KM po uruchomieniu tramwaju na Powstańców Śląskich

Moderator: Wiliam

adner
Posty: 626
Rejestracja: 16 lut 2012, 17:17

Post autor: adner » 20 sty 2015, 21:41

Krzysztof_507 pisze: 167 - Siekierki - Metro Pole Mokotowskie
podział linii z uwagi na nierównomierne wykorzystanie, przejęcie relacji Ochota-Bemowo przez nową trasę 184
Czyli jak zwykle na wszystkich zmianach traci Mokotów (-X

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4838
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 20 sty 2015, 21:42

Wycięty dojazd z Rakowieckiej na Ochotę, zapchany GUS, Krasińskiego wiszące na 185 z końca miasta. To tak na szybko. Jest kilka fajnych pomysłów i potrzebnych zmian, ale chaosu też w tym dużo.
Obrazek

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25790
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 20 sty 2015, 21:53

Mam właśnie spory dylemat co z tym zrobić. Bo rzeczywiście merytorycznie to może jest i fajne, ale od realpolitik jest to kompletnie oderwane.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Georg
Posty: 6332
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 20 sty 2015, 22:04

Muszę powiedzieć, że wiele z tych założeń mi się podoba. Aczkolwiek projekt jest trochę niedopracowany.
"Wycofanie 122 z Krasickiego" chyba Krasińskiego
154 - super pomysł. Dokładnie o tym samym myślałem. Tyle, że zakładałem większą częstotliwość niż 15/15/15. Bardziej 10/15/15 w koordynacji oczywiście z 306.
Gdzie przy Polu Mokotowskim chcesz zakrańcować 167? Rakowiecka nic nie przyjmie. I jaka miałaby być częstotliwość nowego 167?
184 może i dobre, ale jeśli już to na Cm. Północny. UKSW powinno mieć wyłącznie dojazd do najbliższej stacji metra.
190 też wpadłem na taki pomysł. Bardzo dobry. Tylko już lepsze jest regularne 5/7,5/7,5 niż 5/8/8. Ale to szczegół
203 - nie wiem czy tabor obecnie funkcjonujący na 203 wystarczy do obsługi np. w szczycie ul. Kasprowicza. Pytanie do jeżdżących 156 - jakie jest zapełnienie 156 na Kasprowicza?
506 - można dodać i Płocką-Szpital. Czas przejazdu bardzo się od tego nie zmieni. Natomiast warto poprawić częstotliwość. Jeśli 190 ma być co 5/7,5/7,5 to warto, żeby 506 była z podobną częstotliwością - 5/7,5/7,5. Zastanawiam się też czy w wypadku wywalenia z Górczewskiej 190 nie byłoby przymusowe robienie przez 506 kółka Lazurowa-Człuchowska-Powstańców, żeby chociaż dowieźć do Ratusza na Bemowie.
156, 157, 181, 197, 397 - super
Mam zastrzeżenia do 128. Nie widzę tej linii na Torwarze. Poza tym UW musi mieć jakieś połączenie z Al. Jerozolimskich, a trudno nazwać połączeniem 175 co 15/20/20. 128 nie da się ruszyć bez gruntownej reformy komunikacji na Żwirkach.
520 Marysin-GUS - tak, ale jako 137. Nie ma sensu dla 3 przystanków utrzymywać czerwonego numerka. I druga rzecz: gdzie na GUSie zmieścisz oprócz 143 jeszcze 137? I jaką częstotliwość powinna mieć ta linia.
I ostatnia rzecz na koniec. Chyba nie chcesz mi powiedzieć, że Krasińskiego, która w całości potrzebuje silnej linii (choćby ze względu na bloki, które powstały między Elbląską a Przasnyską i na Powązkowskiej po przeciwnej stronie od cmentarza) mają jeździć rzadką i niepunktualną linią 185, a na otarcie łez mieć jeszcze 303 co pół godziny w DP od 8 do 18? To chyba jakiś żart. Krasińskiego obecnie wymaga silnej linii na odcinku Powązki-Cm. Wojskowy - Pl. Wilsona. Częstotliwość: 7,5/10/10.

Krzysztof_507
Posty: 62
Rejestracja: 21 sty 2006, 1:46
Lokalizacja: Bemowo

Post autor: Krzysztof_507 » 20 sty 2015, 22:12

Glonojad pisze:Przepraszam, ale przed modernizacją Obozowej (i bez przywrócenia silnego połączenia tramwajowego na trasę W-Z) Nowe Bemowo 171 po dobroci nie odda. Kultowego E-2 nie odda nawet pod przymusem...
po dobroci to nigdy nie odda
pozdrawiam
Krzysiek

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10155
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23

Post autor: JacekM » 20 sty 2015, 22:12

Otwiera się tramwaj na Powstańców Śląskich? Potnijmy na kawałki 122, które załatwia różne lokalne relacje nieobsługiwane przez tramwaje. Pozostawienie Krasińskiego na 185 też potraktuję jako słaby żart.

