Uspokojenie ruchu na ulicach Warszawy

Moderator: Wiliam

Łukasz
Posty: 11081
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 22 paź 2022, 22:45

Krzysztof_J pisze:Z tego co widzę na mapie, to w strefie 30 ma być np. ul. Filtrowa i Nowowiejska. Czy ktokolwiek pomyślał o tramwajach? Czy będą osobne znaki dopuszczające wyższą prędkość, czy też będą jeździć 30? Zresztą w ogóle ulice z komunikacją miejską raczej nie powinny być w strefie 30 (może z wyjątkiem takich, jak np. Opaczewska, gdzie ruch autobusów jest dość niewielki), a widzę, że znajdzie się w niej np. Pawińskiego.
A tramwaj podlega pod takie strefy w ogóle?
ŁK

Awatar użytkownika
Krzysztof_J
Posty: 488
Rejestracja: 19 wrz 2018, 15:34
Kontakt:

Post autor: Krzysztof_J » 23 paź 2022, 10:10

Łukasz pisze:
22 paź 2022, 22:45
Krzysztof_J pisze:Z tego co widzę na mapie, to w strefie 30 ma być np. ul. Filtrowa i Nowowiejska. Czy ktokolwiek pomyślał o tramwajach? Czy będą osobne znaki dopuszczające wyższą prędkość, czy też będą jeździć 30? Zresztą w ogóle ulice z komunikacją miejską raczej nie powinny być w strefie 30 (może z wyjątkiem takich, jak np. Opaczewska, gdzie ruch autobusów jest dość niewielki), a widzę, że znajdzie się w niej np. Pawińskiego.
A tramwaj podlega pod takie strefy w ogóle?
Jeśli się nie mylę, to zawsze podlega pod ogólne zasady (np. 50 w terenie zabudowanym) i znaki ograniczenia prędkości dla samochodów, chyba że są osobne dla tramwajów. A czy ze strefami jest jakiś wyjątek, to nie wiem.

Boerner
Posty: 241
Rejestracja: 10 maja 2012, 19:37
Lokalizacja: Górny Mokotów

Post autor: Boerner » 23 paź 2022, 21:26

Jest parę dziwnych propozycji. Te "z mojego podwórka" to np. strefa obejmująca całą Rakowiecką, Krasickiego, Kazimierzowską i Malczewskiego przy jednoczesnym wyłączeniu Madalińskiego. Specjalnie zadano sobie trud wyznaczenia Działkowej jako wolnej od strefy, a przecież tam na sporym odcinku praktycznie nie da się jechać szybko (bo nawierzchnia z płyt betonowych, wąsko). Zresztą i tak zostanie to na papierze, bo w praktyce większość jeździ powoli tam, gdzie fizycznie szybko się nie da

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8858
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 24 paź 2022, 9:12

Krzysztof_J pisze:
23 paź 2022, 10:10
Łukasz pisze:
22 paź 2022, 22:45

A tramwaj podlega pod takie strefy w ogóle?
Jeśli się nie mylę, to zawsze podlega pod ogólne zasady (np. 50 w terenie zabudowanym)
Dlatego tramwaj ma pierwszeństwo na przejściu dla pieszych, chociaż wszędzie indziej to dwunożni je mają? ;)

Łukasz
Posty: 11081
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 24 paź 2022, 9:17

person pisze:
Krzysztof_J pisze:
23 paź 2022, 10:10

Jeśli się nie mylę, to zawsze podlega pod ogólne zasady (np. 50 w terenie zabudowanym)
Dlatego tramwaj ma pierwszeństwo na przejściu dla pieszych, chociaż wszędzie indziej to dwunożni je mają? ;)
To akurat jest w ustawie wpisane. Najlepiej gdyby wypowiedział się ktoś, kto się zajmuje zawodowo tematem szkoleń pracowników tramwajów :)

Btw na tramwaj nie trzeba mieć prawa jazdy, wiec teoretycznie i znaków nie trzeba znać :)
ŁK

mb112
Posty: 1152
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 24 paź 2022, 9:18

O ile dobrze pamiętam, to tramwaje mają w paru miejscach podniesione ograniczenie (tam gdzie dla samochodów jest 50 km/h), m.in. 70 w Alei Zielenieckiej i 60 na Powstańców (Kazubów - Dywizjonu 303 i Dywizjonu 303 - Radiowa).

