Strona 11 z 12

Grójecka i Plac Narutowicza

: 23 maja 2018, 15:00
autor: KwZ
Szczęśliwice za 521? To akurat nie wymaga wielkiej filozofii.

Grójecka i Plac Narutowicza

: 23 maja 2018, 16:31
autor: mb112
KwZ pisze:
23 maja 2018, 15:00
Szczęśliwice za 521? To akurat nie wymaga wielkiej filozofii.
Ale musiałoby jechać jak 414 aby zachować przesiadkę do tramwajów.
Zamiast 521 to ja bym wolał na Szczęśliwice 167, wycofane z Woli po otwarciu M2.
A może 191 mogłoby pojechać np. prosto Banacha - ŻiW - Księcia Trojdena (postój) - Pawińskiego - Banacha - Bitwy... ? Bo wyciągać do Pl. Zawiszy to chyba nie bardzo ma sens ?

Grójecka i Plac Narutowicza

: 23 maja 2018, 16:56
autor: KwZ
Tak, oczywiście jak 414 lub 186. Imo na Trojdena nie ma miejsca, a pl. Zawiszy to za daleko (już prędzej na Wronią, ale tylko z buspasem na Towarowej).
Nie sądzę, żeby 167 poleciało, przynajmniej nie było to zalecane w analizie.

Grójecka i Plac Narutowicza

: 23 maja 2018, 18:14
autor: Matt Cubis
A jakbyno zostawić je na Narutowicza z kryterium ulicznym Wawelska - Krzyckiego - Filtrowa? Chyba, że tam nie będzie zatoki..

Grójecka i Plac Narutowicza

: 23 maja 2018, 18:27
autor: KwZ
Ale po co?

Grójecka i Plac Narutowicza

: 23 maja 2018, 18:31
autor: Autobus Czerwon
Zgadzam się z przedmówcą, a poza tym autobusy nie złamią się na skręcie z Krzyckiego w Filtrową.

Grójecka i Plac Narutowicza

: 23 maja 2018, 21:11
autor: Łukasz
191 proponuję Al. Jerozolimskie - Grzymały - Grojecka - bw1920 - bialobrzeska - Szczęśliwice. Jedyny mały problem to brak przystanku przy Grojeckiej x Wawelska.

Ogólnie potoki mogłyby być niemalże zachowane, jeśli chodzi o układ Ursus - tramwaje, dodatkowo mogłoby przejąć lokalnà relację 521.

Zakładam tez, ze do końca świata skręt z Grojeckiej w Wawelska nie będzie aż tak chusteczkowy.

Poza tym campus ochota może korzystać z kina ochota.

Grójecka i Plac Narutowicza

: 23 maja 2018, 21:23
autor: Glonojad
Skręt Grojecka x Wawelska wlasnie poszedl na przetarg z calym skrzyżowaniem.

Grójecka i Plac Narutowicza

: 23 maja 2018, 22:57
autor: KwZ
@Łukasz, ale Jerozolimskie potrafią się nieźle korkować. Chyba że chcesz ubić jakoś 517 lub 187, ale wg mnie to nie w ten sposób. A przyszłościowo to ludzie będą chcieli się przesiadać na tramwaj na Rostafińskich i dalej na Mokotów, także Dolny.
Imo w relacji Szczęśliwice - Bitwy wystarczy 186+414.

@Glonojad, co będzie zmieniane, wiesz może?

Grójecka i Plac Narutowicza

: 24 maja 2018, 9:43
autor: Łukasz
Przy Zachodnim to w ogóle powinno się jeździć „górą” (pętlą) i podjeżdżać blisko hali dworcowej.

Grójecka i Plac Narutowicza

: 24 maja 2018, 10:23
autor: mb112
Na pewno bym nie ładował kolejnej (często kursującej) linii przez Zachodni. Tam teraz jest w niektórych godzinach masakra: 16 linii (!), na prawym pasie jest praktycznie korek z autobusów, przystanek dość ciasny, autobusy podjeżdżają po 2-3 na raz, więc ludzie ganiają wte i wewte przez co wymiana trwa jeszcze dłużej i korek się zwiększa... Teraz jest jeszcze gorzej, bo są linie zastępcze, ale wcześniej też było podobnie.
Łukasz pisze:
24 maja 2018, 9:43
rzy Zachodnim to w ogóle powinno się jeździć „górą” (pętlą) i podjeżdżać blisko hali dworcowej.
Jest to jakiś pomysł, ale z drugiej strony, wtedy pewnie korek by się przeniósł na górę. Tam jest też pełno parkujących, wjeżdżających autobusów dalekobieżnych itp., więc władowanie tam wszystkich autobusów miejskich nie byłoby optymalne. Może co najwyżej część linii, np. te skręcające w Prymasa ?

Odnośnie 191 to raczej bym kombinował, gdzie zawracać w okolicy Banacha, tak żeby pozostawić dojazd do tramwajów i aż tak bardzo nie zmieniać trasy (to w sumie jest jedna z nie tak wielu linii, której należałoby nie ruszać). Skoro nie Trojdena (chociaż moim zdaniem tam jest dość miejsca a ruch niewielki) to może np. Bitwy - Banacha - Pawińskiego - Dickensa - Grójecka - Bitwy ? Wtedy postój w zatoczce na Grójeckiej przy Dickensa (tam jest teraz tylko 154 to chyba by dało radę) ?

Albo w sumie można jeszcze inaczej: Bitwy - Grójecka - Wawelska - ŻiW - Banacha (postój) - Bitwy...

Grójecka i Plac Narutowicza

: 24 maja 2018, 10:46
autor: KwZ
Ale po co? Czemu 191 nie ma pojechać na Szczęśliwice? Potrzebuje też ekspedycji.
Jeśli nie zmieści się za 521, to i tak trzeba poszukać miejsca na tej pętli. Albo 157 przenieść na przystanek A z rys. w załączeniu, pod ekspedycją (tutaj widok, że jest miejsce), albo przenieść 184 na nieużywany przystanek 07, który robi za parking.

Ta zatoczka na Dickensa 02 jest na pewno za mała na dwa przegubowce i 154.

Źródło załącznika.

Grójecka i Plac Narutowicza

: 24 maja 2018, 13:48
autor: fik
191 przy Zachodnim jest pomysłem dalece absurdalnym, poprawianie dojazdu z dworca kolejowego na Ursus troszkę mija się z celem. Jedyne, co się wtedy zyskuje, to lepsze przesiadki z ciągu TŁ (brak zatrzymania 191 w ZP Wawelska jest strasznym absurdem), ale tenże ma bezpośrednie 187. Pchanie tego na MRD jest pomysłem już tylko nierozsądnym; potrzebne jest połączenie ciągu Jerozolimskich z M2, ale w sposób oczywisty powinno być realizowane przez jadące na wprost 127. Obecna końcówka, poza tą nieszczęsną teleportacją nad TŁ, jest naturalna, optymalna i jej zmienianie na świńskie ogony po całej Ochocie nie może przynieść wiele dobrego.

Grójecka i Plac Narutowicza

: 24 maja 2018, 15:43
autor: KwZ
Ale obecna końcówka na pl. Narutowicza nie pozostanie po jego przebudowie i stąd cała dyskusja.

Grójecka i Plac Narutowicza

: 24 maja 2018, 17:06
autor: Glonojad
Kryterium Grojecka - Niemcewicza - Raszynska - Filtrowa - Grojecka?