Strona 2 z 106

: 31 sty 2013, 13:53
autor: MisiekK
Jarek pisze:Wawer nic nie dostanie. Był projekt, były propozycje i garść wozów do rozdysponowania.
Radni z burmistrzem to uwalili. Więc dżewo.

: 31 sty 2013, 14:58
autor: Bastian
I co, według was władze miasta oprą się naciskom dzielnicy i mieszkańców, by uruchomić komunikację na nowych ciągach? Chyba w duchy wierzycie. Celowe też by to nie było.

Ja bym raczej miał nadzieję, że z tej okazji uda się pewne rozwiązania przemycić, nie narażając się tym razem na sprzeciw dzielnicy. No i mając niezłe argumenty do jego pominięcia.

: 31 sty 2013, 14:58
autor: Krzysiek_S
Jakby ZTM tak w rzeczywistości odpuścił sobie Wawer to by nie przyjeżdżał na spotkania organizowane przez władze dzielnicy na przykład w ramach "Wawer do ulubionych" czy na Komisje Inwestycyjną, a było dwóch młodych Panów.
Olałbym Wawer i nie puszczał linii Z19[ która ma być linią stałą] i nie dążył do zachowania komunikacji na ulicy Borków Juhasów i do uruchomienia na ulicy Przewodowej.
Na pewno zostanie coś uruchomione lub zmienione jak drożny będzie już przejazd Panny Wodnej i Skalnicową do Wału Miedzeszyńskiego oraz Nowozabielska do Kadetów od ronda przy TS. Będąc członkiem rady osiedlowej Zerzeń mam obowiązek wnioskować o poprawę komunikacji zbiorowej jak mieszkańcy mówią , że jest źle oraz wypowiedzieć się w sprawie komunikacji jak powstaną powyższe ciągi komunikacyjne.
Nie bujając oczywiście w obłokach i zdając sobie sprawę jaka jest obecnie sytuacja finansowa miasta.
Co do konkretnych zmian to mówimy tutaj o 2014 roku , a wtedy może być różnie z sytuację finansową , zarówno w jedną jak i drugą stronę. Jednak warto już teraz pomału pomyśleć jak to wszystko poskładać . Stąd ten temat.
Oczywiście to nie moje forum pod względem własności , więc jeśli uznacie , że trzeba zamknąć ten temat, to uszanuje decyzje.

: 31 sty 2013, 22:00
autor: MeWa
Krzysiek_S pisze:Co do konkretnych zmian to mówimy tutaj o 2014 roku , a wtedy może być różnie z sytuację finansową , zarówno w jedną jak i drugą stronę
Wtedy będą wybory, więc nikt nie będzie wprowadzać niepopularnych zmian - przynajmniej takich, które wiążą się z zabraniem czegoś komuś...

: 01 lut 2013, 13:58
autor: Krzysiek_S
Mała zagadka związana z komunikacją Wawra . Sorry za OT.
Która linia w październiku 2012 miała największe wykorzystanie godzinowe w szczycie porannym z przystanku Narodowa 02 oraz średnia liczba osób?
Sam się zdziwiłem. Jednak wiem czemu tak było.

: 01 lut 2013, 14:06
autor: pawcio
Wykorzystanie jako procent zajętości miejsc czy bezwzględnej liczby osób?

: 01 lut 2013, 14:10
autor: Krzysiek_S
pawcio pisze:Wykorzystanie jako procent zajętości miejsc czy bezwzględnej liczby osób?
Maksymalne godzinowe potoki pasażerskie (tj. liczbę pasażerów przewiezionych przez daną linię w ciągu godziny przez dany przekrój pomiarowy) .
A pytam się bo sam się zdziwiłem dzisiaj, ale jak już mówiłem jest usprawiedliwienie takiego stanu rzeczy.
Do obecnej listy linii trzeba dodać jeszcze linie 702.
Edit: Wykreśliłem słowo średnie bo może wprowadzać w błąd.

: 01 lut 2013, 21:40
autor: bartoni722
Jak ma być zaskoczenie, to 119 albo 213. :P

: 01 lut 2013, 21:50
autor: Krzysiek_S
bartoni722 pisze:Jak ma być zaskoczenie, to 119 albo 213. :P
No trafiłeś tylko która i ile ludzi w ciągu godziny?

