System Pobierania Opłat za Przejazdy ZTM
Moderator: JacekM
Nie ogarniam, do którego tematu podpiąć tę kwestię. Ale wiąże się to z pobieraniem opłat za przejazdy, więc może tutaj...
Najpiękniejszego dnia miesiąca, jakim jest dziesiąty, po raz pierwszy zabiorę się za zakup biletu przez internet. Dla picu postanowiłem zobaczyć, co to potrafi. Zaciekawiła mnie pewna niekonsekwencja przy wyborze rodzaju biletu na jedną linię. Reszta w załączniku.
Ja rozumie, że KMki dają ZTMowi ciapągi na S9, ale dlaczego po prostu nie postawiono linii S2 i S9?
Najpiękniejszego dnia miesiąca, jakim jest dziesiąty, po raz pierwszy zabiorę się za zakup biletu przez internet. Dla picu postanowiłem zobaczyć, co to potrafi. Zaciekawiła mnie pewna niekonsekwencja przy wyborze rodzaju biletu na jedną linię. Reszta w załączniku.
Ja rozumie, że KMki dają ZTMowi ciapągi na S9, ale dlaczego po prostu nie postawiono linii S2 i S9?
- Załączniki
-
- biletna1linie.PNG (6 KiB) Przejrzano 3587 razy
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26936
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Pewnie taki był warunek KM - nie chcieli, by ktoś ich urocze kibelki pomylił z klimatyzowaną (w większości) flotą SKM
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
[quote="pl.Wikipedia o standardzie Mifare, rozdział "Słabości""]Na konferencji Eurocrypt 2009 w Kolonii opublikowano raport, z którego wynika, że możliwe jest zdalne skopiowanie danych z nieznanej karty tego standardu w bardzo krótkim czasie (od kilku sekund do minuty), bez znajomości żadnych sygnałów wysyłanych przez czytnik. Problem ten w rożnym stopniu dotyczy wszystkich kart tego rodzaju i wynika z luki w mechanizmie szyfrującym oraz generatorze liczb pseudolosowych.[/quote]
Więc kopiowanie danych z kart, ale czy wgrywanie nowych danych? Przeszłoby stworzenie dwóch kart z tym samym numerem i tym samym kontraktem?
Więc kopiowanie danych z kart, ale czy wgrywanie nowych danych? Przeszłoby stworzenie dwóch kart z tym samym numerem i tym samym kontraktem?
Raczej ciężko byłoby fałszerzowi "wyprodukować" nową kartę. Czy możliwe byłoby przekopiowanie biletu z 1 karty na kilka innych kart o różnych numerach?JKTpl pisze: Więc kopiowanie danych z kart, ale czy wgrywanie nowych danych? Przeszłoby stworzenie dwóch kart z tym samym numerem i tym samym kontraktem?
Karty Mifare są zdecydowanie lepiej zabezpieczone przed próbą skopiowania danych. Uważane są za 'niepodrabialne', w przeciwieństwie do kart 125Mhz (RFID) używanych w systemach kontroli dostępu.
Teoretycznie ktoś obcy, kto nie zna kluczy transmisyjnych a także formatów plików zapisanych na karcie nie ma możliwości podrobienia takowego biletu. Zwłaszcza, że każde działanie jest zapisywane w systemie, więc próba wprowadzenia lewego kontraktu mogłaby być teoretycznie udana, ale do czasu zgrania nowego zestawu czarnych list... A takowy system zapewne generuje, w momencie gdy liczba odczytanych kontraktów nie równa się liczbie wgranych w system.
Jeśli coś jest bardzo nieopłacalne i do tego trudne, to zasadniczo często jest... niewykonalne.
Aby jeszcze bardziej uzmysłowić wam stopień zabezpieczeń stosowany w przypadku systemu Mifare napiszę, że często jest wykorzystywany jako elektroniczny portfel, a także jako karta zbliżeniowa-płatnicza. A to chyba musi być dobrze ogarnięte, hmm?
Teoretycznie ktoś obcy, kto nie zna kluczy transmisyjnych a także formatów plików zapisanych na karcie nie ma możliwości podrobienia takowego biletu. Zwłaszcza, że każde działanie jest zapisywane w systemie, więc próba wprowadzenia lewego kontraktu mogłaby być teoretycznie udana, ale do czasu zgrania nowego zestawu czarnych list... A takowy system zapewne generuje, w momencie gdy liczba odczytanych kontraktów nie równa się liczbie wgranych w system.
Jeśli coś jest bardzo nieopłacalne i do tego trudne, to zasadniczo często jest... niewykonalne.
Aby jeszcze bardziej uzmysłowić wam stopień zabezpieczeń stosowany w przypadku systemu Mifare napiszę, że często jest wykorzystywany jako elektroniczny portfel, a także jako karta zbliżeniowa-płatnicza. A to chyba musi być dobrze ogarnięte, hmm?
--
Oko za oko, kwit za dowód.
Oko za oko, kwit za dowód.
Coś więcej na ten temat? Na komunikację miejską tylko jeden kontrakt (chyba że czegoś nie wiem). Dajmy na to, że dziewięćdziesięciodniowy normalny na okaziciela, strefa 1+2. 360zł. Co jeszcze - bilety parkowania w strefie płatnej?Premo pisze:Jednorazowo na karcie możesz zakodować bilety o wartości nawet 720zł.
Żebyś się nie zdziwił. 12 sekund. Polak potrafi.Wolfchen pisze:Z tym, że wykonanie takiego klona pochłania takie koszty, że taka zabawa staje się nieopłacalna - po prostu za duży nakład pracy, a ewentualny zysk - minimalny.
http://wiadomosci.dziennik.pl/wydarzeni ... zyfry.html
Mifare1 na której opiera się WKM i Oyster została złamana już ponad 2 lata temu...
Samemu kupujesz bilet wzorcowy, a potem klonujesz, klonujesz, klonujeszWolfchen pisze:Ale tu mowa o klonowaniu - czyli stworzeniu kopii istniejącej karty. Szansa, że trafisz na kogoś, kto posiada tyle biletów zakodowanych na WKM jest mizernie mała.