Reforma stref biletowych

Moderator: JacekM

Tm
Posty: 7559
Rejestracja: 13 gru 2005, 21:27
Lokalizacja: Boskie Buenos

Post autor: Tm » 27 lis 2009, 22:37

jasiu pisze:W czasach gminy Centrum i wianuszka może by przeszło. natomiast nie kojarzę żadnego miasta w Europie które wewnętrznie podzielone by było na strefy taryfowe
Amsterdam.

[ Dodano: |27 Lis 2009|, 2009 22:39 ]
Praga.

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 27 lis 2009, 22:39

Tm pisze: No właśnie nie będą, bo bilet będzie ważny na dwie strefy.
Ale przecież są ludzie którzy chcieliby przejechać się tylko w 1 strefie.
jasiu pisze:Co do okresowych, rzeczywiście możnaby wprowadzić okresówki na samą strefę 2...
Tylko jakie miałyby zainteresowanie?

[ Dodano: |27 Lis 2009|, 2009 22:40 ]
A miesięczny!?
Powiedz najpierw jaki procent biletów miesięcznych stanowią bilety na 1 linię

Tm
Posty: 7559
Rejestracja: 13 gru 2005, 21:27
Lokalizacja: Boskie Buenos

Post autor: Tm » 27 lis 2009, 22:43

Premo pisze:Ale przecież są ludzie którzy chcieliby przejechać się tylko w 1 strefie.
A ktoś im broni? dodatkowo ludzie mieszkający tuz przy granicy chcąc pojechac jeden przystanek nie muszą kasować droższego biletu.
Premo pisze:Powiedz najpierw jaki procent biletów miesięcznych stanowią bilety na 1 linię
Co tak się tak tych biletów jednoliniowych uczepiłeś?
აბგდევზთიკლმნოპჟრსტუფქღყშჩცძწჭხჯჰ
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 27 lis 2009, 22:45

Tm pisze: A ktoś im broni? dodatkowo ludzie mieszkający tuz przy granicy chcąc pojechac jeden przystanek nie muszą kasować droższego biletu.
A jak chcą przejechać 2? Z czego początkowy i końcowy leżą w 2 innych strefach?
Tm pisze:Co tak się tak tych biletów jednoliniowych uczepiłeś?
Gdyz uważam że osoby które jeżdżą na krótkich odcinkach kupuję głównie bilety jednoliniowe.

Tm
Posty: 7559
Rejestracja: 13 gru 2005, 21:27
Lokalizacja: Boskie Buenos

Post autor: Tm » 27 lis 2009, 22:50

Premo pisze:A jak chcą przejechać 2? Z czego początkowy i końcowy leżą w 2 innych strefach?
To już napisałem na samym początku.
Premo pisze:Gdyz uważam że osoby które jeżdżą na krótkich odcinkach kupuję głównie bilety jednoliniowe.
A jak tego odcinka nie da sie przejechać jedną linią?
აბგდევზთიკლმნოპჟრსტუფქღყშჩცძწჭხჯჰ
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 27 lis 2009, 22:53

A jak tego odcinka nie da sie przejechać jedną linią?
Mówimy ciągle o sporadycznych sytuacjach. Bo znaczna większość pasażerów nie podróżuje wciąż tą samą linią. Częściej lub rzadziej muszą skorzystać z innych linii

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27406
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 27 lis 2009, 22:54

jasiu pisze:W czasach gminy Centrum i wianuszka może by przeszło. natomiast nie kojarzę żadnego miasta w Europie które wewnętrznie podzielone by było na strefy taryfowe
Ostrawa.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Tm
Posty: 7559
Rejestracja: 13 gru 2005, 21:27
Lokalizacja: Boskie Buenos

Post autor: Tm » 27 lis 2009, 22:55

Premo pisze:Mówimy ciągle o sporadycznych sytuacjach. Bo znaczna większość pasażerów nie podróżuje wciąż tą samą linią. Częściej lub rzadziej muszą skorzystać z innych linii
Premo pisze:Gdyz uważam że osoby które jeżdżą na krótkich odcinkach kupuję głównie bilety jednoliniowe.
Zdecyduj się.
აბგდევზთიკლმნოპჟრსტუფქღყშჩცძწჭხჯჰ
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 27 lis 2009, 23:21

Gdzie tu sprzeczność. Jak ktoś może pokonać trasę jedna linią to kupuje jednoliniowy. A jak dwiema lub więcej no to kupuje miejski. Lecz nawet ci co jeżdżą tylko 1 linią kupują często bilet miejski