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10669
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 24 paź 2022, 10:59

Na alei Zielenieckiej tramwaje są osobno od samochodów. Na Powstańców nie, więc to w sumie dziwniejsze.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

gfedorynski
Posty: 765
Rejestracja: 09 sie 2010, 15:45

Post autor: gfedorynski » 24 paź 2022, 11:22

Obozowa powinna być w strefie 30, a została wyłączona właśnie przez tramwaje. Które i tak specjalnie bardziej się tam nie rozpędzą.

Awatar użytkownika
Krzysztof_J
Posty: 488
Rejestracja: 19 wrz 2018, 15:34
Kontakt:

Post autor: Krzysztof_J » 24 paź 2022, 17:13

gfedorynski pisze:
24 paź 2022, 11:22
Obozowa powinna być w strefie 30, a została wyłączona właśnie przez tramwaje. Które i tak specjalnie bardziej się tam nie rozpędzą.
No i dobrze, że nie będzie. Tramwaj zasadniczo nie powinien wlec się 30, tylko jechać sprawnie. Przede wszystkim to należałoby tam zrobić coś z przystankami na jezdni (przystanki wiedeńskie albo wysepki), ale to pewnie dopiero w ramach remontu, który ma być dopiero w 2029 (a w rzeczywistości pewnie jeszcze później). Poza tym, jest to jedna z głównych ulic w tamtym rejonie i nie ma żadnej równoległej tuż obok.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8858
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 25 paź 2022, 11:17

Łukasz pisze:
24 paź 2022, 9:17
person pisze: Dlatego tramwaj ma pierwszeństwo na przejściu dla pieszych, chociaż wszędzie indziej to dwunożni je mają? ;)
To akurat jest w ustawie wpisane. Najlepiej gdyby wypowiedział się ktoś, kto się zajmuje zawodowo tematem szkoleń pracowników tramwajów :)
Serio nie ma tu nikogo takiego? :(
Ja jestem naprawdę ciekaw!

Łukasz
Posty: 11081
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 25 paź 2022, 11:21

gfedorynski pisze:Obozowa powinna być w strefie 30, a została wyłączona właśnie przez tramwaje. Które i tak specjalnie bardziej się tam nie rozpędzą.
Zwłaszcza, że przy przystankach są spowalniacze i 30 :)
ŁK

Awatar użytkownika
Krzysztof_J
Posty: 488
Rejestracja: 19 wrz 2018, 15:34
Kontakt:

Post autor: Krzysztof_J » 25 paź 2022, 16:08

Łukasz pisze:
25 paź 2022, 11:21
gfedorynski pisze:Obozowa powinna być w strefie 30, a została wyłączona właśnie przez tramwaje. Które i tak specjalnie bardziej się tam nie rozpędzą.
Zwłaszcza, że przy przystankach są spowalniacze i 30 :)
Jeśli rzeczywiście musi być 30 na całej długości ulicy, to na pewno nie powinno dotyczyć tramwajów.

Awatar użytkownika
Kelly
Posty: 1518
Rejestracja: 14 lis 2011, 18:29

Post autor: Kelly » 25 paź 2022, 19:49

Ograniczenia samochodowe dotyczą pojazdu szynowego wtedy, gdy torowisko jest niewydzielone.

mb112
Posty: 1152
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 26 paź 2022, 0:37

Tylko w jakim sensie wydzielone ?
Całkiem niewydzielone to jest tylko na Skierniewickiej, Kawęczyńskiej, Stalowej itp.
Na niektórych odcinkach na Stawkach, Młynarskiej czy 11 Listopada jest formalnie wydzielone ale tylko oznakowaniem poziomym na jezdni.
Na całej reszcie ulic jest wydzielone.
KwZ pisze:
24 paź 2022, 10:59
Na alei Zielenieckiej tramwaje są osobno od samochodów. Na Powstańców nie, więc to w sumie dziwniejsze.
No ale jaka to różnica właśnie ? Przestrzennie faktycznie na Zielenieckiej jest "bardziej osobno" ale tak naprawdę całkiem poza pasem drogowym to jest tylko na Dywizjonu 303 czy między Wólczyńską a Broniewskiego.

Na Obozowej jak najbardziej powinno być 30 km/h dla samochodów a 50 km/h dla tramwajów.

Flash8222
Posty: 7823
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 26 paź 2022, 7:04

W sensie takim, że nie jest w jezdni.

ODPOWIEDZ