Co zostanie po zS2

Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS

Awatar użytkownika
SieneK
Posty: 514
Rejestracja: 21 cze 2007, 8:37
Lokalizacja: WWrembertówC

Post autor: SieneK » 23 lip 2011, 10:56

BJ pisze:To ciekawe. Ja rozumiem, że co roku były braki w wakacje, ale w tym roku przed wakacjami było tylu kierowców, że nie spodziewałem się drastycznych problemów w wakacje :-k
problem to planowanie
a polega on na tym, że musisz wcześniej zaplanować urlopy i "wstępną" absencję chorobową
z tego zostawiasz sobie zabezpieczenie w postaci +3 na każdą zmianę i na każdy dzień
potem dostajesz dane od ztm i okazuje się, że mamy 5 brygad extra czyli co najmniej 10 kierowców dziennie potrzeba do pracy
w trakcie miesiąca, kiedy wszystko jest poplanowane i kierowcy maja grafiki, wszechwiedzący i wszechmogący ztm zmienia rozkłady jazdy rozpieprzając zaplanowaną pracę
zaczynają się schody z planowaniem na "gorąco" aby pracować zgodnie z ustawą o czasie pracy i ...

no właśnie, jeszcze są "L4" i Unż i oddelegowania związkowe i ...

fraktal
Posty: 5491
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 23 lip 2011, 10:59

SieneK pisze:w trakcie miesiąca, kiedy wszystko jest poplanowane i kierowcy maja grafiki, wszechwiedzący i wszechmogący ztm zmienia rozkłady jazdy rozpieprzając zaplanowaną pracę
Przecież ZTM to robi po uzgodnieniach z Waszą centralą (tj. centralą MZA) na Włościańskiej. :D Sam ZTM nic nie może - i dlatego w ciągu roku szkolnego są wtyczki, żeby zapobiec wahaniom planu przy okazji uruchomienia np. zetek.

Awatar użytkownika
SieneK
Posty: 514
Rejestracja: 21 cze 2007, 8:37
Lokalizacja: WWrembertówC

Post autor: SieneK » 23 lip 2011, 11:03

fraktal pisze:
SieneK pisze:w trakcie miesiąca, kiedy wszystko jest poplanowane i kierowcy maja grafiki, wszechwiedzący i wszechmogący ztm zmienia rozkłady jazdy rozpieprzając zaplanowaną pracę
Przecież ZTM to robi po uzgodnieniach z Waszą centralą (tj. centralą MZA) na Włościańskiej. :D Sam ZTM nic nie może - i dlatego w ciągu roku szkolnego są wtyczki, żeby zapobiec wahaniom planu przy okazji uruchomienia np. zetek.
plan ustala z "centralą" ale zmiany rozkładów /czasy wyjazdów i zjazdów/ wprowadza wg własnego uznania

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25408
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 23 lip 2011, 11:07

Co więcej centrala też chyba nie za bardzo uzgadnia zmiany planu brygadowego z zakładami.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
SieneK
Posty: 514
Rejestracja: 21 cze 2007, 8:37
Lokalizacja: WWrembertówC

Post autor: SieneK » 23 lip 2011, 11:12

pawcio pisze:Co więcej centrala też chyba nie za bardzo uzgadnia zmiany planu brygadowego z zakładami.
otóż to
najgorsze to są zmiany czasów wyjazdów
to destabilizuje wszystko
zastanawiam się nad jedną rzeczą, kiedyś, jak przyjmowałem się do pracy to kierowca miał obowiązek znać układ komunikacyjny w mzk
znał wszystkie trasy linii autobusów
teraz to niewykonalne bo nawet w samym ztm-ie mają pierdolnik, że nie wiedzą co i jak

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25408
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 23 lip 2011, 11:13

SieneK pisze:najgorsze to są zmiany czasów wyjazdów
Jak to rozwiązujecie w MZA?
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
SieneK
Posty: 514
Rejestracja: 21 cze 2007, 8:37
Lokalizacja: WWrembertówC

Post autor: SieneK » 23 lip 2011, 11:16

pawcio pisze:
SieneK pisze:najgorsze to są zmiany czasów wyjazdów
Jak to rozwiązujecie w MZA?
odbiegamy od tematu wątka
nie mogę już pisać na UK to i zaraz mnie tu zabanują :)

