Komunikacja miejska w Wawrze [II]

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7680
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 31 sty 2013, 13:53

Jarek pisze:Wawer nic nie dostanie. Był projekt, były propozycje i garść wozów do rozdysponowania.
Radni z burmistrzem to uwalili. Więc dżewo.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36646
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 31 sty 2013, 14:58

I co, według was władze miasta oprą się naciskom dzielnicy i mieszkańców, by uruchomić komunikację na nowych ciągach? Chyba w duchy wierzycie. Celowe też by to nie było.

Ja bym raczej miał nadzieję, że z tej okazji uda się pewne rozwiązania przemycić, nie narażając się tym razem na sprzeciw dzielnicy. No i mając niezłe argumenty do jego pominięcia.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Krzysiek_S
Posty: 5090
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 31 sty 2013, 14:58

Jakby ZTM tak w rzeczywistości odpuścił sobie Wawer to by nie przyjeżdżał na spotkania organizowane przez władze dzielnicy na przykład w ramach "Wawer do ulubionych" czy na Komisje Inwestycyjną, a było dwóch młodych Panów.
Olałbym Wawer i nie puszczał linii Z19[ która ma być linią stałą] i nie dążył do zachowania komunikacji na ulicy Borków Juhasów i do uruchomienia na ulicy Przewodowej.
Na pewno zostanie coś uruchomione lub zmienione jak drożny będzie już przejazd Panny Wodnej i Skalnicową do Wału Miedzeszyńskiego oraz Nowozabielska do Kadetów od ronda przy TS. Będąc członkiem rady osiedlowej Zerzeń mam obowiązek wnioskować o poprawę komunikacji zbiorowej jak mieszkańcy mówią , że jest źle oraz wypowiedzieć się w sprawie komunikacji jak powstaną powyższe ciągi komunikacyjne.
Nie bujając oczywiście w obłokach i zdając sobie sprawę jaka jest obecnie sytuacja finansowa miasta.
Co do konkretnych zmian to mówimy tutaj o 2014 roku , a wtedy może być różnie z sytuację finansową , zarówno w jedną jak i drugą stronę. Jednak warto już teraz pomału pomyśleć jak to wszystko poskładać . Stąd ten temat.
Oczywiście to nie moje forum pod względem własności , więc jeśli uznacie , że trzeba zamknąć ten temat, to uszanuje decyzje.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 31 sty 2013, 22:00

Krzysiek_S pisze:Co do konkretnych zmian to mówimy tutaj o 2014 roku , a wtedy może być różnie z sytuację finansową , zarówno w jedną jak i drugą stronę
Wtedy będą wybory, więc nikt nie będzie wprowadzać niepopularnych zmian - przynajmniej takich, które wiążą się z zabraniem czegoś komuś...
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Krzysiek_S
Posty: 5090
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 01 lut 2013, 13:58

Mała zagadka związana z komunikacją Wawra . Sorry za OT.
Która linia w październiku 2012 miała największe wykorzystanie godzinowe w szczycie porannym z przystanku Narodowa 02 oraz średnia liczba osób?
Sam się zdziwiłem. Jednak wiem czemu tak było.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25357
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 01 lut 2013, 14:06

Wykorzystanie jako procent zajętości miejsc czy bezwzględnej liczby osób?
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Krzysiek_S
Posty: 5090
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 01 lut 2013, 14:10

pawcio pisze:Wykorzystanie jako procent zajętości miejsc czy bezwzględnej liczby osób?
Maksymalne godzinowe potoki pasażerskie (tj. liczbę pasażerów przewiezionych przez daną linię w ciągu godziny przez dany przekrój pomiarowy) .
A pytam się bo sam się zdziwiłem dzisiaj, ale jak już mówiłem jest usprawiedliwienie takiego stanu rzeczy.
Do obecnej listy linii trzeba dodać jeszcze linie 702.
Edit: Wykreśliłem słowo średnie bo może wprowadzać w błąd.

bartoni722
Posty: 12141
Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk

Post autor: bartoni722 » 01 lut 2013, 21:40

Jak ma być zaskoczenie, to 119 albo 213. :P
I już nie stały pasażer świetnej linii 527. :(

Krzysiek_S
Posty: 5090
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 01 lut 2013, 21:50

bartoni722 pisze:Jak ma być zaskoczenie, to 119 albo 213. :P
No trafiłeś tylko która i ile ludzi w ciągu godziny?

