki temu nie trzeba było budować dodatkowej pętli - tłumaczył Majchrowski. Torowisko ułożono zgodnie z najnowszymi technologiami, które skutecznie tłumią drgania generowane przez tramwaje.

Tramwaje na nowej linii mają kursować co 20 minut. Być może po wakacjach częstotliwość przejazdów się zwiększy. Na razie największy kłopot drogowcy mają z rondem Grzegórzeckim. Nie wiadomo, czy wprowadzenie tramwajów z nowego kierunku (do tej pory jeździły tylko z trzech stron) nie zablokuje tego skrzyżowania. Już podczas jazdy próbnej tramwaj blokował płynny przejazd przez rondo aż dwukrotnie. Czy nowa linia sparaliżuje rondo Grzegórzeckie? - Na pewno nie. We wtorek przejazd mógł wyglądać dość pokracznie, bo nie były wgrane jeszcze odpowiednie sterowniki sygnalizacji świetlnej. Teraz już wszystko powinno działać sprawnie. Nasi ludzie będą monitorować to miejsce - zapewnia Michał Pyclik z Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu.

Zgodnie z harmonogramem budowa całej linii wraz z węzłem położonym przy ul. Lipskiej ma zakończyć się w kwietniu przyszłego roku. Urzędnicy liczą na to, że uda się to zrobić szybciej. - Inwestor zakładał, że pierwszy etap prac zakończy się we wrześniu. Jak widać, harmonogram został już nadgoniony - mówi rzecznik MPK Marek Gancarczyk.

Źródło: Gazeta Wyborcza Kraków

zdjęcia
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36653
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 17 lis 2010, 11:47

Tymczasem zaś od pojutra czynna będzie cała nowa trasa do Małego Płaszowa - proszę, jak się wyrobili przed wyborami :P

http://infotram.pl/text.php?id=36218&from=tag
Kraków: Zmiana trasy linii nr 20
Źródło: UM Kraków 11.11.2010 Opublikowano: 2010-11-11 19:23:50

Od czwartku, 11 listopada linia tramwajowa nr 20 nie dojedzie do ulicy Nowohuckiej. Za to wcześniej niż planowano, bo już od 19 listopada, uruchomiona będzie komunikacja tramwajowa do pętli przy ulicy Golikówka.
Od czwartku, 11 listopada linia tramwajowa nr 20 nie będzie kursować do ulicy Nowohuckiej, tylko od ronda Mogilskiego ulicą Mogilska do pętli Wieczysta. W okresie, kiedy do ulicy Nowohuckiej nie będzie jeździł tramwaj, a więc od 11 do 18 listopada, dla pasażerów zostanie uruchomiona specjalna linia autobusowa nr 720. Będzie ona kursować na trasie Dworzec Główny Wschód, Lubomirskiego, rondo Mogilskie, Powstania Warszawskiego, rondo Grzegórzeckie, Kotlarska do przystanku koło Krakowskiej Akademii. W ten rejon miasta będzie można także dojechać liniami autobusowymi nr 115 oraz 278.
„Zmiana trasy linii 20 jest związana z koniecznością połączenia torowiska w ulicy Klimeckiego z torowiskiem w nowo wybudowanej ulicy Kuklińskiego”–tłumaczy Marek Gancarczyk, rzecznik prasowy MPK SA. Aby to zrobić wykonawca najpierw musi zdemontować tzw. przejazdówkę, na której do tej pory dwukierunkowe tramwaje mogły zmieniać tor. Następnie konieczne będzie położenie fragmentu nowego toru, zamontowanie słupów trakcyjnych oraz sieci trakcyjnej. Prace potrwają od 11 do 18 listopada.
„Po zakończeniu prac zwianych z łączeniem torowiska w rejonie ulicy Nowohuckiej pasażerowie będą mogli dojechać tramwajem już do samej pętli w Płaszowie”–zapowiada Prezydent Krakowa Jacek Majchrowski. Po nowym torowisku będą kursować dwie linie: nr 20 z Bronowic oraz nr 11 z Łagiewnik.
Po 18 listopada zadowoleni będą też kierowcy. Oddanie nowej linii tramwajowej będzie się bowiem wiązać z udrożnieniem przejazdu od ronda Grzegórzeckiego w kierunku Rybitw. Samochodem będzie można przejechać z ulicy Klimeckiego w nową ulicę Kuklińskiego, a następnie w przebudowaną ulicę Lipską.
Przypomnijmy, że budowa nowej linii tramwajowej do ulicy Golikówka trwa od stycznia 2010 roku. Już w sierpniu dla pasażerów został oddany pierwszy fragment nowego torowiska łączący rondo Grzegórzeckiego z ulicą Nowohucką. Nowa linia ma ponad 4 km i biegnie ulicami: Kotlarską, Herlinga Grudzińskiego, Klimeckiego, następnie pod estakadą budowaną w ciągu ulic Nowohuckiej i Powstańców Wielkopolskich, po nowo wybudowanej ulicy Kuklińskiego, a wreszcie ulicą Lipską do pętli w Płaszowie.
Na trasie nowej linii tramwajowej znajduje się siedem przystanków: rondo Grzegórzeckie, Zabłocie, Klimeckiego, Kuklińskiego, Gromadzka, Lipska, Rzebika i pętla, która będzie nosić nazwę Mały Płaszów. Warto podkreślić, że nowa pętla będzie pełnić funkcje dworca przesiadkowego, z którego oprócz tramwaju będą odjeżdżać także autobusy. To ułatwi przesiadanie się pasażerom i dojazd do centrum miasta mieszkańcom osiedla Złocień i Rybitw.
Budowa nowej linii tramwajowej jest inwestycją realizowaną w ramach unijnego projektu: Zintegrowany transport publiczny w aglomeracji krakowskiej –etap II. Inwestorem tego projektu w imieniu Miasta Kraków jest Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne S.A. w Krakowie, które środki potrzebne na realizację budowy nowej linii tramwajowej pozyskało z Unii Europejskiej oraz z dwóch europejskich banków: EBI i EBOR-u.
Oddanie nowej linii tramwajowej nie oznacza, że zakończą się wszystkie inwestycje prowadzone w tym rejonie. Nadal prace będą trwać przy budowie estakady i modernizacji fragmentu jezdni północnej ul. Nowohuckiej i Powstańców Wielkopolskich. Zakończenie wszystkich prac zgodnie z umową jest przewidziane na kwiecień przyszłego roku.

