Strona 2 z 14

: 23 maja 2011, 15:18
autor: MeWa
ale w Warszawie to by pewnie nie przeszło, bo to zawsze wszyscy świętsi od papieża w sprawie oznakowania.

: 24 maja 2011, 15:28
autor: mobil one
Ekrany zainstalowane w SU 15 z Ostrobramskiej już funkcjonują.Pełnią rolę informacji pasażerskiej, taką jak w wozach z najnowszych przetargów.

: 24 maja 2011, 23:14
autor: Emyl
MichalJ pisze:Ja chyba widziałem (ale dawno to było) w Lublinie.
W Lublinie nadal tak jest. Część nowych słupków jest wyposażana w takie oznakowanie, przy czym T oznacza trajtka. Jest też wersja (A) (T), która oznacza wspólny przystanek autobusowo-trolejbusowy (samo (T) zdarza się ekstremalnie rzadko).

: 25 maja 2011, 21:30
autor: bepe
MichalJ pisze:Uzasadnieniem do wprowadzenia tych znaków do Prawa o ruchu drogowym były jakieś rzekome zobowiązania międzynarodowe. Co nie jest do końca kłamstwem, bo w niektórych innych krajach znaki są podobne. Ale przykład Rzymu pokazuje, że nie istnieje taki obowiązek.
To wynika zapewne nie z przepisów unijnych, ale z Konwencji Wiedeńskiej o ruchu drogowym. Z jej przestrzeganiem jest generalnie tak sobie - również w Polsce (vide: dopiero teraz ucywilizowane przepisy o ruchu rowerów).

: 25 maja 2011, 21:41
autor: MeWa
To nawet Austria się do niej nie stosuje? OIDP tam przystanki oznaczone są literą H

: 25 maja 2011, 21:51
autor: bepe
Nie wiem, ja tylko przypuszczam, że to o konwencję wiedeńską chodzi.

To, ze konwencja jest wiedeńska świadczy tylko o tym, że w Wiedniu została podpisana (podobnie jak cała masa innych konwencji wiedeńskich), a nie że Austrii na niej jakoś szczególnie mocno zależało.

: 25 maja 2011, 21:58
autor: MeWa
no dobra - a możemy przestać gdybać? Bo może nie ma żadnej regulacji, która by to nakazywała? Albo - jeśli jest - to jest nadinterpretowana?

: 25 maja 2011, 23:43
autor: bepe
Możemy przestać gdybać. Jeśli chodzi o prawo międzynarodowe, to znak przystanku określony jest w Załączniku Nr 5 część F ust. 6 do Konwencji o znakach i sygnałach drogowych sporządzonej w Wiedniu dnia 8 listopada 1968 r. (Dz.U. z 1988, Nr 5 poz. 42). Niestety nie wiem, jak ten znak ma wyglądać, bo w LEX-ie nie opublikowano obrazków z załącznika ;)

Strony konwencji miały dostosować swoje prawodawstwo w ciągu 4 (lub 10 - zależnie od konkretnego przypadku) lat od dnia wejścia w życie konwencji, ale chyba w całości mało kto to zrobił. Postanowienia konwencji nie obowiązują wprost, bo wymagają implementacji w postaci normalnych ustaw.

: 08 sie 2011, 21:23
autor: Walas
A ja mam pytanie:
Dlaczego 156 ostało się jako stałe na przyst. Al. Solidarności :arrow: Zajezdnia R-13 Stalowa, kiedy cała reszta linii ma ten przystanek jako [Ż] :?:

: 08 sie 2011, 21:26
autor: ashir
Walas pisze:A ja mam pytanie:
Dlaczego 156 ostało się jako stałe na przyst. Al. Solidarności :arrow: Zajezdnia R-13 Stalowa, kiedy cała reszta linii ma ten przystanek jako [Ż] :?:
Dlatego, że nie zmieniało rozkładu jazdy. Koszty oszczędności panie. :D

: 08 sie 2011, 21:27
autor: Łukasz
Jako jedyne też skręca w Stalową.

: 08 sie 2011, 21:27
autor: Walas
ashir pisze:
Walas pisze:A ja mam pytanie:
Dlaczego 156 ostało się jako stałe na przyst. Al. Solidarności :arrow: Zajezdnia R-13 Stalowa, kiedy cała reszta linii ma ten przystanek jako [Ż] :?:
Dlatego, że nie zmieniało rozkładu jazdy. Koszty oszczędności panie. :D
A to zmienia postać rzeczy :D

: 08 sie 2011, 21:31
autor: Pawel_
Łukasz pisze:Jako jedyne też skręca w Stalową.
A N02? :P

: 08 sie 2011, 21:33
autor: ashir
Łukasz pisze:Jako jedyne też skręca w Stalową.
A to akurat żadnego związku nie ma. :-s

: 08 sie 2011, 21:58
autor: Łukasz
Pawel_ pisze:
Łukasz pisze:Jako jedyne też skręca w Stalową.
A N02? :P
Tak.