Moderator: Wiliam
-
TGM
- Posty: 5439
- Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52
Post
autor: TGM » 28 cze 2010, 15:47
Dobry pomysł, oby jak najszybciej zrealizowany. Pamiętam, że jak nawiedzeni wizjonerzy z TW przedstawiali swoje mapki z projektami, nowe linie były porysowane wszędzie, tylko nie tam. Bardzo mnie to wtedy zdziwiło.
Parking rzeczywiście bardzo mały. 400 miejsc. To są 3-4 autobusy

. A z tego miejsca powinnni uruchomić linię ekspresową przez TŁ do Politechniki z częstotliwością podobną do 382. Sami nie wierzą w ten P&R

.
-
osa
- Posty: 2595
- Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04
Post
autor: osa » 28 cze 2010, 16:04
TGM pisze:Dobry pomysł, oby jak najszybciej zrealizowany. Pamiętam, że jak nawiedzeni wizjonerzy z TW przedstawiali swoje mapki z projektami, nowe linie były porysowane wszędzie, tylko nie tam. Bardzo mnie to wtedy zdziwiło.
Parking rzeczywiście bardzo mały. 400 miejsc. To są 3-4 autobusy

. A z tego miejsca powinnni uruchomić linię ekspresową przez TŁ do Politechniki z częstotliwością podobną do 382. Sami nie wierzą w ten P&R

.
Zwracam uwagę na słowo przynajmniej. Czyli przynajmniej 400 miejsc w tym garażu miałoby się zmieścić, a można by go nadbudować o kolejne kondygnacje.
Natomiast zgadzam się, że miejsca na pętlę autobusową jest dość mało (w przeciwieństwie do tramwajowej - po co aż 4 tory?). Bo jak tak sobie liczyłem, to przy węźle Marsa startowałaby b. częsta linia buspasowa na Trasę Łazienkowskowską - powiedzmy 182 (1. stanowisko). Do tego wszystkie podmiejskie z Wiatracznej: 704, 720, 722 i 730 + 702 i 142/113 - 2. stanowisko. Dalej: 143 i 243 w miejsce 415 i 515 z Rembertowa + 145 i 245 (zamiast 137 z Dudziarskiej) i 345 (zamiast 168 przez Wygodę do Rembertowa) - 3. stanowisko. I 4. stanowisko: linie do Nowego Rembertowa, Zielonej i Woli Grzybowskiej. Może być ciasno. A przydałoby się jeszcze podciągnąć 158 z Witolina.
-
TGM
- Posty: 5439
- Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52
Post
autor: TGM » 28 cze 2010, 16:23
Sporo z tych wawerskich mogłoby bezpostojowo zawracać. Krótkie będą.
-
Wolfchen
- (Busmann)
- Posty: 14828
- Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: Wolfchen » 28 cze 2010, 16:26
Nie zapominaj o skróconym 521
Ponadto trzeba też gdzieś zmieścić autobusy oczekujące na podjazd na swoje stanowisko...
osa pisze:w przeciwieństwie do tramwajowej - po co aż 4 tory?).
Obecnie na Gocławku są trzy tory. Myślę, że w przypadku przeniesienia tam pętli z Wiatracznej, jakas linia tramwajowa również by została przedłużona...
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 414 | 523 | N43
-
osa
- Posty: 2595
- Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04
Post
autor: osa » 28 cze 2010, 16:56
Wolfchen pisze:Nie zapominaj o skróconym 521

Fakt, jeszcze i to.
Wolfchen pisze:osa pisze:w przeciwieństwie do tramwajowej - po co aż 4 tory?).
Obecnie na Gocławku są trzy tory. Myślę, że w przypadku przeniesienia tam pętli z Wiatracznej, jakas linia tramwajowa również by została przedłużona...
Pętla tramwajowa na Wiatracznej - zostaje. Do likwidacji byłaby pętla Gocławek. W ten sposób razem z zawrotką tramwajów można by przenieść także nazwę dla całego węzła. Moim zdaniem wystarczyłaby supersilna 9-ka i coś silnego na Targową - może 3-ka?
Co do wydłużania linii tramwajowej do PKP Gocławek - rzeczywiście nie widzę sensu. Jak juz ktoś jedzie pociągiem, to po co miałby się tu przesiadać do tramwaju. Żeby podjechać na Grochów? Ile takich osób by było?
-
MichalJ
- Posty: 15236
- Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33
Post
autor: MichalJ » 28 cze 2010, 17:07
Bastian pisze:
Kto chciałby się wtedy przesiadać z pociągów
Kluczem jest tu słówko "z" (a nie "do"). Oczywiście nie tramwaj ma dowozić do pociągu (nie mam pojęcia, jakim sposobem coś takiego wyczytałeś). Natomiast można sobie wyobrazić chętnych z pociągu do jazdy tramwajem na Grochów. Tyle, że nie wyszło ich dużo - i to właśnie raczej wykazuje ta analiza.
Relacja przesiadania jest na ogół zwrotna: jeśli rano Z pociągu DO tramwaju, to po południu Z tramwaju DO pociągu.
Jeśli wydawało ci się, że pisałem cokolwiek o przesiadce z tramwaju z centrum do pociągu z powrotem do centrum, to właśnie
wydawało ci się. O niczym takim nie pisałem.
Podtrzymuję też tezę, że nikłość popytu na przesiadkę Falenica-pociąg-PKP Gocławek-tramwaj do centrum można było przewidzieć bez zlecania analiz. Natomiast warto podsunąć pod stację pętlę 188 - za 1/50 ceny ewentualnego przedłużania tramwaju.
-
Wolfchen
- (Busmann)
- Posty: 14828
- Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: Wolfchen » 28 cze 2010, 17:08
osa pisze:Pętla tramwajowa na Wiatracznej - zostaje.
Co z tego, że zostaje, skoro przenoszona jest pętla autobusowa, a więc podaż na Gocławku i tak musi zostać znacznie zwiększona?
osa pisze:Moim zdaniem wystarczyłaby supersilna 9-ka i coś silnego na Targową - może 3-ka?
Następstwo tramwajów w szczycie moim zdaniem powinno wynosić około 1 minuty, żeby wszystkich pomieścić. Autobusy na Grochowskiej puste nie jeżdżą...

