ZakĹadanie komunikacji
Moderator: JacekM
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 30 sty 2012, 10:08
No tak, jak nie ma się o co przyczepić - to o wiek, który notabene nie ma nic wspólnego z tematem a jedynie może krzywdzić autora wątku, który jak na wstępie napisał: analizuje i pyta, aby zaczerpnąć informacje, od niektórych widzę otrzymuje rzetelne rady i odpowiedzi, od niektórych ataki - bezpodstawne rzecz jasna.
Wracając do tematu. W mieście funkcjonuje spółka, lecz z analiz i ankiet które już przeprowadziliśmy wśród mieszkańców miasta i powiatu, firma nie spełnia powierzonej roli. Pomijam że nie modernizuje od lat taboru, ucina i likwiduje kursy i nie zaspokaja w żaden sposób zapotrzebowania na przewóz osób, który natarczywie wykorzystują busiarze. Więc twierdzenie iż to się nie opłaca, jest nie na miejscu.
Co do rozruszania interesu, także napisałem na wstępie (proszę czytać ze zrozumieniem) że dysponuje pewnymi środkami (dziwne, w tym wieku prawda ? ) i nie są one w kwocie mogącej pozwolić na zakup jednego autobusu.
Co do marketingu, akurat też kolega źle trafił. Akcje marketingową opracowałem z doświadczoną koleżanką, która w branży marketingowej pracuje od lat 20, m.in. we Francji.
Koszt paliwa założyliśmy na podstawie średnich, obecnych cen 1l ON, obniżonych o 60gr (umowa na dostarczenie paliwa).
Nie będziemy chyba zresztą robić tutaj analizy on-line - mam na myśli analizowanie kosztów biletów, zapełnienia, itp.
Wydaje mi się że kolega R-9 nie wykazał sie wyrozumiałością dla mnie, szkoda.
Oczekuje jak napisałem porad, ponieważ poważnie myślę o otwarciu, analizuje i planuje. Nie znaczy - że cokolwiek robię. No cóż, dziękuje mimo wszystko za podpowiedzi.
Wracając do tematu. W mieście funkcjonuje spółka, lecz z analiz i ankiet które już przeprowadziliśmy wśród mieszkańców miasta i powiatu, firma nie spełnia powierzonej roli. Pomijam że nie modernizuje od lat taboru, ucina i likwiduje kursy i nie zaspokaja w żaden sposób zapotrzebowania na przewóz osób, który natarczywie wykorzystują busiarze. Więc twierdzenie iż to się nie opłaca, jest nie na miejscu.
Co do rozruszania interesu, także napisałem na wstępie (proszę czytać ze zrozumieniem) że dysponuje pewnymi środkami (dziwne, w tym wieku prawda ? ) i nie są one w kwocie mogącej pozwolić na zakup jednego autobusu.
Co do marketingu, akurat też kolega źle trafił. Akcje marketingową opracowałem z doświadczoną koleżanką, która w branży marketingowej pracuje od lat 20, m.in. we Francji.
Koszt paliwa założyliśmy na podstawie średnich, obecnych cen 1l ON, obniżonych o 60gr (umowa na dostarczenie paliwa).
Nie będziemy chyba zresztą robić tutaj analizy on-line - mam na myśli analizowanie kosztów biletów, zapełnienia, itp.
Wydaje mi się że kolega R-9 nie wykazał sie wyrozumiałością dla mnie, szkoda.
Oczekuje jak napisałem porad, ponieważ poważnie myślę o otwarciu, analizuje i planuje. Nie znaczy - że cokolwiek robię. No cóż, dziękuje mimo wszystko za podpowiedzi.
Powiedz, gdzie takie tanie paliwo kupić, a lecę. Chyba 60 groszy pomyliło Ci się z 6 groszami, bo tyle jesteś w stanie ubić. Ale dla tych ilości...? Wcale nie wielkich.Bartek-SKO pisze:Koszt paliwa założyliśmy na podstawie średnich, obecnych cen 1l ON, obniżonych o 60gr (umowa na dostarczenie paliwa).
TU MASZ hurtowe ceny paliw spot bez VAT. Weź sobie Orlen Ekodiesel i możesz założyć, że po takiej cenie dostaniesz (netto! minus upusty odległościowe plus marża dostawcy). Ale proszę nie łudź się żadnymi 60 groszami.
Dlaczego pieprzone pierożki są dobre, a pieprzone życie już nie? (B. Schaeffer)
Historia uczy jednego - nigdy nikogo niczego nie nauczyła.
Historia uczy jednego - nigdy nikogo niczego nie nauczyła.
- R-9 Chełmska
- Posty: 7767
- Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
- Lokalizacja: Czerniaków/Rakowiec
Raczej wykazał się wyrozumiałością, próbuję cię uratować od spektakularnej porażkiBartek-SKO pisze: Wydaje mi się że kolega R-9 nie wykazał sie wyrozumiałością dla mnie, szkoda.
