Nowy wzór rozkładów jazdy

Moderatorzy: Tyrystor, Dantte

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14787
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 11 lut 2010, 18:12

Raczej będą wymieniane stopniowo... :P
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8620
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 11 lut 2010, 19:57

fraktal pisze:Powinno się pozostać przy oznaczaniu kursów niskopodłogowych - ramką, nawet, gdy są to wszystkie kursy. Po pierwsze, pasażerowie już są przyzwyczajeni, więc po co to zmieniać.
:arrow: Trudno, będą musieli przyzwyczaić się do nowego. Utrzymywanie ramek nie ma sensu, jeśli dążymy do całkowitego uniskopodłogowienia taboru.
ashir pisze:Mogli by zrobić tj. mają rozkłady linii tramwajowych, czyli przejechana trasa, ale bez przystanków.
Albo raczej nazwy przystanków bez nazw ulic - w każdym razie tak, aby informacje najmniej potrzebne na danym przystanku zajmowały też najmniej miejsca.
jgas pisze:A ten czas przejazdu, to uśredniony, czy pierwszy z brzegu?
Dobre pytanie. Nad czasem przejazdu powinna być adnotacja typu "minimalny czas przejazdu", "średni czas przejazdu" lub "maksymalny czas przejazdu".
Teokryt pisze:Odpuścił bym sobie nazwy ulic.
Nie. Pasażer powinien wiedzieć, na jakiej ulicy znajduje się dany przystanek, szczególnie w dużych węzłach przesiadkowych typu DW. CENTRALNY.
Teokryt pisze:a kierunek - WIĘKSZA czcionką bo jest słabo widoczny
Ja bym w ogóle postulował napisać to słownie, to znaczy "Kierunek: METRO POLITECHNIKA". Ta strzałka nie jest jednoznaczna.
Teokryt pisze:Jak będą zaznaczone przystanki jednokierunkowe lub rozbieżne odcinki tras?
A jakie to ma znaczenie? Na rozkładzie jazdy w danym kierunku podawane są tylko przystanki występujące na trasie w tym właśnie kierunku.


I jeszcze pytanie ode mnie: dlaczego wybrano czcionkę z dotychczasowych rozkładów autobusowych zamiast tej z rozkładów tramwajowych? Tamta jest chyba jednak nieco lepsza. Nazwy ulic powinny być pisane kursywą, a nazwy przystanków wielkimi literami i pogrubioną czcionką. Wtedy byłyby czytelne i raczej nikt by się nie mylił. No i miejsca by się trochę zaoszczędziło.

Szkoda, że ZTM postawił pasażerów przed faktem dokonanym. Mogli zaproponować na swojej stronie kilka wersji rozkładów do wyboru dla pasażerów ;).

Adam G.
Posty: 5443
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:56
Lokalizacja: Żoliborz

Post autor: Adam G. » 11 lut 2010, 20:14

Wrażenia ogólnie pozytywne. Podoba mi się rezygnacja z bezsensownej sterty oznaczeń dla wozów niskopodłogowych. Znacznie lepiej oznaczać te wysokopodłogowe, szczególnie że stopniowo jest ich coraz mniej.

Czasy przejazdu poprzednich przystanków oraz ich wykaz to też fajna sprawa.

Zastanawiam się, w jaki sposób będzie się oznaczało kursy wysokopodłogowe - oby nie były to kwadraty. Ponadto, w mieście takim jak Warszawa można byłoby linijkę niżej dopisać "only low-floor buses", "times, route, stops" itp. Niby drobiazg, ale prawie nic nie kosztuje, poprawiając jednocześnie wizerunek miasta i ZTMu. To samo z wyjaśnieniem "dni powszednie" oraz "święto i sobota" - nawet kosztem bezsensownego moim zdaniem napisu "Godz. Minuty".
Można też zastanowić się nad wyjaśnieniem znaczenia literki "Ż" również na każdym rozkładzie, nie tylko na kartce z taryfą biletową. Do tego postulowane wyżej: oznaczenie kierunku większą czcionką, oraz informacja, że podane czasy są maksymalne.

