A tramwaj podlega pod takie strefy w ogóle?Krzysztof_J pisze:Z tego co widzę na mapie, to w strefie 30 ma być np. ul. Filtrowa i Nowowiejska. Czy ktokolwiek pomyślał o tramwajach? Czy będą osobne znaki dopuszczające wyższą prędkość, czy też będą jeździć 30? Zresztą w ogóle ulice z komunikacją miejską raczej nie powinny być w strefie 30 (może z wyjątkiem takich, jak np. Opaczewska, gdzie ruch autobusów jest dość niewielki), a widzę, że znajdzie się w niej np. Pawińskiego.
Uspokojenie ruchu na ulicach Warszawy
Moderator: Wiliam
ŁK
- Krzysztof_J
- Posty: 488
- Rejestracja: 19 wrz 2018, 15:34
- Kontakt:
Jeśli się nie mylę, to zawsze podlega pod ogólne zasady (np. 50 w terenie zabudowanym) i znaki ograniczenia prędkości dla samochodów, chyba że są osobne dla tramwajów. A czy ze strefami jest jakiś wyjątek, to nie wiem.Łukasz pisze: ↑22 paź 2022, 22:45A tramwaj podlega pod takie strefy w ogóle?Krzysztof_J pisze:Z tego co widzę na mapie, to w strefie 30 ma być np. ul. Filtrowa i Nowowiejska. Czy ktokolwiek pomyślał o tramwajach? Czy będą osobne znaki dopuszczające wyższą prędkość, czy też będą jeździć 30? Zresztą w ogóle ulice z komunikacją miejską raczej nie powinny być w strefie 30 (może z wyjątkiem takich, jak np. Opaczewska, gdzie ruch autobusów jest dość niewielki), a widzę, że znajdzie się w niej np. Pawińskiego.
Jest parę dziwnych propozycji. Te "z mojego podwórka" to np. strefa obejmująca całą Rakowiecką, Krasickiego, Kazimierzowską i Malczewskiego przy jednoczesnym wyłączeniu Madalińskiego. Specjalnie zadano sobie trud wyznaczenia Działkowej jako wolnej od strefy, a przecież tam na sporym odcinku praktycznie nie da się jechać szybko (bo nawierzchnia z płyt betonowych, wąsko). Zresztą i tak zostanie to na papierze, bo w praktyce większość jeździ powoli tam, gdzie fizycznie szybko się nie da
Dlatego tramwaj ma pierwszeństwo na przejściu dla pieszych, chociaż wszędzie indziej to dwunożni je mają?Krzysztof_J pisze: ↑23 paź 2022, 10:10Jeśli się nie mylę, to zawsze podlega pod ogólne zasady (np. 50 w terenie zabudowanym)
To akurat jest w ustawie wpisane. Najlepiej gdyby wypowiedział się ktoś, kto się zajmuje zawodowo tematem szkoleń pracowników tramwajówperson pisze:Dlatego tramwaj ma pierwszeństwo na przejściu dla pieszych, chociaż wszędzie indziej to dwunożni je mają?Krzysztof_J pisze: ↑23 paź 2022, 10:10
Jeśli się nie mylę, to zawsze podlega pod ogólne zasady (np. 50 w terenie zabudowanym)
Btw na tramwaj nie trzeba mieć prawa jazdy, wiec teoretycznie i znaków nie trzeba znać
ŁK
O ile dobrze pamiętam, to tramwaje mają w paru miejscach podniesione ograniczenie (tam gdzie dla samochodów jest 50 km/h), m.in. 70 w Alei Zielenieckiej i 60 na Powstańców (Kazubów - Dywizjonu 303 i Dywizjonu 303 - Radiowa).
Na alei Zielenieckiej tramwaje są osobno od samochodów. Na Powstańców nie, więc to w sumie dziwniejsze.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
-
- Posty: 765
- Rejestracja: 09 sie 2010, 15:45
Obozowa powinna być w strefie 30, a została wyłączona właśnie przez tramwaje. Które i tak specjalnie bardziej się tam nie rozpędzą.
- Krzysztof_J
- Posty: 488
- Rejestracja: 19 wrz 2018, 15:34
- Kontakt:
No i dobrze, że nie będzie. Tramwaj zasadniczo nie powinien wlec się 30, tylko jechać sprawnie. Przede wszystkim to należałoby tam zrobić coś z przystankami na jezdni (przystanki wiedeńskie albo wysepki), ale to pewnie dopiero w ramach remontu, który ma być dopiero w 2029 (a w rzeczywistości pewnie jeszcze później). Poza tym, jest to jedna z głównych ulic w tamtym rejonie i nie ma żadnej równoległej tuż obok.gfedorynski pisze: ↑24 paź 2022, 11:22Obozowa powinna być w strefie 30, a została wyłączona właśnie przez tramwaje. Które i tak specjalnie bardziej się tam nie rozpędzą.
Serio nie ma tu nikogo takiego?
Ja jestem naprawdę ciekaw!
Zwłaszcza, że przy przystankach są spowalniacze i 30gfedorynski pisze:Obozowa powinna być w strefie 30, a została wyłączona właśnie przez tramwaje. Które i tak specjalnie bardziej się tam nie rozpędzą.
ŁK
- Krzysztof_J
- Posty: 488
- Rejestracja: 19 wrz 2018, 15:34
- Kontakt:
Jeśli rzeczywiście musi być 30 na całej długości ulicy, to na pewno nie powinno dotyczyć tramwajów.
Ograniczenia samochodowe dotyczą pojazdu szynowego wtedy, gdy torowisko jest niewydzielone.
Tylko w jakim sensie wydzielone ?
Całkiem niewydzielone to jest tylko na Skierniewickiej, Kawęczyńskiej, Stalowej itp.
Na niektórych odcinkach na Stawkach, Młynarskiej czy 11 Listopada jest formalnie wydzielone ale tylko oznakowaniem poziomym na jezdni.
Na całej reszcie ulic jest wydzielone.
Na Obozowej jak najbardziej powinno być 30 km/h dla samochodów a 50 km/h dla tramwajów.
Całkiem niewydzielone to jest tylko na Skierniewickiej, Kawęczyńskiej, Stalowej itp.
Na niektórych odcinkach na Stawkach, Młynarskiej czy 11 Listopada jest formalnie wydzielone ale tylko oznakowaniem poziomym na jezdni.
Na całej reszcie ulic jest wydzielone.
No ale jaka to różnica właśnie ? Przestrzennie faktycznie na Zielenieckiej jest "bardziej osobno" ale tak naprawdę całkiem poza pasem drogowym to jest tylko na Dywizjonu 303 czy między Wólczyńską a Broniewskiego.
Na Obozowej jak najbardziej powinno być 30 km/h dla samochodów a 50 km/h dla tramwajów.
W sensie takim, że nie jest w jezdni.