[Łódź] Poza Łódź tramwaje nie pojadą…. Koniec linii 43

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
piotram
Posty: 2849
Rejestracja: 27 lut 2006, 19:42
Lokalizacja: W-wa Kercelak

Post autor: piotram » 06 kwie 2011, 14:42

Już widzę jak Lućmierz remontuje mijankę - do końca świata się nie wypłacą :D Jakieś dofinansowanie skądś powinno być.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26847
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 06 kwie 2011, 15:11

Za komunikację regionalną (a to chyba jest pomiędzy powiatami) zgodnie z prawem odpowiada urząd marszałkowski. Czyli "pan Mediator"...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 30 maja 2011, 10:02

Wygląda na to, że krucho z porozumieniem...
http://lodzkie.naszemiasto.pl/artykul/9 ... ,id,t.html

Czy w tym przypadku nie powinien ktoś rozważyć cofnięcia dotacji na Łódzki Tramwaj "Regionalny"? :D
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
jasiu
Posty: 3282
Rejestracja: 06 mar 2006, 22:11
Lokalizacja: Transplovietia

Post autor: jasiu » 30 maja 2011, 10:26

Glonojad pisze:Za komunikację regionalną (a to chyba jest pomiędzy powiatami) zgodnie z prawem odpowiada urząd marszałkowski. Czyli "pan Mediator"...
No właśnie nie wiem czy można to tak traktować, skoro są oddzielne taryfy na poszczególne gminy.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8424
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 28 cze 2011, 13:45

Łódź zrywa umowę ze Zgierzem. Koniec tramwaju nr 46
- Dziś niespodziewanie dostaliśmy z łódzkiego magistratu informację o wypowiedzeniu porozumienia na organizowanie tramwajowego połączenia - mówi Grzegorz Leśniewicz, wiceprezydent Zgierza

O tym, że Łódź musi zerwać dotychczasowe porozumienia tramwajowe z sąsiadami pisaliśmy już w marcu. Nowa umowa między miastem a MPK czyni z przewoźnika monopolistę. Do końca roku magistrat powinien wycofać swój wkład ze spółek, które organizują połączenia z Łodzi do Konstantynowa, Lutomierska i przez Zgierz do Ozorkowa. To oznaczałoby ich likwidację. Tramwaje linii nr 43 i 46 przestałyby wozić setki pasażerów do pracy, szkoły czy na zakupy.

Na początku marca Paweł Paczkowski, wiceprezydent Łodzi, ogłosił, że gwarantuje dalsze funkcjonowanie połączeń. O szczegółach jednak rozmawiać nie chciał.

Łódź przedstawiła sąsiednim gminom nową umowę, która została odrzucona. Samorządy miałyby pokrywać koszty połączeń według kryterium długości linii tramwajowej na swoim terenie. To zmieniłoby zasady finansowania na niekorzyść małych gmin, bo do tej pory kryterium jest liczba udziałów w tramwajowej spółce, a Łódź ma ich najwięcej. Dlatego też najwięcej do połączeń dopłaca.

Po rezygnacji wiceprezydenta Paczkowskiego sprawami międzygminnych tramwajów zaczął zajmować się jego następca - Arkadiusz Banaszek. Obiecał, że sprawa zostanie rozstrzygnięta do końca czerwca z zachowaniem połączeń. Miał nad tym pracować zespół składający się z urzędników wszystkich zainteresowanych gmin.

- Tymczasem ni stąd, ni zowąd dostaliśmy wypowiedzenie porozumienia na organizowanie tramwajowego połączenia - mówi Grzegorz Leśniewicz, wiceprezydent Zgierza. - Okres wypowiedzenia, to trzy miesiące.

Wiceprezydent Banaszek: - Chcemy, by MPK przejęło wożenie pasażerów z ościennych gmin pełniąc rolę transportu regionalnego. Chcemy utrzymać komunikację między miastami, chcemy aby pasażerowie z ościennych miast będą podróżować na jednym łódzkim bilecie. Naszym celem jest skomunikowanie ościennych gmin z centrum Łodzi, a nie tylko z granicami miasta. Wypowiadamy porozumienie na połączenia tramwajowe 43, 43 bis, 46, 46 bis oraz autobus linii 97. Natomiast naszym zamiarem nie jest skasowanie tych linii. Jesteśmy przekonani, że MPK da sobie radę z tym zadaniem . Już dziś pasażerowie jeżdżą do Pabianic z MPK i są z tego rozwiązania zadowoleni. Z gminami chcemy rozmawiać o transporcie aglomeracyjnym. Najistotniejsze będzie to, by rozmawiać o pieniądzach na infrastrukturę torową. Bo za kilka lat może się okazać, że nie będzie po czym jeździć i na dalszy plan zejdzie kwestia, kto ma pasażerów wozić.