[ Dodano: |11 Lut 2010|, 2010 20:17 ]
MZ pisze:
Teokryt pisze:a kierunek - WIĘKSZA czcionką bo jest słabo widoczny
Ja bym w ogóle postulował napisać to słownie, to znaczy "Kierunek: METRO POLITECHNIKA". Ta strzałka nie jest jednoznaczna.
e tam, lepsza strzałka od słowa "kierunek". Mniejsza i międzynarodowa :)
MZ pisze:Szkoda, że ZTM postawił pasażerów przed faktem dokonanym. Mogli zaproponować na swojej stronie kilka wersji rozkładów do wyboru dla pasażerów ;).
dobrze, że postawiono ludzi przed faktem dokonanym :) Nie sądzę, by gromada mniej lub bardziej rozgarniętych jednostek przed komputerami wybrała dobrą wersję.
noidea

fraktal
Posty: 5483
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 11 lut 2010, 20:49

MZ pisze:Trudno, będą musieli przyzwyczaić się do nowego. Utrzymywanie ramek nie ma sensu, jeśli dążymy do całkowitego uniskopodłogowienia taboru.
Przecież wiadomo, że jak będzie wozów niskopodłogowych relatywnie dużo, to przestanie się je oznaczać. Ale teraz będzie chaos i nic ponadto, bo na przykład spoglądając na rozkład 517 na przystanku Centrum 06 pasażer będzie widział stare oznaczenie, czyli wozy bez ramki, to wozy wysokie, a znów patrząc na takie 127 godziny odjazdów bez ramki będą oznaczać zupełnie co innego. Kolejny przystanek Przybyszewskiego 01 - tu nowe rozkłady zadebiutują na liniach 110, 116, 184, natomiast 112 zostanie ze starym rozkładem, w którym godziny bez ramki będą co innego oznaczać. Czy to nie jest chaos?
Adam G. pisze:Wrażenia ogólnie pozytywne. Podoba mi się rezygnacja z bezsensownej sterty oznaczeń dla wozów niskopodłogowych. Znacznie lepiej oznaczać te wysokopodłogowe, szczególnie że stopniowo jest ich coraz mnie
To niech zaczną oznaczać wozy wysokopodłogowe, zamiast niskich, ale według jednolitego wzoru. Pomijam już taki drobiazg, że nowe rozkłady będą wprowadzane stopniowo wraz ze zmianą rozkładu, bo ztm-owi nie będzie się opłacało zmieniać informacji przystankowej, więc może być tak, że w zespole Uniwersytet jeśli zmieni się rozkład 116, dostanie ta linia nowy rozkład bez ramek, zaś 503 będzie miało oznaczenie z ramkami.

ashir
Posty: 27734
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 11 lut 2010, 21:17

Jeżeli będzie tak jak mówisz. To od poniedziałku zobaczymy w nowym wzorze rozkłady linii 163, 164, 179, 204, 209, 306, 717, 725. Zanim każda linia zmieni rozkład to może trochę potrwać. Obecnie najstarszy rozkład ma linia 169 z 1.09.2007 roku.

pasażer
Posty: 885
Rejestracja: 25 lip 2007, 10:19
Lokalizacja: Warszawa- Praga Południe

Post autor: pasażer » 11 lut 2010, 22:16

Ktoś kto wymyślił rozwiązanie jak jest choć jeden Ikar to stara wersja rozkładu, to miał za dużo pieniędzy do wydania, a moze do tych wysokich dodać literę np. "a" i już. Przecieź informacja o czasa przydatna jest nie tylko jak chodzą na linii niskacze, ale także jak chodzą na niej Ikary.
Ogólnie rzecz biorąc są czytelniejsze i ładniejsze, tylko dlaczego wprowadzanie ma zależeć od tego czy chodzą tam tylko niskacze czy różne wozy. Przecież wymiana wozów potrwa.

reserved
Posty: 14620
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 11 lut 2010, 22:21

fraktal pisze:Przecież wiadomo, że jak będzie wozów niskopodłogowych relatywnie dużo, to przestanie się je oznaczać. Ale teraz będzie chaos i nic ponadto, bo na przykład spoglądając na rozkład 517 na przystanku Centrum 06 pasażer będzie widział stare oznaczenie, czyli wozy bez ramki, to wozy wysokie, a znów patrząc na takie 127 godziny odjazdów bez ramki będą oznaczać zupełnie co innego. Kolejny przystanek Przybyszewskiego 01 - tu nowe rozkłady zadebiutują na liniach 110, 116, 184, natomiast 112 zostanie ze starym rozkładem, w którym godziny bez ramki będą co innego oznaczać. Czy to nie jest chaos?
Dlatego jestem za tym, żeby zmienić tak, by zlikwidować zupełnie ramki a wprowadzić specjalne oznaczenia dla autobusów wysokopodłogowych.
Tylko że to wymaga automatycznego przekwalifikowania wszystkich rozkładów... nie to, że tylko wybranych linii.