Z takim pojęciem, jakie reprezentujesz w tym temacie i na tym poziomie ogólności założeń - przyjmuję ten "biznes" jako żart, a nie jako coś poważnego.
Aż strach zapytać, czy w ogóle masz pojęcie, z jakimi kosztami wiąże się uruchomienie i prowadzenie przedsiębiorstwa transportowego w Polsce.
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 17, 33, 136, 141, 172, 186, 509, 518, N01, N32
Najczęściej podróżuję: 2, 17, 33, 136, 141, 172, 186, 509, 518, N01, N32
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 30 sty 2012, 10:08
Gdybym nie był świadom kosztów otwarcia i utrzymania firmy transportowej, zapewne albo bym o nie zapytał albo nie podejmował sie jakiejkolwiek dyskusji.
Hmm, przy planowaniu paliwa, zgodnie z tym linkiem, który kolega podesłał, założyliśmy większy koszt. Ale dzięki.
Chciałem, po prostu zapytać, ale okej. Temat przeradza się pyskówkę niżeli w cokolwiek wnoszącego.
Dziękuje i pozdrawiam.
Hmm, przy planowaniu paliwa, zgodnie z tym linkiem, który kolega podesłał, założyliśmy większy koszt. Ale dzięki.
Chciałem, po prostu zapytać, ale okej. Temat przeradza się pyskówkę niżeli w cokolwiek wnoszącego.
Dziękuje i pozdrawiam.
M. in. dlatego w Żyrardowie znowu można kupować normalne bilety kartonikowe.Bartek-SKO pisze:Kwestia tego, że gdy przed autobusem będzie kolejka ludzi chcących wsiąść, którzy u kierowcy będą kupować bilet, może to zająć sporo czasu - a rozkład to rozkład.
Na pewno PWPW drukuje na bezpiecznym papierze, "Drukarnia Kolejowa" też. Najlepiej w tej sprawie się skontaktuj z IGKM.Bartek-SKO pisze:Swoją drogą - od razu pytanie: czy drukiem biletów, zajmują się zwykłe firmy drukarskie ?
Duże koszty... Wiesz, ile kosztuje głupiutki terminal do kart płatniczych np. w kiosku?px33 pisze:Taki dziwny pomysł, który może usprawnić zakup biletów u kierowcy - obsługa kart płatniczych bezstykowych albo przez kasownik (takie rozwiązania zdarzają się w miastach zachodnich, więc głównym problemem byłoby zdobycie odpowiedniego sprzętu z zagranicy) albo przez kasę (tego jeszcze nie widziałem, może któraś firma właśnie wdraża i sprzedałaby kilka prototypów).
Najgorsze są papiery (kancelaria prawna, etc) i opłaty za koncesje czy licencje.R-9 Chełmska pisze:Aż strach zapytać, czy w ogóle masz pojęcie, z jakimi kosztami wiąże się uruchomienie i prowadzenie przedsiębiorstwa transportowego w Polsce.
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
Przepraszam, nie mogłem się powstrzymać, to nie na temat, ale "SKO" sugeruje mi Skarżysko, co do którego zarówno do miasta jak i powiatu obie liczby pasują . Ot tak dla rozluźnienia.Bartek-SKO pisze:Miasto w jakim chce otworzyć komunikację, liczy ponad 50tyś osób a cały powiat, ponad 85tyś osób. (Świętokrzyskie jakie podałem, to przykładowe województwo).
Dlaczego pieprzone pierożki są dobre, a pieprzone życie już nie? (B. Schaeffer)
Historia uczy jednego - nigdy nikogo niczego nie nauczyła.
Historia uczy jednego - nigdy nikogo niczego nie nauczyła.
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
Zazwyczaj muszą mieć ofercie druki wartościowe.Bartek-SKO pisze:Swoją drogą - od razu pytanie: czy drukiem biletów, zajmują się zwykłe firmy drukarskie ? Chciałbym mieć mimo wszystko jakiś pasek zabezpieczający przed fałszowaniem.
Najczęściej spotykane firmy, które zajmują się drukowaniem biletów, to: Częstochowskie Zakłady Graficzne SA, Engraf, Arsgraf, Węgloryf Katowice. Jeszcze były poznańskie zakłady, co drukowały charakterystyczną jodełkę, ale one padły
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
Ale terminal na własność czy prowizja od sprzedaży? Poza tym karty zbliżeniowe chyba mogą być obsługiwane w trybie offline (czyli odpada połączenie po sieci komórkowej, a raport ze sprzedaży do rozliczeń można zgrać po zjeździe przez wifi albo kartę), dzięki czemu sam terminal (albo raczej moduł do kasy) może być prostszy więc i tańszy. Takie karty obsługuje ponoć nawet niedrogi SCL7311 tylko ktoś musiałby to wszystko oprogramować i podpisać odpowiednie umowy.Wolfchen pisze:Wiesz, ile kosztuje głupiutki terminal do kart płatniczych np. w kiosku?