http://news.komunikacja.krakow.pl/lokal ... kowki.html
2010-11-16

Od piątku pojedziemy szybkim tramwajem do Golikówki

KRAKÓW. Tylko do czwartku tramwaj 20 będzie kursował po tymczasowej trasie, gdyż od rana w piątek będzie już jeździł po całej nowej linii szybkiego tramwaju - do Golikówki. Razem z nim na tej trasie będzie się pojawiał również tramwaj 11.

20 - zamiast w stronę ronda Grzegórzeckiego została skierowana w ul. Mogilską - na pętlę przy ul. Wieczystej. W zamian uruchomiono tymczasowy autobus nr 720, który wozi pasażerów na trasie Dworzec Główny Wschód, ul. Lubomirskiego, rondo Mogilskie, al. Powstania Warszawskiego, rondo Grzegórzeckie, ul. Kotlarska, Krakowska Akademia. 19 listopada tramwaje 20 wrócą na swoją stara trasę, a raczej na nową, gdyż będą jeździły (co 10 minut) już do końca, czyli do pętli Mały Płaszów na Golikówce. Na nową trasę trafi też tramwaj linii 11 kursujący obecnie z Łagiewnik, ul. Wadowicką, Kalwaryjską, Starowiślną, Grzegórzecką, al. Powstania Warszawskiego - do Rakowic. Po zmianie - z ronda Grzegórzeckiego ma skręcać w stronę mostu Kotlarskiego - do pętli Mały Płaszów. Zaplanowano, by 11 jeździła średnio co 20 minut.

Nowa linia tramwajowa od ulicy Grzegórzeckiej do pętli przy ul. Golikówka ma w sumie prawie 4,2 kilometra. Prowadzi od ronda Grzegórzeckiego, przez most Kotlarski, ulicę Herlinga-Grudzińskiego, Klimeckiego do skrzyżowania z ulicą Nowohucką, następnie ul. Kuklińskiego (budowana razem z tramwajem), która zaczyna się przy skrzyżowaniu ul. Klimeckiego z Nowohucką ibiegnie do skrzyżowania ul. Saskiej z Lipską. Ostatni fragment prowadzi już ulicą Lipską do rejonu Golikówki (Lipska - Myśliwska), gdzie powstała pętla.