ashir
Posty: 27734
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 12 lut 2010, 8:10

Ja myślałem że każda linia będzie miała nowy wzór rozkładu,niezależnie czy na tej linii jeżdżą autobusy niskopodłogowe czy wysokopodłogowe.Tyle że gdy na linii jeżdżą autobusy wysokopodłogowe pozostanie ramka.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8391
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 12 lut 2010, 8:51

ashir pisze:Ja myślałem że każda linia będzie miała nowy wzór rozkładu,
Będzie miała, ale przecież nikt nie wymieni (bo kiedy - w ciągu jednej nocy?) wszystkich tabliczek za jednym zamachem...

ashir
Posty: 27734
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 12 lut 2010, 8:55

Przegubowiec twierdzi co innego.
Nowy wzór wprowadzony zostanie niestety tylko na liniach, które obsługiwane są w pełni przez tabor niskopodłogowy wprowadzając chaos, gdyż jednocześnie nadal na liniach obsługiwanych również przez wysłużony tabor wysokopodłogowy będzie obowiązywał stary wzór rozkładów.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8391
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 12 lut 2010, 9:21

Ech, znowu za szybko coś przeczytałem. Mea culpa.

drapka
Posty: 3535
Rejestracja: 29 lip 2008, 17:21
Lokalizacja: tutejszy

Post autor: drapka » 12 lut 2010, 10:17

Ale trzeba przyznać, że widać, że uwagi pasażerów uwzględniono, bo ten rozkład jest dużo czytelniejszy niż tramwajowy i łatwiej się do niego przyzwyczaić, bo mnie się różni od dotychczasowych. A z tymi niskopodłogowymi zaznaczanymi bądź nie? No cóz, chyba i tak rozwiązano to najlepiej, jak było można.
Ciekaw jestem, czy takie rozwiązanie będzie oznaczało, że na liniach, które obecnie mają 100% niskiej podłogi i dostaną nowe wzory, już nie nastąpią zmiany "wstecz" i wszelkie przerzuty międzyzakładowe i inne zmiany, które mogłyby to spowodować, będą tak robione, żeby omijać te właśnie linie.
Popatrz, jaka franca!

Awatar użytkownika
Jarek
Posty: 2962
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:09

Post autor: Jarek » 12 lut 2010, 10:49

1. Czy nowa ramka ma związek z przygotowywaniem rozkładów w Busmanie?
2. Po co podwójne oznaczenie przystanków warunkowych? Skoro jest puste kółeczko, to "Ż" jest niepotrzebne i odwrotnie.
Ale generalnie ładne.

NR
(tygrys)
Posty: 3178
Rejestracja: 03 gru 2007, 8:53
Lokalizacja: Dzielnica Bemowo m. st. Warszawy

Post autor: NR » 12 lut 2010, 14:04

Czy w związku z wymianą zaktualizowane zostaną rozkłady, bo często wóz zgodnie z rozdysponowaniem powinien być nieskopodłogowy a w przystankowym rozkładzie jazdy jest wysoka podłoga

michael112
Posty: 2843
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 12 lut 2010, 16:50

A więc moja opinia:
1. Powinno się jakoś oznaczać wozy wysokopodłogowe, a nie zostawiać stary wzór. Tylko nie kwadracikami, bo będzie mylić. Może kółeczkami?
2. Należało zmienić nazwę rozkładu Święto i Sobota na Weekend, ew. Weekend i Święto. Pod spodem drobnym druczkiem wyjaśnienie. Napis Godz. Minuty niepotrzebny, zwłaszcza że wyszło niesymetrycznie.
3. Co do literki Ż - może to po to, by pasażerowie się przyzwyczaili?
4. I teraz będzie już na stałe inny wzór dla tramwajów, a inny dla autobusów?
ashir pisze:Przegubowiec twierdzi co innego.
Myślę, że źle przeczytali komunikat. Na stronie ZTM-u wyraźnie napisano, że trasa będzie już według nowego wzoru.

ODPOWIEDZ