Strona 2 z 4

: 12 maja 2012, 9:44
autor: Wolfchen
pasażer pisze:Nie rozumię idei wspólnego biletu skoro ma dzialać np. do Falenicy (1 strefa), a na Okęcie (też 1 strefa) już nie.
Będzie działał normalnie, ale sporo podróży lotniskowych odbywa się na biletach jednorazowych, gdzie WB nie ma.

: 12 maja 2012, 10:17
autor: kajo
konri pisze:Aha, czyli w takim razie Elfy będą wysyłane w pierwszej kolejności na linie lotniskową, a to co pozostanie wyjedzie na resztę tras.
Elfy będą głównie na lotniskowej, a SKM dokupiła jeszcze te cuda: http://www.rynek-kolejowy.pl/31015/35WE ... djecia.htm

: 12 maja 2012, 11:16
autor: MichalJ
Ja będę wszystkim polecać bilet dobowy. I tak na ogół jadąc z lotniska trzeba się przesiąść, a może jeszcze potem się bilet przyda. Oczywiście powinno być inaczej...

: 12 maja 2012, 12:41
autor: Glonojad
Powinien być bilet jednopodróżowy, przesiadkowy, jako podstawowy. Ważny też w kiblach (choć na CAT w Wiedniu bilet związkowy nie działa, BTW).

: 12 maja 2012, 12:56
autor: MichalJ
Oczywiście przesiadkowy jako podstawa.

Czy jednopodróżowy? - będą spory interpretacyjne...

: 12 maja 2012, 13:12
autor: Glonojad
W sensie o tzw. długość dozwolonej przerwy w podróży?

: 12 maja 2012, 16:56
autor: MichalJ
O kierunek jazdy raczej. Chyba, że co innego rozumiemy przez jedną podróż.

: 12 maja 2012, 23:15
autor: person
kveld pisze:
person pisze: Przecież ZTM to dojna krowa KM. Nie jestem przekonany czy KMy by się tak wyrywały do uruchomienia pociągów Lotnisko-Dworzec Wschodni, gdyby musiały to robić na własny rachunek...
Chyba muszą. Dostały dotację na ELFy na połączenie lotnisko-lotnisko, więc teraz nie mają innego wyjścia niż wywiązać się z ustaleń (bo póki co pewnie ELFy jeżdżą na zasadzie odstępstwa, tak jak pesy jeździły po całym mieście, póki był remont w Jerozolimskich).
Nie no, żeby być na pewno dobrze zrozumianym: nie mam nic przeciwko temu aby KMy jeździły na lotnisko (gorzej, że nie będą tam mogły dojeżdżać dalekobieżne z Białegostoku czy Lublina - tak, aby poprawić dojazd na lotnisko nie tylko z aglomeracji, ale i z innych ośrodków). I dobrze, że kupili sobie nowe wozy w tym celu.
Ale przecież KMy mają/miały w pierwszej fazie jeździć tylko do Wschodniego. Z nowym rozkładem będą jechały gdzieś dalej. To miałem na myśli pisząc o "wyrywaniu się".

Insza inszość, że nie rozumiem też idei forsowania połączenia Chopina z Modlinem. Kto miałby jeździć w tej relacji? Gdyby jeszcze Okęcie oferowało jakieś unikalne relacje, ale to nie Heathrow, czy inny hub.

: 13 maja 2012, 0:31
autor: pasażer
ashir pisze:A czy ma nie działać? :>

A co, dwa rózne bilety to jest dzialnie wspólnego?

: 13 maja 2012, 9:02
autor: ashir
Przecież ma być Wspólny Bilet, a że oferta dotyczy od biletu dobowego wzwyż to nic nie zwykłego. Na pozostałych liniach Kolei Mazowieckich jest dokładnie tak samo.

: 13 maja 2012, 23:17
autor: petrosj
a czy przypadkiem te KMy z Lotniska do Warszawy Wschodniej to nie są te same pociagi, ktore mialy kursowac na trasie Lotnisko Chopina - Modlin, lecz obecnie technicznie beda kursowac tylko do Wschodniej ?

: 13 maja 2012, 23:23
autor: Wolfchen
Tak, to te same.

Aczkolwiek z małą poprawką: będą kursować na trasie MPL - DWW, ale handlowo, a nie technicznie.

: 19 maja 2012, 0:40
autor: pasażer
ashir pisze:Przecież ma być Wspólny Bilet, a że oferta dotyczy od biletu dobowego wzwyż to nic nie zwykłego. Na pozostałych liniach Kolei Mazowieckich jest dokładnie tak samo.
Tak masz rację tylko jak wytlumaczyć pasażerom , że z lotniska mogą jechać za 2,80 w SKM, albo na wspólnym bilecie KM, ale muszą go kupić drożej bo na ten przejazd bilet musi być minimum na dobę.

: 19 maja 2012, 11:07
autor: R-9 Chełmska
pasażer pisze:
ashir pisze:Przecież ma być Wspólny Bilet, a że oferta dotyczy od biletu dobowego wzwyż to nic nie zwykłego. Na pozostałych liniach Kolei Mazowieckich jest dokładnie tak samo.
Tak masz rację tylko jak wytlumaczyć pasażerom , że z lotniska mogą jechać za 2,80 w SKM, albo na wspólnym bilecie KM, ale muszą go kupić drożej bo na ten przejazd bilet musi być minimum na dobę.
Coś podobnego, tylko jeszcze bardziej pokopanego funkcjonuje w Lizbonie:
bilet na Aerobus jest droższy od zwykłego miejskiego, ale funkcjonuje jako dobowy w autobusach i tramwajach (ale nie działa w metrze :D) - i ludzie tam żyją!

: 19 maja 2012, 17:05
autor: fik
pasażer pisze: Tak masz rację tylko jak wytlumaczyć pasażerom , że z lotniska mogą jechać za 2,80 w SKM, albo na wspólnym bilecie KM, ale muszą go kupić drożej bo na ten przejazd bilet musi być minimum na dobę.
Tak samo, jak to wytłumaczyłeś pasażerom wszędzie indziej.