Co do 122, to też nie przekonuje mnie dowożenie do metra do STB - Bemowo do metra będzie miało 11, koniec kropka.
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 20 sty 2015, 22:17

adner pisze:
Krzysztof_507 pisze: 167 - Siekierki - Metro Pole Mokotowskie
podział linii z uwagi na nierównomierne wykorzystanie, przejęcie relacji Ochota-Bemowo przez nową trasę 184
Czyli jak zwykle na wszystkich zmianach traci Mokotów (-X
No zupełnie jak w Dudku. Ktoś proponujący wycięcie jedynego (*) połączenia Mokotowa z Ochotą - to ja nie wiem, od czego się oderwał.
(*) Prawdziwego Mokotowa z prawdziwą Ochotą.

Krzysztof_507
Posty: 62
Rejestracja: 21 sty 2006, 1:46
Lokalizacja: Bemowo

Post autor: Krzysztof_507 » 20 sty 2015, 22:18

MC pisze:
Krzysztof_507 pisze:
506 - Os. Górczewska - Górczewska - al. Solidarności - Bielańska
przystanki: OSG, Klemensiewicza, Bemowo-Ratusz, Konarskiego, Góralska, Ciołka, Kino Femina, Metro Ratusz, Bielańska
linia tranzytowa: silne zapewnienie relacji Górczewska - Pl. Bankowy, w zastępstwie linii E2 i 171, uzupełnienie linii 190
cz. 6/12/12
I chcesz przy takiej linii zostawić Młynów na jednym 190 do Bankowego? Spoko, nazwij to E-6 i będzie jak E-2, też się na Płockiej-Szpital nie zatrzymuje, tylko że teraz jest 171, 190 i 520...
wstępnie tak, żeby przyspieszoność 506 w ogóle miała sens, bo jak nie to silne (co 3-4min.) 1xx (OSG-Bankowy);
poza tym zobaczymy co się będzie działo po otwarciu M2 - może się ludzie na 109 rzucą - założyłem, że silne 190 +silne 109 wystarczą
pozdrawiam
Krzysiek

Krzysztof_507
Posty: 62
Rejestracja: 21 sty 2006, 1:46
Lokalizacja: Bemowo

Post autor: Krzysztof_507 » 20 sty 2015, 22:19

Qbeer pisze:
Krzysztof_507 pisze: 114 - Metro Marymont - Trasa AK - ... - BRP
skrócenie linii do relacji: metro - Bródno, skierowanie do węzła wspólnego dla pozostałych linii na Bródno;
przejęcie relacji: Pl. Wilsona - Sady Żoliborskie przez inną linię, wycofanie z Broniewskiego (tramwaje), przejęcie odcinka: Conrada - Młociny przez 121 oraz połączenia Młocin z UKSW przez 181
dotychczas linia 114 pełniła rolę tranzytową i dowozową na różnych, nieporównywalnych pod względem popytu odcinkach, przez co wymaga podziału
cz. 10/10/10
I teraz pytanie za 100 punktów. Po co komu na Bródnie linia dowozowa do Metra Marymont?
a po co komu na Bródnie linia dowozowa do pl. Wilsona?
Poważnie pytam, bo może w ogóle południowe Bródno nie powinno mieć bezpośredniej linii za Wisłę (nie dotyczy tramwaju przez Most Krasińskiego ;) )
pozdrawiam
Krzysiek

Krzysztof_507
Posty: 62
Rejestracja: 21 sty 2006, 1:46
Lokalizacja: Bemowo

Post autor: Krzysztof_507 » 20 sty 2015, 22:22

Paweł D. pisze:Na gorąco dwie uwagi.
To 184 nie Lindego tylko Kasprowicza-Al. Zjednoczenia-Marymoncka. Przynajmniej dojazd do AWF i Szpitala będzie.
Co do 181. Albo Cmentarz albo UKSW. Cmentarz linii co 5/10 minut nie potrzebuje a brygad pożre. Ewentualnie luźna propozycja to 181 na cmentarz i 381 do UKSW, przy czym w kierunku Metra M. obie linie przez Wóycickiego i tu mamy trzy ale: 1.) kraniec do przebudowy, bo jest na jedną linię (teraz udajemy, że nie ma bieganiny pomiędzy 114 i 114f) 2.) pozbawiamy jednokierunkowo komunikacji ul Żubrową 3.) zabieramy połączenie ciągu Marymoncka z Cmentarzem i będzie płacz.
Ze 184 dobry pomysł, tylko czy razem ze 103 nie za dużo tam będzie?
A ze 181 to miałem na myśli co drugi kurs na cmentarz, co drugi na UKSW (lub tyle ile trzeba na cmentarz, reszta skrócona do UKSW).
pozdrawiam
Krzysiek

