W autobusie wyłącz komórkę

Moderatorzy: Poc Vocem, Wiliam

Awatar użytkownika
hubik
Posty: 197
Rejestracja: 24 lut 2008, 14:47
Lokalizacja: Warszawa - Gocław
Kontakt:

Post autor: hubik » 14 cze 2009, 13:08

Kozik pisze:W tylnej ścianie kabiny kierowcy znajduje się jakaś wrażliwa elektronika.
ok, ktoś gada przez telefon - kierowca go wywala. Ciekawe czy jak usiadę za kierowca i będę korzystał z netu w komórce to czy w ogóle to zauważy? pewnie nie, a ilość wysyłanych pakietów, szczególnie po HSDPA jest znacznie większa niż podczas rozmowy głosowej.

Prawie codziennie jadą do pracy jadąc autobusem przeglądam pocztę itp w komórce. Nierzadko jestem w przedniej części autobusu i jakoś nie zauważyłem żeby ta "czuła elektronika" szalała z tego powodu.
"I właściwie kto wódki nie pije ten jest wywrotowcem, tak
Świadomie uszczuplającym dochody państwa - bezideowcem"

Kazik - Cztery pokoje ;)

prosper5250
Posty: 842
Rejestracja: 11 lip 2007, 20:57
Lokalizacja: Białołęka-Ratusz

Post autor: prosper5250 » 14 cze 2009, 13:14

W Skandynawii nie można rozmawiać przez komórkę w autobusach przy pierwszych i drugich drzwiach. Zakaz został wprowadzony z powodu darcia się pasażerów co wyprowadzało z równowagi kierowców (wzięte z jednego z opisów "podróży przegubowca"). NG313 miały fabrycznie wklejane (i w niektórych pozostały) wlepki z przekreśloną komórką (na kabinie kierowcy). Urbino natomiast mają wklejane na kabinę naklejki ze znakiem "+" na zielonym tle i za cholerę nie mogę się domyśleć co ma to oznaczać...

reserved
Posty: 14654
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 14 cze 2009, 13:15

Jamnik pisze:A po co?
Choćby po to, by się nie nudzić w czasie stania w korku. :]

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7695
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 14 cze 2009, 14:50

prosper5250 pisze:Urbino natomiast mają wklejane na kabinę naklejki ze znakiem "+" na zielonym tle i za cholerę nie mogę się domyśleć co ma to oznaczać...
Wystarczy lepiej poruszyć głową, żeby zgadnąć. Dla ułatwienia podam, że pierwotnie miał to być + czerwony.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 14 cze 2009, 14:57

A tam, gdzie tem plus był wcześniej czerwony, zmieniano go, by usunąć nadużycie zastrzeżonego znaku. Dodam, że w pewnych okolicznościach znak tem to rogalik. :-P
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
gregory5576
Posty: 1257
Rejestracja: 21 lut 2006, 11:22
Lokalizacja: BIAŁOŁĘKA, TARCHOMIN
Kontakt:

Post autor: gregory5576 » 14 cze 2009, 17:25

Jamnik pisze:
reserved pisze:Ile to rzeczy można się dowiedzieć o tej osobie gdy gada przez telefon.
A po co?
:arrow: To jest tylko wola rozmawiającego przez telefon, zmuszającego innych do słuchania tego co ma do powiedzenia osobie po drugiej stronie"druta" , a raczej fal radiowych. :D

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 14 cze 2009, 17:35

MisiekK pisze:MAN od razu się z tego debilnego zakazu wycofał, bo nie ma to żadnego wpływu na wóz. Co oczywiście nie przeszkadza niektórym pracownikom R-13 opieprzać pasażerów.
Jak by do mnie jakiś wyskoczył (choć ja przeważnie korzystam z SMSów), to bym poprosił o wykazanie punktu w Regulaminie przewozów wydanym przez ZTM, bo to jedyny dokument, który reguluję umowę przewozu.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
SieneK
Posty: 514
Rejestracja: 21 cze 2007, 8:37
Lokalizacja: WWrembertówC

Post autor: SieneK » 14 cze 2009, 17:55

Wolfchen pisze:
MisiekK pisze:MAN od razu się z tego debilnego zakazu wycofał, bo nie ma to żadnego wpływu na wóz. Co oczywiście nie przeszkadza niektórym pracownikom R-13 opieprzać pasażerów.
Jak by do mnie jakiś wyskoczył (choć ja przeważnie korzystam z SMSów), to bym poprosił o wykazanie punktu w Regulaminie przewozów wydanym przez ZTM, bo to jedyny dokument, który reguluję umowę przewozu.
... bo najwięcej mają do powiedzenia ci co ... wiedzą ...

- w NEOPLANie "dziadku" jak w przejściu za kabiną kierowcy używałeś telefonu komórkowego to wyłączał się ABS
- w IKARUSIE 417.08 jak używałeś telefonu komórkowego w przejściu na 3 osi to wyłączał się ABS i ASR

nie będę tłumaczył co było powodem tych usterek, bo były to usterki w sprawności autobusu a nie błędy konstrukcyjne, jednak do takich nieprawidłowości dochodziło
i kilka razy w ikarusie musiałem zwracać uwagę aby osoba korzystająca z komórki przeszła w inne miejsce autobusu bo dalej nie pojedziemy
... życie jest jak koń mijający nas w galopie ...