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 27 lis 2009, 23:46

jasiu pisze:
Tm pisze:Strefa 0: Śródmieście
W czasach gminy Centrum i wianuszka może by przeszło. natomiast nie kojarzę żadnego miasta w Europie które wewnętrznie podzielone by było na strefy taryfowe (nie licząc stref taxi :)) Co do okresowych, rzeczywiście możnaby wprowadzić okresówki na samą strefę 2...
London


Nie wiem, czy wszystko zrozumiałem...
A jakie korzyści byłyby z takiego podziału strefowego Warszawy?
No i w którym miejscu byłyby widoczne, jeśli podstawowy bilet byłby domyślnie na 2 strefy?
Czy mając bilet na 2 strefy mógłbym jeździć tylko pomiędzy określonymi dwiema strefami czy dowolnymi dwiema strefami (w sensie np. tylko z Ochoty do Śródmieścia, czy też np. z Ochoty do Śródmieścia, ale i do Woli)?
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Tm
Posty: 7559
Rejestracja: 13 gru 2005, 21:27
Lokalizacja: Boskie Buenos

Post autor: Tm » 27 lis 2009, 23:53

MeWa pisze:A jakie korzyści byłyby z takiego podziału strefowego Warszawy?
Cena biletu bardziej niż obecnie odpowiadałaby przebywanej odległości, do tego byłoby to zachęta do korzystania z połączeń obwodowych.
MeWa pisze:Czy mając bilet na 2 strefy mógłbym jeździć tylko pomiędzy określonymi dwiema strefami czy dowolnymi dwiema strefami (w sensie np. tylko z Ochoty do Śródmieścia, czy też np. z Ochoty do Śródmieścia, ale i do Woli)?
Określonymi, ale to wszystko jest do dyskusji.
აბგდევზთიკლმნოპჟრსტუფქღყშჩცძწჭხჯჰ
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى

Awatar użytkownika
jasiu
Posty: 3282
Rejestracja: 06 mar 2006, 22:11
Lokalizacja: Transplovietia

Post autor: jasiu » 28 lis 2009, 2:48

Tm pisze:Cena biletu bardziej niż obecnie odpowiadałaby przebywanej odległości, do tego byłoby to zachęta do korzystania z połączeń obwodowych.
Jak mam się dostać na Ursynów, to najszybszy transport jest przez Metro Politechnika. Alternatywnie zakorkowane na Dolinie Służewieckiej 401...

ratraciak
Posty: 528
Rejestracja: 15 gru 2006, 17:53
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Kontakt:

Post autor: ratraciak » 28 lis 2009, 9:13

jasiu pisze:natomiast nie kojarzę żadnego miasta w Europie które wewnętrznie podzielone by było na strefy taryfowe
Jeszcze dla przykładu Kopenhaga.

Awatar użytkownika
Frencher
Zgryźliwy Tetryk
Posty: 2689
Rejestracja: 21 gru 2005, 23:42

Post autor: Frencher » 28 lis 2009, 12:59

Pomysł dzielenia samej Warszawy na strefy biletowe uważam za nie przemyślany. Zaraz się pojawiproblem że dwie sąsiednie dzielnice będą w rożnych strefach biletowych i sąsiad do sąsiada jadąc 3 przystanki będzie musiał kupować bilet bo będzie miał bilet okresowy, ale na strefy w przeciwnym kierunku ](*,) Nie bardzo też sobie wyobrażam że pasażer np. z Woli ma się zastanawiać jaką strefą jest np. Ursynów i czy może dojechać tam na bilecie okresowym jaki posiada, czy może musi kupić nowy bilet :!: Po co utrudniać sobie życie :!:
Teraz jest jasna sytuacja: Warszawa +pewne wyjątki (powszechnie znane) :arrow: strefa 1
Okolice Warszawy :arrow: strefa 2
I planowana III strefa - dalsze okolice Warszawy.
Odwagą nie jest bycie takim jak inni - odwagą jest bycie sobą

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 28 lis 2009, 14:48

Tm pisze: Cena biletu bardziej niż obecnie odpowiadałaby przebywanej odległości
Właśnie o to chodzi że nie bardzo. Bo osoba która jechałaby 3 przystanki w 2 strefach płaciłaby więcej niż osoba pokonująca 3 przystanki w 1 strefie. A odległość taka sama

ODPOWIEDZ