W ramach budowy linii szybkiego tramwaju modernizowano też obie jezdnie ulicy Lipskiej (około 1,5 kilometra), budowana dwujezdniowa ul. Kuklińskiego (ok. 1 km), poprawiona nawierzchnia ul. Klimeckiego; powstaje też kilkusetmetrowej długości estakada w ciągu ul. Nowohuckiej i Powstańców Wielkopolskich - nad skrzyżowaniem z ulicami Klimeckiego, Kuklińskiego i Płaszowską.

Przymiarki są takie, by razem z całą nową linią tramwajową - oddać także coś kierowcom - cały ciąg przebudowanych i nowych ulic.
Janusz Święs
Obrazek
Swoją drogą 11 będzie miała dość kuriozalną trasę... 8-(
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36653
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 03 sty 2012, 14:38

30 grudnia ruszyły tramwaje na Ruczaj: 18 z Cichego Kącika (zamiast na Łagiewniki) i nowa 12 z Wieczystej przez Dworzec i Pocztę. W soboty i DS w jedną stronę wspólny takt 2-18, w drugą na szczęście 10-10. Wyleciały autobusy 124, 128 i 424 (skrócone do ronda Grunwaldzkiego). Zostały 194 (11-12/22,5/20), 114 (15/20/40) i jeszcze bardziej widmowate 178 (15-20/30/60-75) plus dwa podmiejskie.

Tramwaje (dwukierunkowe) na razie docierają do tymczasowego krańca w rejonie ulicy Gronostajowej.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25373
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 03 sty 2012, 14:39

Bastian pisze:w rejonie ulicy Gronostajowej.
To Kasia już się dorobiła ulicy w Krakowie?
BP NMSP
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10151
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23
Lokalizacja: OX11

Post autor: JacekM » 03 sty 2012, 15:33

Bastian pisze:Tramwaje (dwukierunkowe) na razie docierają do tymczasowego krańca w rejonie ulicy Gronostajowej.
Mocno tymczasowego - tramwaj wśród morza błota.
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8620
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 19 sty 2012, 14:32

:arrow: Ciekawe, czy na wszystkich przystankach taki tramwaj się zmieści:
Onet.pl pisze:40-metrowy gigant obsłuży ponad 300 osób

Jeszcze w styczniu ma zostać zaprezentowany najdłuższy tramwaj w Polsce. Będzie on mierzył 40 i pół metra. Co ważne dla krakowian, będzie on jeździł w stolicy Małopolski – informuje "Gazeta Krakowska".

Nowy tramwaj będzie mógł przewozić ponad 300 pasażerów, z czego 64 na miejscach siedzących. Będzie o ponad osiem metrów dłuższy od najdłuższego w kraju, kursującego obecnie po Poznaniu tramwaju, wyprodukowanego przez firmę Solaris (mierzy on dokładnie 32 metry i 26 centymetrów).

Skład będzie miał pięć członów, trzy z nich to zmodernizowane stare wagony (tzw. "akwaria"), które wcześniej jeździły po Krakowie m.in. na linii nr 4. Pomiędzy tymi wagonami zainstalowane zostały dwa zupełnie nowe segmenty. Dzięki temu część tramwaju jest teraz niskopodłogowa, tramwaj ma też zostać wyposażony w najnowsze technologie, jakie mają np. bombardiery – czytamy w "Gazecie Krakowskiej". Według wstępnych informacji "gigant" będzie jeździł na linii 4 lub 13.

Tramwaj budowała przez ponad pół roku we Wrocławiu firma Protram. Koszt wszystkich prac wyniósł 5,5 mln zł, ale jak przekonują w krakowskim MPK jest to opłacalne. Koszt nowego 26-metrowego bombardiera to około 10 mln zł - przyznają w MPK.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10651
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 19 sty 2012, 14:48

MZ pisze:Ciekawe, czy na wszystkich przystankach taki tramwaj się zmieści:
Myślę, że tak, dotychczas na linii 4 kursowały trójskłady, to dłuższe raczej nie jest.
onet.pl pisze:Koszt nowego 26-metrowego bombardiera to około 10 mln zł - przyznają w MPK.
Koszt 30 metrowej Pesy to ok. 9 mln zł? Swego nie znają?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25373
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 19 sty 2012, 18:03

Nie używają Pesy.
Abstrahując od tego, że oni próbują zastąpić potrójniaki czymś niskopodłogowym zamiast wysłać tam normalne składy z większą częstotliwością.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10651
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 19 sty 2012, 18:18

Ja wiem, że nie używają Pesy, ale nie mogliby? Dlaczego porównują się do nowego Bombardiera a nie Swinga?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

ODPOWIEDZ