Awatar użytkownika
Solaris
Posty: 534
Rejestracja: 04 sie 2007, 11:08
Lokalizacja: R-10 - Solaris Urbino 18 Electric IVG

Post autor: Solaris » 14 cze 2009, 17:59

Regulamin Przewozu Osób i Bagażu pisze:...§ 13
1. W pojazdach lokalnego transportu zbiorowego, na stacjach metra oraz na przystankach pasażerom zabrania się:
11. korzystania z telefonu komórkowego w miejscach oznaczonych odpowiednim znakiem graficznym (piktogramem)...
Proszę bardzo :>

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 14 cze 2009, 18:35

SieneK pisze:nie będę tłumaczył co było powodem tych usterek, bo były to usterki w sprawności autobusu a nie błędy konstrukcyjne, jednak do takich nieprawidłowości dochodziło
A o ile wiem, to usterki techniczne powinny być usuwane przed wyjazdem na trasę, czyż nie?
Solaris pisze:Proszę bardzo :>
Znajdź mi stosowny piktogram. Bo osobiście widziałem go jedynie w jednym przegubowym MANie na szafie styczników bodaj... Poza tym nie chodzi tu o CAŁY autobus, ale o miejsca koncentracji elektryki nieosłonięte odpowiednimi osłonami :>
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
SieneK
Posty: 514
Rejestracja: 21 cze 2007, 8:37
Lokalizacja: WWrembertówC

Post autor: SieneK » 14 cze 2009, 18:50

Wolfchen pisze:
SieneK pisze:nie będę tłumaczył co było powodem tych usterek, bo były to usterki w sprawności autobusu a nie błędy konstrukcyjne, jednak do takich nieprawidłowości dochodziło
A o ile wiem, to usterki techniczne powinny być usuwane przed wyjazdem na trasę, czyż nie?
czyż nie, czasem to jest taka usterka, która nie dyskwalifikuje autobusu pod względem sprawności technicznej i jest praktycznie niemożliwa do wykrycia przez diagnostykę bo nikt takich badań nie prowadzi :D
... życie jest jak koń mijający nas w galopie ...

Awatar użytkownika
Solaris
Posty: 534
Rejestracja: 04 sie 2007, 11:08
Lokalizacja: R-10 - Solaris Urbino 18 Electric IVG

Post autor: Solaris » 14 cze 2009, 18:52

Prosiłeś, żeby pokazać Tobie stosowny punkt w regulaminie, co niniejszy zrobiłem.
Z drugiej strony, gdyby nawet okleić piktogramami autobus, to i tak nikt by się do nich nie stosował.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 14 cze 2009, 18:57

Solaris pisze:Prosiłeś, żeby pokazać Tobie stosowny punkt w regulaminie, co niniejszy zrobiłem.
Owszem. Jest stosowny zapis, ale do tego, żeby mógł zostać zastosowany w praktyce, to musi być piktogram. I w tym rzecz, bo bez piktogramu jest to martwy przepis.
Solaris pisze:Z drugiej strony, gdyby nawet okleić piktogramami autobus, to i tak nikt by się do nich nie stosował.
Ale wtedy kierowca ma prawo usunąć taką osobę z autobusu :P
SieneK pisze:czyż nie, czasem to jest taka usterka, która nie dyskwalifikuje autobusu pod względem sprawności technicznej i jest praktycznie niemożliwa do wykrycia przez diagnostykę bo nikt takich badań nie prowadzi
Trudno wymagać od pasażera wiedzy, który autobus ma taką a taką usterkę. Ponadto kierowca w książce serwisowej (o ile MZA posiada takowe) powinien odnotować takie awarie. 8-(
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Solaris
Posty: 534
Rejestracja: 04 sie 2007, 11:08
Lokalizacja: R-10 - Solaris Urbino 18 Electric IVG

Post autor: Solaris » 14 cze 2009, 19:00

Jeśli mnie pamięć nie myli, to na kabinie mam stosowny piktogram.
Jutro sprawdzę, a nawet zrobię stosowne foto.

Awatar użytkownika
SieneK
Posty: 514
Rejestracja: 21 cze 2007, 8:37
Lokalizacja: WWrembertówC

Post autor: SieneK » 14 cze 2009, 19:17

Wolfchen pisze:Trudno wymagać od pasażera wiedzy, który autobus ma taką a taką usterkę. Ponadto kierowca w książce serwisowej (o ile MZA posiada takowe) powinien odnotować takie awarie. 8-(
ja tylko prosiłem, aby osoba rozmawiająca zmieniła miejsce w autobusie albo zakończyła rozmowę
MZA książek serwisowych nie posiada :D
... życie jest jak koń mijający nas w galopie ...

ODPOWIEDZ