Strona 2 z 15

: 24 sie 2010, 20:58
autor: Wolfchen
Czas przejazdu odcinka Warszawa Zachodnia - Pruszków, pomnożony razy dwa z marginesem 5 minut. Słabiutko, wychodzi nie częściej, jak 40 minut. :-k

: 24 sie 2010, 20:59
autor: MichalJ
Na znacznie prościej obsługiwanych liniach i przy zamknięciach na znacznie dłużej też tymczasowych rozjazdów czy posterunków odstępowych na ogól niedasie.

A tutaj to jest naprawdę ciężko - linia z dwukierunkową SBL i pewnie archaicznymi USRK, wstawić w środek szlaku rozjazd i jakoś to wpiąć i uzależnić, to będzie więcej kosztowało i dłużej trwało niż ten remont...

: 24 sie 2010, 21:17
autor: Glonojad
Wolfchen pisze:Czas przejazdu odcinka Warszawa Zachodnia - Pruszków, pomnożony razy dwa z marginesem 5 minut. Słabiutko, wychodzi nie częściej, jak 40 minut. :-k
No to zrobić cztery pociągu co 5 minut i potem zmiana... albo część puszczać dalekobieżnymi, nie wiem.

: 24 sie 2010, 21:37
autor: Teokryt
nie znam szczegółów zamknięcia za bardzo ale może pociągi kursujące wahadłowo od stacji do stacji? np pociąg Grodzisk - Pruszków, Pruszków-Włochy, Włochy-Zachodni?

Nie ma jeszcze mrozów wiec przesiadki na tych stacjach uciążliwe by nie były - jest zadaszenie (poza zachodnim) wiec przesiadka by była jako taka.

po 3 minuty na przesadkę i dało by rade - najwyżej przejazd by się wydłużył do 30 minut.

: 25 sie 2010, 16:20
autor: ashir
zofey pisze:A może rano tylko do Warszawy, a popołudniu tylko z Warszawy? [...] autobusy dla poruszających się pod prąd?
Chcesz i masz.
warszawa.gazeta.pl pisze:Gigantyczne utrudnienia na trasach kolejowych z Pruszkowa i Sochaczewa do Warszawy szykują kolejarze na jesień. Przez dwa miesiące chcą remontować tunele dla pieszych we Włochach i w Ursusie, co wymusi zamknięcie fragmentów torów.

Zarządzająca torami spółka PKP Polskie Linie Kolejowe zapowiada, że remont nie jest jeszcze pewny w 100 proc. Wszystko ma być jasne w przyszłym tygodniu. Wstępny plan jest taki: od 20 września do 24 listopada mają być remontowane przejścia podziemne pod torami przy stacjach kolejowych we Włochach i w Ursusie, które przy każdych ulewach są zalewane i pasażerowie muszą się przedzierać przez bajora. Żeby wymienić izolację i wzmocnić konstrukcję tuneli, trzeba się do nich dokopać od góry. To zaś wymusza zamknięcie sporych odcinków torów, a przez Ursus i Włochy przebiega najbardziej zatłoczona linia dojazdowa do Warszawy. Utrudnienia będą też dotyczyć tych, którzy dojeżdżają z Sochaczewa i Błonia.

Kolejarze zakładają, że Szybka Kolej Miejska przez dwa miesiące nie będzie docierać do Pruszkowa. Jadąc od strony Sulejówka i Rembertowa, skończy trasę na Dworcu Zachodnim. Pociągi Kolei Mazowieckich mają kursować przez Ursus i Włochy po jednym torze - rano do Warszawy, a po południu w stronę Grodziska i Sochaczewa. W przeciwnych kierunkach pasażerowie muszą się zadowolić zastępczymi autobusami. - To będzie jakaś masakra. Nie wiem, jak jeździć do pracy - denerwuje się Andrzej Łuniewski z Pruszkowa.

Zaskoczeni planami spółki PKP PLK są przewoźnicy. Krytykują zwłaszcza termin robót. - Na linii do Skierniewic z usług Kolei Mazowieckich korzysta miesięcznie od 1 do 1,2 mln pasażerów. To my będziemy adresatem skarg podróżnych, a tymczasem nikt z nami nie uzgadniał terminu ani utrudnień - żalił się wczoraj dziennikarzom prezes Kolei Mazowieckich Artur Radwan. - Termin jest nie najlepszy, ale na to nie mieliśmy wpływu - przyznaje Leszek Ruta, szef Zarządu Transportu Miejskiego.