S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 414 | 523 | N43
-
osa
- Posty: 2595
- Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04
Post
autor: osa » 28 cze 2010, 17:15
Wolfchen pisze:osa pisze:Pętla tramwajowa na Wiatracznej - zostaje.
Co z tego, że zostaje, skoro przenoszona jest pętla autobusowa, a więc podaż na Gocławku i tak musi zostać znacznie zwiększona?
osa pisze:Moim zdaniem wystarczyłaby supersilna 9-ka i coś silnego na Targową - może 3-ka?
Następstwo tramwajów w szczycie moim zdaniem powinno wynosić około 1 minuty, żeby wszystkich pomieścić. Autobusy na Grochowskiej puste nie jeżdżą...

Coś tam by jednak na tej Grochowskiej z autobusów zostało. Np. dość mocne (co 10 min) 115 dawną, prostą trasą z Międzylesia. Mam nadzieję, że łatwym ruchem uda się odebrać tę linię z Witolina i Łukowskiej. Chyba że to jakieś arcyważne połączenie tego osiedla z Dworcem Wschodnim.
-
Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36943
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Post
autor: Bastian » 28 cze 2010, 17:51
osa pisze:Moim zdaniem wystarczyłaby supersilna 9-ka i coś silnego na Targową - może 3-ka?
Biorąc pod uwagę ideę P&R, ja bym raczej pomyślał o 26

Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
-
Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 27023
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Post
autor: Glonojad » 28 cze 2010, 20:24
Wolfchen pisze:Następstwo tramwajów w szczycie moim zdaniem powinno wynosić około 1 minuty, żeby wszystkich pomieścić. Autobusy na Grochowskiej puste nie jeżdżą...

Bzdura. To by oznaczało podaż miejsc na poziomie 15 tysięcy osób na godzinę. Bez sensu biorąc pod uwagę, że większość z tych obszarów obecnie obsługiwanych autobusami jednak powinna w stronę kolei ciążyć. A główne problemy trasy na Gocławek z mieszczeniem się w wozach są jednak na Waszyngtona, a i to wyłącznie dzięki luksusom typu "niezbędne bezpośrednie połączenia". Mam nadzieję, że po budowie M2 będzie szansa na rewizję tych dziwactw, chociaż nie jest to nadzieja wielka - zapewne poleci najlepiej pracujące tam 25 na rzecz wzmocnienia 3.
[ Dodano: |28 Cze 2010|, 2010 20:26 ]
osa pisze:
Pętla tramwajowa na Wiatracznej - zostaje.
Tylko nie pisz tego w gazecie, bo Wam sprzedaż na Grochowie padnie - wszak pętla Wiatraczna to podstawowy wrzód urbanistyczny zdaniem niektórych radnych (podobnie jak plac Narutowicza na Ochocie).
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
-
hafilip84
- Jego Gryząca Albumowość
- Posty: 7641
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:03
- Lokalizacja: Legionowo
Post
autor: hafilip84 » 28 cze 2010, 23:23
Czy zimą nie będzie problemu ze ślizganiem się tramwajów na podjeździe?

-
Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 27023
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Post
autor: Glonojad » 28 cze 2010, 23:44
Czy w Pradze czeskiej (max pochylenie 8,5%) albo Dreźnie (max pochylenie 7,6%) nie ma zimy Twoim zdaniem?

Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
-
Solaris U10
- Posty: 2718
- Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26
Post
autor: Solaris U10 » 28 cze 2010, 23:45
Czy zimą nie będzie problemu ze ślizganiem się tramwajów na podjeździe?

Przecież mieliśmy przejazd pod Marymoncką, zjazd pod most Gdański, Książęcą czy wiadukt Pancera i jakoś nie było problemów.
-
Zebra
- Posty: 314
- Rejestracja: 10 lis 2009, 13:46
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: Zebra » 29 cze 2010, 9:38
Jeszcze odnośnie pojemności pętli autobusowej - liczy się wyłącznie istniejące linie. Tymczasem:
1) może się okazać że i wszelakie wsiobusy będą chciały/musiały tu krańcować, tak jak jest już przy Dworcu Południowym (nie będzie już wymówki do jeżdżenia do Centrum bo po drodze nie ma jednego punktu w którym rzeczywiście można się efektywnie przesiąść)
2) zakładać należy dalszy rozwój sieci połączeń podmiejskich; o ile może coś z Szosy Lubelskiej może być zdjęte na korzyść dowozu do PKP Józefów, to można sobie jednocześnie wyobrazić więcej połączeń 7xx z tego kierunku.
Dlatego zdecydowanie pętla powinna być znacznie większa.
-
MichalJ
- Posty: 15236
- Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33
Post
autor: MichalJ » 29 cze 2010, 9:42
Ma być też tramwaj na Gocław i druga pętla przesiadkowa tamże. To może wystarczy... I naprawdę więcej ludzi bym koleją woził, jeśli kolej z Falenicy będzie co 10-15 minut, to wyssie ruch z okolicy, podobnie jak już się stało w Wesołej.