Organizatorem jest bodajże Wydział Transportu Urzędu Miasta.MichalJ pisze:We Wrocławiu takiego zakładu nie widzę, a uchwała rady gminy mówi, ze bilety emituje gmina, a nie, że MPK. Etc, etc.
(I ma typowo betonowo-urzędnicze podejście do KM)
Moderatorzy: Poc Vocem, Wiliam
Ale nie chodzi mi o przekręty, chodzi mi o FAKTYCZNY ROZKŁAD który na 10 godzin pracy kierowcy nie przewiduje dłuższej przerwy niż np. 10 minut. I nie chodzi mi tu o korki czy coś takiego. Po prostu jazda z punktu ATOMEK pisze:Kierowcy w PKS Grodzisk jeżdżą codziennie od rana do nocy i jakoś nie narzekają, było to na wawkomie poruszane wielokrotnie i o ile wiem ZTM to nie obchodzi
A swoją drogą to najlepiej tak robić jak ZTM - karać za wszystko co można a na przekręty czasu pracy nie zwracać uwagi... Przecież wiadomo, lepiej na tym zarobi. A kto by się tam w ZTM-ie przejmował bezpieczeństwem ludzi... Dla nich najważniejsze jest żeby w była odpowiednia np. tablica czołowa ( bo jak nie to kara ) a nie to że kierowca jeździ już np. 17 godzin. To dopiero polityka ! Ja się was zapytam... Co jest bardziej niebezpieczne ? Czy to że nie ma napisu trasa zmieniona na wyświetlaczu czy to że kierowca ledwo widzi ze zmęczenia ?TOMEK pisze:Kierowcy w PKS Grodzisk jeżdżą codziennie od rana do nocy i jakoś nie narzekają, było to na wawkomie poruszane wielokrotnie i o ile wiem ZTM to nie obchodzi
Ale chodzi Ci o rozbicie pracy brygady na III zmiany ?KwZ pisze:Teoretycznie ZTM układa czas pracy autobusu. Tzn. każdy przewoźnik mógłby dodać po jednym kierowcy do linii, tak aby zmieniali się na pętlach. Tylko to prawie nie wykonalne logistycznie przy krańcach porozrzucanych po mieście.
Niemniej jednak pojawiły się służby wieloliniowe w TW, które podlegają pod to samo prawo.
A MZA mają inaczej? Przecież jak jedzie 10 brygad na jakiejś linii, to one jeżdżą po kolei, a nie przeskakują przed siebie.Drivter1234 pisze:Słuchajcie... A jak to jest że u ajentów są tak ułożone rozkłady jazdy że na 10 h pracy kierowcy przerwy ma w sumie np. 35 minut ale nie jednorazowo tylko za każdym pół kursem po 5 minut i nic więcej
Nie, o zmianę wozu przez kierowcę np. na kolejną brygadę.Drivter1234 pisze:Ale chodzi Ci o rozbicie pracy brygady na III zmiany ?
Ustawa o czasie pracy kierowców pisze:Rozdział 4a
Okresy prowadzenia pojazdów, obowiązkowe przerwy w prowadzeniu i gwarantowane okresy odpoczynku kierowców wykonujących przewozy regularne, których trasa nie przekracza 50 km
Art. 31a. 1. Dzienny czas prowadzenia pojazdu od zakończenia jednego dziennego okresu odpoczynku do rozpoczęcia następnego dziennego okresu odpoczynku lub między dziennym okresem odpoczynku a tygodniowym okresem odpoczynku nie może przekroczyć 10 godzin.
2. Dzienny czas prowadzenia pojazdu oznacza łączny czas prowadzenia pojazdu określony w rozkładzie czasu pracy kierowcy na daną dobę, zgodnie z ustalonym rozkładem jazdy.
3. Tygodniowy łączny czas prowadzenia pojazdu nie może przekraczać 60 godzin, a w ciągu dwóch kolejnych tygodni 90 godzin.
Art. 31b. 1. Kierowcy przysługuje przerwa przeznaczona na odpoczynek w wymiarze nie krótszym niż 30 minut, w przypadku gdy łączny dzienny czas prowadzenia pojazdu wynosi od 6 do 8 godzin, oraz w wymiarze nie krótszym niż 45 minut w przypadku, gdy łączny dzienny czas prowadzenia pojazdu przekracza 8 godzin. Przerwa ta przysługuje kierowcy przed upływem 6 godzin łącznego dziennego czasu prowadzenia pojazdu.
2. Przerwy, o których mowa w ust. 1, mogą być dzielone na okresy krótsze, które są wykorzystywane w czasie prowadzenia pojazdu zgodnie z obowiązującym kierowcę rozkładem jazdy, pod warunkiem że jedna z przerw trwa co najmniej 15 minut.
Wolfchen pisze:I nadal tak jest
Ustawa o czasie pracy kierowców pisze:Rozdział 4a
Okresy prowadzenia pojazdów, obowiązkowe przerwy w prowadzeniu i gwarantowane okresy odpoczynku kierowców wykonujących przewozy regularne, których trasa nie przekracza 50 km
Art. 31a. 1. Dzienny czas prowadzenia pojazdu od zakończenia jednego dziennego okresu odpoczynku do rozpoczęcia następnego dziennego okresu odpoczynku lub między dziennym okresem odpoczynku a tygodniowym okresem odpoczynku nie może przekroczyć 10 godzin.
2. Dzienny czas prowadzenia pojazdu oznacza łączny czas prowadzenia pojazdu określony w rozkładzie czasu pracy kierowcy na daną dobę, zgodnie z ustalonym rozkładem jazdy.
3. Tygodniowy łączny czas prowadzenia pojazdu nie może przekraczać 60 godzin, a w ciągu dwóch kolejnych tygodni 90 godzin.
Art. 31b. 1. Kierowcy przysługuje przerwa przeznaczona na odpoczynek w wymiarze nie krótszym niż 30 minut, w przypadku gdy łączny dzienny czas prowadzenia pojazdu wynosi od 6 do 8 godzin, oraz w wymiarze nie krótszym niż 45 minut w przypadku, gdy łączny dzienny czas prowadzenia pojazdu przekracza 8 godzin. Przerwa ta przysługuje kierowcy przed upływem 6 godzin łącznego dziennego czasu prowadzenia pojazdu.
2. Przerwy, o których mowa w ust. 1, mogą być dzielone na okresy krótsze, które są wykorzystywane w czasie prowadzenia pojazdu zgodnie z obowiązującym kierowcę rozkładem jazdy, pod warunkiem że jedna z przerw trwa co najmniej 15 minut.