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
Biletów wypuszczonych przez PWPW nie widziałem, a Drukarnia Kolejowa - jeśli już, to śladowe ilości: głównie skupiają się na biletach kolejowych o specyficznych wymiarach i nie wiem, na ile są otwarci na innego rodzaju bilety. W każdym razie jakoś nie przebijają się.Wolfchen pisze:Na pewno PWPW drukuje na bezpiecznym papierze, "Drukarnia Kolejowa" też
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
Dzierżawa + prowizje. Przy transakcjach o niskim nominale jest to delikatnie mówiąc nieopłacalne.px33 pisze:Ale terminal na własność czy prowizja od sprzedaży?
Nie wiem, czy dla Radomia kiedyś nie drukowali biletów okresowychMeWa pisze:Biletów wypuszczonych przez PWPW nie widziałem, a Drukarnia Kolejowa - jeśli już, to śladowe ilości: głównie skupiają się na biletach kolejowych o specyficznych wymiarach i nie wiem, na ile są otwarci na innego rodzaju bilety.
Zresztą tylko co do tych dwóch firm byłem pewien, że drukują, to tylko je wymieniłem.
PS. Bilety dla WKD i SKM Trójmiasto zdaje się, że mają standardową szerokość
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 30 sty 2012, 10:08
Cóż, w ostateczności rozwiązanie z kasownikiem na wejściu i pokazaniem kierowcy biletów, w tej chwili wydaje się najbardziej racjonalne.
Z oprogramowaniem sterowników, była by pewna szansa oraz z redukcją kosztów marketingu internetowego - zajmuje się tym na codzień.
Podczas analizy kosztów, wziąłem pod uwagę pojazdy MAN NL202, NeoN4020 i N4016.
Z prostej przyczyny, odrzucam N4020, ale spośród tych dwóch pojazdów, mających swoje wady i zalety, który Wy byście doradzali ?
Chyba, że macie inne propozycje na zakup niskopodłogowych używek.
Skąd Wy byście je kupili ?
Analizowaliśmy kilka KM w Polsce, które w drodze przetargu sprzedają takie pojazdy. Wydaje mi się że wychodzi to taniej, niż sporwadzenie autobusów z Niemiec, z Berlina np.
Z oprogramowaniem sterowników, była by pewna szansa oraz z redukcją kosztów marketingu internetowego - zajmuje się tym na codzień.
Podczas analizy kosztów, wziąłem pod uwagę pojazdy MAN NL202, NeoN4020 i N4016.
Z prostej przyczyny, odrzucam N4020, ale spośród tych dwóch pojazdów, mających swoje wady i zalety, który Wy byście doradzali ?
Chyba, że macie inne propozycje na zakup niskopodłogowych używek.
Skąd Wy byście je kupili ?
Analizowaliśmy kilka KM w Polsce, które w drodze przetargu sprzedają takie pojazdy. Wydaje mi się że wychodzi to taniej, niż sporwadzenie autobusów z Niemiec, z Berlina np.
Drukarnia Kolejowa z Krakowa wygrała niedawno przetarg (co najmniej drugi z rzędu) na druk wszystkich rodzajów biletów komunikacji miejskiej dla Radomia.MeWa pisze:Biletów wypuszczonych przez PWPW nie widziałem, a Drukarnia Kolejowa - jeśli już, to śladowe ilości: głównie skupiają się na biletach kolejowych o specyficznych wymiarach i nie wiem, na ile są otwarci na innego rodzaju bilety. W każdym razie jakoś nie przebijają się.
Czyli jedna brygada, wypada na jedną linię ? Lub jedna z tych linii ma dwie brygady całodzienne ( lub jedna brygada to dodatek) ?Bartek-SKO pisze: Przy najgorszym założeniu, 5 autobusach, w tym 4 stale jeżdżących, na 3 liniach ( jeden autobus zapasowy)
To widzę już super częstotliwość...
Linia 155: 1966-2011
155 STRĄKOWA Górczewska-Świętokrzyska TORWAR
166 OBOZOWA Marszałkowska-Książęca TORWAR
182 OS.OSTROBRAMSKA Trasa Łazienkowska-Wałbrzyska URSYNÓW PŁD. (OS.OSTROBRAMSKA-OKĘCIE)
WAA 894 C,WAB 655 C,WAB 972 C,WAB 097 P, WAB 186 P, WAB 055 P, WXC 512M,WX 69712.
155 STRĄKOWA Górczewska-Świętokrzyska TORWAR
166 OBOZOWA Marszałkowska-Książęca TORWAR
182 OS.OSTROBRAMSKA Trasa Łazienkowska-Wałbrzyska URSYNÓW PŁD. (OS.OSTROBRAMSKA-OKĘCIE)
WAA 894 C,WAB 655 C,WAB 972 C,WAB 097 P, WAB 186 P, WAB 055 P, WXC 512M,WX 69712.
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 30 sty 2012, 10:08