: 03 lut 2013, 15:08
autor: macwit
jasiu pisze:W tym momencie można się zastanowić czy poboczne ciągi N-S w postaci Zasadowej i Mrówczej są do czegoś potrzebne. Np. taki układ:
119 GOCŁAW - ... - Kadetów - Lucerny - Żegańska - PKP MIĘDZYLESIE (zawrotka na rondzie i postój przy Mrówczej)
147 DW.WSCH. - ... - Bronowska - Zwoleńska - Żegańska - WIŚNIOWA GÓRA
219 kryterium uliczne Zwoleńska-Borków-Mrówcza - Żegańska - ... - STARA MIŁOSNA
213 GOCŁAW - ... - Skalnicowa - Panny Wodnej - Izbicka - ZBÓJNA GÓRA - ALEKSANDRÓW
142 WIATRACZNA - ... - Przewodowa - Patriotów - Walcownicza - ... - ALEKSANDRÓW
146 DW. WSCH. - ... - Bysławska - FALENICA
Pytanie, czy z takiego szkieletu coś by się ostało, bo w konsultacjach pewnie okazałoby się, że są jakieś żywotne połączenia szkolno-bazarkowo-biedronkowe, których absolutnie nie wolno ruszyć.
Czyli ludzie mieszkający przy Mrówczej i Zasadowej mają biegać do autobusu 10 minut? Ile Ty minut idziesz do swojego przystanku? Dziwi mnie to, że wypowiadają się ludzie, którzy nie znają tutejszych reali. Dla mnie priorytetem jest dowózka do najbliższej stacji i do sklepu, nic więcej.

: 03 lut 2013, 19:19
autor: rhemek
Mówicie o braku wozów na reformę, a przecież linię potworek 115 zamiast sensownie pociąć wzmocniono, i teraz ruszyć ja będzie dużo trudniej...

: 04 lut 2013, 11:14
autor: PiotrekP
Jedno słowo - hipokryzja.

: 23 mar 2013, 13:20
autor: Krzysiek_S
Bastian pisze:130 jest naprawdę ważne jedynie na odcinku DOLNA - <M> POLE MOKOTOWSKIE. I tu zastępstwo słabym i małym 119 mi się nie widzi. Chyba że ZTM ma jakieś plany względem tej linii, ale podbijanie tego dziadostwa na LEBIODOWEJ to też absurd. Ja bym widział wzmocnione 119 (a jeszcze lepiej: 130) z Rakowieckiej przez Dolną, Chełmską, Bronowską, Zwoleńską do Międzylesia. Wtedy paru brygad można by też poszukać na 147...
Tak tylko z 60% podróży z Zerznia jest linią 147 a z 40 % 119.
A na Lucerny na równi jest 119 i 213 , nie wiem czy nawet nie na korzyść 119.
Więc jak dla mnie docelowy układ na kilka najbliższych lat [ licząc od przyszłego roku] jest następujący :
213 przez Panny wodnej i Skalnicową na Gocław, 161 do PKP Wawer [ tutaj prawdopodobnie będzie jeszcze jedna ale cicho :-$ ], 119 przez Lucerny Kadetów Nowozabielską - TS , 147 przez Bronowską - Wał - Kadetów - Nowozabielską - Bora ...
Warunek dla 119 to wyprostowanie oesu przy Poprawnej [ coś mają robić w tym roku na Kadetów ale niestety nie wiem czy to]. Jak będzie tramwaj na Gocław to 147 skrócone tam.

: 23 mar 2013, 13:49
autor: Bastian
119 (130) przez Kadetów i Lucerny też miałoby jakiś sens. W każdym razie byle nie kręciło po Trakcie Lubelskim.

: 23 mar 2013, 14:11
autor: Krzysiek_S
Bastian pisze:119 (130) przez Kadetów i Lucerny też miałoby jakiś sens. W każdym razie byle nie kręciło po Trakcie Lubelskim.
Z punktu widzenia połączenia z Mokotowem trasa przez Bronowską i ścisły Zerzeń na pewno byłaby lepsza bo obsługiwałaby "głębiej" Wawer , ale wtedy trzeba byłoby wyciąć 147. Według mnie połączenie linią 147 ma pierwszeństwo nad tym na Mokotów . A 119 przez Lucerny i Kadetów i Nowozabielską dawałoby i połączenie z Gocławiem [ licznymi liniami w przyszłości tramwaj ] jak i na Mokotów, przy tym nie osłabiając 147. 213 za to wzmocni trochę obsługę okolic Jeziorowej, dojazd do ATM Studio[ są tam i teatry itp.] i Hiltona.
161 zastąpiłoby 161 na Mrówczej. Na której na północnym odcinku byłby też zastępca z19.