: 24 sie 2010, 20:58
Czas przejazdu odcinka Warszawa Zachodnia - Pruszków, pomnożony razy dwa z marginesem 5 minut. Słabiutko, wychodzi nie częściej, jak 40 minut. ![:-k :-k](./images/smilies/eusa_think.gif)
![:-k :-k](./images/smilies/eusa_think.gif)
Forum warszawskiego transportu publicznego
https://wawkom.waw.pl/
No to zrobić cztery pociągu co 5 minut i potem zmiana... albo część puszczać dalekobieżnymi, nie wiem.Wolfchen pisze:Czas przejazdu odcinka Warszawa Zachodnia - Pruszków, pomnożony razy dwa z marginesem 5 minut. Słabiutko, wychodzi nie częściej, jak 40 minut.
Chcesz i masz.zofey pisze:A może rano tylko do Warszawy, a popołudniu tylko z Warszawy? [...] autobusy dla poruszających się pod prąd?
warszawa.gazeta.pl pisze:Gigantyczne utrudnienia na trasach kolejowych z Pruszkowa i Sochaczewa do Warszawy szykują kolejarze na jesień. Przez dwa miesiące chcą remontować tunele dla pieszych we Włochach i w Ursusie, co wymusi zamknięcie fragmentów torów.
Zarządzająca torami spółka PKP Polskie Linie Kolejowe zapowiada, że remont nie jest jeszcze pewny w 100 proc. Wszystko ma być jasne w przyszłym tygodniu. Wstępny plan jest taki: od 20 września do 24 listopada mają być remontowane przejścia podziemne pod torami przy stacjach kolejowych we Włochach i w Ursusie, które przy każdych ulewach są zalewane i pasażerowie muszą się przedzierać przez bajora. Żeby wymienić izolację i wzmocnić konstrukcję tuneli, trzeba się do nich dokopać od góry. To zaś wymusza zamknięcie sporych odcinków torów, a przez Ursus i Włochy przebiega najbardziej zatłoczona linia dojazdowa do Warszawy. Utrudnienia będą też dotyczyć tych, którzy dojeżdżają z Sochaczewa i Błonia.
Kolejarze zakładają, że Szybka Kolej Miejska przez dwa miesiące nie będzie docierać do Pruszkowa. Jadąc od strony Sulejówka i Rembertowa, skończy trasę na Dworcu Zachodnim. Pociągi Kolei Mazowieckich mają kursować przez Ursus i Włochy po jednym torze - rano do Warszawy, a po południu w stronę Grodziska i Sochaczewa. W przeciwnych kierunkach pasażerowie muszą się zadowolić zastępczymi autobusami. - To będzie jakaś masakra. Nie wiem, jak jeździć do pracy - denerwuje się Andrzej Łuniewski z Pruszkowa.
Zaskoczeni planami spółki PKP PLK są przewoźnicy. Krytykują zwłaszcza termin robót. - Na linii do Skierniewic z usług Kolei Mazowieckich korzysta miesięcznie od 1 do 1,2 mln pasażerów. To my będziemy adresatem skarg podróżnych, a tymczasem nikt z nami nie uzgadniał terminu ani utrudnień - żalił się wczoraj dziennikarzom prezes Kolei Mazowieckich Artur Radwan. - Termin jest nie najlepszy, ale na to nie mieliśmy wpływu - przyznaje Leszek Ruta, szef Zarządu Transportu Miejskiego.
Dlaczego tak uciążliwych robót nie dało się przeprowadzić w wakacje, gdy pociągami jeździ znacznie mniej pasażerów? - Nie zdążylibyśmy z robotami - mówi Jan Telecki, szef Zakładu Linii Kolejowych w PKP PLK. - Długo liczyliśmy na to, że remont tych tuneli da się przeprowadzić przy okazji remontu torów dalekobieżnych z Warszawy do Skierniewic, który ma się zacząć za kilka miesięcy. Dość późno nasza centrala odpowiedziała, że jest to niemożliwe, bo inwestycja dofinansowywana jest z funduszy europejskich, a Unia nie zgadza się na prace poza określonym pasem. Poza tym dopiero 19 czerwca dostaliśmy zgodę od wodociągowców na podłączenie się do ich kanalizacji. Potem trzeba było zrobić projekt.
Telecki twierdzi, że z uszczelnieniem tuneli nie można dłużej czekać, bo ma mnóstwo interwencji od mieszkańców i władz lokalnych. Pisma śle też nadzór budowlany.
Według Teleckiego za kilka dni, po konsultacjach z przewoźnikami, powinno być ostatecznie pewne, czy ten remont dojdzie do skutku w czasie tegorocznej jesieni. Inaczej będzie musiał czekać z tymi pracami przynajmniej dwa lata - do czasu zakończenia remontu torów dalekobieżnych z Warszawy do Skierniewic. Tu roboty mają się rozkręcić w przyszłym roku. Wtedy ogromne utrudnienia czekają pasażerów pociągów m.in. do Łodzi, Częstochowy i czy Katowic.
Ze skierniewic i zyrardowa mozna sie przeciez do warszawy dostac tez pociągami TLK spółki PKP IC.Wolfchen pisze:Skierniewice chyba zostają po staremu czy też KKA?
A z Jaktorowa i Suchej, geniuszu?marko80 pisze:Ze skierniewic i zyrardowa mozna sie przeciez do warszawy dostac tez pociągami TLK spółki PKP IC.Wolfchen pisze:Skierniewice chyba zostają po staremu czy też KKA?
No przeciez napisane jest ze rano beda kursowac pociągi KM do warszawy jak rozumiem ze Skierniewic przez Zyrardow, Grodzisk, Pruszkow, Piastów do warszawy a po poludniu do skierniewic z warszawy.fik pisze:A z Jaktorowa i Suchej, geniuszu?marko80 pisze: Ze skierniewic i zyrardowa mozna sie przeciez do warszawy dostac tez pociągami TLK spółki PKP IC.
Tego nie rozumiem. Przecież można poranne pociągi do Sochaczewa i Łowicza puścić po dalekobieżnej E20 z pominięciem przystanku Włochy...warszawa.gazeta.pl pisze:Pociągi Kolei Mazowieckich mają kursować przez Ursus i Włochy po jednym torze - rano do Warszawy, a po południu w stronę Grodziska i Sochaczewa