macwit
Posty: 7
Rejestracja: 10 sie 2007, 22:13

Post autor: macwit » 03 lut 2013, 15:08

jasiu pisze:W tym momencie można się zastanowić czy poboczne ciągi N-S w postaci Zasadowej i Mrówczej są do czegoś potrzebne. Np. taki układ:
119 GOCŁAW - ... - Kadetów - Lucerny - Żegańska - PKP MIĘDZYLESIE (zawrotka na rondzie i postój przy Mrówczej)
147 DW.WSCH. - ... - Bronowska - Zwoleńska - Żegańska - WIŚNIOWA GÓRA
219 kryterium uliczne Zwoleńska-Borków-Mrówcza - Żegańska - ... - STARA MIŁOSNA
213 GOCŁAW - ... - Skalnicowa - Panny Wodnej - Izbicka - ZBÓJNA GÓRA - ALEKSANDRÓW
142 WIATRACZNA - ... - Przewodowa - Patriotów - Walcownicza - ... - ALEKSANDRÓW
146 DW. WSCH. - ... - Bysławska - FALENICA
Pytanie, czy z takiego szkieletu coś by się ostało, bo w konsultacjach pewnie okazałoby się, że są jakieś żywotne połączenia szkolno-bazarkowo-biedronkowe, których absolutnie nie wolno ruszyć.
Czyli ludzie mieszkający przy Mrówczej i Zasadowej mają biegać do autobusu 10 minut? Ile Ty minut idziesz do swojego przystanku? Dziwi mnie to, że wypowiadają się ludzie, którzy nie znają tutejszych reali. Dla mnie priorytetem jest dowózka do najbliższej stacji i do sklepu, nic więcej.

Awatar użytkownika
rhemek
Posty: 2459
Rejestracja: 23 cze 2007, 16:22
Lokalizacja: Anin

Post autor: rhemek » 03 lut 2013, 19:19

Mówicie o braku wozów na reformę, a przecież linię potworek 115 zamiast sensownie pociąć wzmocniono, i teraz ruszyć ja będzie dużo trudniej...

PiotrekP
Posty: 3496
Rejestracja: 04 wrz 2006, 19:17

Post autor: PiotrekP » 04 lut 2013, 11:14

Jedno słowo - hipokryzja.

Krzysiek_S
Posty: 5090
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 23 mar 2013, 13:20

Bastian pisze:130 jest naprawdę ważne jedynie na odcinku DOLNA - <M> POLE MOKOTOWSKIE. I tu zastępstwo słabym i małym 119 mi się nie widzi. Chyba że ZTM ma jakieś plany względem tej linii, ale podbijanie tego dziadostwa na LEBIODOWEJ to też absurd. Ja bym widział wzmocnione 119 (a jeszcze lepiej: 130) z Rakowieckiej przez Dolną, Chełmską, Bronowską, Zwoleńską do Międzylesia. Wtedy paru brygad można by też poszukać na 147...
Tak tylko z 60% podróży z Zerznia jest linią 147 a z 40 % 119.
A na Lucerny na równi jest 119 i 213 , nie wiem czy nawet nie na korzyść 119.
Więc jak dla mnie docelowy układ na kilka najbliższych lat [ licząc od przyszłego roku] jest następujący :
213 przez Panny wodnej i Skalnicową na Gocław, 161 do PKP Wawer [ tutaj prawdopodobnie będzie jeszcze jedna ale cicho :-$ ], 119 przez Lucerny Kadetów Nowozabielską - TS , 147 przez Bronowską - Wał - Kadetów - Nowozabielską - Bora ...
Warunek dla 119 to wyprostowanie oesu przy Poprawnej [ coś mają robić w tym roku na Kadetów ale niestety nie wiem czy to]. Jak będzie tramwaj na Gocław to 147 skrócone tam.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36646
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 23 mar 2013, 13:49

119 (130) przez Kadetów i Lucerny też miałoby jakiś sens. W każdym razie byle nie kręciło po Trakcie Lubelskim.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Krzysiek_S
Posty: 5090
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 23 mar 2013, 14:11

Bastian pisze:119 (130) przez Kadetów i Lucerny też miałoby jakiś sens. W każdym razie byle nie kręciło po Trakcie Lubelskim.
Z punktu widzenia połączenia z Mokotowem trasa przez Bronowską i ścisły Zerzeń na pewno byłaby lepsza bo obsługiwałaby "głębiej" Wawer , ale wtedy trzeba byłoby wyciąć 147. Według mnie połączenie linią 147 ma pierwszeństwo nad tym na Mokotów . A 119 przez Lucerny i Kadetów i Nowozabielską dawałoby i połączenie z Gocławiem [ licznymi liniami w przyszłości tramwaj ] jak i na Mokotów, przy tym nie osłabiając 147. 213 za to wzmocni trochę obsługę okolic Jeziorowej, dojazd do ATM Studio[ są tam i teatry itp.] i Hiltona.
161 zastąpiłoby 161 na Mrówczej. Na której na północnym odcinku byłby też zastępca z19.

ODPOWIEDZ