Pętle w Śródmieściu

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 13 wrz 2012, 20:20

To nie jest raczej rozwiązanie problemu na miarę europejskiej stolicy. Właściwie to czego by tam nie zrobić jest poniżej poziomu europejskiej stolicy. Najbardziej chyba ciekawą wizją byłoby zrobienie parkingu podziemnego pod placem Konstytucji, ale to już czysta fantastyka.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

Awatar użytkownika
MALIN
Posty: 779
Rejestracja: 23 lis 2010, 19:20

Post autor: MALIN » 13 wrz 2012, 21:03

Kleszczu pisze:Bo w centrum jest za dużo autobusów
Bo ZTM stawia na transport szynowy O-) Jadąc dzisiaj przy Metro Politechnika i widząc jak 501 w kierunku Centralnego miało ( przez minutę ) problem z wyjechaniem z przystanku, bo przed nim stało 118, to rzeczywiście tam coś powinno się zmienić.

A może by tak plac Defilad zamienić na tymczasową pętlę :D Wtedy to by było w jednym miejscu połączenie z Metrem i pociągiem 8-(
Transport to życie, transport to pasja, transport to miłość, rzecz jasna 8-)

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 13 wrz 2012, 22:03

Oczywiście, że pl. Konstytucji powinien wyglądać inaczej, ale skoro pełni funkcję parkingu niech będzie lepiej potrzebną w tej okolicy pętlą autobusową. 118 mogłoby zostać przy Metrze Politechnika, 143 przy GUS-ie, więc plac zostałby dla 411, 502, 514 (jeszcze o czymś zapomniałem?). Miejsca na placu więc wystarczy.
Szansę na radykalne zmiany na pl. Konstytucji zaprzepaszczono podczas generalnego remontu Marszałkowskiej za czasów prezydenta Piskorskiego. Jak zwykle był program minimum i z trudem wywalczone na łamach posadzenie lip (na szczęście wybrali dobrą odmianę, o ile się orientuję węgierską, więc wszystkie się przyjęły i ładnie rosną).

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 13 wrz 2012, 22:16

("Wszystkie" to przesada, ale nie jest źle. W Alejach Ujazdowskich za to jak uschły, tak stoją...)
A ja bym przełożył jezdnię na drugą stronę i zrobił plac dla ludzi po stronie wschodniej.

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 13 wrz 2012, 22:20

To teraz jeszcze powiedz jak rozwiązałbyś podpięcie Marszałkowskiej do Waryńskiego, uwzględniając minimalny promień łuków na torach tramwajowych tak, aby przecięcie jezdni przez tory tramwajowe (czy przecięcie torów tramwajowych jezdnią) było tylko w jednym punkcie i zobacz ile miejsca dla tych pieszych byś oszczędził.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 13 wrz 2012, 22:34

Nie rozumiem. Tory zostawiam jak są, jezdnię przekładam na parking. Dla pieszych mam odzyskaną jezdnię (4 pasy, 14-15 metrów). Nawet popełniłem obrazki 11 lat temu:
http://www.fuw.edu.pl/~michalj/warszawa ... konst.html

Troszkę by trzeba przystanki tramwajowe może zmodyfikować, żeby zrekompensować brak autobusu na pl. Zbawiciela. I tyle.

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 13 wrz 2012, 22:35

Tory tramwajowe - jak rozumiem - byłyby poprowadzone środkiem wschodniej części placu przeznaczonej dla pieszych. Czyli tak, jak to się robi, w tramwajowych cywilizacjach, gdzie tramwaje jeżdżą sobie po deptakach, bynajmniej niepoprzedzone człowiekiem z czerwoną chorągiewką.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 13 wrz 2012, 22:38

Raczej bokiem niż środkiem, ale tak, wysiadanie z tramwaju prosto na plac dla pieszych.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26838
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 13 wrz 2012, 22:40

Panowie, u nas się przejścia dla pieszych przez tory nie da nie osygnalizować, jeśli w pobliżu są jakiekolwiek światła (a często i tego nie) a Wy tu takie brewerie...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 13 wrz 2012, 22:45

MichalJ pisze:Nie rozumiem. Tory zostawiam jak są, jezdnię przekładam na parking. Dla pieszych mam odzyskaną jezdnię (4 pasy, 14-15 metrów). Nawet popełniłem obrazki 11 lat temu:
Obrazki nie wyjaśniają jednak co chcesz zrobić z południową Marszałkowską. Jeśli chciałbyś podpiąć ją do Waryńskiego musiałbyś zrobić dodatkowe przejście jezdni przez tory czyli de facto zastąpić nim obecne przejście Waryńskiego. Na rysunkach zaś Marszałkowska jest pieszo-tramwajowa, a tymczasem to było nie było jezdnia o dwóch pasach ruchu, którą trzeba jakoś do tego Waryńskiego podpiąć.

EDIT: Myślałem, że razem z tym warto włożyć tory na środek Waryńskiego przed skrzyżowaniem z Piękną. Wtedy to ostatnie byłoby trochę mniej skomplikowane.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 13 wrz 2012, 22:51

Nie trzeba. Na odcinku pl. Zbawiciela - pl. Konstytucji samochody w ogóle nie są potrzebne, ostatecznie można zostawić jeden pas dla dojazdu do budynków, podłączony do pl. Zbawiciela i Koszykowej.

A gdyby nawet (chociaż w mojej koncepcji to niepotrzebne) był tam mały przejazd przez tory koło hotelu MDM, to co?

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 14 wrz 2012, 0:25

Panowie - a ma ktoś może pod ręką zdjęcie lub plan placu Konstytucji i MDM-u z czasów po otwarciu? Wydaje mi się, że wtedy torowisko i jezdnie były trochę inaczej poprowadzone...

A plac Konstytucji oczywiście warto ucywilizować i ożywić, choć i tak jest porządny, jak na warszawski standard.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 14 wrz 2012, 8:23

MichalJ pisze:Nie rozumiem. Tory zostawiam jak są, jezdnię przekładam na parking. Dla pieszych mam odzyskaną jezdnię (4 pasy, 14-15 metrów). Nawet popełniłem obrazki 11 lat temu:
http://www.fuw.edu.pl/~michalj/warszawa ... konst.html

Troszkę by trzeba przystanki tramwajowe może zmodyfikować, żeby zrekompensować brak autobusu na pl. Zbawiciela. I tyle.
Nie wygląda źle i jest zbieżny z moim punktem widzenia tyle, że ja wolałbym odzyskać stronę zachodnią - pozwoliłoby to na spowolnienie ruchu samochodowego :-k
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 14 wrz 2012, 9:08

Wydłużenie drogi jazdy samochodów nie tylko je spowalnia, ale powoduje, że powierzchnia jezdni jest większa, zatem pieszym zostaje mniej, no i obszar dla pieszych przestaje być dostępny z hotelu MDM.

drapka
Posty: 3535
Rejestracja: 29 lip 2008, 17:21
Lokalizacja: tutejszy

Post autor: drapka » 14 wrz 2012, 9:15

MeWa pisze:Panowie - a ma ktoś może pod ręką zdjęcie lub plan placu Konstytucji i MDM-u z czasów po otwarciu? Wydaje mi się, że wtedy torowisko i jezdnie były trochę inaczej poprowadzone...

A plac Konstytucji oczywiście warto ucywilizować i ożywić, choć i tak jest porządny, jak na warszawski standard.
Hmm. On już jest ucywilizowany, zrobiono to, wymieniając nawierzchnię i wywalając budy z sajgonkami. Fakt, że to już dawno było...
Popatrz, jaka franca!

ODPOWIEDZ