Krzysztof_507
Posty: 62
Rejestracja: 21 sty 2006, 1:46
Lokalizacja: Bemowo

Post autor: Krzysztof_507 » 20 sty 2015, 22:26

adner pisze:
Krzysztof_507 pisze: 167 - Siekierki - Metro Pole Mokotowskie
podział linii z uwagi na nierównomierne wykorzystanie, przejęcie relacji Ochota-Bemowo przez nową trasę 184
Czyli jak zwykle na wszystkich zmianach traci Mokotów (-X
Co traci? Dlaczego? Czy uważasz, że 167 należy utrzymać aż na Ochotę (korki na Grójeckiej i BW20)? On powinien dowozić Siekierki do metra. Na Polu Mokotowskim większość wysiada, czyli wykorzystanie jest nierównomierne. Zostawia ludzi i z połową zapełnienia pcha się w korki.
pozdrawiam
Krzysiek

Krzysztof_507
Posty: 62
Rejestracja: 21 sty 2006, 1:46
Lokalizacja: Bemowo

Post autor: Krzysztof_507 » 20 sty 2015, 22:28

Wiliam pisze:Wycięty dojazd z Rakowieckiej na Ochotę, zapchany GUS, Krasińskiego wiszące na 185 z końca miasta. To tak na szybko. Jest kilka fajnych pomysłów i potrzebnych zmian, ale chaosu też w tym dużo.
Rakowiecka-Ochota - tramwaje z przesiadką przy Nowowiejskiej - szybciej (w dzień powszedni)
Krasińskiego na 185 co 15min. - przy założeniu nowej 2xx do Dw. Gdańskiego; obecnie ten odcinek jest zapchany Nowym Żoliborzem na 122.
pozdrawiam
Krzysiek

Krzysztof_507
Posty: 62
Rejestracja: 21 sty 2006, 1:46
Lokalizacja: Bemowo

Post autor: Krzysztof_507 » 20 sty 2015, 22:30

pawcio pisze:Mam właśnie spory dylemat co z tym zrobić. Bo rzeczywiście merytorycznie to może jest i fajne, ale od realpolitik jest to kompletnie oderwane.
Domyślam się, ale chciałem, żebyśmy pogadali jak powinno być. Założenia nie są niczym nowym, cały czas się takimi ZTM posługuje, tylko się nie wprowadza (wyjątek potwierdzający regułę to 105,109...)
pozdrawiam
Krzysiek

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36867
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 20 sty 2015, 22:33

Krzysztof_507 pisze:
Qbeer pisze: I teraz pytanie za 100 punktów. Po co komu na Bródnie linia dowozowa do Metra Marymont?
a po co komu na Bródnie linia dowozowa do pl. Wilsona?
Poważnie pytam, bo może w ogóle południowe Bródno nie powinno mieć bezpośredniej linii za Wisłę (nie dotyczy tramwaju przez Most Krasińskiego ;) )
Ja nie wiem, skąd w ludziach przeświadczenie, że wszyscy albo pracują w centrum, albo wręcz w metrze - frekwencja w liniach obwodowych tego bynajmniej nie potwierdza. Bródno ma połączenia z "rodzimym" Targówkiem (inna rzecz, że słabawe), Białołęką, Pragą Północ? Ma. A z sąsiadującym, choć przez Wisłę, Żoliborzem mieć nie musi?

@Pawcio: realpolityk wielu z nas ma w pracy, tutaj pozwólmy ludziom burzyć w mózgach :)
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4838
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 20 sty 2015, 22:35

Krzysztof_507 pisze:
Wiliam pisze:Wycięty dojazd z Rakowieckiej na Ochotę, zapchany GUS, Krasińskiego wiszące na 185 z końca miasta. To tak na szybko. Jest kilka fajnych pomysłów i potrzebnych zmian, ale chaosu też w tym dużo.
Rakowiecka-Ochota - tramwaje z przesiadką przy Nowowiejskiej - szybciej (w dzień powszedni)
Krasińskiego na 185 co 15min. - przy założeniu nowej 2xx do Dw. Gdańskiego; obecnie ten odcinek jest zapchany Nowym Żoliborzem na 122.
167 to sobie pociachamy jak będzie tramwaj Rakowiecka - Banacha.

Nie znam aż tak potrzeb Krasińskiego, ale pakowanie tam linii z Ursynowa to kpina. A jeszcze co 15 minut to tylko przy sprzyjających okolicznościach autobusy wpasują się swoimi opóźnieniami w takt linii.
Obrazek

ODPOWIEDZ