Źródło: Gazeta Wyborcza Łódź
http://lodz.gazeta.pl/lodz/1,35136,9856 ... nr_46.html
"Jesteśmy przekonani, że MPK da sobie radę z tym zadaniem."
MKT i TP ponownie staną się częścią MPK?
Od tego nagle znajdą się pieniądze na remont torów pod Łodzią?

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 28 cze 2011, 19:20

person pisze:Już dziś pasażerowie jeżdżą do Pabianic z MPK i są z tego rozwiązania zadowoleni.
tak... z przesiadką przy Ikei (innymi liniami podmiejskimi mogą dojechać do centrum) - i na innym bilecie niż autobusem w Pabianicach
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
piotram
Posty: 2849
Rejestracja: 27 lut 2006, 19:42
Lokalizacja: W-wa Kercelak

Post autor: piotram » 28 cze 2011, 21:32

person pisze: "Jesteśmy przekonani, że MPK da sobie radę z tym zadaniem."
MKT i TP ponownie staną się częścią MPK?
Od tego nagle znajdą się pieniądze na remont torów pod Łodzią?
Może tak być, bo Łódź ma pewnie nieco więcej możliwości finansowych niż taki Ozorków. Chociaż jeśli słyszy się "Łódź", to wątpliwość w powodzenie tego jednak jakaś jest...

px33
Posty: 1592
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 29 cze 2011, 0:02

MeWa pisze: i na innym bilecie niż autobusem w Pabianicach
Nie Łodzi wina, że Pabianice nie chcą się zintegrować w ŁLTZ żeby bilet był ten sam. I tak jest lepiej niż kiedyś bo rok temu to były bilety prywatne MPK niehonorowane w żadnym innym środku transportu, a miesięczny (bez ulg - wcale nie było) kosztował chyba z 80 zł (niemal tyle samo co na cały LTZ, więc pabianiczanie znacznie oszczędzają)
piotram pisze: Może tak być, bo Łódź ma pewnie nieco więcej możliwości finansowych niż taki Ozorków.
Nie ma. Nie ma nawet marnych 7 milionów na bieżące remonty utrzymaniowe torów (pieniądze poszły na drogę podmiejską)

MC
Posty: 1828
Rejestracja: 16 paź 2009, 23:11

Post autor: MC » 29 cze 2011, 0:05

Przepraszam, że się wtrącam nie czytając całego tematu - do kiedy ostatecznie będą jeździć linie podmiejskie?

px33
Posty: 1592
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 29 cze 2011, 0:08

Prawdopodobnie cały czas. MPK chce przejąć zajezdnię na Helenówku, a miasto chce sprawić żeby Zgierz przestał oszukiwać na dopłacie (bo tylko głupi dopłacałby do cudzego biznesu - Łódź dorzuca się do zgierskiego odcinka [wg Zgierza za mało], a obowiązują tam zgierskie bilety). W najgorszym wypadku będzie jeździło MPK na konstalach w dzikich taryfach, w najlepszym te same wagony tych samych przewoźników, ale w normalnej taryfie

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8424
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 29 cze 2011, 7:53

piotram pisze:
person pisze: "Jesteśmy przekonani, że MPK da sobie radę z tym zadaniem."
MKT i TP ponownie staną się częścią MPK?
Od tego nagle znajdą się pieniądze na remont torów pod Łodzią?
Może tak być, bo Łódź ma pewnie nieco więcej możliwości finansowych niż taki Ozorków. Chociaż jeśli słyszy się "Łódź", to wątpliwość w powodzenie tego jednak jakaś jest...
Ale zaraz - gmina X miałaby remontować tory (drogi) na terenie gminy Y?
Bez ustawy aglomeracyjnej albo współpracy z województwem chyba się nie da...

Łódź ostatnio przepuściła kilka milionów na remont targowiska hurtowego (Zjazdowa), a na tory wciąż nie ma pieniędzy. Efektów daleko nie trzeba szukać:
http://gtlodz.eu/img-26052011_r_slup_w_ ... d76f0436d6
http://kontakt24.tvn.pl/temat,tramwaj-n ... 08957.html

beni
Posty: 2741
Rejestracja: 16 kwie 2006, 14:53

Post autor: beni » 29 cze 2011, 10:29

To ja coś dorzucę gdyż trochę z Łodzią po części jestem związany:

1) Gminy po których kursują tramwaje do Lutomierska i Ozorkowa nie chcą się zgodzić na stawki uzależnione od danego odcinka linii na terenie Gminy.

2) MPK Łódź nie ma technicznej możliwości aby wygospodarować jakiekolwiek wagony do obsługi kolejnych linii podmiejskich.

3) Wagony MKT jak i TP należą do tych spółek więc ewentualnie MPK Łódź musiało by je nabyć od danych firm na co nie ma pieniędzy.