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25408
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 23 lip 2011, 11:32

Miałbym Cię zbanować, za odpowiedź na moje pytanie? Chyba trochę przesadzasz.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
SieneK
Posty: 514
Rejestracja: 21 cze 2007, 8:37
Lokalizacja: WWrembertówC

Post autor: SieneK » 23 lip 2011, 11:42

pawcio pisze:Miałbym Cię zbanować, za odpowiedź na moje pytanie? Chyba trochę przesadzasz.
wielu moich znajomych po kilku dniach czytania tego forum, doszli do wniosku, iż to forum towarzystwa wzajemnej adoracji ...

jak to rozwiązuje MZA?
cóż, jeżeli czas wyjazdu jest późniejszy to mały problem w sumie
ale jeżeli czas wyjazdu jest wcześniej to już kłopot
zwykle "wyrzuca" się kierowcę na rezerwę /bez przydziału pracy/ a ktoś z rezerwy "dostaje" wcześniejszy wyjazd
łopatologicznie to: ustawa o czasie pracy kierowców a dokładnie zachowanie doby rozliczeniowej

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25408
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 23 lip 2011, 11:56

Nie "łamiecie" doby z dopłatą nadgodzin?
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

fraktal
Posty: 5491
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 23 lip 2011, 12:41

Jak kierowca miałby za dużo godzin, to się go pewnie zdejmuje nawet wbrew zmianie określonej w grafiku. Sam byłem świadkiem takiej niespodziewanej zmiany kierowców na placu Wilsona. Wyglądało to trochę zabawnie, bo kierowca, który jechał wcześniej, nie spodziewał się chyba, że dostanie zmianę - a to chyba była podmiana i też z rezerwy wyjechał.

Awatar użytkownika
SieneK
Posty: 514
Rejestracja: 21 cze 2007, 8:37
Lokalizacja: WWrembertówC

Post autor: SieneK » 23 lip 2011, 13:07

pawcio pisze:Nie "łamiecie" doby z dopłatą nadgodzin?
staramy się nie łamać doby, czasem to trudne i niewykonalne ale to są pieniądze i z nimi liczyć się trzeba

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 23 lip 2011, 16:36

pawcio pisze:ZS2 było uruchomione na wozach extra, czyli MZA zgodziło się dać więcej wozów niż wynikało ze zobowiązań, by ZTM nie musiał ciąć innych linii dla wyrzeźbienia brygad pod ZS2. Rozwiązanie to jest często stosowane pod linie zastępcze, przede wszystkim weekendowe, ale też tak funkcjonowało Z-1 i Z-2 w czasie remontu trasy WZ.
Z ciekawości: poranny Mobilisowy dodatek też był ekstra, czy skądś brygadę odzyskano, żeby na zS2 starczyło?
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25408
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 23 lip 2011, 18:47

SiekeK pisze:staramy się nie łamać doby, czasem to trudne i niewykonalne ale to są pieniądze i z nimi liczyć się trzeba
I dobrze czynicie. W TW też z tym mamy problemy, a układ z SWL-ami zamiast brygad dzielonych na pół tylko to utrudnia. Zastanawia mnie tylko, jaka jest u Was skala tego problemu.
SiekeK pisze:Z ciekawości: poranny Mobilisowy dodatek też był ekstra, czy skądś brygadę odzyskano, żeby na zS2 starczyło?
Nie. Skoro MZA nie chciało dać więcej wozów extra, to trzeba było obciąć ajentowi wakacje. Ajenci z zasady nie mają wozów extra, bo, poza kwotą 50 brygad, nie mają sztywnego planu.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 24 lip 2011, 0:04

pawcio pisze:
Szeregowy_Równoległy pisze:staramy się nie łamać doby, czasem to trudne i niewykonalne ale to są pieniądze i z nimi liczyć się trzeba
I dobrze czynicie. W TW też z tym mamy problemy, a układ z SWL-ami zamiast brygad dzielonych na pół tylko to utrudnia. Zastanawia mnie tylko, jaka jest u Was skala tego problemu.
Prośba: popraw cytowanie w powyższym poście, ja o łamaniu dób się nie wypowiadałem :smile:
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

ODPOWIEDZ