Pętle w Śródmieściu
Moderator: Wiliam
To nie jest raczej rozwiązanie problemu na miarę europejskiej stolicy. Właściwie to czego by tam nie zrobić jest poniżej poziomu europejskiej stolicy. Najbardziej chyba ciekawą wizją byłoby zrobienie parkingu podziemnego pod placem Konstytucji, ale to już czysta fantastyka.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears
Bo ZTM stawia na transport szynowy Jadąc dzisiaj przy Metro Politechnika i widząc jak 501 w kierunku Centralnego miało ( przez minutę ) problem z wyjechaniem z przystanku, bo przed nim stało 118, to rzeczywiście tam coś powinno się zmienić.Kleszczu pisze:Bo w centrum jest za dużo autobusów
A może by tak plac Defilad zamienić na tymczasową pętlę Wtedy to by było w jednym miejscu połączenie z Metrem i pociągiem
Transport to życie, transport to pasja, transport to miłość, rzecz jasna
Oczywiście, że pl. Konstytucji powinien wyglądać inaczej, ale skoro pełni funkcję parkingu niech będzie lepiej potrzebną w tej okolicy pętlą autobusową. 118 mogłoby zostać przy Metrze Politechnika, 143 przy GUS-ie, więc plac zostałby dla 411, 502, 514 (jeszcze o czymś zapomniałem?). Miejsca na placu więc wystarczy.
Szansę na radykalne zmiany na pl. Konstytucji zaprzepaszczono podczas generalnego remontu Marszałkowskiej za czasów prezydenta Piskorskiego. Jak zwykle był program minimum i z trudem wywalczone na łamach posadzenie lip (na szczęście wybrali dobrą odmianę, o ile się orientuję węgierską, więc wszystkie się przyjęły i ładnie rosną).
Szansę na radykalne zmiany na pl. Konstytucji zaprzepaszczono podczas generalnego remontu Marszałkowskiej za czasów prezydenta Piskorskiego. Jak zwykle był program minimum i z trudem wywalczone na łamach posadzenie lip (na szczęście wybrali dobrą odmianę, o ile się orientuję węgierską, więc wszystkie się przyjęły i ładnie rosną).
To teraz jeszcze powiedz jak rozwiązałbyś podpięcie Marszałkowskiej do Waryńskiego, uwzględniając minimalny promień łuków na torach tramwajowych tak, aby przecięcie jezdni przez tory tramwajowe (czy przecięcie torów tramwajowych jezdnią) było tylko w jednym punkcie i zobacz ile miejsca dla tych pieszych byś oszczędził.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears
Nie rozumiem. Tory zostawiam jak są, jezdnię przekładam na parking. Dla pieszych mam odzyskaną jezdnię (4 pasy, 14-15 metrów). Nawet popełniłem obrazki 11 lat temu:
http://www.fuw.edu.pl/~michalj/warszawa ... konst.html
Troszkę by trzeba przystanki tramwajowe może zmodyfikować, żeby zrekompensować brak autobusu na pl. Zbawiciela. I tyle.
http://www.fuw.edu.pl/~michalj/warszawa ... konst.html
Troszkę by trzeba przystanki tramwajowe może zmodyfikować, żeby zrekompensować brak autobusu na pl. Zbawiciela. I tyle.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26838
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Panowie, u nas się przejścia dla pieszych przez tory nie da nie osygnalizować, jeśli w pobliżu są jakiekolwiek światła (a często i tego nie) a Wy tu takie brewerie...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Obrazki nie wyjaśniają jednak co chcesz zrobić z południową Marszałkowską. Jeśli chciałbyś podpiąć ją do Waryńskiego musiałbyś zrobić dodatkowe przejście jezdni przez tory czyli de facto zastąpić nim obecne przejście Waryńskiego. Na rysunkach zaś Marszałkowska jest pieszo-tramwajowa, a tymczasem to było nie było jezdnia o dwóch pasach ruchu, którą trzeba jakoś do tego Waryńskiego podpiąć.MichalJ pisze:Nie rozumiem. Tory zostawiam jak są, jezdnię przekładam na parking. Dla pieszych mam odzyskaną jezdnię (4 pasy, 14-15 metrów). Nawet popełniłem obrazki 11 lat temu:
EDIT: Myślałem, że razem z tym warto włożyć tory na środek Waryńskiego przed skrzyżowaniem z Piękną. Wtedy to ostatnie byłoby trochę mniej skomplikowane.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears
Nie trzeba. Na odcinku pl. Zbawiciela - pl. Konstytucji samochody w ogóle nie są potrzebne, ostatecznie można zostawić jeden pas dla dojazdu do budynków, podłączony do pl. Zbawiciela i Koszykowej.
A gdyby nawet (chociaż w mojej koncepcji to niepotrzebne) był tam mały przejazd przez tory koło hotelu MDM, to co?
A gdyby nawet (chociaż w mojej koncepcji to niepotrzebne) był tam mały przejazd przez tory koło hotelu MDM, to co?
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
Panowie - a ma ktoś może pod ręką zdjęcie lub plan placu Konstytucji i MDM-u z czasów po otwarciu? Wydaje mi się, że wtedy torowisko i jezdnie były trochę inaczej poprowadzone...
A plac Konstytucji oczywiście warto ucywilizować i ożywić, choć i tak jest porządny, jak na warszawski standard.
A plac Konstytucji oczywiście warto ucywilizować i ożywić, choć i tak jest porządny, jak na warszawski standard.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
- Kleszczu
- Stoi... Sofista?
- Posty: 13046
- Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
- Lokalizacja: Nowe Włochy
- Kontakt:
Nie wygląda źle i jest zbieżny z moim punktem widzenia tyle, że ja wolałbym odzyskać stronę zachodnią - pozwoliłoby to na spowolnienie ruchu samochodowegoMichalJ pisze:Nie rozumiem. Tory zostawiam jak są, jezdnię przekładam na parking. Dla pieszych mam odzyskaną jezdnię (4 pasy, 14-15 metrów). Nawet popełniłem obrazki 11 lat temu:
http://www.fuw.edu.pl/~michalj/warszawa ... konst.html
Troszkę by trzeba przystanki tramwajowe może zmodyfikować, żeby zrekompensować brak autobusu na pl. Zbawiciela. I tyle.
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
Hmm. On już jest ucywilizowany, zrobiono to, wymieniając nawierzchnię i wywalając budy z sajgonkami. Fakt, że to już dawno było...MeWa pisze:Panowie - a ma ktoś może pod ręką zdjęcie lub plan placu Konstytucji i MDM-u z czasów po otwarciu? Wydaje mi się, że wtedy torowisko i jezdnie były trochę inaczej poprowadzone...
A plac Konstytucji oczywiście warto ucywilizować i ożywić, choć i tak jest porządny, jak na warszawski standard.
Popatrz, jaka franca!