4) Teren na których stoją zajezdnie jest dzierżawiony na czas nie określony więc jeśli nawet MKT czy TP stracą możliwość obsługi linii to mogą nie opuścić terenu. A jeśli miasto będzie chciało odzyskać tereny to będą musieli zerwać umowę i zapłacić karę na co teraz nie ma pieniędzy.

5) Nikt nie pisze że Unia Europejska chce zwrotu dotacji unijnej na projekt ŁTR gdyż wykonany został tylko pierwszy etap na terenie Łodzi a miał być wykonany odcinek Zgierski i Pabianicki na który w 03.2011 roku skończył się termin na realizacje tej inwestycji a nic nie drgneło w tej kwestwi w związku z tym iż MPK Łódź nie ma tyle pieniędzy by oddać dotacje robią cięcia ( wstrzymano już remonty wagonów 805Na pozostawiono tylko pacykowanie wagonów by jakoś wyglądało, jedyna tegoroczna modernizacja składu 1013+1014 to przypadek gdyż pudła szykowali dla Grudziądza ale nie wygrali a żeby pudeł nie marnować zrobili z nich jeden skład i teraz robią pijar że będą zbierać opinie na temat jak się sprawuje by może wdrożyć ten standard ale nie ma kasy na te modernizacje).

Więc kołomyja straszna. Ale jak tak dalej pójdzie to lutomiersk, konstantynów czy ozorków mogą skończyć jak linie tuszyńskie, do rzgowa czy aleksandrowa. Wpierw zawieszą a potem wytną.
Czas ewakuacji, lub nowy etap zwał jak zwał czy lepiej czas pokaże...
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona

Até a próxima.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8424
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 13 paź 2011, 12:58

Bilety na tramwaj „46” będą droższe
Wszystko wskazuje na to, że ostatecznie zażegnane zostało niebezpieczeństwo likwidacji tramwajów linii 46. Samorządowcy z Łodzi, Zgierza i Ozorkowa są coraz bliżej porozumienia w sprawie finansowania tego międzymiastowego połączenia.

Wiadomo już, że nie będzie uciążliwych przesiadek na Helenówku i że tramwaj nie zostanie zastąpiony autobusami. Wiadomo też, niestety, że pasażerowie będą więcej płacili za bilety.

– Negocjacje z władzami Łodzi trwają i nie chciałbym zdradzać szczegółów, ale mam podstawy sądzić, że linia 46 nie ulegnie likwidacji z końcem bieżącego roku – mówi Grzegorz Leśniewicz, wiceprezydent Zgierza. – Konieczne jest jednak podniesienie cen biletów na odcinku od Helenówka do Ozorkowa.

Bilet normalny, który kosztuje obecnie 1,80 zł, ma zdrożeć o 40 lub 60 groszy. Ostateczną decyzję w tej sprawie podejmą zgierscy radni na najbliższej sesji, pod koniec października. Przypomnijmy, że jadący z Helenówka dalej niż do granic administracyjnych Zgierza kasują dwa takie bilety, więc za przejazd zapłacą nawet 4,80 zł.

Losy tramwaju 46 ważą się od czerwca. Łódź twardo obstawała dotąd za powierzeniem go MPK i likwidacją spółki Międzygminna Komunikacja Tramwajowa. Testy wykazały jednak, że tramwaje MPK nie mogą kursować do Ozorkowa, bo na linii jest zbyt słabe zasilanie – ze względu na stare podstacje energetyczne, które nie są w stanie zapewnić odpowiedniego napięcia w sieci.
http://expressilustrowany.pl/bilety-na- ... 910e000000

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 13 paź 2011, 22:09

Może lepiej żeby Łódź nie brała się za organizację komunikacji podmiejskiej...
Do Pabianic trzeba jeździć z przesiadką. Jeżdżą tylko stopiątki solówki - do tego zatłoczone już od pętli, tak że w międzyszczycie ludzie czekają na następny tramwaj, bo po prostu się nie mieszczą. Częstotliwość w międzyszczycie co 40 minut. A w szczycie częstotliwość to... 20-10-20-10. Czemu nie ma równego taktu co 15?
No i pomijam już oddzielne bilety na tramwaje, a oddzielne na autobusy MZK Pabianice.
person pisze:Losy tramwaju 46 ważą się od czerwca. Łódź twardo obstawała dotąd za powierzeniem go MPK i likwidacją spółki Międzygminna Komunikacja Tramwajowa. Testy wykazały jednak, że tramwaje MPK nie mogą kursować do Ozorkowa, bo na linii jest zbyt słabe zasilanie – ze względu na stare podstacje energetyczne, które nie są w stanie zapewnić odpowiedniego napięcia w sieci.
a czym się różnią tramwaje MKT w tym zakresie?
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36661
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 13 paź 2011, 22:20

mgr MeWa pisze:A w szczycie częstotliwość to... 20-10-20-10. Czemu nie ma równego taktu co 15?
Całość trasy jest dwutorowa?
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

ODPOWIEDZ