Dlaczego tak uciążliwych robót nie dało się przeprowadzić w wakacje, gdy pociągami jeździ znacznie mniej pasażerów? - Nie zdążylibyśmy z robotami - mówi Jan Telecki, szef Zakładu Linii Kolejowych w PKP PLK. - Długo liczyliśmy na to, że remont tych tuneli da się przeprowadzić przy okazji remontu torów dalekobieżnych z Warszawy do Skierniewic, który ma się zacząć za kilka miesięcy. Dość późno nasza centrala odpowiedziała, że jest to niemożliwe, bo inwestycja dofinansowywana jest z funduszy europejskich, a Unia nie zgadza się na prace poza określonym pasem. Poza tym dopiero 19 czerwca dostaliśmy zgodę od wodociągowców na podłączenie się do ich kanalizacji. Potem trzeba było zrobić projekt.

Telecki twierdzi, że z uszczelnieniem tuneli nie można dłużej czekać, bo ma mnóstwo interwencji od mieszkańców i władz lokalnych. Pisma śle też nadzór budowlany.

Według Teleckiego za kilka dni, po konsultacjach z przewoźnikami, powinno być ostatecznie pewne, czy ten remont dojdzie do skutku w czasie tegorocznej jesieni. Inaczej będzie musiał czekać z tymi pracami przynajmniej dwa lata - do czasu zakończenia remontu torów dalekobieżnych z Warszawy do Skierniewic. Tu roboty mają się rozkręcić w przyszłym roku. Wtedy ogromne utrudnienia czekają pasażerów pociągów m.in. do Łodzi, Częstochowy i czy Katowic.

: 25 sie 2010, 19:56
autor: Wolfchen
Skierniewice chyba zostają po staremu czy też KKA? :-k

: 26 sie 2010, 0:04
autor: marko80
Wolfchen pisze:Skierniewice chyba zostają po staremu czy też KKA? :-k
Ze skierniewic i zyrardowa mozna sie przeciez do warszawy dostac tez pociągami TLK spółki PKP IC.

: 26 sie 2010, 0:05
autor: fik
marko80 pisze:
Wolfchen pisze:Skierniewice chyba zostają po staremu czy też KKA? :-k
Ze skierniewic i zyrardowa mozna sie przeciez do warszawy dostac tez pociągami TLK spółki PKP IC.
A z Jaktorowa i Suchej, geniuszu?

: 26 sie 2010, 0:12
autor: marko80
fik pisze:
marko80 pisze: Ze skierniewic i zyrardowa mozna sie przeciez do warszawy dostac tez pociągami TLK spółki PKP IC.
A z Jaktorowa i Suchej, geniuszu?
No przeciez napisane jest ze rano beda kursowac pociągi KM do warszawy jak rozumiem ze Skierniewic przez Zyrardow, Grodzisk, Pruszkow, Piastów do warszawy a po poludniu do skierniewic z warszawy.

: 26 sie 2010, 13:22
autor: ksionc
warszawa.gazeta.pl pisze:Pociągi Kolei Mazowieckich mają kursować przez Ursus i Włochy po jednym torze - rano do Warszawy, a po południu w stronę Grodziska i Sochaczewa
Tego nie rozumiem. Przecież można poranne pociągi do Sochaczewa i Łowicza puścić po dalekobieżnej E20 z pominięciem przystanku Włochy...

: 26 sie 2010, 13:48
autor: jasiu
jest jeszcze linia Józefinów - WGT ;)

: 26 sie 2010, 14:32
autor: TOMEK
No właśnie i pociągi KM mogłyby jeździć tak jak nocna rzeźnia Hel - Kraków, przez Dworzec Gdański :>

: 26 sie 2010, 14:49
autor: piotram
No ale chyba w drugą stronę będa jechać po dalekobieżnej, bo inaczej komplikacje byłyby zbyt duże?

: 30 sie 2010, 19:50
autor: mariow
Grodzisk: dłuższe składy sposobem na utrudnienia

ciekawy fragment: Od strony Warszawy Zachodniej składy dojadą do lokomotywowni w Odolanach, gdzie podróżni przesiądą się do autobusów ZTM, które ich rozwiozą do Włoch i Ursusa

: 30 sie 2010, 20:02
autor: Wolfchen
Wygląda na to, że to będą "wycieczki szlakiem klasy na Odolany" ;)

PS. Na 206 przeguby chyba będą potrzebne :P